Skocz do zawartości

[GP 1.4, 16V Starjet] % otwarcia przepustnicy i adaptacja.


SebaSRS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 
Mam szybkie pytania:
1.Jaka powinien być (jaki jest u was), % otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach ? 
2. Jak powinna wyglądać adaptacja przepustnicy po ew. czyszczeniu ? 
3. EVAP - wtyczka czysta a błąd P0443 cały czas jest (nie da się skasować), check zapala się po chwili  - sam czujnik padł, wiązka czy coś innego często pada w tym modelu wywołując ten błąd ?

 

Ad1. W GP ciągle mamy 20% (sic!)  na wolnych, na zapłonie max to jest ok 80%, na odpalonym silniku i obroty max było coś ok 30%... Z koreańca (chevi) mi wiadomo, że powyżej 5% powinno się czyścić. 
 

 

Jeśli było to sorry, ale AK po zmianach jest ciężkie do ogarnięcia - linki nie działają, zdjęć nie ma... :( 

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, SebaSRS napisał:

Cześć, 
Mam szybkie pytania:

 

 

Sam nie wiem, czy pamiętam, czy mi się przyśniło.

 

U mnie w stilo z tym silnikiem problemy z zapłonem, obrotami powodowały:

 

1. cewki

2. świece - co 60 tyś chyba zalecali zmieniać.

 

A autoadaptacja przepustnicy wyglądała tak:

 

- przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję włączony [MAR?], ale nie startować silnika

- po około minucie bezczynności powinno być słychać coś jak dźwięk silniczka od reflektorów: przepustnica zacznie kalibrację.

 

I nigdy nie czyściłem przepustnicy. Jakoś nie czułem potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zmieniane co ok 15kkm (pierwszy raz przed montażem LPG, potem przed przeglądem, i przed wymianą cewek) - BOSCH
Wszystkie cewki nowe - kupione NGK, a w opakowaniu było oryginalne beru z zeszlifowanymi oznaczeniami. 

Na starych cewkach było wypadanie zapłonów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2018 o 15:37, SebaSRS napisał:

Świece zmieniane co ok 15kkm (pierwszy raz przed montażem LPG, potem przed przeglądem, i przed wymianą cewek) - BOSCH
Wszystkie cewki nowe - kupione NGK, a w opakowaniu było oryginalne beru z zeszlifowanymi oznaczeniami. 

Na starych cewkach było wypadanie zapłonów. 

Jaki masz przebieg w tym punciaku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściliśmy przepustnicę (plastikową ;] - gdzie ta motoryzacja dąży...), do tego zrobiłem zerowanie adaptacji MES'em (choć nie wiem do końca czy się udało, bo kilka razy było niepowodzenie). 

Po wyczyszczeniu zostawiłem go trochę na zapłonie, żeby się zaadaptowała.

Po czyszczeniu i wstępnej adaptacji otwarcie przepustnicy na wolnych było już na poziomie ok 6%, ale silnik dalej jakby minimalnie poszarpywał (jakby takie minimalne pojedyńcze wypadnięcia zapłonu). Potem pojechaliśmy się przejechać z wpiętym kompem - podczas jazdy otwarcie przepustnicy przez chwilę przekroczyło nawet 100% ;) (100,7% ZTCP), ale generalnie podczas dynamicznej jazdy przy :but::but: pokazywało 80-99%, więc OK.

 

Na koniec wydawało mi się jakby te szarpanie ustąpiło - już nie czuć na budzie tych jakby "wypadnięć zapłonu", ale to trzeba dalej poobserwować. 

 

Dodatkowo zamówiony w ASO został nowy czujnik EVAP (w żadnej hurtowni nie ma...) bo na aktualnym wywala błąd z nim związany - "zwarcie z Vcc". 

 

 

4 godziny temu, Majkiel napisał:

Jaki masz przebieg w tym punciaku ?

Trochę ponad 90kkm. 

 

 

PS. ZTCP kiedyś pisałeś że byłbyś chętny na zakup fertanu. Jak byś chciał to kupiłem 1l, mogę Ci trochę (250-500ml) odsprzedać po cenie za którą zamawiałem Praktycznie w każdy dzień roboczy jestem w centrum Gliwic więc mógłbym Ci podrzucić. Jak coś to PW :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SebaSRS napisał:

Wczoraj wyczyściliśmy przepustnicę (plastikową ;] - gdzie ta motoryzacja dąży...), do tego zrobiłem zerowanie adaptacji MES'em (choć nie wiem do końca czy się udało, bo kilka razy było niepowodzenie). 

Po wyczyszczeniu zostawiłem go trochę na zapłonie, żeby się zaadaptowała.

Po czyszczeniu i wstępnej adaptacji otwarcie przepustnicy na wolnych było już na poziomie ok 6%, ale silnik dalej jakby minimalnie poszarpywał (jakby takie minimalne pojedyńcze wypadnięcia zapłonu). Potem pojechaliśmy się przejechać z wpiętym kompem - podczas jazdy otwarcie przepustnicy przez chwilę przekroczyło nawet 100% ;) (100,7% ZTCP), ale generalnie podczas dynamicznej jazdy przy :but::but: pokazywało 80-99%, więc OK.

 

Na koniec wydawało mi się jakby te szarpanie ustąpiło - już nie czuć na budzie tych jakby "wypadnięć zapłonu", ale to trzeba dalej poobserwować. 

 

Dodatkowo zamówiony w ASO został nowy czujnik EVAP (w żadnej hurtowni nie ma...) bo na aktualnym wywala błąd z nim związany - "zwarcie z Vcc". 

 

 

Trochę ponad 90kkm. 

To przebieg nieduży. Ja mam ponad 160kkm, w tym na gazie jakieś 130-140 i wszystko gra. Jedynie ostatnio coś zapala za 2-3 razem i czasami po odpaleniu silnik trzęsie się i trochę nierówno pracuje. Ale błędów żadnych nie wywala, a jak jedzie, to "idzie" jak należy. Muszę odkopać kabel i z ciekawości sprawdzić jak u mnie wygląda z tą przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Majkiel napisał:

To przebieg nieduży. Ja mam ponad 160kkm, w tym na gazie jakieś 130-140 i wszystko gra. Jedynie ostatnio coś zapala za 2-3 razem i czasami po odpaleniu silnik trzęsie się i trochę nierówno pracuje. Ale błędów żadnych nie wywala, a jak jedzie, to "idzie" jak należy. Muszę odkopać kabel i z ciekawości sprawdzić jak u mnie wygląda z tą przepustnicą.

 

Tam generalnie jest soft pozmieniany tak, aby spełnić normy emisyjne,

między innymi, są, zdaniem użytkowników, za nisko ustawione obroty biegu jałowego,

przez co "sie trzęsie" a czasem nawet tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej słychać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.