Skocz do zawartości

Inny rozstaw srub w feldze (4x100 zamiast 4x98)


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Znajomy ma do oddania za flaszke alufelgi 14'' o rozstawie srub 4x100 ET45. Czy takie felgi da sie zalozyc do Fiata 500 gdzie rozstaw jest 4x98?

Sa moze dostepne jakies adapter, ktore by to zmienialy i czy taka kombinacja jest w ogole bezpieczna?

 

Jesli nie to kupie nowe stalowki i bedzie po klopocie :ok:

 

Dzieki za pomoc,

Maciej

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

Hej,

 

Znajomy ma do oddania za flaszke alufelgi 14'' o rozstawie srub 4x100 ET45. Czy takie felgi da sie zalozyc do Fiata 500 gdzie rozstaw jest 4x98?

Sa moze dostepne jakies adapter, ktore by to zmienialy i czy taka kombinacja jest w ogole bezpieczna?

 

Jesli nie to kupie nowe stalowki i bedzie po klopocie :ok:

 

Dzieki za pomoc,

Maciej

 

 

Obecnie felg jest zatrzęsienie. Czy nie lepiej po prostu kupić felgi o prawidłowym rozstawie śrub niż kombinować?

Gdy słucham doradców typu "założyłem i nic się nie działo", gdzie ewidentnie coś nie pasuje, to życzę powodzenia.

Kup felgi o odpowiednim rozstawie śrub i nie kombinuj. Tym bardziej, że Fiat 500 to fajny stylistycznie samochód i warto by postarać się nawet o oryginalne felgi.

A znajomy jak raz się nie napije to mu się nic nie stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fred77 napisał:

Obecnie felg jest zatrzęsienie. Czy nie lepiej po prostu kupić felgi o prawidłowym rozstawie śrub niż kombinować?

Gdy słucham doradców typu "założyłem i nic się nie działo", gdzie ewidentnie coś nie pasuje, to życzę powodzenia.

Kup felgi o odpowiednim rozstawie śrub i nie kombinuj. Tym bardziej, że Fiat 500 to fajny stylistycznie samochód i warto by postarać się nawet o oryginalne felgi.

A znajomy jak raz się nie napije to mu się nic nie stanie.

 

 

Oryginalne alufelgi sa niestety w rozmiarze 15'' lub wieksze' a mam praktycznie nowe letnie opony 14'', wiec troche mi ich szkoda

Jak sie nie da to sie nie da, kupie stalowki i tyle, ale chcialem zapytac jak to wyglada w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Oryginalne alufelgi sa niestety w rozmiarze 15'' lub wieksze' a mam praktycznie nowe letnie opony 14'', wiec troche mi ich szkoda

Jak sie nie da to sie nie da, kupie stalowki i tyle, ale chcialem zapytac jak to wyglada w praktyce.

Nie to żebym się jakoś upierał ale tan Fiacik jest naprawdę ładny i zastanów się czy nie warto byłoby się trochę szarpnąć i znaleźć mu oryginalne felgi i nowe np.: wielosezonowe opony żeby nie bawić się w dwa komplety kół.

A te co masz sprzedać razem z tymi felgami co pozwoli Ci pokryć część kosztów nowego nabytku.

 

Gdy kupiłem Nissana to miał stalowe felgi "piętnastki". Kupiłem nowe opony wielosezonowe, bo musiałbym na głowę upaść by do terenówki kupować dwa komplety opon.

Potem za niewielkie pieniądze kupiłem oryginalne aluminiowe felgi ale "szesnastki".

Felgi dałem do odnowienia i kupiłem nowe opony.

 

Felgi "piętnastki" sprzedałem i osobno sprzedałem opony, które przejechały może z 1000km.

Koszty ze sprzedaży pokryły mi 2/3 kosztów nowego zestawu kół.

 

Tydzień temu szwagierka kupowała nowe najtańsze opony wielosezonowe 195/55-15" i za komplet wraz z wymianą i wyważeniem zapłaciła 700zł.

Dlatego właśnie zastanów się, przekalkuluj sobie i może uda Ci się coś fajnego znaleźć.

Fajne felgi, o prawidłowym rozstawie śrub, nowe wielosezonowe opony, fajny wygląd samochodu, a część kosztów zwróci Ci się po sprzedaży tego co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Znajomy ma do oddania za flaszke alufelgi 14'' o rozstawie srub 4x100 ET45. Czy takie felgi da sie zalozyc do Fiata 500 gdzie rozstaw jest 4x98?

A jak średnica otworu centralnego? Pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fred77 napisał:

Nie to żebym się jakoś upierał ale tan Fiacik jest naprawdę ładny i zastanów się czy nie warto byłoby się trochę szarpnąć i znaleźć mu oryginalne felgi i nowe np.: wielosezonowe opony żeby nie bawić się w dwa komplety kół.

A te co masz sprzedać razem z tymi felgami co pozwoli Ci pokryć część kosztów nowego nabytku.

 

Gdy kupiłem Nissana to miał stalowe felgi "piętnastki". Kupiłem nowe opony wielosezonowe, bo musiałbym na głowę upaść by do terenówki kupować dwa komplety opon.

Potem za niewielkie pieniądze kupiłem oryginalne aluminiowe felgi ale "szesnastki".

Felgi dałem do odnowienia i kupiłem nowe opony.

 

Felgi "piętnastki" sprzedałem i osobno sprzedałem opony, które przejechały może z 1000km.

Koszty ze sprzedaży pokryły mi 2/3 kosztów nowego zestawu kół.

 

Tydzień temu szwagierka kupowała nowe najtańsze opony wielosezonowe 195/55-15" i za komplet wraz z wymianą i wyważeniem zapłaciła 700zł.

Dlatego właśnie zastanów się, przekalkuluj sobie i może uda Ci się coś fajnego znaleźć.

Fajne felgi, o prawidłowym rozstawie śrub, nowe wielosezonowe opony, fajny wygląd samochodu, a część kosztów zwróci Ci się po sprzedaży tego co masz.

Jakie wielosezonowe kupiłeś? No i jak się sprawdzały na śniegu/lodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcinur napisał:

Jakie wielosezonowe kupiłeś? No i jak się sprawdzały na śniegu/lodzie?

Lassa Competus 4x4. Sprawdzały się po prostu normalnie. Głównym celem było to żeby kupić nowe opony z tańszej półki. To wszystko.

 

lassa-competus-at-a-t-2.jpg&key=86be4106

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2018 o 21:43, Maciej__ napisał:

 

Nie mam pojecia, nawet nie wiedzialem, ze jest taki parametr ;]

Wyglada na to, ze to chyba troche za duzo kombinacji, wiec raczej odpuszcze temat...

ET i szerokość felgi też ważna, bo łączniki stabilizatora będą obcierać przy skręcie - tam jest ciasno jak w Pandzie chyba i Punto 2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2018 o 21:43, Maciej__ napisał:

 

Nie mam pojecia, nawet nie wiedzialem, ze jest taki parametr ;]

Wyglada na to, ze to chyba troche za duzo kombinacji, wiec raczej odpuszcze temat...

Bez przesady, 4x100 a 4x98 to mała różnica, kupuje się śruby pływające i będzie OK.

Pierścienie na piastę kosztują ok. 5 zł/sztuka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pakuu1 napisał:

Bez przesady, 4x100 a 4x98 to mała różnica, kupuje się śruby pływające i będzie OK.

Pierścienie na piastę kosztują ok. 5 zł/sztuka.

 

No chyba, ze od opla, czy vw, to roztoczyć trzeba... Ale et za duże tam jest... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2018 o 20:35, Maciej__ napisał:

Oryginalne alufelgi sa niestety w rozmiarze 15'' lub wieksze' a mam praktycznie nowe letnie opony 14'', wiec troche mi ich szkoda

Jak sie nie da to sie nie da, kupie stalowki i tyle, ale chcialem zapytac jak to wyglada w praktyce.

15? A może ta 500 jak ma fabrycznie 15" to hamulce ma 280/284mm??? To zapomnij o 14", nie wejdą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.