Skocz do zawartości

komunikat o awarii silnika - kontrolka w obrotomierzu


cezar55

Rekomendowane odpowiedzi

interesuje mnie przyczyna zapalenia pomarańczowej kontrolki po lewej stronie obrotomierza (instrukcja wskazuje że to ta od EOBD), pojawia się też informacja o awarii silnika,

w Berlingo III 1.9 HDi 110,

 

objawy 1:

1. "czkawka" na 3 biegu przy prędkości ok 50 km/h (obroty trochę ponad 20 tyś), sadziłem, że to może zanieczyszczone paliwo...

2. zapala się kontrolka, pojawia się info o awarii silnika

3. silnik gaśnie, po chwili można do uruchomić,

4. po uruchomieniu kontrolka nie gaśnie, a po przekroczeniu ok 20 tyś obrotów, silnik gaśnie,

 

po podłaczeniu komputera, wskazuje problemy z układem wtryskowym, uszkodzonym czujnikiem ?? jakim ??

po wykasowaniu błędu, przez jakiś czas jest OKi, po czym, problem powraca

 

objawy 2:

1. brak "czkawki", po prostu dziś silnik zgasł po syganalizacji (patrz pkunkt 2)

 

czyli jakiś czujnik do wymiany ?? a może coś innego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cezar55 napisał:

obroty trochę ponad 20 tyś

Chyba 2 tys., a nie 20? Trzeba podpiąć komputer i sprawdzić. Może tylko złej jakości paliwo? Mi kiedyś auto przechodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu i po przekroczeniu 120km/h, okazało się że zatankowałem kijowe paliwo i pomogła wymiana filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2018 o 23:46, janusz napisał:

Chyba 2 tys., a nie 20? Trzeba podpiąć komputer i sprawdzić. Może tylko złej jakości paliwo? Mi kiedyś auto przechodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu i po przekroczeniu 120km/h, okazało się że zatankowałem kijowe paliwo i pomogła wymiana filtra.

też tak myślałem, że to wina paliwa, czy filtra paliwa, choć niedawno był przeglad i wymieniono wszystko co trzeba,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2018 o 21:14, Konrad` napisał:

Kiedyś miałem coś takiego w 308 winny był z tego co pamiętam czujnik wysokiego ciśnienia. 

dzięki, też podejrzewam, że to ten czujnik padł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, w moim 1,6 HDI, podczas jazdy silnik dwa razy szarpnął i zgasł. Nie mogłem go od razu uruchomić. Dopiero po kilku minutach zaskoczył ale wszedł w tryb awaryjny i szybciej niż 50 km/h nie dało się jechać. Paliły się kontrolki "check engine, trójkąt z wykrzyknikiem, ESP" a na wyświetlaczu komunikat: engine fault. Okazało się, że awarii uległ pedał gazu a konkretnie zamontowany w nim potencjometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.