arek_m Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Cześć. Dzis nabijałem klimę, odessali 300 gr .Nabili 600, bo tyle wchodzi..Auto to Focus mk 2 ,klima manual. W czym rzecz..Do końca nie jestem przekonany czy po nabiciu ta klima dobrze chłodzi,jest tak ni jak. Facet z klimy wsadził termometr w kratkę nawiewu na 3 biegu i max zimne ,bo 2-3 minutach zatrzymało sie na 10st. Czy to jest prawidłowe? Kabinowy wymieniłem 5 miesiecy temu. Czy temp.wylotu z kratki jest zalezna od temperatury zewnetrznej? Zauważyłem że wieksza rurka wchodząca do kabiny przez sciane grodziową (jest zimna) a druga jest ciepła.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Pytanie, ile stopni było na zewnątrz, bo chociaż to jeden kraj, to u jednych mogło być w cieniu 15, u innych 26. Jeśli było gorąco, to taki wynik jest OK, podczas jazdy, gdy kompresor kręci szybciej i wiatr dobrze chłodzi skraplacz, będzie jeszcze zimniej z nawiewów. Jeżeli było chłodniej na zewnątrz, to może być słaby kompresor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 27 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Zależy od temperatury, wilgotności, obrotów... Ale przy +25, czyli tak jak teraz na 1 biegu (facet sprawdził źle, sprawdza się na jak najniższym), po paru minutach powinno być +6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 1 minutę temu, arek_m napisał: 27 st. Myślę, że na niższych obrotach wiatraka byłoby te +6, czyli masz w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 5 minut temu, arek_m napisał: 27 st. To tylko Focus, nie chłodnia do do przewozu mrożonek. Jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Jutro wezmę termometr z pracy iprzy jeżdzie 30 minutowej sprawdze na 1 i 2 biegu temperaturę i napiszę. Poruszam ten temat bo np w pasacie b6 3,2 Pb po chwili jest zimnooo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 29 minut temu, kaczorek79 napisał: To tylko Focus, nie chłodnia do do przewozu mrożonek. Jest dobrze. A tak apropo jeżdze chłodnią busem i tam mam 2 st.)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: To tylko Focus, Taki ff mk1 ma bardzo wydajną klimę i temperatura na wylocie rzędu 2 st. to nic nadzwyczajnego. W sobotę bawiłem się ff mk2 mojego brata (uruchamiałem dokładany tempomat) i tam też klima rzucała lodem praktycznie zaraz po włączeniu. 3 godziny temu, arek_m napisał: Facet z klimy wsadził termometr w kratkę nawiewu na 3 biegu i max zimne ,bo 2-3 minutach zatrzymało sie na 10st. Czy to jest prawidłowe? Kabinowy wymieniłem 5 miesiecy temu. Ostatnio robiłem serwis klimy w Mondeo mk4 i po nabiciu na kratkach miałem temperaturę ok 11-12 stopni czyli słabo nieco. Po wymianie filtra pp temperatura spadła do 6 stopni (filtr był roczny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 po pierwsze wymień filtr, po drugie nie 3 bieg, a maks 2 Po 3 spory miałeś ubytek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Pany a taki wyciek Do wymiany same uszczelki na tych zlaczkach czy cala chlodnica z osuszaczem? Wali ewidentnie z gornego laczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 26 minut temu, Chalek napisał: Wali ewidentnie z gornego laczenia. To może wystarczy sam oring wymienić. Takie rzeczy mój spec od klimy robi od ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Podepnę się pod temat. Klima chłodzi jak jest chłodniej na dworzu i auto zimne później wali ciepłym. Szczelna i nabita. Na maszynie pokazało za wysokie niskie ciśnienie. Wymienione sprzęgło kompresora. Czy kompresor dokonuje żywota.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 44 minuty temu, Rylu napisał: Na maszynie pokazało za wysokie niskie ciśnienie. Wymienione sprzęgło kompresora. Czy kompresor dokonuje żywota.? Specjalistą nie jestem ale do sprawdzenia zawór rozprężny. Może też być za dużo oleju w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Zlaczki aluminiowe czesto swiecą przy swietle UV i bez wycieku. Są wilgotne od oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Fordy to chyba nie słyną z bardzo wydajnej klimy. Jeździłem troche mondeo mk 3 i też tak se tam chłodził. W Cromie na wylocie mam 2.8 stopnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 2 godziny temu, Lato8 napisał: Zlaczki aluminiowe czesto swiecą przy swietle UV i bez wycieku. Są wilgotne od oleju ? Obrzygana wrecz jest ta gorna 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 18 godzin temu, technix napisał: po pierwsze wymień filtr, po drugie nie 3 bieg, a maks 2 Po 3 spory miałeś ubytek Filtr kabinowy wymieniałem we wrześniu .Stary po poprzednim właścicielu tez nie był za brudny.. Ubytek był ale jest nabita..może całkiem wywale filtr..i zobacze róznicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 21 godzin temu, Chalek napisał: Pany a taki wyciek Do wymiany same uszczelki na tych zlaczkach czy cala chlodnica z osuszaczem? Wali ewidentnie z gornego laczenia. Ja bym to jeszcze próbą azotową sprawdził. Może wystarczy tylko oringi + czyszczenie gniazd. Ostatnio spotkałem się z utlenieniem się lutu na łączeniu i mikroszczelinie w nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 12 godzin temu, shapyr napisał: Specjalistą nie jestem ale do sprawdzenia zawór rozprężny. Może też być za dużo oleju w układzie. Dobrze mówisz. Padający kompresor raczej nie daje na wysokim ciśnieniu, a jeśli HP jest dobre, a LP za wysokie, to co na drodze rozprężania jest nie tak. W niektórych autach zamiast zaworu rozprężnego jest dysza dławiąca i jak za dużo oleju ktoś nawali, to później są jaja z ciśnieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 15 godzin temu, kaczorek79 napisał: Dobrze mówisz. Padający kompresor raczej nie daje na wysokim ciśnieniu, a jeśli HP jest dobre, a LP za wysokie, to co na drodze rozprężania jest nie tak. W niektórych autach zamiast zaworu rozprężnego jest dysza dławiąca i jak za dużo oleju ktoś nawali, to później są jaja z ciśnieniami. A w e60? Gdzie go znajde? LCI 3.0d jesli to ma znaczenie. Kumpel Mechanik stawia na sprężarkę, ale zastanawiał się nad tym zaworem. Ale tak czytam fora, że wygląda u mnie jakby za dużo oleju było bo wali ciepłym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Zrobiłem test nabitej klimy.Godz.14 auto nagrzane w środku,wietrze 3 minuty. Włączam klimę ,drugi bieg wentylatora ,nawiew do środka.Jadę 16 km -25min przez średni ruch. Temperatura skacze 7,9 -8,3 st w centralnym kanale.Zmierzyłem temperature wewnatrz auta po zatrzymaniu przy tylnym siedzieniu 26st.. LIPA...Filtr wczoraj specjalnie wyciagłem .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 A nie słyszysz jakiegoś wiekszego hałasu jak włączysz/wyłączysz klime? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 6 godzin temu, Rylu napisał: A w e60? Gdzie go znajde? LCI 3.0d jesli to ma znaczenie. Kumpel Mechanik stawia na sprężarkę, ale zastanawiał się nad tym zaworem. Ale tak czytam fora, że wygląda u mnie jakby za dużo oleju było bo wali ciepłym... Nie jestem pewien, ale chyba pod deską rozdzielczą przy samym parowniku. Można spróbować to przeczyścić odłączając przewody klimy przy ścianie grodziowej i wpuszczeniu płynu do płukania układów. Przy ściąganiu czynnika warto też zwrócić uwagę na ilość oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 11 godzin temu, kaczorek79 napisał: Nie jestem pewien, ale chyba pod deską rozdzielczą przy samym parowniku. Można spróbować to przeczyścić odłączając przewody klimy przy ścianie grodziowej i wpuszczeniu płynu do płukania układów. Przy ściąganiu czynnika warto też zwrócić uwagę na ilość oleju. Ok dzięki też tak mi się wydawało. Jutro auto zaprowadzam do speca i bedzie sprawdzał na spokojnie układ niestety dużo niewiadomych, a nie będę wymieniał pół układu bezsensownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 17 godzin temu, arek_m napisał: Zrobiłem test nabitej klimy.Godz.14 auto nagrzane w środku,wietrze 3 minuty. Włączam klimę ,drugi bieg wentylatora ,nawiew do środka.Jadę 16 km -25min przez średni ruch. Temperatura skacze 7,9 -8,3 st w centralnym kanale.Zmierzyłem temperature wewnatrz auta po zatrzymaniu przy tylnym siedzieniu 26st.. LIPA...Filtr wczoraj specjalnie wyciagłem .. No to wygląda na to, że układ klimatyzacji jest sprawny. Tyle że zaprojektowany do kitu w tym aucie i nie wyrabia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 2 minuty temu, kartonik napisał: Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki. Nie tyle się zużywa, co wymaga dokładniejszej konserwacji. Np. wyczyścić skraplacz z much i innego syfu, porządnie wyczyścić szczotkami i chemią parownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 20 godzin temu, arek_m napisał: Filtr wczoraj specjalnie wyciagłem .. Drugi bieg wentylatora działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 10 Maja 2018 Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Mowa oczywiście o wentylatorze chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 10 godzin temu, wladmar napisał: No to wygląda na to, że układ klimatyzacji jest sprawny. Tyle że zaprojektowany do kitu w tym aucie i nie wyrabia. Na obiegu wewnętrznym schodzi do 6,8 zalezy jak włoże do kanału szpikulec od termometru ze skosa czy prosto.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 Podbiję temat. Temperatura 32*C, klimatyzacja na 2gim biegu, temperatura 10-11*C. Norma czy do sprawdzenia? Auto okolice 10lat, czy był serwis klimy nie wiem, nie moje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 Dla auta powinna być tabelka, która pokazuje, jakie powinny być temp. z klimy w zależności od temp. zewnętrznej i wilgotności. 10 to tak trochę słabo, ale i upały ostatnio mamy i wilgotność spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 U mnie przy 32 stopniach na wolnych obrotach było 6.8 stopnia. Wymieniałem skraplacz, osuszacz, spec od klimy zmienił większość pozostalych oringów i naprawił jeden przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 2 godziny temu, analyzer64 napisał: U mnie przy 32 stopniach na wolnych obrotach było 6.8 stopnia. Wymieniałem skraplacz, osuszacz, spec od klimy zmienił większość pozostalych oringów i naprawił jeden przewód. I ile jest teraz na wolnych obrotach po tych zabiegach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 6.8, podałem temperaturę po remoncie. Najniższa zanotowana to 6.1 ale przy temperaturze 26 stopni na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Panowie ja dziś po sewisie klimy w H Jazz. Gościu sprawdzał nie na 2 a na 4 biegu ( max) filtry wymienione max miesiąc temu. W jazzie nie mierzyłem ale na 2 i 4 działa podobnie. W CRV po remoncie coś jest dalej nie tak bo ma 2 biegu mam 10/11 stopni przy około 30 out. Natomiast na 4 biegu skacze do 19 stopni. Jest jeszcze taka cześć w układzie co się zowie zawór rozprężny i on może bruździć. Ponoć idzie go jakoś sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 4 Września 2018 Udostępnij Napisano 4 Września 2018 Dnia 10.05.2018 o 10:57, kartonik napisał: Nie do końca jest sprawny. W Bravo II przez pierwsze kilka lat temperatura z kratek potrafiła zejść bez problemu do 2 stopni. Później było coraz słabiej i ciężko było utrzymać 8, 9 stopni, co przekładało się na wydajność chłodzenia kabiny. Wychodzi na to, że układ klimatyzacji też się zużywa i trzeba by było wymieniać profilaktycznie jego elementy np. skraplacz, bo może już jest mocno zanieczyszczony, czy tak jak było w Bravo wypadały lamelki. Miałem to szczęście i w Bravo skraplacz wymieniałam dwa razy i za każdym razem nie było różnicy w wydajnosci dzialania klimatyzacji. Nie mierzylem temperatury po prostu uznałem że ten typ tak ma. W Bravo klima w trybie full auto temperatura była ustawiona na 19*C i było komfortowo w Mondeo Mk4 tryb auto teraz mam 23,5*C i również jest komfortowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.