Skocz do zawartości

Spece od klimy, mam pytanie o kompresor...


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Merivie jest zamontowany kompresor klimatyzacji bezsprzęgłowy, z zaworem elektromagnetycznym regulującym wydatek, którego złącze widać na zdjęciu z prawej strony na dole. A jednak w okolice koła pasowego leci sobie kawałek przewodu z wtyczką, który wygląda identycznie jak złącze sprzęgła w tradycyjnych kompresorach. Ktoś wie co to jest?

 

 

big_P9120495.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lato8 napisał:

A w Twojej Merivie jest gdzie podłączyć tą wtyczke od sprzęgła ?

 

Taki masz DOKŁADNIE kompresor numer w numer identyko ?

Podłączone są dwie wtyczki. Włączanie klimy nie powoduje jakiegokolwiek stuknięcia typowego dla sprzęgła, koło pasowe nie ma żadnej tarczy która by mogła być ruchoma. Na dodatek przejrzałem serwisówkę i schematy i tam w organach sterowania sprężarki jest tylko zawór elektromagnetyczny. Taki sam kompresor jest też w Astrach J 1.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Preciez ta wtyczka jest od elektromagnesu ktory zalacza tarcze sprzegla tzn magnes ja chwyta i dziala.

 

 

To jest kompresor bezsprzeglowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rostex napisał:

To jest kompresor bezsprzeglowy.

Nie, to jest kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. W Oplach były Delphi CVC6 z kołem na sztywno (na połączeniu zrywnym) i na sprzęgle elektromagnetycznym. Obie wersje miały zawór sterujący wydatkiem. To ze sprzęgłem pracuje cały czas, a sprzęgło jest tylko zabezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.05.2018 o 21:30, kaczorek79 napisał:

Nie, to jest kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. W Oplach były Delphi CVC6 z kołem na sztywno (na połączeniu zrywnym) i na sprzęgle elektromagnetycznym. Obie wersje miały zawór sterujący wydatkiem. To ze sprzęgłem pracuje cały czas, a sprzęgło jest tylko zabezpieczeniem.

 

Biorąc na przykład Astrę H były:

 

1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej:

 

da99ff277541ef3c7c96ef9382f40823.jpg.aa03d2039ced829f7560be2f52837a29.jpg

 

2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem:

 

5424608600_1437313391.jpg.d6da8297d53a6c52836d42ef5b5d15bb.jpg

 

 

Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rostex napisał:

 

Biorąc na przykład Astrę H były:

 

1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej:

 

da99ff277541ef3c7c96ef9382f40823.jpg.aa03d2039ced829f7560be2f52837a29.jpg

 

2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem:

 

5424608600_1437313391.jpg.d6da8297d53a6c52836d42ef5b5d15bb.jpg

 

 

Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie?

Tu masz pokazane wnętrze koła pasowego, w którym nie ma sprzęgła.

sprzeglo-denso-5sl12c-5pk-110mm-dzialdow

W części po prawej stronie piasta jest połączona trzema cienkimi nóżkami z resztą koła, a ta reszta wchodzi w koło pasowe poprzez gumowe poduszki, żeby była amortyzacja, np przy rozruchu silnika. Jak kompresor ma ciężko, to trzy nóżki się zrywają i nie ma napędu kompresora, trzeba wtedy wymienić tarczę czołową. Sprzęgło elektromagnetyczne ma tą zaletę, że może nastąpić poślizg i łagodniejsze wystartowanie kompresora. Dołożenie do niego zaworu sterującego wydajnością, to czyta ekologia, bo kompresor nie musi pracować pełną mocą cały czas, a i starsze rozwiązania włącz/wyłącz też nie były najlepszymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, rostex napisał:

 

Biorąc na przykład Astrę H były:

 

1. Kompresor ze sprzęgłem o stałym wydatku, stosowany od początku produkcji przy klimie manualnej, z czasem montowany także przy klimatyzacji automatycznej:

 

da99ff277541ef3c7c96ef9382f40823.jpg.aa03d2039ced829f7560be2f52837a29.jpg

 

2. Kompresor bezsprzęgłowy z zaworem zmiennego wydatku stosowany przy klimatyzacji automatycznej. Po małej przeróbce można było założyć kompresor ze sprzęgłem:

 

5424608600_1437313391.jpg.d6da8297d53a6c52836d42ef5b5d15bb.jpg

 

 

Skąd więc teraz się wzięło stosowanie obu rozwiązań w jednym kompresorze, tym bardziej, że mam klimę manualną??? Może kolega @Kovic ma większą wiedzę w temacie?

Sam zobacz na przebieg kabelków :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.