Kris88 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Witam, Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac. Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 A tipo+lpg? Chyba pakuja tam tartarini czy jakos tak... Serwis by tego nie ogarnial? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Fiat montuje Tartarini, wszystko zależy od producenta danego modelu czy akceptuje montaż lpg poza ASO. Chyba najlepiej popytać u źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Prawdopodobnie jest tak, że nie dostaniesz się do sterownika LPG poza ASO. Tak piszą o Astrach i Daciach. Nie wiem jak jest w Fiacie. Czy jeszcze są inne marki dopuszczające LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Jak się już będzie dostęp do takiego sterownika bezproblemowy to jeszcze trzeba znaleźć montera który ogarnia taki sterownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 11 minut temu, steyr napisał: Fiat montuje Tartarini, wszystko zależy od producenta danego modelu czy akceptuje montaż lpg poza ASO. Chyba najlepiej popytać u źródła. I kiedyś dawał gwarancję dealera, a nie producenta. Nie wiem jak teraz. Dacia i Opel dają gwarancję producenta, jesli dalej mają w ofercie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 17 minut temu, Kris88 napisał: Witam, Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac. Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje? U mnie do Tipo i CRV zakładają STAGa. Tipo fabryczne to tartarini, ale na życzenie ASO dokłada STAGa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 8 minut temu, Pipper napisał: I kiedyś dawał gwarancję dealera, a nie producenta. Nie wiem jak teraz. Dacia i Opel dają gwarancję producenta, jesli dalej mają w ofercie. A czym się rozni gwarancja dealera a producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 29 minut temu, steyr napisał: Jak się już będzie dostęp do takiego sterownika bezproblemowy to jeszcze trzeba znaleźć montera który ogarnia taki sterownik. Taetarini nikt nie chciał dotykać, aż sam się zdoktortzowalem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 47 minut temu, Kris88 napisał: Witam, Mam takie pytanko, czytajac tutaj jakiś watek o LPG trafiłem na info żę kupno auta już z instalacja jest troche problematyczne bo potem nikt nie chce takiej instalacji serwisowac. Czy jak sie kupuje nowe auto to mozna jakos bez utraty gwarancji zalozyc zwykla instalacje lpg? czy jakis dealer coś takiego oferuje? A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO? Przecież dobrze założona instalacja lpg to chyba najbardziej bezproblemowa i bezobsługowa instalacja w aucie. W ASO Opla serwis lpg to 200 zł. W nieautoryzowanym to samo w Lagunie robiłem za 130 zł. Dla 70 zł opłaca się rozkminiać inne opcje? Co do montażu poza ASO do nowych aut to jest serwis na Śląsku Auto Gaz Aries, który swego czasu miał autoryzację importera VW Kulczyk Tradex na montaż instalacji lpg bez utraty fabrycznej gwarancji. Po tym jak biznes VW w Polsce przejęło VW temat gościowi umarł i nie wznowili mu autoryzacji, ale ma na tę okazję ubezpieczenie w firmie Wagas. Jeżeli cokolwiek padnie w związku z lpg to do 20 kPLN naprawę pokrywa ubezpieczyciel. Polisa na rok kosztuje 600zł, dwa lata 900 zł, trzy lata 1200 zł. Co do ubezpieczyciela to znam Wagasa i oni specjalizują się w takich polisach jak ubezpieczenia gwarancje, GAP, etc. Można w ten sposób zaryzykować. Tutaj: http://autogazaries.pl/brc-do-nowych-aut-wagas,427 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 39 minut temu, Kris88 napisał: A czym się rozni gwarancja dealera a producenta? Tym że jestes skazany na tego dealera? A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili? Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył. A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 3 minuty temu, kravitz napisał: Tym że jestes skazany na tego dealera? A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili? Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył. A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera. ok kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 33 minuty temu, spad napisał: A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO? Na przykład temu, że wymienic filtry i puścić program to każdy da se radę, a jak są kłopoty to ASO czasami nie ogarnia. Masz Astrę z fabrycznym LPG chyba, to poczytaj se na forach jak radzi se ASO w nietypowych sytuacjach. Autokalibracja i "tak Panie musi być". Owszem odsetek aut z problemami nie jest wielki, ale z czasem będzie się pogłębiał. Wymiana wtryskiwaczy w ASO to też już nie 200zl, w efekcie ludzie wtryskiwacze wymieniają u Zenka i jadą na kompa do ASO. Tylko czekać jak w używkach, zaczną wywalać sterownik bez interfejsu, podmieniając go nowym. PS. Miałem już wynalazek pseudofabryczny w Lanosie, po 5 latach tego Bedini nikt nie chciał dotykać, nawet to ASO co go założyło. Miałem też Kolteca, za którego serwis ASO Opla, parę lat temu 400zl bralo, a w okolicy nikt tego nie ruszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Już od nie jednego słyszałem który dacie z fabrycznym LPG brał że po GW kompy zmieniali bo na fabrycznym nikt nie chciał się podejmować ingerencji w instalację, a bywały też jakieś problemy, gdzie serwis ręce rozkładał i osobiście uważam że dobry gaziarz jest lepszy od fabrycznej instalacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak szczerze to jakby co to zmiana kompa też nie jest jakimś wielkim kosztem. Inna sprawa że Fiat na życzenie do Tipo zamontuje ci Staga a wtedy nie powinno być problemów z serwisem u gaziarza za rogiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 40 minut temu, cesarz napisał: Tak szczerze to jakby co to zmiana kompa też nie jest jakimś wielkim kosztem. Nie tak do końca. W dacii wkładali Landirenzo ze sterownikiem LC02, gdzie ten sterownik jest zintegrowany z ECU samochodu. Aktualnie do dacii i opla wkładają LC03 który ma tą samą przypadłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Ano w tym przypadku to faktycznie lipa :/ Czyli lepiej kupić Fiata/Puga/Cytryna/Ssangyonga ktorym dokładają LPG dealerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 9 minut temu, cesarz napisał: Ano w tym przypadku to faktycznie lipa :/ Czyli lepiej kupić Fiata/Puga/Cytryna/Ssangyonga ktorym dokładają LPG dealerzy Najlepiej wydłużyć gwarancję fabryczną i mieć wszystko jak najdłużej w tyłku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Mnie jeszcze jedno zastanowiło w temacie gazu (na przykładzie Dacii). Nowy Duster ma ten sam silnik 1.6 Sce, który w starym był zestawiany z LPG (pisze o silniku na łańcuchu rozrządu rodem z Nissana). Obecnie nie oferują Dustera z LPG bo coś tam coś tam .... może od września. Gazowane Qashqai 1.6 kończyło się często problemami z katalizatorem i wypalaniem zaworów. Szlag by mnie trafił jeżeli kupiłbym nowe auto z LPG i problemem technicznym. Dustery Sce +LPG w starej budzie nie mają jeszcze takich przebiegów, aby można było z pewnością powiedzieć, że problemu nie ma. Zaraz ktoś napisze, że jak dobrze będzie wyregulowana instalka to będzie jak na benzynie. Ale jaką ja mam gwarancję, że będzie dobrze wyregulowana? Gwarancję producenta/dealera. Tylko podejście do klienta bywa różne w takich sytuacjach (i tu nie nie mam już na myśli Dacii). Poza tym nie po to robi się taki zakup, żeby jeździć do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Pamiętam że jak chciałem dacke nową kupić to sam sprzedawca odradzał zakup sce do LPG. Dlatego jest Duster z pancernym silnikiem K4M i hydrauliką której LPG nie straszne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 5 godzin temu, kravitz napisał: Tym że jestes skazany na tego dealera? A jak uznasz, że tam pracują sami partacze, to nadal będziesz się upierał żeby cos naprawili? Czasem jest tak, że ktoś jest zbyt głupi żeby coś naprawić, nawet jakbyś mu pistolet do głowy przyłożył. A jak masz gwarancję producenta, to jedziesz do innego dealera. Ja już po 2 miesiącach poszedłem do innego dealera. Bo partacze z jednego wszystko zamotali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Godzinę temu, spad napisał: Najlepiej wydłużyć gwarancję fabryczną i mieć wszystko jak najdłużej w tyłku. Raczej nie obejmie ona LPG i usterek z tym związanych. Gwarancję wydłuża TU, a nie producent, to ubezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 6 godzin temu, steyr napisał: Fiat montuje Tartarini, wszystko zależy od producenta danego modelu czy akceptuje montaż lpg poza ASO. Chyba najlepiej popytać u źródła. Z tego co swego czasu czytałem, to w Tipo było tak, że do 1.4 95KM montowane miało być Tartarini w zewnętrznym warsztacie bez utraty gwarancji, natomiast T-Jet miał wychodzić z instalacją LPG z fabryki i tam miało być Landi Renzo. Jednak to tylko informacje prasowe, nie wiem jak to w praktyce wygląda. 5 godzin temu, spad napisał: A czemu serwisować to po gwarancji poza ASO? Przecież dobrze założona instalacja lpg to chyba najbardziej bezproblemowa i bezobsługowa instalacja w aucie. W ASO Opla serwis lpg to 200 zł. W nieautoryzowanym to samo w Lagunie robiłem za 130 zł. Dla 70 zł opłaca się rozkminiać inne opcje? Co do montażu poza ASO do nowych aut to jest serwis na Śląsku Auto Gaz Aries, który swego czasu miał autoryzację importera VW Kulczyk Tradex na montaż instalacji lpg bez utraty fabrycznej gwarancji. Po tym jak biznes VW w Polsce przejęło VW temat gościowi umarł i nie wznowili mu autoryzacji, ale ma na tę okazję ubezpieczenie w firmie Wagas. Jeżeli cokolwiek padnie w związku z lpg to do 20 kPLN naprawę pokrywa ubezpieczyciel. Polisa na rok kosztuje 600zł, dwa lata 900 zł, trzy lata 1200 zł. Co do ubezpieczyciela to znam Wagasa i oni specjalizują się w takich polisach jak ubezpieczenia gwarancje, GAP, etc. Można w ten sposób zaryzykować. Tutaj: http://autogazaries.pl/brc-do-nowych-aut-wagas,427 Ja z Auto Gas Aries jestem bardzo zadowolony. Nie montowałem wprawdzie do nowego samochodu, jednak zamontowana i serwisowana u nich instalacja w Astrze działa bardzo dobrze. Może nie są najtańsi, ale polecam ich każdemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Godzinę temu, Luke16 napisał: Dlatego jest Duster z pancernym silnikiem K4M i hydrauliką której LPG nie straszne... W nowym modelu nie ma tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 49 minut temu, wladmar napisał: Raczej nie obejmie ona LPG i usterek z tym związanych. Gwarancję wydłuża TU, a nie producent, to ubezpieczenie. Zalezy, w Oplu masz LPG fabryczne i przedluzona gwarancje ma w zasadzie identyczne warunki jak 2-letnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 2 godziny temu, DamU napisał: W nowym modelu nie ma tego silnika. Dlatego kupiłem używkę z tym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 6 godzin temu, cesarz napisał: Tak szczerze to jakby co to zmiana kompa też nie jest jakimś wielkim kosztem. jeżeli wymieniasz tego kompa, na taki sam. ale jeśli ma być inny, to wiąże się to również z wymianą całego okablowania, a wtedy to jest tak jakby założenie instalacji od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 11 godzin temu, grogi napisał: Taetarini nikt nie chciał dotykać, aż sam się zdoktortzowalem... w prawie każdym Fiacie to ogarniali + serwisy LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Raczej nie obejmie ona LPG i usterek z tym związanych. Gwarancję wydłuża TU, a nie producent, to ubezpieczenie. To nie ubezpieczenie a fabryczna gwarancja na piec lat. Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.