Skocz do zawartości

Klimatyzacja-temperatura


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dzis nabijałem klimę, odessali 300 gr .Nabili 600, bo tyle wchodzi..Auto to Focus mk 2 ,klima manual. W czym rzecz..Do końca nie jestem przekonany czy po nabiciu ta klima dobrze chłodzi,jest tak ni jak. Facet z klimy wsadził termometr w kratkę  nawiewu na 3 biegu i max zimne ,bo 2-3 minutach zatrzymało sie na 10st. Czy to jest prawidłowe? Kabinowy wymieniłem 5 miesiecy temu.

Czy temp.wylotu z kratki jest zalezna od temperatury zewnetrznej? Zauważyłem że wieksza rurka wchodząca  do kabiny przez sciane grodziową (jest zimna) a druga  jest ciepła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, ile stopni było na zewnątrz, bo chociaż to jeden kraj, to u jednych mogło być w cieniu 15, u innych 26. Jeśli było gorąco, to taki wynik jest OK, podczas jazdy, gdy kompresor kręci szybciej i wiatr dobrze chłodzi skraplacz, będzie jeszcze zimniej z nawiewów. Jeżeli było chłodniej na zewnątrz, to może być słaby kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

To tylko Focus,

Taki ff mk1 ma bardzo wydajną klimę i temperatura na wylocie rzędu 2 st. to nic nadzwyczajnego. W sobotę bawiłem się ff mk2 mojego brata (uruchamiałem dokładany tempomat) i tam też klima rzucała lodem praktycznie zaraz po włączeniu.

 

3 godziny temu, arek_m napisał:

Facet z klimy wsadził termometr w kratkę  nawiewu na 3 biegu i max zimne ,bo 2-3 minutach zatrzymało sie na 10st. Czy to jest prawidłowe? Kabinowy wymieniłem 5 miesiecy temu.

Ostatnio robiłem serwis klimy w Mondeo mk4 i po nabiciu na kratkach miałem temperaturę ok 11-12 stopni czyli słabo nieco. Po wymianie filtra pp temperatura spadła do 6 stopni (filtr był roczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Klima chłodzi jak jest chłodniej na dworzu i auto zimne później wali ciepłym. 

Szczelna i nabita. Na maszynie pokazało za wysokie niskie ciśnienie. Wymienione sprzęgło kompresora.

Czy kompresor dokonuje żywota.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Rylu napisał:

Na maszynie pokazało za wysokie niskie ciśnienie. Wymienione sprzęgło kompresora.

Czy kompresor dokonuje żywota.?

Specjalistą nie jestem ale do sprawdzenia zawór rozprężny. Może też być za dużo oleju w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, technix napisał:

po pierwsze wymień filtr,  po drugie nie 3 bieg,  a maks 2

Po 3 spory miałeś ubytek 

Filtr kabinowy wymieniałem we wrześniu .Stary po poprzednim właścicielu tez nie był za brudny..

Ubytek był ale jest nabita..może całkiem wywale filtr..i zobacze róznicę

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Chalek napisał:

Pany a taki wyciek 

 

 

Do wymiany same uszczelki na tych zlaczkach czy cala chlodnica z osuszaczem?  Wali ewidentnie z gornego laczenia. 

 

Ja bym to jeszcze próbą azotową sprawdził. Może wystarczy tylko oringi + czyszczenie gniazd. Ostatnio spotkałem się z utlenieniem się lutu na łączeniu i mikroszczelinie w nim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, shapyr napisał:

Specjalistą nie jestem ale do sprawdzenia zawór rozprężny. Może też być za dużo oleju w układzie.

Dobrze mówisz. Padający kompresor raczej nie daje na wysokim ciśnieniu, a jeśli HP jest dobre, a LP za wysokie, to co na drodze rozprężania jest nie tak. W niektórych autach zamiast zaworu rozprężnego jest dysza dławiąca i jak za dużo oleju ktoś nawali, to później są jaja z ciśnieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Dobrze mówisz. Padający kompresor raczej nie daje na wysokim ciśnieniu, a jeśli HP jest dobre, a LP za wysokie, to co na drodze rozprężania jest nie tak. W niektórych autach zamiast zaworu rozprężnego jest dysza dławiąca i jak za dużo oleju ktoś nawali, to później są jaja z ciśnieniami.

 

A w e60? Gdzie go znajde? LCI 3.0d jesli to ma znaczenie. 

Kumpel Mechanik stawia na sprężarkę, ale zastanawiał się nad tym zaworem. 

Ale tak czytam fora, że wygląda u mnie jakby za dużo oleju było bo wali ciepłym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test nabitej klimy.Godz.14 auto nagrzane w środku,wietrze 3 minuty. 

Włączam klimę ,drugi bieg wentylatora ,nawiew do środka.Jadę 16 km -25min przez średni ruch. 

Temperatura skacze 7,9 -8,3 st w centralnym kanale.Zmierzyłem temperature wewnatrz auta po zatrzymaniu przy tylnym siedzieniu 26st.. LIPA...Filtr wczoraj specjalnie wyciagłem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rylu napisał:

 

A w e60? Gdzie go znajde? LCI 3.0d jesli to ma znaczenie. 

Kumpel Mechanik stawia na sprężarkę, ale zastanawiał się nad tym zaworem. 

Ale tak czytam fora, że wygląda u mnie jakby za dużo oleju było bo wali ciepłym...

 

Nie jestem pewien, ale chyba pod deską rozdzielczą przy samym parowniku. Można spróbować to przeczyścić odłączając przewody klimy przy ścianie grodziowej i wpuszczeniu płynu do płukania układów. Przy ściąganiu czynnika warto też zwrócić uwagę na ilość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nie jestem pewien, ale chyba pod deską rozdzielczą przy samym parowniku. Można spróbować to przeczyścić odłączając przewody klimy przy ścianie grodziowej i wpuszczeniu płynu do płukania układów. Przy ściąganiu czynnika warto też zwrócić uwagę na ilość oleju.

Ok dzięki też tak mi się wydawało. Jutro auto zaprowadzam do speca i bedzie sprawdzał na spokojnie układ niestety dużo niewiadomych, a nie będę wymieniał pół układu bezsensownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, arek_m napisał:

Zrobiłem test nabitej klimy.Godz.14 auto nagrzane w środku,wietrze 3 minuty. 

Włączam klimę ,drugi bieg wentylatora ,nawiew do środka.Jadę 16 km -25min przez średni ruch. 

Temperatura skacze 7,9 -8,3 st w centralnym kanale.Zmierzyłem temperature wewnatrz auta po zatrzymaniu przy tylnym siedzieniu 26st.. LIPA...Filtr wczoraj specjalnie wyciagłem ..

 

No to wygląda na to, że układ klimatyzacji jest sprawny. Tyle że zaprojektowany do kitu w tym aucie i nie wyrabia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kartonik napisał:

Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki.

 

Nie tyle się zużywa, co wymaga dokładniejszej konserwacji. Np. wyczyścić skraplacz z much i innego syfu, porządnie wyczyścić szczotkami i chemią parownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wladmar napisał:

 

No to wygląda na to, że układ klimatyzacji jest sprawny. Tyle że zaprojektowany do kitu w tym aucie i nie wyrabia. 

Na obiegu wewnętrznym schodzi do 6,8 zalezy jak włoże do kanału szpikulec od termometru ze skosa czy prosto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dla auta powinna być tabelka, która pokazuje, jakie powinny być temp. z klimy w zależności od temp. zewnętrznej i wilgotności.

10 to tak trochę słabo, ale i upały ostatnio mamy i wilgotność spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał:

U mnie przy 32 stopniach na wolnych obrotach było 6.8 stopnia. Wymieniałem skraplacz, osuszacz, spec od klimy zmienił większość pozostalych oringów i naprawił jeden przewód.

I ile jest teraz na wolnych obrotach po tych zabiegach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie ja dziś po sewisie klimy w H Jazz. Gościu sprawdzał nie na 2 a na 4 biegu ( max) filtry wymienione max miesiąc temu. W jazzie nie mierzyłem ale na 2 i 4 działa podobnie. W CRV po remoncie coś jest dalej nie tak bo ma 2 biegu mam 10/11 stopni przy około 30 out. Natomiast na 4 biegu skacze do 19 stopni. Jest jeszcze taka cześć w układzie co się zowie zawór rozprężny i on może bruździć. Ponoć idzie go jakoś sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 10:57, kartonik napisał:

Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki.

 

Miałem to szczęście i w Bravo skraplacz wymieniałam dwa razy i za każdym razem nie było różnicy w wydajnosci dzialania klimatyzacji. Nie mierzylem temperatury po prostu uznałem że ten typ tak ma. W Bravo klima w trybie full auto temperatura była ustawiona na 19*C i było komfortowo w Mondeo Mk4 tryb auto teraz mam 23,5*C i również jest komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.