Skocz do zawartości

nowe auto + lpg


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac.

 

Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, steyr napisał:

Fiat montuje Tartarini, wszystko zależy od producenta danego modelu czy akceptuje montaż lpg poza ASO. Chyba najlepiej popytać u źródła.

I kiedyś dawał gwarancję dealera, a nie producenta. Nie wiem jak teraz. 

Dacia i Opel dają gwarancję producenta, jesli dalej mają w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kris88 napisał:

Witam,

Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac.

 

Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje?

U mnie do Tipo i CRV zakładają STAGa.

Tipo fabryczne to tartarini, ale na życzenie ASO dokłada STAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, steyr napisał:

Jak się już będzie dostęp do takiego sterownika bezproblemowy to jeszcze trzeba znaleźć montera który ogarnia taki sterownik.

 

Taetarini nikt nie chciał dotykać, aż sam się zdoktortzowalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Kris88 napisał:

Witam,

Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac.

 

Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje?

 

A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO? Przecież dobrze założona instalacja lpg to chyba najbardziej bezproblemowa i bezobsługowa instalacja w aucie. W ASO Opla serwis lpg to 200 zł. W nieautoryzowanym to samo w Lagunie robiłem za 130 zł. Dla 70 zł opłaca się rozkminiać inne opcje?

Co do montażu poza ASO do nowych aut to jest serwis na Śląsku Auto Gaz Aries, który swego czasu miał autoryzację importera VW Kulczyk Tradex na montaż instalacji lpg bez utraty fabrycznej gwarancji. Po tym jak biznes VW w Polsce przejęło VW temat gościowi umarł i nie wznowili mu autoryzacji, ale ma na tę okazję ubezpieczenie w firmie Wagas. Jeżeli cokolwiek padnie w związku z lpg to do 20 kPLN naprawę pokrywa ubezpieczyciel. Polisa na rok kosztuje 600zł, dwa lata 900 zł, trzy lata 1200 zł. Co do ubezpieczyciela to znam Wagasa i oni specjalizują się w takich polisach jak ubezpieczenia gwarancje, GAP, etc. Można w ten sposób zaryzykować.

 

Tutaj: http://autogazaries.pl/brc-do-nowych-aut-wagas,427

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kris88 napisał:

A czym się rozni gwarancja dealera a producenta?

 

Tym że jestes skazany na tego dealera?

A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili?

Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył.

 

A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał:

 

Tym że jestes skazany na tego dealera?

A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili?

Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył.

 

A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera.

ok kumam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, spad napisał:

A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO?

Na przykład temu, że wymienic filtry i puścić program to każdy da se radę, a jak są kłopoty to ASO czasami nie ogarnia.

Masz Astrę z fabrycznym LPG chyba, to poczytaj se na forach jak radzi se ASO w nietypowych sytuacjach.

Autokalibracja i "tak Panie musi być".

Owszem odsetek aut z problemami nie jest wielki, ale z czasem będzie się pogłębiał.

Wymiana wtryskiwaczy w ASO to też już nie 200zl, w efekcie ludzie wtryskiwacze wymieniają u Zenka i jadą na kompa do ASO.

Tylko czekać jak w używkach, zaczną wywalać sterownik bez interfejsu, podmieniając go nowym.

 

PS. Miałem już wynalazek pseudofabryczny w Lanosie, po 5 latach tego Bedini nikt nie chciał dotykać, nawet to ASO co go założyło.

Miałem też Kolteca, za którego serwis ASO Opla, parę lat temu 400zl bralo, a w okolicy nikt tego nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od nie jednego słyszałem który dacie z fabrycznym LPG brał że po GW kompy zmieniali bo na fabrycznym nikt nie chciał się podejmować ingerencji w instalację, a bywały też jakieś problemy, gdzie serwis ręce rozkładał i osobiście uważam że dobry gaziarz jest lepszy od fabrycznej instalacji... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, cesarz napisał:

Tak szczerze to jakby co to zmiana kompa też nie jest jakimś wielkim kosztem.

 

 

 

 

Nie tak do końca.

W dacii wkładali Landirenzo ze sterownikiem LC02, gdzie ten sterownik jest zintegrowany z ECU samochodu.

Aktualnie do dacii i opla wkładają LC03 który ma tą samą przypadłość ;]

 

 

lrd.JPG.5a82a2129d1add6a14a3afb80cb399f1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, cesarz napisał:

Ano w tym przypadku to faktycznie lipa :/

 

Czyli lepiej kupić Fiata/Puga/Cytryna/Ssangyonga ktorym dokładają LPG dealerzy

 

Najlepiej wydłużyć gwarancję fabryczną i mieć wszystko jak najdłużej w tyłku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jeszcze jedno zastanowiło w temacie gazu (na przykładzie Dacii).

Nowy Duster ma ten sam silnik 1.6 Sce, który w starym był zestawiany z LPG (pisze o silniku na łańcuchu rozrządu rodem z Nissana).

Obecnie nie oferują Dustera z LPG bo coś tam coś tam .... może od września.

Gazowane Qashqai 1.6 kończyło się często problemami z katalizatorem i wypalaniem zaworów.

Szlag by mnie trafił jeżeli kupiłbym nowe auto z LPG i problemem technicznym. Dustery Sce +LPG w starej budzie nie mają jeszcze takich przebiegów, aby można było z pewnością powiedzieć, że problemu nie ma.

Zaraz ktoś napisze, że jak dobrze będzie wyregulowana instalka to będzie jak na benzynie. Ale jaką ja mam gwarancję, że będzie dobrze wyregulowana?

Gwarancję producenta/dealera. Tylko podejście do klienta bywa różne w takich sytuacjach (i tu nie nie mam już na myśli Dacii). Poza tym nie po to robi się taki zakup, żeby jeździć do serwisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że jak chciałem dacke nową kupić to sam sprzedawca odradzał zakup sce do LPG. Dlatego jest Duster z pancernym silnikiem K4M i hydrauliką której LPG nie straszne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał:

 

Tym że jestes skazany na tego dealera?

A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili?

Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył.

 

A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera.

Ja już po 2 miesiącach poszedłem do innego dealera. :chory: Bo partacze z jednego wszystko zamotali. :chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, steyr napisał:

Fiat montuje Tartarini, wszystko zależy od producenta danego modelu czy akceptuje montaż lpg poza ASO. Chyba najlepiej popytać u źródła.

Z tego co swego czasu czytałem, to w Tipo było tak, że do 1.4 95KM montowane miało być Tartarini w zewnętrznym warsztacie bez utraty gwarancji, natomiast T-Jet miał wychodzić z instalacją LPG z fabryki i tam miało być Landi Renzo.

 

Jednak to tylko informacje prasowe, nie wiem jak to w praktyce wygląda. :nie_wiem:

5 godzin temu, spad napisał:

 

A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO? Przecież dobrze założona instalacja lpg to chyba najbardziej bezproblemowa i bezobsługowa instalacja w aucie. W ASO Opla serwis lpg to 200 zł. W nieautoryzowanym to samo w Lagunie robiłem za 130 zł. Dla 70 zł opłaca się rozkminiać inne opcje?

Co do montażu poza ASO do nowych aut to jest serwis na Śląsku Auto Gaz Aries, który swego czasu miał autoryzację importera VW Kulczyk Tradex na montaż instalacji lpg bez utraty fabrycznej gwarancji. Po tym jak biznes VW w Polsce przejęło VW temat gościowi umarł i nie wznowili mu autoryzacji, ale ma na tę okazję ubezpieczenie w firmie Wagas. Jeżeli cokolwiek padnie w związku z lpg to do 20 kPLN naprawę pokrywa ubezpieczyciel. Polisa na rok kosztuje 600zł, dwa lata 900 zł, trzy lata 1200 zł. Co do ubezpieczyciela to znam Wagasa i oni specjalizują się w takich polisach jak ubezpieczenia gwarancje, GAP, etc. Można w ten sposób zaryzykować.

 

Tutaj: http://autogazaries.pl/brc-do-nowych-aut-wagas,427

 

Ja z Auto Gas Aries jestem bardzo zadowolony. Nie montowałem wprawdzie do nowego samochodu, jednak zamontowana i serwisowana u nich instalacja w Astrze działa bardzo dobrze. Może nie są najtańsi, ale polecam ich każdemu. :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, wladmar napisał:

 

Raczej nie obejmie ona LPG i usterek z tym związanych. Gwarancję wydłuża TU, a nie producent, to ubezpieczenie. 

 

Zalezy, w Oplu masz LPG fabryczne i przedluzona gwarancje ma w zasadzie identyczne warunki jak 2-letnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DamU napisał:

W nowym modelu nie ma tego silnika.

 

Dlatego kupiłem używkę z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, cesarz napisał:

Tak szczerze to jakby co to zmiana kompa też nie jest jakimś wielkim kosztem.

jeżeli wymieniasz tego kompa, na taki sam.

ale jeśli ma być inny, to wiąże się to również z wymianą całego okablowania, a wtedy to jest tak jakby założenie instalacji od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Raczej nie obejmie ona LPG i usterek z tym związanych. Gwarancję wydłuża TU, a nie producent, to ubezpieczenie. 
To nie ubezpieczenie a fabryczna gwarancja na piec lat.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.