Skocz do zawartości

Koniec sedanów i hatchbacków


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.04.2018 o 08:15, wladmar napisał:

 

Tylko widzisz, pomimo swoich bardzo poważnych zalet SUV jest modą. I kiedyś to minie. SUV zostanie, hatchback też, sedan umrze. Klase niższe wrócą do hatchbacków, klasa wyższa pozostanie przy SUVach. Tak to widzę w Europie. 

Sedan umrze ? Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

poza wyjątkami w klasie B typu siena,thalia, city itp

 

No właśnie o to mi chodziło. Brzydkie to jak noc w Łodzi, a w ogóle niepraktyczne. W wyższych klasach można znaleźć plusy sedanów, praktyczne i wizualne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wladmar napisał:

 

Już umarł w klasach A-C, praktycznie też D. W wyższych zostanie, pisałem wyżej. 

 

Tipo, Astra, Logan, C-elyse, P 301, Jetta na wykończeniu, Rapid, Corolla. Faktycznie niewiele tego zostało. Z sedanem też jest ten problem, że zaprojektować ładny tył sedna żeby się podobał to nie tak łatwo jakby się wydawało. Po drugie w Europie sedany przestały być wydłużonymi i bardziej pojemnymi wersjami wersji hb jak kiedyś Thalia, Linea, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, AstraC napisał:

Bo jak wiemy rynek EU jest mocno dziwny. Mnie sedan nie przeszkadzają, i poza pewnymi ograniczeniami ma też zalety. Wiem bo mam. ;) Chodź dla rodziny z wózkiem średnio się nadaje. ;)

 

Ja akurat najwięcej zalet sedana widziałem gdy miałem małe dziecko.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

Woziles dziecko w bagazniku? :hehe: Faktycznie jest ciszej niz w hatchbacku? :phi:

 

 

 

Jest ciemno, więc śpi.  :hehe:

 

A poważnie: można dowolnie długo ładować bagażnik a dziecku w środku nie pada i nie wieje. To duży plus. Oczywiście zakładając, że sedan ma wielki bagażnik, do którego wózek wchodzi z łatwością.

Niemniej jak dziecko podrosło to lepszy jest SUV/kombi bo dziecięce zabawki mają większe gabaryty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Jest ciemno, więc śpi.  :hehe:

 

A poważnie: można dowolnie długo ładować bagażnik a dziecku w środku nie pada i nie wieje. To duży plus. Oczywiście zakładając, że sedan ma wielki bagażnik, do którego wózek wchodzi z łatwością.

Niemniej jak dziecko podrosło to lepszy jest SUV/kombi bo dziecięce zabawki mają większe gabaryty.

 

 

Fakt, pamietam jako dzieciak, siedzac z tylu w poldku potrafilo zawiac jak rodzice cos wyciagali/wkladali do bagaznika. Stad opcja jak w Citroenie XM albo Superb 2 bylaby najlepsza ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

w klasach A-C się zgodzę, ale w wyższych raczej przetrwa.

 

Sedan jest naturalnym wyborem nadwozia w klasie E i wyżej - wygląda fajnie, jest pojemny, same plusy. W D - póki co sedan jest w słusznym odwrocie (na rzecz SUVów), ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Sedan jest naturalnym wyborem nadwozia w klasie E i wyżej - wygląda fajnie, jest pojemny, same plusy. W D - póki co sedan jest w słusznym odwrocie (na rzecz SUVów), ale zobaczymy.

 

W klasie D pewnie w zaleznosci od modelu, ale pamietam w jakims periodyku typu auto international jak to drzewiej nazywal sie auto motor i sport, przy okazji premiery passata B4 lub czegos rownie antycznego, byla mowa, ze 80% sprzedazy passerati to Variant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ryb napisał:

 

Ja akurat najwięcej zalet sedana widziałem gdy miałem małe dziecko.

:ok:

Prawda - aby wózek wszedł. ;]

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

Sedan jest naturalnym wyborem nadwozia w klasie E i wyżej - wygląda fajnie, jest pojemny, same plusy. W D - póki co sedan jest w słusznym odwrocie (na rzecz SUVów), ale zobaczymy.

Dlaczego słusznym? Właśnie nie!

Choć moim zdaniem np. Vectra C miała idealne rozwiązanie tego problemu:

5-drzw-liftback.jpg

 

Linia sedana, praktyczność HTB.

Bo jak wiemy najbardziej bezsensownym rodzajem nadwozia jest właśnie HTB. ;] Żadnej przewagi na sedanem z jego wadami(sedan - mniej dostępny bagażnik, HTB mały), tym bardziej żadnej przewagi na kombi z jego wadami(mały bagażnik, a szumi jak kombi). ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

 

W klasie D pewnie w zaleznosci od modelu, ale pamietam w jakims periodyku typu auto international jak to drzewiej nazywal sie auto motor i sport, przy okazji premiery passata B4 lub czegos rownie antycznego, byla mowa, ze 80% sprzedazy passerati to Variant.

Ale Passat to od B3 zawsze chyba tylko sedan i kombi?

Ford czy Opel dają jeszcze liftbacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Prawda - aby wózek wszedł. ;]

Dlaczego słusznym? Właśnie nie!

Choć moim zdaniem np. Vectra C miała idealne rozwiązanie tego problemu:

5-drzw-liftback.jpg

 

Linia sedana, praktyczność HTB.

Bo jak wiemy najbardziej bezsensownym rodzajem nadwozia jest właśnie HTB. ;] Żadnej przewagi na sedanem z jego wadami(sedan - mniej dostępny bagażnik, HTB mały), tym bardziej żadnej przewagi na kombi z jego wadami(mały bagażnik, a szumi jak kombi). ;]

 

Liftback jest odmianą hatchbacka :)  i ta granica jest często dość płynna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

Liftback jest odmianą hatchbacka :)  i ta granica jest często dość płynna 

W przypadku VC widać od razu, że to jednak liftback. I raczej bym rozróżnił to jako dwa różne nadwozia, bo jednak więcej je dzieli niż łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AstraC napisał:

Bo jak wiemy najbardziej bezsensownym rodzajem nadwozia jest właśnie HTB. ;] Żadnej przewagi na sedanem z jego wadami(sedan - mniej dostępny bagażnik, HTB mały), tym bardziej żadnej przewagi na kombi z jego wadami(mały bagażnik, a szumi jak kombi).

 

I dlatego najlepszym rozwiązaniem jest po prostu SUV ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AstraC napisał:

W przypadku VC widać od razu, że to jednak liftback. I raczej bym rozróżnił to jako dwa różne nadwozia, bo jednak więcej je dzieli niż łączy.

 

To bardzo płynna granica.

 

Wiki mówi nawet tak:

Liftback
Termin liftback jest marketingowym określeniem nadwozia typu hatchback, dostęp do przedziału bagażowego i pasażerskiego odbywa się w ten sam sposób. W porównaniu z hatchbackiem, pokrywa bagażnika liftbacka jest zazwyczaj dłuższa, jej linia prowadzona jest pod mniejszym kątem

 

W wypadku VC nazywali ja liftbackiem, a jakby sie chciec trzymac twardo nomenklatury,  to hatchem byłoby Signum.

 

W Hondzie było tak, że w 6 generacji Honda miala 3D i 5D i nazywala je hatchback i liftback i tu podział był dość jasny

130_0902_02_z+honda_civic_ek+side_view.j

honda-civic-5d-vi-14-1998-manualna-civic

 

Ale jak popatrzyć na obecną generację, to wygląda tak

honda-civic-hatchback-2017-side-view.jpg

ASEAN-spec-2016-Honda-Civic-side-profile

 

i pochylenie tylnej szyby nie rozni sie znacząco od sedana, ale jednak handlowo nazywana jest hatchbackiem, chociaż nachylenie szyby jest znacząco bardziej liftbackowe niż w Golfie, Astrze czy Focusie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał:

w klasach A-C się zgodzę, ale w wyższych raczej przetrwa.

w D już też idą w stronę hatchbacków (tylko tutaj ze względu na gabaryty będzie to liftback) - mondeo, superb, insignia, arteon, stinger, bmw 3GT, audi A5  ... i jak dla mnie to jest bardzo dobry kierunek, bo nie muszę brać kombi, żeby mieć trochę więcej "elastyczności" załadunkowej i nie tracić fajnej linii i "lekkości" nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

w D już też idą w stronę hatchbacków (tylko tutaj ze względu na gabaryty będzie to liftback) - mondeo, superb, insignia, arteon, stinger, bmw 3GT, audi A5  ... i jak dla mnie to jest bardzo dobry kierunek, bo nie muszę brać kombi, żeby mieć trochę więcej "elastyczności" załadunkowej i nie tracić fajnej linii i "lekkości" nadwozia.

ok, zastosowałem trochę uproszczenie. W segmencie D zostaną liftbacki i sedany (które są wg mnie mało sensownym nadwoziem, liftback jest znacznie wygodniejszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę sedanem z bagażnikiem o pojemności 530l. Zaglądam do niego co dwa tygodnie - jak sprawdzam olej, albo szukam czegoś pokroju papierowych ręczników :phi: Torbę i laptopa stawiam na tylne siedzenia/za fotel, bo w 90% jeżdżę sam. A przy wakacyjnym wyjeździe z dziewczyną także jeszcze nigdy nie miałem problemu, żeby się zapakować. Baa, nawet dwie przeprowadzki zrobiłem - zapakowałem po dach (nawet gdzieś mam fotki), łącznie z telewizorem i było git. A to, że - według mnie - sedan to jedyne słuszne i najładniejsze nadwozie, to już inna bajka ;]

 

Co do tematu - patrząc na kroki Mitsubishi, albo na to, co Citroen chce zrobić z C5, koniec sedanów wydaje się niestety dość prawdopodobny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PanMaciej napisał:

Ja jeżdżę sedanem z bagażnikiem o pojemności 530l. Zaglądam do niego co dwa tygodnie - jak sprawdzam olej, albo szukam czegoś pokroju papierowych ręczników :D Torbę i laptopa stawiam na tylne siedzenia/za fotel, bo w 90% jeżdżę sam. A przy wakacyjnym wyjeździe z dziewczyną także jeszcze nigdy nie miałem problemu, żeby się zapakować. Baa, nawet dwie przeprowadzki zrobiłem - zapakowałem po dach (nawet gdzieś mam fotki), łącznie z telewizorem i było git. A to, że - według mnie - sedan to jedyne słuszne i najładniejsze nadwozie, to już inna bajka :D

 

A widzisz - ja HB przewiozłem kiedyś i rower i telewizor. Jednym rzutem (bo rzut był ponad 1000 km) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, PanMaciej napisał:

Ja jeżdżę sedanem z bagażnikiem o pojemności 530l. Zaglądam do niego co dwa tygodnie - jak sprawdzam olej, albo szukam czegoś pokroju papierowych ręczników :phi: Torbę i laptopa stawiam na tylne siedzenia/za fotel, bo w 90% jeżdżę sam. A przy wakacyjnym wyjeździe z dziewczyną także jeszcze nigdy nie miałem problemu, żeby się zapakować. Baa, nawet dwie przeprowadzki zrobiłem - zapakowałem po dach (nawet gdzieś mam fotki), łącznie z telewizorem i było git. A to, że - według mnie - sedan to jedyne słuszne i najładniejsze nadwozie, to już inna bajka ;]

 

Co do tematu - patrząc na kroki Mitsubishi, albo na to, co Citroen chce zrobić z C5, koniec sedanów wydaje się niestety dość prawdopodobny :(

... ale w twoim przypadku to by wystarczył nawet kompakt 

 

ja na co dzień wożę wózek z gondolą i bardzo często rower - w sedanie jest to niemożliwe lub bardzo mało wygodne, a na liftbacku nie robi wrażenia. Kombi nie lubię, a taki liftback zapewnia mi jego funkcjonalność. Można także zapakować coś powyżej linii szyb jeśli jest blisko foteli tylnych.

Jeśli chodzi o wygląd - kwestia gustu, ale jak dla mnie do liftback jest praktycznie jak sedan ... i czesto liftbacki sa zbliżone do linii coupe, co mnie osobiście bardziej się podoba niż klasyczny sedan z mocnym przełamaniem za tylną szybą. Zobacz sobie europejskie Mondeo MK5 (liftback)  i wersje hybrydową lub Fusion (sedan) - linia nadwozia jest praktycznie identyczna w przypadku obu typów nadwozia. Podobnie jest z Superbem, Insignią i Arteonem (cociaz te nie mają "sedanowe" wersji) - bardziej wyglądają na sedany, ale tylna klapa idzie do góry z szybą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, lisik napisał:

Najcichsze do wozenia trupa? Bo jesli o cisze w aucie chodzi to jednak suvy wygrywaja... (wylaczajac mitsubishi i do niedawna mazde)

 

Do pewnej prędkości. Powyżej 130 jednak SUV (każdy) szumi bardziej, niż niskie auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wladmar napisał:

 

Do pewnej prędkości. Powyżej 130 jednak SUV (każdy) szumi bardziej, niż niskie auto. 

Dobrze wyciszony SUV nie szumi zbyt mocno do 160 km/h. ;]

Moje poprzednie niskie auta robiły duży hałas już przy 140 km/h 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, rwIcIk napisał:

Dobrze wyciszony SUV nie szumi zbyt mocno do 160 km/h. ;]

Moje poprzednie niskie auta robiły duży hałas już przy 140 km/h 

 

Nie mówię, że mocno. Nie mówię, że nie da się jechać. Jednak SUV będzie zawsze szumiał bardziej, niz niskie auto tego samego modelu lub podobnego. Np. BMW 5 vs. X5 i tak dalej. Po prostu powietrze opływające SUVa ze względu na jego aerodynamikę szumi bardziej. 

Oczywiście, zaraz ktoś porówna nowoczesny SUV z jakimś starym Fiatem i na podstawie tego będzie twierdził, że SUV nie szumi ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wladmar napisał:

 

Oczywiście, zaraz ktoś porówna nowoczesny SUV z jakimś starym Fiatem i na podstawie tego będzie twierdził, że SUV nie szumi ;l

Z nowym Chevroletem ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Dobrze wyciszony SUV nie szumi zbyt mocno do 160 km/h. ;]

Moje poprzednie niskie auta robiły duży hałas już przy 140 km/h 

Ale poprzednie auta miales raczej dla kowalskiego teraz masz premium bo pewnie cena Cruza x2. Dlatego jest lepiej wyciszony cos tam musi kosztowac. Ale jakby porownac np BMW 3 z X3 albo Trock vs Polo to jednak w SUV jest glosniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Ale poprzednie auta miales raczej dla kowalskiego teraz masz premium bo pewnie cena Cruza x2. Dlatego jest lepiej wyciszony cos tam musi kosztowac. Ale jakby porownac np BMW 3 z X3 albo Trock vs Polo to jednak w SUV jest glosniej.

No wlasnie nie jest glosniej. Byly testy glosnosci aut w motorze i auto swiecie i w touaregach q7 czy x5 jest srednio 1-2db ciszej niz w a6 czy 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lisik napisał:

No wlasnie nie jest glosniej. Byly testy glosnosci aut w motorze i auto swiecie i w touaregach q7 czy x5 jest srednio 1-2db ciszej niz w a6 czy 5

Jest to fizycznie niemozliwe ze wzgledu na ksztalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jest to fizycznie niemozliwe ze wzgledu na ksztalt.

Co innego kształt na zewnątrz, a co innego wyciszenie wnętrza. Za SUVy biorą garnek złota więcej bo moda, więc statają się :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Co innego kształt na zewnątrz, a co innego wyciszenie wnętrza. Za SUVy biorą garnek złota więcej bo moda, więc statają się :ok:

 

Za autocentrum przy 130kmh

 

Bmw 520d 65.5dB

Touareg 64.3

Lexus LS 65.5

Bmw X6 63.3

Mercedes GLS 63.9

Audi A7 66.1

Audi q5 64.3

Pug 2008 80.7 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4/27/2018 o 09:48, Filipfm napisał:

Ja jednak wole się pakować do bagażnika, który widze w całości i układać bagaże jak mi się podoba a nie pchać przez wąski otwór zgodnie z metodyką LIFO

Ja też tak wolę, pod warunkiem, że bagażniki są przynajmniej podobne pojemnościowo. Bo w praktyce przy hatchbacku muszę pasażerom umieszczać bagaże pod nogami, a przy sedanie - już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grogi napisał:

Koniec sedanów?

 

Nissan właśnie pokazał takie elektryczne paskudztwo - Nissan Sylphy (nawet okropnie się nazywa ;)) (na rynek w Chinach)

 

Nissan-Sylphy-EV-135.jpg

 

W Chinach to tak, Chińczycy kochają sedany, podobnie jak Polacy 15 lat temu, albo Niemcy 40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wladmar napisał:

 

Naprawdę? Ja nigdy nie jeździłem żadnym SUVem, ale wygląda to na duże auto.

Nie jeździłeś SUVem, a wypowiadasz się, że jest to najlepsze rozwiązanie? Ciekawe kryterium oceny.

A że wygląda na duże, to prawda - to typowa cecha SUVów. W środku czar pryska. Taki przerost formy nad treścią - jeżeli miałbym to podsumować jednym zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Polarny napisał:

Nie jeździłeś SUVem, a wypowiadasz się, że jest to najlepsze rozwiązanie? Ciekawe kryterium oceny.

 

Przeczytałem gdzieś na jakimś forum, że SUVy są fajne.

 

8 minut temu, Polarny napisał:

A że wygląda na duże, to prawda - to typowa cecha SUVów. W środku czar pryska. Taki przerost formy nad treścią - jeżeli miałbym to podsumować jednym zdaniem.

 

Dzięki, że mnie uświadomiłeś - myślałem, że SUVy są duże, a okazuje się, że są małe. To chyba nie kupię SUVa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Dzięki, że mnie uświadomiłeś - myślałem, że SUVy są duże, a okazuje się, że są małe. To chyba nie kupię SUVa. 

Są różnej wielkości. Mniejsze i większe ;]

Jak dla mnie kompaktowy SUV jest bardzo prestronny w stosunku do zwykłego kompaktowego hatchbacka. :ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Są różnej wielkości. Mniejsze i większe ;]

Jak dla mnie kompaktowy SUV jest bardzo prestronny w stosunku do zwykłego kompaktowego hatchbacka. :ok:

 

 

 

Nie, nie, nie, kolega @Polarny twierdzi, że jest inaczej, więc tak musi być. Ja mu wierzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.