Skocz do zawartości

1,6 TDI a biodiesel


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

Mówimy o dodatku do 7 procent (informacja na stajcach ARAL czyli BP). Gdzie leży górna granica tolerancji tego rodzaju dodatków dla tego silnika (na klapce wlewu wyraźnie zaznaczono, że nie nadaje się on do pracy na biodieslu). 1,6 z Audi A3 z roku 2015. 

Paliwo typu "biodiesel" to tak od 10 procent tego rodzaju dodatków czy więcej?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2018 o 22:15, wawo napisał:

Mówimy o dodatku do 7 procent (informacja na stajcach ARAL czyli BP). Gdzie leży górna granica tolerancji tego rodzaju dodatków dla tego silnika (na klapce wlewu wyraźnie zaznaczono, że nie nadaje się on do pracy na biodieslu). 1,6 z Audi A3 z roku 2015. 

Paliwo typu "biodiesel" to tak od 10 procent tego rodzaju dodatków czy więcej?

 

 

 

O, nikt nie zgłębiał tematu bio-komponentów w paliwie typu "diesel"? Versus następca 1,9 TDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wawo napisał:

O, nikt nie zgłębiał tematu bio-komponentów w paliwie typu "diesel"? Versus następca 1,9 TDI?

 

Normalnie lejesz i jeździsz. To, co jest na stacji nie jest biodieslem, tylko olejem napędowym z domieszką biokomponentów - zimą mniejszą (w części lepszych paliw zimowych właściwie brak biokomponentów - ale to łatwo po kolorze stwierdzić), latem większą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, volcan napisał:

 

Normalnie lejesz i jeździsz. To, co jest na stacji nie jest biodieslem, tylko olejem napędowym z domieszką biokomponentów - zimą mniejszą (w części lepszych paliw zimowych właściwie brak biokomponentów - ale to łatwo po kolorze stwierdzić), latem większą.

To zrozumiale, od jakiej procentowej ilości "biokomponentów" może to zrobić dobrze temu silnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wawo napisał:

To zrozumiale, od jakiej procentowej ilości "biokomponentów" może to zrobić dobrze temu silnikowi?

 

Zapewne od znacznie większej, niż ta, którą mamy w paliwach. Nie martw się - Twoje auto nie jest jedynym samochodem z takim silnikiem w EU - podobnie jak kilkaset tysięcy innych da radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volcan napisał:

 

Zapewne od znacznie większej, niż ta, którą mamy w paliwach. Nie martw się - Twoje auto nie jest jedynym samochodem z takim silnikiem w EU - podobnie jak kilkaset tysięcy innych da radę :)

Ty mnie uspokajasz, a ja spokojnie pytam. (To nie mój samochód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wawo napisał:

Ty mnie uspokajasz, a ja spokojnie pytam. (To nie mój samochód)

Ale co chcesz zrobić-jeździć za wschodnią granicę po paliwo? Przecież to UE wprowadziła takie regulacje, rafineriom się to nie opłaca i gdyby nie musieli to by nic nie dodawali:)

Zostaje tankowanie cały rok paliwa arktycznego i już:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, volf6 napisał:

Ale co chcesz zrobić-jeździć za wschodnią granicę po paliwo? Przecież to UE wprowadziła takie regulacje, rafineriom się to nie opłaca i gdyby nie musieli to by nic nie dodawali:)

Zostaje tankowanie cały rok paliwa arktycznego i już:ok:

Ale ja z ciekawości pytam, ktoś jakieś pojęcie o tym silniku ma, ktoś w technologiach paliw i ich biokomponentów również 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wawo napisał:

Ale ja z ciekawości pytam, ktoś jakieś pojęcie o tym silniku ma, ktoś w technologiach paliw i ich biokomponentów również 

 

Zobacz w instrukcji, tam wszystko powinieneś mieć.

U mnie jest tak:

 

20180506_171458.jpg

20180506_171835.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz dalej drążyć temat to w 1.9 TDI PD też było takie zastrzeżenie.

Do niedawna można było spotkać na stacjach B100 może dlatego ostrzegają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

Zobacz w instrukcji, tam wszystko powinieneś mieć

Flotowiec nie przekazał Żonie instrukcji (po kimś i po kimś samochód) ;], ale jak widzę, pojawia się to magiczne 7 procent (coś jak 7 stopni od których opony na zimowe należy zmieniać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wawo napisał:

Flotowiec nie przekazał Żonie instrukcji (po kimś i po kimś samochód) ;]

 

W necie poszukaj, na pewno jest.

 

8 minut temu, wawo napisał:

, ale jak widzę, pojawia się to magiczne 7 procent (coś jak 7 stopni od których opony na zimowe należy zmieniać)

 

Pewnie ma to swoje uzasadnienie chemiczno-inżynieryjne (w przypadku paliwa, bo w przypadku opon to bzdura). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

 

Pewnie ma to swoje uzasadnienie chemiczno-inżynieryjne (w przypadku paliwa, bo w przypadku opon to bzdura). 

Raczej polityczne. Trudno sobie wyobrazić auto sprzedawane (a często i produkowane) na rynku unijnym, które nie byłoby przystosowane do tam występującego paliwa.

Jeśli UE zwiększy zawartość biokomponentów z 7 do przykładowo 8% albo i 10% to trzeba będzie wydać erratę do instrukcji i tyle:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, volf6 napisał:

Raczej polityczne. Trudno sobie wyobrazić auto sprzedawane (a często i produkowane) na rynku unijnym, które nie byłoby przystosowane do tam występującego paliwa.

Jeśli UE zwiększy zawartość biokomponentów z 7 do przykładowo 8% albo i 10% to trzeba będzie wydać erratę do instrukcji i tyle:hehe:

 

Całkiem możliwe ;] Ale to też świadczy o tym, że silniki całkiem nieźle trawią te dodatki :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wladmar napisał:

Pewnie ma to swoje uzasadnienie chemiczno-inżynieryjne (w przypadku paliwa, bo w przypadku opon to bzdura). 

O to pytam. (To drugie to ironia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2018 o 22:15, wawo napisał:

Mówimy o dodatku do 7 procent (informacja na stajcach ARAL czyli BP). Gdzie leży górna granica tolerancji tego rodzaju dodatków dla tego silnika (na klapce wlewu wyraźnie zaznaczono, że nie nadaje się on do pracy na biodieslu). 1,6 z Audi A3 z roku 2015. 

Paliwo typu "biodiesel" to tak od 10 procent tego rodzaju dodatków czy więcej?

 

 

 

ON o zawartości estrów FAME lub (rzadziej) FAEE do 7 %, czyli paliwo diesel B7 sprzedawane a stacjach benzynowych,  zawsze musi spełniać normę EN590 (określa parametry jakie ma spełniać ON) czyli tą samą co paliwo B0 (bez biokomponentów) i należy je traktować jako "czysty ON". Innymi słowy, ON w zakresie B0 do B7 jest paliwem które można stosować do wszystkich silników diesla, łącznie z tymi, które podobnie jak Twój mają zastrzeżenie o niestosowaniu biodiesla.

Wg uregulowań prawnych i nomenklatury wokół biopaliw, wszystkie paliwa  od B8 do B100 są biodieslami. Ale nie oznacza to, że paliwa B8 lub wyżej nie mogą spełniać normy EN590, która n.b. nie definiuje sama w sobie zawartości biokomponentów .

Za same biokomponenty odpowiada EN14214.

Czyli podsumowując: wszystko co znajdziesz na stacji benzynowej na słupku do diesla oznakowane taką nalepką:

diesel-dinen590.png

z informacją obok o zawartości biokomponentów (najczęściej "do 7%"), jest tym paliwem o którym napisano w  instrukcji Twojego auta, że możesz je tankować.

I jeszcze inaczej, w naturze:

e10-1759843579272474657.jpg

 lub tak:

evo_1_1507188878.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanęło chyba na tym, że lać co jest na stacjach, a co powiecie, jak na Orlenie chciałem zatankować 1,6TDI CR i cieć od dystrybutorów spod ziemi się pojawił i mówi: 

- Panie do tego Diesla to nie bierz pan zwykłego ON bo on ma biokomponenty a ten silnik ich nie toleruje. 

Faktycznie na wlewie mam BIO przekreślone, nie wnikałem ile tam tego BIO oni mają więc się spakowałem i pojechałem trochę dalej na BP. I od tego czasu Orleny z tym autem omijam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, KTB napisał:

Stanęło chyba na tym, że lać co jest na stacjach, a co powiecie, jak na Orlenie chciałem zatankować 1,6TDI CR i cieć od dystrybutorów spod ziemi się pojawił i mówi: 

- Panie do tego Diesla to nie bierz pan zwykłego ON bo on ma biokomponenty a ten silnik ich nie toleruje. 

Faktycznie na wlewie mam BIO przekreślone, nie wnikałem ile tam tego BIO oni mają więc się spakowałem i pojechałem trochę dalej na BP. I od tego czasu Orleny z tym autem omijam. 

Cieć porostu wymyślił dobry sposób na sprzedaż Vervy :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TomekD000 napisał:

Cieć porostu wymyślił dobry sposób na sprzedaż Vervy :hehe:

No chyba mu się nie udało. 

A ja zaufania do tego diesla nie mam i co poradzę. Niech chociaż silnik w tym aucie się kupy trzyma jak resztę powoli po tych 250tys. wymieniam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KTB napisał:

Stanęło chyba na tym, że lać co jest na stacjach, a co powiecie, jak na Orlenie chciałem zatankować 1,6TDI CR i cieć od dystrybutorów spod ziemi się pojawił i mówi: 

- Panie do tego Diesla to nie bierz pan zwykłego ON bo on ma biokomponenty a ten silnik ich nie toleruje. 

Faktycznie na wlewie mam BIO przekreślone, nie wnikałem ile tam tego BIO oni mają więc się spakowałem i pojechałem trochę dalej na BP. I od tego czasu Orleny z tym autem omijam. 

A na BP to jest bez bio8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2018 o 22:15, wawo napisał:

Mówimy o dodatku do 7 procent (informacja na stajcach ARAL czyli BP). Gdzie leży górna granica tolerancji tego rodzaju dodatków dla tego silnika (na klapce wlewu wyraźnie zaznaczono, że nie nadaje się on do pracy na biodieslu). 1,6 z Audi A3 z roku 2015. 

Paliwo typu "biodiesel" to tak od 10 procent tego rodzaju dodatków czy więcej?

 

 

 

Swego czasu gdy wprowadzano te bio dodatki było dość głośno o tym, że nowoczesne układy wtryskowe nie za bardzo go tolerują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2018 o 11:51, KTB napisał:

Stanęło chyba na tym, że lać co jest na stacjach, a co powiecie, jak na Orlenie chciałem zatankować 1,6TDI CR i cieć od dystrybutorów spod ziemi się pojawił i mówi: 

- Panie do tego Diesla to nie bierz pan zwykłego ON bo on ma biokomponenty a ten silnik ich nie toleruje. 

Faktycznie na wlewie mam BIO przekreślone, nie wnikałem ile tam tego BIO oni mają więc się spakowałem i pojechałem trochę dalej na BP. I od tego czasu Orleny z tym autem omijam. 

 

Fantastyczną decyzję podjąłeś - szczególnie biorąc pod uwagę, że dla BP paliwa produkuje i dostarcza Orlen :) Widocznie obecnie jest jakiś wyższy target na Vervę (która latem też ma biokomponenty w składzie - dokładnie tyle samo, ile klasyczny ON), stąd taka argumentacja podjazdowego ;) 

 

Latem każde paliwo ma dodatek biokomponentów - czy jest to Verva, Dynamic, czy V-Power. Zimą niektóre paliwa mają go mniej, lub wręcz wcale nie zawierają (np. produkowane na bazie lotosowego ON IZ-40 zimowe paliwo Dynamic i/lub dostępne na stacjach Circle-K paliwa arktyczne - też produkowane przez Lotos). Ciekawostką jest to, że zimowa Verva ma gorsze zimowe parametry od zimowego "zwykłego" ON oferowanego na stacjach Orlen - a na Lotosie np. jest odwrotnie, lub parametry "zimowe" są identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2018 o 14:27, volf6 napisał:

A na BP to jest bez bio8]

 

Tak... Pan z cysterny z Orlenu najpierw nalewa gęste z bio do zbiorników Orlenu a potem jedzie na BP zrzucić czysty ON ;) Tak poważnie - oczywiście, że na BP też jest z bio - i zawartość jest identyczna, jak dla paliw na stacjach Orlen, bo jest to dokładnie to samo paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.05.2018 o 10:26, volcan napisał:

 

Tak... Pan z cysterny z Orlenu najpierw nalewa gęste z bio do zbiorników Orlenu a potem jedzie na BP zrzucić czysty ON ;) Tak poważnie - oczywiście, że na BP też jest z bio - i zawartość jest identyczna, jak dla paliw na stacjach Orlen, bo jest to dokładnie to samo paliwo.

Gość z niemieckiego Arala twierdził, że jedni podają - jak ARAL - obecność "biokomponentów", a inni - nie. Taka różnica, jak widać chwytliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wawo napisał:

Gość z niemieckiego Arala twierdził, że jedni podają - jak ARAL - obecność "biokomponentów", a inni - nie. Taka różnica, jak widać chwytliwa. 

 

Czyli Niemców nie dotyczą unijne przepisy? Każda partia paliwa ma kartę charakterystyki, w której zawarte są informacje dotyczące wszystkich parametrów tego paliwa, w tym zawartości biokomponentów. Do tego każda stacja ma obowiązek udostępnić te dane klientowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, volcan napisał:

 

Czyli Niemców nie dotyczą unijne przepisy? Każda partia paliwa ma kartę charakterystyki, w której zawarte są informacje dotyczące wszystkich parametrów tego paliwa, w tym zawartości biokomponentów. Do tego każda stacja ma obowiązek udostępnić te dane klientowi.

Chodziło o informacje na dystrybutorze, Aral pisze o obecności do 7 procent - tylko o to. Inni nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.05.2018 o 10:25, volcan napisał:

 

Fantastyczną decyzję podjąłeś - szczególnie biorąc pod uwagę, że dla BP paliwa produkuje i dostarcza Orlen :) Widocznie obecnie jest jakiś wyższy target na Vervę (która latem też ma biokomponenty w składzie - dokładnie tyle samo, ile klasyczny ON), stąd taka argumentacja podjazdowego ;) 

Kiedyś robiłem opomiarowanie Naftobaz. 

Więc to, że do nalewaka stoją różne (w zasadzie wszystkie) cysterny, jest dla mnie normalką, ale ponieważ taka baza ma np. 10 zbiorników, to mogłem sobie wyobrazić, że z jednego idzie ze składem łorlenowskim, a z drugiego innym dla BP czy Shella. 

Masz dowód, że tak nie jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, KTB napisał:

Kiedyś robiłem opomiarowanie Naftobaz. 

Więc to, że do nalewaka stoją różne (w zasadzie wszystkie) cysterny, jest dla mnie normalką, ale ponieważ taka baza ma np. 10 zbiorników, to mogłem sobie wyobrazić, że z jednego idzie ze składem łorlenowskim, a z drugiego innym dla BP czy Shella. 

Masz dowód, że tak nie jest? 

 

Co tu udowadniać. Przecież poza Orlenem i Lotosem nikt nie produkuje w Polsce paliwa a import paliwa z zagranicy nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.

Poczytaj sobie choćby to: http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliwa-na-zagraniczne-sieci-stacji,242960_1_0_0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, volcan napisał:

 

Czyli Niemców nie dotyczą unijne przepisy? Każda partia paliwa ma kartę charakterystyki, w której zawarte są informacje dotyczące wszystkich parametrów tego paliwa, w tym zawartości biokomponentów. Do tego każda stacja ma obowiązek udostępnić te dane klientowi.

Jeśli to co piszą jest prawdą to w Niemczech można łatwiej kupić paliwa bez bio niż u nas:hmm: http://petro-hurt.pl/paliwa-bez-dodatkow-bio/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volcan napisał:

 

Co tu udowadniać. Przecież poza Orlenem i Lotosem nikt nie produkuje w Polsce paliwa a import paliwa z zagranicy nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego.

Poczytaj sobie choćby to: http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliwa-na-zagraniczne-sieci-stacji,242960_1_0_0.html

Chyba się nie zrozumieliśmy. 

Inaczej: - te biokomponenty domieszkują w rafinerii i na rynku jest jedno, takie same paliwo. Taka jest teza? 

Czyli tak dodatki do paliw premium, jak i również do podstawowych, które każda stacja ma "inne". 

Sugerujesz że ON Active z BP i Ecodiesel Orlenu to ta sama zupa? 

Gdyby tak było, to moim zdaniem dawno już by były procesy za oszustwa marketingowe, które są prawnie zabronione.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KTB napisał:

Chyba się nie zrozumieliśmy. 

Inaczej: - te biokomponenty domieszkują w rafinerii i na rynku jest jedno, takie same paliwo. Taka jest teza? 

Czyli tak dodatki do paliw premium, jak i również do podstawowych, które każda stacja ma "inne". 

Sugerujesz że ON Active z BP i Ecodiesel Orlenu to ta sama zupa? 

Gdyby tak było, to moim zdaniem dawno już by były procesy za oszustwa marketingowe, które są prawnie zabronione.  

 

 

Biokomponenty są dodawane do standardowej bazy paliwowej już w rafinerii, bo obowiązek ich dodania w określonej ilości (do 7%) spoczywa na producentach paliw. Dodatki uszlachetniające są dodawane na etapie dystrybucji (do paliw premium - do zwykłego ON żaden dystrybutor niczego nie dodaje) i są to ilości śladowe - dosłownie promile objętości paliwa. Dlatego mogą się minimalnie różnić parametry paliwa bazowego (podstawowego, zwykłego - jak zwał, tak zwał) - poza np. zawartością biokomponentów, bo baza jest identyczna a ilość ewentualnych dodatków taka, że nie jest w stanie realnie zmienić stosunku składu procentowego paliwa "kopalnego" i biokomponentów. Zimą część paliw jest produkowana na innej bazie - może być tak, że ON premium na stacjach jest wytwarzany na bazie ON bez domieszek biokomponentów - tak jest np. z DieselGold na Circle-K i Lotos Dynamic - oba w warunkach zimowych produkowane są na bazie ON IZ-40 (produkowanego przez Lotos). Z mojego doświadczenia - podkreślam - lokalnego, bo stacje tej samej marki wcale nie otrzymują identycznego paliwa z tego samego źródła - obaj polscy producenci posiadają szereg rafinerii a paliwa dystrybuowane są przez kilku dystrybutorów - wynika, że paliwa na Orlenie wypełniają minimum normy, na Lotosie jest ciut lepiej, im bliżej zimy, tym różnice się pogłębiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volcan napisał:

 

Biokomponenty są dodawane do standardowej bazy paliwowej już w rafinerii, bo obowiązek ich dodania w określonej ilości (do 7%) spoczywa na producentach paliw. 

A opłaca się dawać ich więcej czy mniej, skoro obowiązek mówi "do"?

Bo gdyby to podrażało, to można się spodziewać, że u nas by oscylowało w pobliżu 0, a jeżeli to przypomina dolewanie wody to będzie 7 a w porywach 7+. 

Coś jak z LPG propan-butan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KTB napisał:

A opłaca się dawać ich więcej czy mniej, skoro obowiązek mówi "do"?

Bo gdyby to podrażało, to można się spodziewać, że u nas by oscylowało w pobliżu 0, a jeżeli to przypomina dolewanie wody to będzie 7 a w porywach 7+. 

Coś jak z LPG propan-butan. 

 

Ogólnie określona jest minimalna ilość biokomponentów, które średnio muszą być dodane do paliw wyprodukowanych przez danego producenta - dlatego latem jest to 5-7%, zimą ta ilość spada (czasem do zera), żeby paliwo pozostało w stanie ciekłym a nie zamieniło się w smalec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.