Skocz do zawartości

wyciek płynu chłodniczego 1,4T


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio zwróciłem uwagę że zaczyna brakować płynu chłodniczego.

Przy wymianie kół (po stronie kierowcy) zobaczyłem taki widok:

 

Czy ktoś chce się zabawić w wróżbitę Macieja zaryzykuje stwierdzenie co może być przyczyną wycieku? Jakiś wąż czy zbiorniczek płynu? czy są po prawej stronie inne zabawki (np termostat) albo coś?

DSC_0184.JPG

DSC_0183.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2018 o 10:05, krisb napisał:

Zobacz czy nie poci się zbiorniczek, właśnie oglądałem dwuletnią Merivę 1.4T i zbiornik mokry na zgrzewie, płynu dużo za mało. 

tam poza zbiorniczkiem i wężem nie ma (po stronie kierowcy) za dużo możliwości wycieku? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2018 o 20:56, franki napisał:

Ostatnio naprawiałem wyciek chłodziwa w 1.4 T. Podciekała obudowa pompy wody. Spójrz z prawej strony silnika na skrzynie biegów - mi tam zbierał się płyn chłodniczy i jak było go więcej to po prostu ściekał na dół.

pompa wody jest po stronie pasażera i na pasku ale tam oglądałem i sucho wyglądało

 

A można wiedzieć ile taka przyjemność kosztowała? Pompa wymieniona razem z paskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mi po tej stronie ciekl czujnik temperatury plynu chlodzacego, potem pojawil sie wyciek na przewodzie od chlodzenia turbosprezarki (jest dodatkowo chlodzona ciecza). Niestety uklad chlodzenia w tym silniku wytwarza chyba za duze cisnienie stad problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. 140KM A14NET. Przewody chlodzace niestety wchodza z tylu turbo, wiec zeby sie do nich dostac trzeba zdjac kolektor wydechowy z turbosprezarka. Nie wykluczone ze wlasnie to rozwiazanie generuje problemy z ukladem chlodzenia w tym silniku. Wydaje mi sie iz sa tam takie temperatury ze kazdy plyn na tym odcinku sie zagotuje tym bardziej ze te wezyki maja malenki przekroj.

Edytowane przez PAWELwaw84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nigdy sie nie zaglebialem w ten silnik, zawsze mi sie wydawalo jednak ze oba technicznie niczym sie nie roznia, jedynie NEL ma elektronicznie ograniczona moc :hmm:

 

Klik

Edytowane przez PAWELwaw84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie początkowo zbiorniczek do wymiany. Kolejny etap to wymiana pompy , bo elementy plastikowe się rozsypały . 

Po dwóch miesiącach w czasie jazdy nastąpił zrzut cieczy chłodzącej na asfalt  i błyskawiczny alarm na desce rozdzielczej - pękł króciec kolektora powrotnego . ten najgrubszy. To jest właśnie po stronie kierowcy.

Niestety przy tych silnikach trzeba obserwować wskaźnik temperatury płynu , ale w moim wypadku nawet to nie pomogło. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje kotleta pacjent MerivB 14T 120KM wyciek płynu na połączeniu wąż powrotny z chłodnicy a plastikowy króciec kolektora powrotnego z lewej strony silnika. Czy to oznaka początku końca tego kolektora??? Jak wykręcę korek zbiorniczka wyrównawczego jest standardowe "psikniecie". Po spuszczeniu ciśnienia stała całą noc i kropla nie spadła na asfalt. Andy u Ciebie w którym miejscu ten kolektor powrotny pękł????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem kiedyś, że te silniki to małe grzejniki i od nadmiernej temperatury wszystko szybciej się starzeje, to któryś z kolegów wysmial to zjawisko. Jak widać to ja miałem rację. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rostex napisał:

Jak pisałem kiedyś, że te silniki to małe grzejniki i od nadmiernej temperatury wszystko szybciej się starzeje, to któryś z kolegów wysmial to zjawisko. Jak widać to ja miałem rację. 

 

Nie wiem czy to kwestia temperatury czy gownianych materialow, ale na forum Astry J to dosc powszechna usterka z tym zbiorniczkiem :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.07.2019 o 21:27, Maciej__ napisał:

 

Nie wiem czy to kwestia temperatury czy gownianych materialow, ale na forum Astry J to dosc powszechna usterka z tym zbiorniczkiem :ok:

 

Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2

i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego,

 

to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C

a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C

 

W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem,

bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach.

 

Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lessero napisał:

Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2

i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego,

 

to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C

a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C

 

W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem,

bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach.

  

Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba.

 

Tak, tak wiem, ze rzeczywista temperatura jest sporo wyzsza niż to co pokazuja zegary :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 8.07.2019 o 10:15, lessero napisał:

Jak podłączysz jakikolwiek tester diagnostyczny OBD2

i zaczniesz monitorować temperaturę płynu chłodniczego,

 

to zwrócisz uwagę, że podczas "normalnej" jazdy temperatura jest utrzymywana w okolicy 96 st. C

a podczas postojów wentylator załącza się dopiero przy ok. 106 st. C

 

W serwisach opla mechanicy przekazują sobie uwagi, aby obchodzić się z plastikami jak z jajem,

bo kombinacja wieku i przebiegu może sprawić, że króćce zostaną w łapach.

 

Wskaźnik na "zegarach" to tylko ozdoba.

W takim A16XER normalną temperaturą w trakcie jazdy bylo 102 st. C i jakos nie bylo slychac o kruchych plastikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 20.07.2019 o 17:18, PAWELwaw84 napisał:

Lessero zle napisal. Normalna temperatura a14net to okolo 104st.C natomiast przy dynamicznej jezdzie wlacza sie grzalka oszukujaca termostat i temperatura spada w okolice 95 st.C

Jaka grzałką się włącza? To chyba grzałka powinna podnieść temperature a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.