PMR Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Jesienią ubiegłego roku zauważyłem, że klimatyzacja (Climatronic) w moim samochodzie (Octavia II) zaczęła się dość kapryśnie zachowywać. Dotychczas było tak, że przy pracy na pierwszym stopniu nadmuchu wydatek kompresora, podglądany w menu serwisowym, typowo wynosił ok. 64 (w skali 0-82), co wystarczało do utrzymywania odpowiednich temperatur w kanałach wylotowych - ok. 3-9 stopni, też odczytywane z menu serwisowego. Ciśnienie sprężania - też z menu serwisowego - ok. 8-12 atmosfer, zależnie od temperatury. Jeśli silnik dłużej pracował na wolnych obrotach i było bardzo gorąco, wydatek kompresora zwiększał się do maksymalnego (82), a jeśli to nie wystarczało - temperatura w kanałach wzrastała, do ok. 11-13 stopni. Po zwiększeniu obrotów silnika układ wracał szybko do poprzedniego punktu pracy - temperatury ok. 3-9 stopni, wydatek kompresora ok. 64. Od jesieni, kilka miesięcy po ostatniej kontroli układu (na początku lata 2017, nie stwierdzono wtedy żadnych nieszczelności itp.) jest tak, że układ, owszem, jest w stanie uzyskiwać temperatury rzędu 5-10 stopni, ale czyni to czasami dość niechętnie. Niekiedy zachowuje się jak poprzednio (wydatek kompresora ok. 64), a niekiedy pracuje z pełnym wydatkiem kompresora (82), co i tak pozwala na osiągnięcie temperatur raptem 11-15 stopni, nawet przy dość wysokich obrotach slnika. Ciśnienie sprężania - ok. 8-9 atmosfer, ale temperatury zewnętrze były raczej niskie. Zacznę od zwykłej kontroli ilości czynnika, ale mam trzy pytania: 1. Czy ma ktoś jakieś podejrzenia odnośnie przyczyn? 2. Czy w Climatronicu VAG znane są typowe usterki dające podobne objawy (kompresor? zawór rozprężny? jakieś czujniki?) 3. Gdzie w Warszawie jest dobry serwis, który mógłby się tym z profesjonalizmem zająć? TIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. W kolejności: czy czynnik jest w odpowiedniej ilości, później zawór rozprężny (tak było w Octavii I mojego ojca i jest to typowa usterka). U mnie był to kompresor, ale objawy nieco inne bo wydajność za mała tylko na wolnych obrotach. Z tym, że jak ja to zauważyłem to maszyna w serwisie mówiła o prawidłowych ciśnieniach (ale kij wie czy tak było czy tak mi mówili). Stawiam na zawór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Z tego co mi mówił gośc od klimatyzacji w vagu typową usterką jest chłodnica nadająca się do wymiany po 2-3 latach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 W octaviach 2 padaly czesto: kompresory, chlodnice klimatyzacji i czesto rozszczelnial sie czujnik cisnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.