L4ndrys Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Witam, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zanikającego wspomagania w Astrze G z 2003r z silnikiem Z16SE. Pompa sprawna, włożona druga na niej ten sam objaw. Zauważyłem zanik napięcia na wtyczce 3 pinowej, obok skrzyneczki z bezpiecznikami. Konkretnie to na przewodzie Biało- Żółtym(lewy pin), z tego co wyczytałem jest to pin zasilany po alternatorze. Po odpaleniu z rana prąd na tym przewodzie wynosi zawsze +13V, w czasie jazdy zanika wspomaganie i wtedy właśnie gubi ten prąd. Czy jest jeszcze jakiś przekaźnik lub sterownik po drodze który mógłby odcinać ten prąd z alternatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Nie napisałeś, czy po zaniku wspomagania zapala się kontrolka ładowania, więc zakładam, że się nie zapala . Zapala się po włączeniu zapłonu? Sprawdź u źródła, czyli na wyjściu alternatora. Na tym kabelku ma się pojawiać masa, gdy alternator nie ładuje i ok. napięcia pokładowego, gdy ładuje. W Twoim przypadku ważne jest, czy spadek który opisałeś występuje na alternatorze. Czy po zaniku wspomagania, alternator nadal ładuje? Czy w miejsce napięcia, które znika, pojawia się masa, czy względem plusa akumulatora też jest 0V? Po drodze do złącza, które opisałeś, są jeszcze dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
L4ndrys Napisano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Problem rozwiązany. Okazało się że posypało się złącze sterownika silnika. Po poprawieniu wszystkich pinów jak ręką odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.