Jump to content
cezar55

komunikat o awarii silnika - kontrolka w obrotomierzu

Recommended Posts

interesuje mnie przyczyna zapalenia pomarańczowej kontrolki po lewej stronie obrotomierza (instrukcja wskazuje że to ta od EOBD), pojawia się też informacja o awarii silnika,

w Berlingo III 1.9 HDi 110,

 

objawy 1:

1. "czkawka" na 3 biegu przy prędkości ok 50 km/h (obroty trochę ponad 20 tyś), sadziłem, że to może zanieczyszczone paliwo...

2. zapala się kontrolka, pojawia się info o awarii silnika

3. silnik gaśnie, po chwili można do uruchomić,

4. po uruchomieniu kontrolka nie gaśnie, a po przekroczeniu ok 20 tyś obrotów, silnik gaśnie,

 

po podłaczeniu komputera, wskazuje problemy z układem wtryskowym, uszkodzonym czujnikiem ?? jakim ??

po wykasowaniu błędu, przez jakiś czas jest OKi, po czym, problem powraca

 

objawy 2:

1. brak "czkawki", po prostu dziś silnik zgasł po syganalizacji (patrz pkunkt 2)

 

czyli jakiś czujnik do wymiany ?? a może coś innego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, cezar55 napisał:

obroty trochę ponad 20 tyś

Chyba 2 tys., a nie 20? Trzeba podpiąć komputer i sprawdzić. Może tylko złej jakości paliwo? Mi kiedyś auto przechodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu i po przekroczeniu 120km/h, okazało się że zatankowałem kijowe paliwo i pomogła wymiana filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem coś takiego w 308 winny był z tego co pamiętam czujnik wysokiego ciśnienia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.04.2018 o 23:46, janusz napisał:

Chyba 2 tys., a nie 20? Trzeba podpiąć komputer i sprawdzić. Może tylko złej jakości paliwo? Mi kiedyś auto przechodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu i po przekroczeniu 120km/h, okazało się że zatankowałem kijowe paliwo i pomogła wymiana filtra.

też tak myślałem, że to wina paliwa, czy filtra paliwa, choć niedawno był przeglad i wymieniono wszystko co trzeba,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.04.2018 o 21:14, Konrad` napisał:

Kiedyś miałem coś takiego w 308 winny był z tego co pamiętam czujnik wysokiego ciśnienia. 

dzięki, też podejrzewam, że to ten czujnik padł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobne objawy, w moim 1,6 HDI, podczas jazdy silnik dwa razy szarpnął i zgasł. Nie mogłem go od razu uruchomić. Dopiero po kilku minutach zaskoczył ale wszedł w tryb awaryjny i szybciej niż 50 km/h nie dało się jechać. Paliły się kontrolki "check engine, trójkąt z wykrzyknikiem, ESP" a na wyświetlaczu komunikat: engine fault. Okazało się, że awarii uległ pedał gazu a konkretnie zamontowany w nim potencjometr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, u mnie okazało się, że padł czujnik ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.