Skocz do zawartości

BMW e46 2002 320d a/t touring - bać się bardzo czy trochę ?


Qulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako że z focusem mamy ciche dni (nie mam już do niego serca i nie chce mi się już z nim gadać) zdecydowałem się na zmianę samochodu. Teraz pojawiła się na horyzoncie piękna (bardzo zadbana) e46 touring 320d a/t z 2002 roku. Wyposażenie jest całkiem spoko - klima , skóry, szyber itd. aleeeeeee.. no nie wiem co mam myśleć. Cena nie bedzie zabójcza, człowieka który sprzedaje znam dobrze, on chce sprzedać w "dobre ręce" ale potrzebuje większego auta i musi się pozbyć. Wiadomo że z zasady nie ufamy nikomu - na co zwrócić uwagę przy e46?. Słabo znam te auta ale mam do nich jakąś dziwną słabość i coś mnie w nich kręci. Jako że potrzebuje kombi , to wydaje się to strzał w 10. Do tego automat który dla mnie jest zdecydowanym plusem. Z czym to się je ? Jakie opinie o tym dieslu ? przebieg coś koło 250kkm (z tego co mówi właściciel podstawia głowę że jest ori) - co mnie może zakoczyć ? Skrzynia miała wymieniany olej+filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczyć może wszystko, tak jak to przystało na auto z ćwierć miliona przebiegu. Sypać się będą głównie drobnostki, ale miej tez poduszkę bezpieczeństwa na remont skrzyni (jeśli automat) oraz wymianę wtrysków i turbiny. Reszta to w zasadzie koszty eksploatacji + naprawa drobnostek z tanich części  używanych.

 

Moja e46 gdy sprzedawałem miała coś koło 230 tys km, i oprócz eksploatacji wymieniałem przepływomierz powietrza, amortyzatory, sterowanie elektrycznych szyb, uszczelkę szyb, panel klimatyzacji, blachę pod akumulatorem, cięgno otwierania tylnej kanapy, centralkę zamka (moduł komfortu), jakieś graty w zawieszeniu, łącznik elastyczny wydechu i podporę wału. Do tego zaczynała rdzewieć mi maska. 

 

Auto sprzedałem w 2010 roku (jeździłem od 2006r), wiec strach pomyśleć w jakim stanie są obecne egzemplarze. No ale to zależy też, jak kto dbał i inwestował, ale z reguły w auto 10-20 tyś ludzie nie są chętni dużo "wkładać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.05.2018 o 14:05, Qulek napisał:

przebieg coś koło 250kkm

Moje e46 touring 330dAz `00 ma niewiele więcej... na liczniku. Ile faktycznie? :nie_wiem:

 

Bolączek model ma sporo, ale są do ogarnięcia. Niektóre mogą być kosztogenne. Automat to najmniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski były wymieniane niedawno (jednak na używki z Angola - więc pewnie temat wróci). Zmartwiło mnie to że skrzynina to może być najmniejszy problem.. no nic zobaczymy jeszcze bo póki co po pierwszym łał przyszedł czas na chłodne myślenie i jednak nie do końca sam jestem w stanie podnieść wystarczające argumenty za zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 09:03, czachabrava napisał:

Na Twoim miejscu szukałbym jakiejś mocniejszej benzyny R6 z instalacją gazową w manualu. Co prawda bedzie palić ok 16l lpg, ale gaz tani.

 

Nie wiem co trzeba robić z R6 w BMW żeby spalał 16 litrów LPG. Miałem e34 520i manual LPG, przy dynamicznej jeździe max 12 litrów, na codzień 9-10. Miałem też 528i e39 automat LPG, nigdy do 16 litrów się nie zbliżyłem.

Wyniki tylko z tras plus małe miasto Rybnik. Nigdy nie jeździłem po dużym mieście, może to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

 

Nie wiem co trzeba robić z R6 w BMW żeby spalał 16 litrów LPG. Miałem e34 520i manual LPG, przy dynamicznej jeździe max 12 litrów, na codzień 9-10. Miałem też 528i e39 automat LPG, nigdy do 16 litrów się nie zbliżyłem.

Wyniki tylko z tras plus małe miasto Rybnik. Nigdy nie jeździłem po dużym mieście, może to to.

Wystarczy jezdzic na krotkich odcinkach po miescie. Wedlug kompa na dzis z ostatniego tankowania zuzycie paliwa pokazuje mi 14.9l/100km. W trasie te samo auto potrafi obejsc sie 11l lpg, wiec wszystko ok. Mapa lpg ustawiana na drodze 3 razy i jest idealnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czachabrava napisał:

Wystarczy jezdzic na krotkich odcinkach po miescie. Wedlug kompa na dzis z ostatniego tankowania zuzycie paliwa pokazuje mi 14.9l/100km. W trasie te samo auto potrafi obejsc sie 11l lpg, wiec wszystko ok. Mapa lpg ustawiana na drodze 3 razy i jest idealnie. 

 

A jaki masz motor i jakie miasto? Z ciekawości pytam, bo wydaje mi się to sporo, chyba że to 530i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czachabrava napisał:

 

M54B25 w e46, wtryskiwacze hana. Male miasto Mlawa, ale odcinki po 4km, do tego swiatla po drodze i tak mi wychodzi. 

 

Aaa, to ok, rzeczywiście krótkie odcinki. Moje obie z reguły robiły 30-50 km jednego odcinka, taka praca.

Zjada Ci olej M54? 

Szukam teraz M54B30 w E39 i każdy jeden pije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to, ze w cyklu mieszanym spala mi ok 13-14l lpg byłbym podejrzliwy. Ale poza miastem też lubię przycisnąć.

Na poprzednim oleju na 3000km musiałem dolać ok 0,7-1l oleju. Na nowym zrobiłem ponad 1000km i ze stanu 3/4 na bagnecie zrobiła się połowa.

Rzadko który M54 nie spożywa oleju, albo pije go mniej lub więcej. Dla mnie takie zużycie oleju jest na akceptowalnym poziomie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Gdyby nie to, ze w cyklu mieszanym spala mi ok 13-14l lpg byłbym podejrzliwy. Ale poza miastem też lubię przycisnąć.

Na poprzednim oleju na 3000km musiałem dolać ok 0,7-1l oleju. Na nowym zrobiłem ponad 1000km i ze stanu 3/4 na bagnecie zrobiła się połowa.

Rzadko który M54 nie spożywa oleju, albo pije go mniej lub więcej. Dla mnie takie zużycie oleju jest na akceptowalnym poziomie :ok:

 

Jak ten który w końcu kupię będzie palił litr na 3000 km to będę naprawdę bardzo szczęśliwy. Szerokości:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.05.2018 o 17:30, czachabrava napisał:

Wystarczy jezdzic na krotkich odcinkach po miescie. Wedlug kompa na dzis z ostatniego tankowania zuzycie paliwa pokazuje mi 14.9l/100km. W trasie te samo auto potrafi obejsc sie 11l lpg, wiec wszystko ok. Mapa lpg ustawiana na drodze 3 razy i jest idealnie. 

Mam M54B22 i średnie spalanie z kompa po mieście oscyluje w okolicy 10,5/100, co w rzeczywistości przekłada się na 12,5-13/100 lpg, jak jeżdżę w trasie bez autostrad, to spalanie na kompie pokazuje ok 7/100, natomiast lpg spali wtedy 9-10/100. Autostrada, to wiadomo, 150 na tempomacie - spali 11/100 lpg, 180 na tempomacie - spali 13,5/100 lpg. Gaz mam ustawiony nieco bardziej na bogato, niż benzyna, tak, że korekty benzyny lecą na -3 w całym zakresie obciążenia.

 

Dnia 12.05.2018 o 14:55, bizz napisał:

 

Nie wiem co trzeba robić z R6 w BMW żeby spalał 16 litrów LPG. Miałem e34 520i manual LPG, przy dynamicznej jeździe max 12 litrów, na codzień 9-10. Miałem też 528i e39 automat LPG, nigdy do 16 litrów się nie zbliżyłem.

Wyniki tylko z tras plus małe miasto Rybnik. Nigdy nie jeździłem po dużym mieście, może to to.

Trzeba jechać autostradą bliżej 200 i wtedy spali 16/100. Mi podchodzi do 14/100 lpg, jak przejeżdżę kilka dni systemem 0-1, wliczając w to miasto (odcinki 4-10 km) i ekspresówka 15km praca-dom z częstym przyspieszaniem na trzecim biegu do odcinki.

 

22 godziny temu, bizz napisał:

 

Jak ten który w końcu kupię będzie palił litr na 3000 km to będę naprawdę bardzo szczęśliwy. Szerokości:ok:

Mój palił olej, ale obecnie przestał. Od ostatniej wymiany zrobione 5,5 kkm i na miarce z max zeszło do połowy między min/max, czyli wciągnął jakieś 0,5 litra, a praktycznie codziennie jeżdżone po ekspresówce z dużym obciążeniem.

 

5 godzin temu, czachabrava napisał:

Czyli u mnie jak na samo miasto wynik jest jak najbardziej wiarygodny :D

Myślę, że Touringi palą sporo więcej ze względu na dużo większą masę i większe opory powietrza. AT w generacjach e46 i e39 też zabierały ok 1 litra na setkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Myślę, że Touringi palą sporo więcej ze względu na dużo większą masę i większe opory powietrza. AT w generacjach e46 i e39 też zabierały ok 1 litra na setkę.

 

takie spalanie to mam w X3 N46 B20

na autostradzie wciągnie 12-13 - jazda tak do 140km/h

na krótkich odcinkach fałszuje spalając benzynę, zimą przy odcinkach 5km idzie pół na pół noPB/LPG ;)

z przyczepą kempingową pali 15-16L 

przy spokojnej jeździe koło 10L (komp pokazuje 8L)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kaczorek79 napisał:

Mam M54B22 

 

Właśnie szukając swojej wymarzonej 530i trafiłem na 520i z 2002 roku. 

Chciałem mocnego touringa w bardzo dobrym wyposażeniu, a zastanawiam się nad sedanem 2.2 w wersji bieda. Auto ma na liczniku 201 tyś i prawdopodobnie jest to oryginalny przebieg, bo jeszcze tak zwartym i sztywnym e39 nie jechałem. 

Podjechałem rzucić okiem, bo w moim mieście, a nie mogę przestać o nim myśleć. Siedzenia szmata, bez podgrzewania, sedan, słaby motor, a tą zwartością i stanem utrzymania skradł mi serce. Póki co intensywnie myślę. Najbardziej mnie ten silnik boli, w e39 i z automatem to już tylko do dostojnego poruszania się. Ale chyba więcej mi nie potrzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Koonrad napisał:

 

takie spalanie to mam w X3 N46 B20

na autostradzie wciągnie 12-13 - jazda tak do 140km/h

na krótkich odcinkach fałszuje spalając benzynę, zimą przy odcinkach 5km idzie pół na pół noPB/LPG ;)

z przyczepą kempingową pali 15-16L 

przy spokojnej jeździe koło 10L (komp pokazuje 8L)

No wiadomo, na autostradzie nie oszuka spalania jadąc kioskiem na kołach. Tobie do 140 spali 12-13, mi większy silnik spali 12-13 nie schodząc poniżej 170. Taka różnica.

 

18 minut temu, bizz napisał:

 

Właśnie szukając swojej wymarzonej 530i trafiłem na 520i z 2002 roku. 

Chciałem mocnego touringa w bardzo dobrym wyposażeniu, a zastanawiam się nad sedanem 2.2 w wersji bieda. Auto ma na liczniku 201 tyś i prawdopodobnie jest to oryginalny przebieg, bo jeszcze tak zwartym i sztywnym e39 nie jechałem. 

Podjechałem rzucić okiem, bo w moim mieście, a nie mogę przestać o nim myśleć. Siedzenia szmata, bez podgrzewania, sedan, słaby motor, a tą zwartością i stanem utrzymania skradł mi serce. Póki co intensywnie myślę. Najbardziej mnie ten silnik boli, w e39 i z automatem to już tylko do dostojnego poruszania się. Ale chyba więcej mi nie potrzeba...

Wymarzonej 530i nie znajdziesz. Auta z tymi silnikami i niezajechane, to rodzynki, bez znaczenia, czy e46, e39, e60. Spróbuj pojeździć jeszcze tą 520i, bo takie połączenie plus AT, to faktycznie może być dupowóz do przemieszczania się, tu masz na szybko porównanie dwóch sedanów i Touringa w osiągach. E46 sedan MT, e39 sedan AT, e39 Touring AT, silniki te same. http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Mam M54B22 i średnie spalanie z kompa po mieście oscyluje w okolicy 10,5/100, co w rzeczywistości przekłada się na 12,5-13/100 lpg, jak jeżdżę w trasie bez autostrad, to spalanie na kompie pokazuje ok 7/100, natomiast lpg spali wtedy 9-10/100. Autostrada, to wiadomo, 150 na tempomacie - spali 11/100 lpg, 180 na tempomacie - spali 13,5/100 lpg. Gaz mam ustawiony nieco bardziej na bogato, niż benzyna, tak, że korekty benzyny lecą na -3 w całym zakresie obciążenia.

 

 

U mnie spalanie według kompa,to jakies 14-16l. Wiec do tego jakieś 15% wiecej spala na lpg i by mi się zgadzało te spalanie.

Masz może gdzieś zrzut mapy jak masz ustawioną na "bogato". Bo jak ja miałem ustawioną mapkę na bogatszą prace to spalała jeszcze wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czachabrava napisał:

 

U mnie spalanie według kompa,to jakies 14-16l. Wiec do tego jakieś 15% wiecej spala na lpg i by mi się zgadzało te spalanie.

Masz może gdzieś zrzut mapy jak masz ustawioną na "bogato". Bo jak ja miałem ustawioną mapkę na bogatszą prace to spalała jeszcze wiecej.

Mapki mam, ale to na innym kompie, którego używam do diagnostyki i musiałbym skopiować, żeby tu wrzucić. Generalnie silniki R6 w BMW nie ustawia się na mapki lpg, bo sterowniki Siemensa są adaptacyjne i bardzo dynamicznie dostosowują się do warunków pracy. Lpg trzeba ustawiać na korekty benzynowe, najlepiej jeździć z Inpą lub tego typu programem. Ustawiasz tak, by w każdym zakresie obciążenia Lambdaintegrator był bliski 0, lub lekko na bogato, czyli na -2/-3. Oczywiście Lambdaintegrator się szybko zmienia i ciężko to obczaić, ale wtedy patrzy się na korekty poniżej, czyli Additiv i Multiplikativ. One zbierają dane z Lambdaintegrator i uśredniają. U mnie Additiv jest bliski 0 (to jest korekta przy małym obciążeniu), a Multiplikativ w okolicy -3 (korekta długoterminowa przy średnim i dużym obciążeniu). Taka ciekawostka, w BMW komputer liczy średnie spalanie uwzględniając korekty, więc jeśli jeździmy na lpg ustawionym mocno na bogato, to średnie spalanie z kompa będzie dość niskie, bo komputer uwzględni duże korekty na minusie, natomiast jeśli mamy lpg ustawione zbyt ubogo, to średnie spalanie pokaże nam wysokie, bo analogicznie sterownik będzie wprowadzał korekty na plus, a system zliczający zużycie paliwa to uwzględni. Jeśli mamy prawidłowo ustawione lpg, to rzeczywiste spalanie gazu powinno być około 20% większe od wskazań komputera, ale to w dużym uproszczeniu, bo mogą być różne wartości przy różnych obciążeniach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bizz napisał:

 

Właśnie szukając swojej wymarzonej 530i trafiłem na 520i z 2002 roku. 

 

Jest coś takiego do sprzedania https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-535ia-v8-xenon-alu-skora-dsp-zadbana-ID6zYScz.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Dzisiaj wymieniałem jej tarcze i klocki z tyłu, płyn hamulcowy, płyn wspomagania kierownicy, oba paski napędowe i wszystkie rolki osprzętu. Powiem Ci, że oblukałem to auto z wielu stron, zajrzałem tam, gdzie wzrok nie sięga i nawet wierzę w ten przebieg. Cena do małej negocjacji, sprzedaje mój kolega, który handluje tylko autami BMW. Jak zainteresowany, to mogę trochę więcej na priv napisać, bo tu nie giełda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Jest coś takiego do sprzedania https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-535ia-v8-xenon-alu-skora-dsp-zadbana-ID6zYScz.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Dzisiaj wymieniałem jej tarcze i klocki z tyłu, płyn hamulcowy, płyn wspomagania kierownicy, oba paski napędowe i wszystkie rolki osprzętu. Powiem Ci, że oblukałem to auto z wielu stron, zajrzałem tam, gdzie wzrok nie sięga i nawet wierzę w ten przebieg. Cena do małej negocjacji, sprzedaje mój kolega, który handluje tylko autami BMW. Jak zainteresowany, to mogę trochę więcej na priv napisać, bo tu nie giełda.

 

Piękna... ale zaś sedan i przedlift... żona mnie kiedyś z chałupy wyrzuci. Przemyślę i jakby co to rano się odezwę. 

A koszty V8 w stosunku do R6 mnie nie zabiją? Sam gaz z 5 kpln pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, bizz napisał:

 

Piękna... ale zaś sedan i przedlift... żona mnie kiedyś z chałupy wyrzuci. Przemyślę i jakby co to rano się odezwę. 

A koszty V8 w stosunku do R6 mnie nie zabiją? Sam gaz z 5 kpln pewnie.

Dobry gaz do R6 kosztuje 3,2-3,3 kzł, a tu dwa wtryski więcej (80zł/szt) i ciut więcej roboty. Myślę, że max 4 tys. No koszty są podobne, bo nadwozie bez zmian poza przekładnią kierowniczą, która chyba nawet sprawia mniej problemów, niż standardowa w e39. Silnik to wiadomo, jak uszczelniony dobrze, to mechanicznie żyje bardzo długo, sond masz tyle samo, ale np droższy w regeneracji Vanos. Z tego co widziałem, to chłodnica, węże wodne itp jeszcze fabryczne i utrzymane w idealnym stanie. Nie namawiam, ale gdybyś był zainteresowany, to mogę napisać więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Taka ciekawostka, w BMW komputer liczy średnie spalanie uwzględniając korekty, więc jeśli jeździmy na lpg ustawionym mocno na bogato, to średnie spalanie z kompa będzie dość niskie, bo komputer uwzględni duże korekty na minusie, natomiast jeśli mamy lpg ustawione zbyt ubogo, to średnie spalanie pokaże nam wysokie, bo analogicznie sterownik będzie wprowadzał korekty na plus, a system zliczający zużycie paliwa to uwzględni

 

Taka ciekawostka występuje w każdym samochodzie wyposażonym w komputer pokazujący średnie(i chwiliowe) spalanie.

 

Dzięki temu nie mając skanera OBD ani innego interfejsu/diagnoskopu można pokusić się o regulację gazu na podstawie wskazań zużycia chwilowego jako odniesienia, aby zrównać je na obydwu paliwach, wtedy korekty tez sie zgodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ghost2255 napisał:

 

Taka ciekawostka występuje w każdym samochodzie wyposażonym w komputer pokazujący średnie(i chwiliowe) spalanie.

 

 

Nie w każdym, np w Fiacie Stilo komputer liczył z dupy spalanie i był bardzo niedokładny.

 

39 minut temu, zet napisał:

Ja do tego jeszcze dodam, że za pomocą komputera pc i interfejsu, można kalibrować średnie spalanie które liczy komputer

W e46 z silnikiem benzynowym tego nie zrobisz. W dieslu owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.