Jump to content
Sign in to follow this  
Ksionc

Astra G 1.7DTI błąd P0409

Recommended Posts

Czy ktos wie co to jest za blad ? czego dotyczy ?  

 

P0409 - <Nieznany kod błędu>      (02) - Obecny

 

Z gory dzieki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Ksionc napisał:

Czy ktos wie co to jest za blad ? czego dotyczy ?  

 

P0409 - <Nieznany kod błędu>      (02) - Obecny

 


P0409 - Nieprawidłowy sygnał zaworu wartość rzeczywista recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)

 

EGR do czyszczenia, zaślepienia lub wymiany

kolektor też do czyszczenia

Edited by 51cent
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tylko jak jest odczytywane polozenie zaworu EGR ? Jest pneumatyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierzem. Po otwarciu zaworu, spada ilość powietrza zasysanego przez silnik.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Orochimaru napisał:

Przepływomierzem. Po otwarciu zaworu, spada ilość powietrza zasysanego przez silnik.

 

Dziekuje za informacje.  :oki:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec tak:

- EGR wyczyszczony (nie byl bardzo brudny)

- kolektor dolotowy jest czarny wewnatrz, ale bez wiekszych skupisk sadzy

- elektrozawor sterujacy  EGR zmieniony

- przeplywomierz zmieniony

- czujnik, ktory jest w kolektorze tez zmieniony

- wszystkie wezyki od pompy VAC sa nowe

 

Blad EGR jest nadal i pokazuje niezmiennie 10.2% otwarcia 

 

Czyzby sterownik silnika....? 

 

Do otwarcia zaworu EGR za pomoca narzedzia trzeba uzyc dosyc duzej sily, nie wiem czy tak powinno byc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia jeszcze rurka łącząca kolektor wydechowy z egrem.

Jeśli masz możliwość sterowania zaworem z poziomu programu diagnostycznego, to wymontuj zawór, zatkaj czymś metalowym otwór w kolektorze i odpal silnik, żeby wytworzyć podciśnienie w obwodzie sterowania.

Teraz steruj zaworem i patrz, czy grzybek się rusza.

Jeśli nie masz takiej możliwości, musisz zaopatrzyć się w wakuometr. Podłącz go w miejsce zaworu i podczas jazdy sprawdź, czy jest podciśnienie podczas jazdy spokojnej i czy zanika przy mocnym przyspieszaniu.

Zawór też musisz sprawdzić, podając na niego wężykiem podciśnienie i po zagięciu wężyka grzybek powinien zostać w tym samym położeniu. Będzie to świadczyć o tym, że membrana egra nie jest uszkodzona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.04.2018 o 21:16, Orochimaru napisał:

Do sprawdzenia jeszcze ......

 

To wszystko bede sprawdzal za 6-8 miesiecy, gdy ponownie bede w Polsce.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat.

 

Uszkodzony okazał się sterownik silnika.  Po wymianie sterownika wszystko jest ok. 

Zasilanie na wtyczce elektrozaworu było, jednak jest zbyt małe natężenie do tego aby zadziałał elektrozawór. Nawet podłączając kontrolkę na sprawnym sterowniku, świeci bardzo jasno, natomiast na uszkodzonym też świeci, jednak zdecydowanie słabiej.

Kupiłem komplet: sterownik, pętla immo i dwie pestki do kluczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.