rostex Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 W mojej Merivie jest zamontowany kompresor klimatyzacji bezsprzęgłowy, z zaworem elektromagnetycznym regulującym wydatek, którego złącze widać na zdjęciu z prawej strony na dole. A jednak w okolice koła pasowego leci sobie kawałek przewodu z wtyczką, który wygląda identycznie jak złącze sprzęgła w tradycyjnych kompresorach. Ktoś wie co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 A nie czujnik temperatury przypadkiem? Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 A w Twojej Merivie jest gdzie podłączyć tą wtyczke od sprzęgła ? Taki masz DOKŁADNIE kompresor numer w numer identyko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 Preciez ta wtyczka jest od elektromagnesu ktory zalacza tarcze sprzegla tzn magnes ja chwyta i dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 11 minut temu, Lato8 napisał: A w Twojej Merivie jest gdzie podłączyć tą wtyczke od sprzęgła ? Taki masz DOKŁADNIE kompresor numer w numer identyko ? Podłączone są dwie wtyczki. Włączanie klimy nie powoduje jakiegokolwiek stuknięcia typowego dla sprzęgła, koło pasowe nie ma żadnej tarczy która by mogła być ruchoma. Na dodatek przejrzałem serwisówkę i schematy i tam w organach sterowania sprężarki jest tylko zawór elektromagnetyczny. Taki sam kompresor jest też w Astrach J 1.7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 13 minut temu, HARDTECHNO napisał: Preciez ta wtyczka jest od elektromagnesu ktory zalacza tarcze sprzegla tzn magnes ja chwyta i dziala. To jest kompresor bezsprzeglowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 8 godzin temu, rostex napisał: To jest kompresor bezsprzeglowy. Nie, to jest kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. W Oplach były Delphi CVC6 z kołem na sztywno (na połączeniu zrywnym) i na sprzęgle elektromagnetycznym. Obie wersje miały zawór sterujący wydatkiem. To ze sprzęgłem pracuje cały czas, a sprzęgło jest tylko zabezpieczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Dnia 5.05.2018 o 21:30, kaczorek79 napisał: Nie, to jest kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. W Oplach były Delphi CVC6 z kołem na sztywno (na połączeniu zrywnym) i na sprzęgle elektromagnetycznym. Obie wersje miały zawór sterujący wydatkiem. To ze sprzęgłem pracuje cały czas, a sprzęgło jest tylko zabezpieczeniem. Biorąc na przykład Astrę H były: 1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej: 2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem: Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 10 godzin temu, rostex napisał: Biorąc na przykład Astrę H były: 1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej: 2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem: Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie? Tu masz pokazane wnętrze koła pasowego, w którym nie ma sprzęgła. W części po prawej stronie piasta jest połączona trzema cienkimi nóżkami z resztą koła, a ta reszta wchodzi w koło pasowe poprzez gumowe poduszki, żeby była amortyzacja, np przy rozruchu silnika. Jak kompresor ma ciężko, to trzy nóżki się zrywają i nie ma napędu kompresora, trzeba wtedy wymienić tarczę czołową. Sprzęgło elektromagnetyczne ma tą zaletę, że może nastąpić poślizg i łagodniejsze wystartowanie kompresora. Dołożenie do niego zaworu sterującego wydajnością, to czyta ekologia, bo kompresor nie musi pracować pełną mocą cały czas, a i starsze rozwiązania włącz/wyłącz też nie były najlepszymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 14 godzin temu, rostex napisał: Biorąc na przykład Astrę H były: 1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej: 2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem: Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie? Sam zobacz na przebieg kabelków :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.