Skocz do zawartości

Platforma na hak na 4 rowery


Marko33

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś używa takiej platformy ?

 

Najdalej od haka puki co nie byłoby wożone nic, za rok pewnie 12 cali aż z czasem do pełnego rozmiaru ( chyba sensowne od razu kupić platformę na 4 szt )

 

Jak wygląda przechowywanie takiej platformy ( da się to powiesić np na ścianie piwnicy ? )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marko33 napisał:

Czy ktoś używa takiej platformy ?

 

Najdalej od haka puki co nie byłoby wożone nic, za rok pewnie 12 cali aż z czasem do pełnego rozmiaru ( chyba sensowne od razu kupić platformę na 4 szt )

 

Jak wygląda przechowywanie takiej platformy ( da się to powiesić np na ścianie piwnicy ? )

 

 

 

Używam, mam nawet dwie w domu, jedną rodzinną na 4 rowery i jedną na jeden rower. Tak, da się powiesić na ścianie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem takiej na 3 rowery, teraz szukam takiej na 4.

Jak dla mnie to dużo wygodniejsza opcja przewozu rowerów, aniżeli na dachu.

Trzeba uważać na chińszczyznę.

Ja się wkrótce wybiorę obejrzeć coś Inter Packa. Thule jest poza moim zasięgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajną opcją jest wieszak z takimi rogami, po złożeniu wożę w bagażniku cały sezon. Do damki trzeba adapter i samo zakładanie rowerów mniej wygodne, ale coś za coś

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajną opcją jest wieszak z takimi rogami, po złożeniu wożę w bagażniku cały sezon. Do damki trzeba adapter i samo zakładanie rowerów mniej wygodne, ale coś za coś

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


To jest najgorsza opcja z mozliwych i do tego powodujaca najwyzsze spalanie przy zaladowanych rowerach. Do konfortu przewozu ba platformie to lata swietlne.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

To jest najgorsza opcja z mozliwych i do tego powodujaca najwyzsze spalanie przy zaladowanych rowerach. Do konfortu przewozu ba platformie to lata swietlne.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

 

Zależy, jak wieszak na klapę to najgorzej. Ale są też wieszaki na kulę haka. Inny problem to światła i tablica rejestracyjna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

 

Zależy, jak wieszak na klapę to najgorzej. Ale są też wieszaki na kulę haka. Inny problem to światła i tablica rejestracyjna...

 

No i jak zsumujesz koszt dobrego wieszaka na kulę haka, plus tablica to nagle okaże się, że za podobną kwotę jest dostępna chociażby platforma Amosa, która jest kopią platformy Thule. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Marko33 napisał:

Czy ktoś używa takiej platformy ?

 

Najdalej od haka puki co nie byłoby wożone nic, za rok pewnie 12 cali aż z czasem do pełnego rozmiaru ( chyba sensowne od razu kupić platformę na 4 szt )

 

Jak wygląda przechowywanie takiej platformy ( da się to powiesić np na ścianie piwnicy ? )

 

 

A ja się zastanawiam czy wszyscy którzy montują taką platformę zastanawiają się czy nie przekroczyli maksymalnego dopuszczalnego obciążenia haka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Lupus napisał:

A ja się zastanawiam czy wszyscy którzy montują taką platformę zastanawiają się czy nie przekroczyli maksymalnego dopuszczalnego obciążenia haka...

 

Musiałbyś mieć paździerzowe rowery żeby przekroczyć z platformą obciążenie na poziomie 80 kg, no chyba, że ebike. Ale oczywiście da radę to zrobić bez problemu, szczególnie, że duże platformy ważą od 14 do nawet 25 kg. No ale przy zakupie trzeba o tym pomyśleć, tzn. ile będzie się targało na platformie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

 

Musiałbyś mieć paździerzowe rowery żeby przekroczyć z platformą obciążenie na poziomie 80 kg, no chyba, że ebike. Ale oczywiście da radę to zrobić bez problemu, szczególnie, że duże platformy ważą od 14 do nawet 25 kg. No ale przy zakupie trzeba o tym pomyśleć, tzn. ile będzie się targało na platformie. 

 

Poza tym watpie, ze cokolwiek sie stanie jak przekroczysz obciazenie o kilka kg ;)

Gdybys naladowal 2-3 razy wiecej to moze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Poza tym watpie, ze cokolwiek sie stanie jak przekroczysz obciazenie o kilka kg ;)

Gdybys naladowal 2-3 razy wiecej to moze...

No to liczmy: platforma 20 kg, 4 rowery ok 70 kg. Już mamy ok 90. Ja mam obciążenie do 50. Czyli przewalone o 80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Lupus napisał:

No to liczmy: platforma 20 kg, 4 rowery ok 70 kg. Już mamy ok 90. Ja mam obciążenie do 50. Czyli przewalone o 80%.

 

Jeżeli 4 rowery ważą 70kg to tak jak pisałem, niezły paździerz. ;]

 

U mnie platforma 14 kg, 4 rowery do turystyki rodzinnej ok. 52 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lucash napisał:

4 x 15 kg + 15-20 kg platforma daje 80 kg czyli większość haków się nada. 

Według twoich obliczeń ja hak miałbym przeciążony o 60%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, spad napisał:

 

Jeżeli 4 rowery ważą 70kg to tak jak pisałem, niezły paździerz. ;]

 

U mnie platforma 14 kg, 4 rowery do turystyki rodzinnej ok. 52 kg. 

66 kg. U mnie przeciążony o ponad 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zmień samochód :) Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka. Joke. Nie wiem jak to wygląda z dopuszczalnym naciskiem kuli haka versus modele samochodów. W DE widziałem małe miejskie autka z platformą n ahaku na 2 rowery i to ma sens. Większe auto - więcej rowerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lucash napisał:

no to zmień samochód :) Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka. Joke. Nie wiem jak to wygląda z dopuszczalnym naciskiem kuli haka versus modele samochodów. W DE widziałem małe miejskie autka z platformą n ahaku na 2 rowery i to ma sens. Większe auto - więcej rowerów. 

Volvo np w większości aut dopuszcza obciążenie 50kg. Auto z hakiem też mam niemałe. Na pusto waży 1600 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał:

no to zmień samochód :) Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka. Joke. Nie wiem jak to wygląda z dopuszczalnym naciskiem kuli haka versus modele samochodów. W DE widziałem małe miejskie autka z platformą n ahaku na 2 rowery i to ma sens. Większe auto - więcej rowerów. 

 

Ostatnio szukałem haka do VW Up!. I co ciekawe Up! w homologacji nie ma możliwości haka, ale są do niego haki, których się nie rejestruje w DR, ponieważ służą one jedynie do montażu platform na rowery. Takie haki bez dopuszczalnej masy ciągnionej, tylko obciążenie na kulę mają w papierach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lupus napisał:

No to liczmy: platforma 20 kg, 4 rowery ok 70 kg. Już mamy ok 90. Ja mam obciążenie do 50. Czyli przewalone o 80%.

 

No to w Twoim przypadku musisz kupic 4 rowery szosowe po 8kg ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szymiDG napisał:

Im dalej od kuli (osi haka) tym max obciążenie jest mniejsze

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

A to inna sprawa że na ramieniu pojawia się moment. A jak do tego dojdzie obciążenie dynamiczne np na jakiś wybojach to siły mogą być konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No to w Twoim przypadku musisz kupic 4 rowery szosowe po 8kg ;]

Taniej chyba by było auto zmienić.;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

To jest najgorsza opcja z mozliwych i do tego powodujaca najwyzsze spalanie przy zaladowanych rowerach. Do konfortu przewozu ba platformie to lata swietlne.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie, miałem wieszak na hak, teraz mam bagażnik dachowy i jest znacznie wygodniejszy. Z wieszakiem jest kupę zabawy, nie to co przy platformie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Dokładnie, miałem wieszak na hak, teraz mam bagażnik dachowy i jest znacznie wygodniejszy. Z wieszakiem jest kupę zabawy, nie to co przy platformie.

 

Bagażnik dachowy ma jeszcze jedną wadę nie poruszaną w tej dyskusji.

 

Parkuję samochód w garażu podziemnym. Żeby pojechać gdzieś z rowerami, muszę wystawić je przed garaż, wyjechać samochodem, załadować na dach ( wożę puki co 3 szt - żeby wstawić środkowy rower - muszę stawać na progu i zamku tylnych drzwi ).

Wracając z wyjazdu operacja oczywiście odwrotna - zwłaszcza przyjemna kiedy leje deszcz.

 

Z platformą wjadę jak panisko pod dach i tam rozładuję rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Marko33 napisał:

 

Bagażnik dachowy ma jeszcze jedną wadę nie poruszaną w tej dyskusji.

 

Parkuję samochód w garażu podziemnym. Żeby pojechać gdzieś z rowerami, muszę wystawić je przed garaż, wyjechać samochodem, załadować na dach ( wożę puki co 3 szt - żeby wstawić środkowy rower - muszę stawać na progu i zamku tylnych drzwi ).

Wracając z wyjazdu operacja oczywiście odwrotna - zwłaszcza przyjemna kiedy leje deszcz.

 

Z platformą wjadę jak panisko pod dach i tam rozładuję rowery.

Zgadza się, ale tutaj i te na hak mają też podobną wadę. Jak załadowałem rowery na hak w garażu podziemnym to nie wziąłem pod uwagę, że samochód ma przez to znacznie mniejszy kąt podjazdu a jak wiadomo garaże podziemne mają strome podjazdy. Mimo wysokiego auta i krótkiego zwisu bagażnika (wieszak, 3 rowery) przy podjeżdzie ostatni rower się prawie urwał (podjeżdzałem jak zwykle z lekkiego rozpędu :phi:).

Odnośnie bagażników dachowych to dwóch znajomych wjachało już do garażu z rowerami ;). Ja jak wyjeżdzam to wstawiem w garażu drabinę/krzesło aby nie zapomnieć zatrzymać się przed ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Marko33 napisał:

 

Bagażnik dachowy ma jeszcze jedną wadę nie poruszaną w tej dyskusji.

 

Parkuję samochód w garażu podziemnym. Żeby pojechać gdzieś z rowerami, muszę wystawić je przed garaż, wyjechać samochodem, załadować na dach ( wożę puki co 3 szt - żeby wstawić środkowy rower - muszę stawać na progu i zamku tylnych drzwi ).

Wracając z wyjazdu operacja oczywiście odwrotna - zwłaszcza przyjemna kiedy leje deszcz.

 

Z platformą wjadę jak panisko pod dach i tam rozładuję rowery.

 

Ja bym byl jednak ostrozny, bo nie wiem czy nie zawadzisz takim bagaznikiem na pochylni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja bym byl jednak ostrozny, bo nie wiem czy nie zawadzisz takim bagaznikiem na pochylni...

 

W prywatnym samochodzie mam hak i wieszak na tym haku montowany.

To działa na zasadzie nożyc zasiskających się na kuli haka i potem rozkłada się ramiona na których wiesza się rowery.

Z trzema sztukami nie było żadnych problemów przy wyjeździe - nie jest dość stromy.

 

Zdaję sobie sprawę że platforma będzie niżej niż powieszone rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marko33 napisał:

 

W prywatnym samochodzie mam hak i wieszak na tym haku montowany.

To działa na zasadzie nożyc zasiskających się na kuli haka i potem rozkłada się ramiona na których wiesza się rowery.

Z trzema sztukami nie było żadnych problemów przy wyjeździe - nie jest dość stromy.

 

Wieszak to co innego...

Jak sie ostatnio przygladalem na autostradzie autom z platformami, to na wybojach czesc z nich praktycznie ocierala sie o asfalt...

Wg mnie nie ma szans wyjechac ze standardowego garazu podziemnego osobowka z platforma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Wieszak to co innego...

Jak sie ostatnio przygladalem na autostradzie autom z platformami, to na wybojach czesc z nich praktycznie ocierala sie o asfalt...

Wg mnie nie ma szans wyjechac ze standardowego garazu podziemnego osobowka z platforma.

Ale za to łatwiej rozładować i załadować rowery z platformą niż z dachu ;] no i mniejsze straty jak coś przytrzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wieszak to co innego...

Jak sie ostatnio przygladalem na autostradzie autom z platformami, to na wybojach czesc z nich praktycznie ocierala sie o asfalt...

Wg mnie nie ma szans wyjechac ze standardowego garazu podziemnego osobowka z platforma.

 

Wjazd do garażu dość szeroki.

Może jakoś z ukosa trzeba ? ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ja bym byl jednak ostrozny, bo nie wiem czy nie zawadzisz takim bagaznikiem na pochylni...

 

Jak będzie dług na cztery rowery to zawadzisz wyjeżdżając klasycznie, choć duże znaczenie ma rodzaj auta. Tak jak ktoś napisał wyżej można próbować najechać z ukosa. Ja swoją platformą ocieram na promie w Świnoujściu, ale tam zwykłe auto podskakuje na wszystkie strony z racji wyrobienia podjazdów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.05.2018 o 13:15, Marko33 napisał:

Czy ktoś używa takiej platformy ?

 

Najdalej od haka puki co nie byłoby wożone nic, za rok pewnie 12 cali aż z czasem do pełnego rozmiaru ( chyba sensowne od razu kupić platformę na 4 szt )

 

Jak wygląda przechowywanie takiej platformy ( da się to powiesić np na ścianie piwnicy ? )

 

 

 

Rany boskie, było już ze 20 razy. Tak, używa. Atera Strada Sport M3 z możliwością dołożenia adaptera na czwarty rower. Mam, polecam. Złożona wisi na hakach na ścianie w garażu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2018 o 13:28, Maciej__ napisał:

 

Wieszak to co innego...

Jak sie ostatnio przygladalem na autostradzie autom z platformami, to na wybojach czesc z nich praktycznie ocierala sie o asfalt...

Wg mnie nie ma szans wyjechac ze standardowego garazu podziemnego osobowka z platforma.

Przecież to zależy od konstrukcji paltformy. Ja S-maxem bez problemy wyjeżdzam. Raz chyba tylko coś przytarło ale za szybko zjeżdzałem i wtedy było spore ugięcie amorków. Nigdy nie miałem z tym problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2018 o 13:28, Maciej__ napisał:

Wg mnie nie ma szans wyjechac ze standardowego garazu podziemnego osobowka z platforma.

E-tam. Moi teściowie mają Merca W203 Sportcoupe i do tego jeżdżą z platformą na 3 rowery. Nic nie zawadzają, wyjazd ma typowe nachylenie a ich samochód jest jeszcze fabrycznie obniżony. I nie obciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się, bo szwagier szuka do okazjonalnych wypadów.
Do 1kzł da się platformę kupić na dwa rowery czy szukać używek ?
Bez problemu znajdziesz nowa z opcja odchylania i szybkiego montazu na halu za pomica wajhy a nie na srube dokrecana kluczem. Zobacz na Peruzzo Parma lub Prouser Amber 2.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sherif napisał:

Podłącze się, bo szwagier szuka do okazjonalnych wypadów.

Do 1kzł da się platformę kupić na dwa rowery czy szukać używek ?

Ja bym zajrzał do InterPacku-u. :ok: Choć dziwne, że w ich przypadku, taka na 3 rowery jest najtańsza:

http://www.interpack.eu/product-pol-7291-Bagaznik-rowerowy-na-hak-Inter-Pack-Trio-13-pin-model-2018-WIESZAK-KULA-GRATIS.html

Pamiętaj, że musi mieć złącze 13 PIN, i komplet świateł (STOP, pozycje, kierunki, przeciwmgielne i cofania). Obecnie te z 7 PINowym są nielegalne: http://www.auto-swiat.pl/prawo/mandat-za-rower-na-haku/eg83e6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, AstraC napisał:

Ja bym zajrzał do InterPacku-u. :ok: Choć dziwne, że w ich przypadku, taka na 3 rowery jest najtańsza:

http://www.interpack.eu/product-pol-7291-Bagaznik-rowerowy-na-hak-Inter-Pack-Trio-13-pin-model-2018-WIESZAK-KULA-GRATIS.html

Pamiętaj, że musi mieć złącze 13 PIN, i komplet świateł (STOP, pozycje, kierunki, przeciwmgielne i cofania). Obecnie te z 7 PINowym są nielegalne: http://www.auto-swiat.pl/prawo/mandat-za-rower-na-haku/eg83e6

 

To już lepiej Peruzzo Parma 3 w tej cenie - masz dużo lepsze mocowanie do haka - za pomocą zaciskowej dźwigni. Stówkę taniej jest Parma na 2 rowery (jest krótsza, a można dokupić adapter do 3-go reweru)

https://www.strefakierowcy.pl/29327,peruzzo-parma-3.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

 

To już lepiej Peruzzo Parma 3 w tej cenie - masz dużo lepsze mocowanie do haka - za pomocą zaciskowej dźwigni. Stówkę taniej jest Parma na 2 rowery (jest krótsza, a można dokupić adapter do 3-go reweru)

https://www.strefakierowcy.pl/29327,peruzzo-parma-3.html

 

Tyleż samo roboty z dźwignią co z tą śrubą, ale ok wybierze każdy jak chce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Pamiętaj, że musi mieć złącze 13 PIN, i komplet świateł (STOP, pozycje, kierunki, przeciwmgielne i cofania). Obecnie te z 7 PINowym są nielegalne: http://www.auto-swiat.pl/prawo/mandat-za-rower-na-haku/eg83e6

 

Co z tego, że platformy mają już światło cofania i wtyczkę 13 pin, jak wiele samochodów ma 7 pin i światło cofania w platformie (po podłączeniu przez przejściówkę 13/7) i tak się nie zapali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Tyleż samo roboty z dźwignią co z tą śrubą, ale ok wybierze każdy jak chce. :)

 

Chyba żartujesz sobie. Montaż przy dźwigni to dosłownie dwie sekundy i pewność, że zostanie to solidnie zamocowane. Przy śrubie dokręcanej inną siłą dokręca chłop, kobieta i dzieciak. A nie zawsze możesz być pod ręką żeby założyć platformę. Ale nawet jakby pominąć ten aspekt to szybkość i łatwość dźwigni jest dużą zaletą w codziennym użytkowaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ArekMiz napisał:

 

Co z tego, że platformy mają już światło cofania i wtyczkę 13 pin, jak wiele samochodów ma 7 pin i światło cofania w platformie (po podłączeniu przez przejściówkę 13/7) i tak się nie zapali...

To z tego, że bez jesteś do odstrzału z marszu, bo to nawet widać jak jedziesz czy masz czy nie masz, a niech jakiś misiek będzie miał zły dzień. W przypadku przejściówki to i tak pewnie dowód do zatrzymania + zakaz dalszej jazdy w wachlarzu możliwości Policjanta, ale to musi zatrzymać Cię i sprawdzić, mniej się rzuca w oczy.

10 minut temu, spad napisał:

 

Chyba żartujesz sobie. Montaż przy dźwigni to dosłownie dwie sekundy i pewność, że zostanie to solidnie zamocowane. Przy śrubie dokręcanej inną siłą dokręca chłop, kobieta i dzieciak. A nie zawsze możesz być pod ręką żeby założyć platformę. Ale nawet jakby pominąć ten aspekt to szybkość i łatwość dźwigni jest dużą zaletą w codziennym użytkowaniu. 

Mam na śrubę, dokręcenie jej bez wysiłku zajmuje 15s, nawet mojej Żonie. Więc nie widzę różnicy, natomiast jak kupowałem różnica w cenie była. Więc olałem. :ok:

To w moim przypadku montaż 3 tablicy jest znacznie bardziej upierdliwy, niż ta śruba. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AstraC napisał:

Tyleż samo roboty z dźwignią co z tą śrubą, ale ok wybierze każdy jak chce. :)

Nie porównuj tej śrubki do porządnej dźwigni z zamkiem. Akurat Peruzzo to zapięcie ma rewelacyjne - i w sumie to wyróżnia ten bagażnik na tle innych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.