Skocz do zawartości

A[H], Mokka 1.6 szarpanie silnika


johny128

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam problem z silnikiem mokki 1.6  A16xer, mianowicie szarpie na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie obrotów tylko szarpanie, Na początku były wymienione świece pomogło na krótką chwilę, dodam iż auto ma niecałe 45tyś i założoną instalację lpg.

Zdziwiło mnie skończenie świec po 42tyś były dość poważnie wypalone. Mi przychodzi do głowy jedynie uszkodzona cewka. Niestety nie mam od kogo podmienić. Chciał bym się dowiedziesz czy ktoś miał podobny problem z silnikiem i udało mu się go rozwiązać.

Może ktoś z użytkowników astry H lub J miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, johny128 napisał:

Witam forumowiczów.

Mam problem z silnikiem mokki 1.6  A16xer, mianowicie szarpie na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie obrotów tylko szarpanie, Na początku były wymienione świece pomogło na krótką chwilę, dodam iż auto ma niecałe 45tyś i założoną instalację lpg.

Zdziwiło mnie skończenie świec po 42tyś były dość poważnie wypalone. Mi przychodzi do głowy jedynie uszkodzona cewka. Niestety nie mam od kogo podmienić. Chciał bym się dowiedziesz czy ktoś miał podobny problem z silnikiem i udało mu się go rozwiązać.

Może ktoś z użytkowników astry H lub J miał podobny problem.

42 tys. km na świecach i gazie to sporo. No i ten silnik chyba nie nadaje się do gazu. Luz zaworów sprawdź :old:

Ja w 1,8 zmieniałem świece po 60 tys. km. Kolega odkupił ode mnie auto, gdy miało 115 tys. km i założył gaz. Po jakimś czasie auto zaczęło szarpać. Pomogła zmiana świec.

No ale ten mój 1,8 w Cruze jest w wersji do gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam lpg jest od jakiś 25tyś. W astrze j z silnikiem 1,4t świece maja już 60tyś i z czego 54 na lpg i dalej są ok.  Przez to zdziwiłem się  jak krótko wytrzymały świece w mocce.

Dzięki za sugestie posprawdzamy wszystko po kolei. Postaram się namówić kuzyna na podmianę cewki może się to uda choć będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, johny128 napisał:

Sam lpg jest od jakiś 25tyś. W astrze j z silnikiem 1,4t świece maja już 60tyś i z czego 54 na lpg i dalej są ok.  Przez to zdziwiłem się  jak krótko wytrzymały świece w mocce.

Dzięki za sugestie posprawdzamy wszystko po kolei. Postaram się namówić kuzyna na podmianę cewki może się to uda choć będzie ciężko.

Tak czy siak świece na benzynie to max 60 tys. km a na gazie powinny być zmieniane dużo częściej.

No i oplowski 1,4 T zdaje się był dostosowany do gazu :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2018 o 11:03, krisb napisał:

mi gazownicy zawsze mówili, że przy LPG ojebątnie jak wyglądają to 30tkm i do kosza.

W służbowym Kangoo nie zależnie od przebiegu co roku świece i przewody do wymiany były bo jak nie to naprawdę robił się z niego kangur ;l:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A16xer na LPG ma już chyba taka przypadłość, świece często zmieniasz, a cewki się sypią.

Jak nie zmienisz świec to oryginały GM wytrzymują ok 50kkm, jak już masz objawy poszarpywania, a za chwilę check wypadających zapłonów to już po cewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.05.2018 o 22:18, ZUBERTO napisał:

A16xer na LPG ma już chyba taka przypadłość, świece często zmieniasz, a cewki się sypią.

Jak nie zmienisz świec to oryginały GM wytrzymują ok 50kkm, jak już masz objawy poszarpywania, a za chwilę check wypadających zapłonów to już po cewce.

W Mocce na pierwszy montaż były championy, teraz dostała zwykłe NGK.

Patrząc po opisie świec to irydowe z astry j  1.4t będą pasowały do A16xer, jak obecne w mocce padną to porównam na żywo świece i jak będą te same to xer dostanie irydowe z astry.

Irydowe mają już jakieś 55 tyś na lpg i nie ma z nimi żadnych problemów

Check już się świecił z wypadaniem zapłonu. Po zmianie  świec zostało  poszarpywanie.

To takie pytanko czy cewka z Z16xer i A16xer są te same? Ktoś porównywał? Patrząc na allegro to do z16xer jest trochę  tańsza, a jak dla mnie są te same.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, johny128 napisał:

W Mocce na pierwszy montaż były championy, teraz dostała zwykłe NGK.

Patrząc po opisie świec to irydowe z astry j  1.4t będą pasowały do A16xer, jak obecne w mocce padną to porównam na żywo świece i jak będą te same to xer dostanie irydowe z astry.

Irydowe mają już jakieś 55 tyś na lpg i nie ma z nimi żadnych problemów

Check już się świecił z wypadaniem zapłonu. Po zmianie  świec zostało  poszarpywanie.

To takie pytanko czy cewka z Z16xer i A16xer są te same? Ktoś porównywał? Patrząc na allegro to do z16xer jest trochę  tańsza, a jak dla mnie są te same.

 

Tak w a16xer fabrycznie siedziały championy z logo GM.

Z mojej praktyki, jak zostało poszarpywania to cewka już siedzi, padnie sama, albo posadzi świece.

Kiedyś się doktoryzowałem z tych cewek, ale nie pamiętam teraz.

Nie wystarczy porównać np. w katalogu na www intercarsu?

Pamiętam, że 2 lata temu lokalny mały sklepik wyrwał mi cewkę producenta robiacego na 1 montaż za 350zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
Dnia 8.05.2018 o 20:32, johny128 napisał:

Witam forumowiczów.

Mam problem z silnikiem mokki 1.6  A16xer, mianowicie szarpie na wolnych obrotach. Nie jest to falowanie obrotów tylko szarpanie, Na początku były wymienione świece pomogło na krótką chwilę, dodam iż auto ma niecałe 45tyś i założoną instalację lpg.

Zdziwiło mnie skończenie świec po 42tyś były dość poważnie wypalone. Mi przychodzi do głowy jedynie uszkodzona cewka. Niestety nie mam od kogo podmienić. Chciał bym się dowiedziesz czy ktoś miał podobny problem z silnikiem i udało mu się go rozwiązać.

Może ktoś z użytkowników astry H lub J miał podobny problem.

Poszarpywanie w moim  Z16XEP to wina  niemal sladowych luzow na wydechowych zaworach.

Wypadanie zaplonow losowe, na wszystkich cylindrach, blad czujnika spalania stukowego, gasniecie po pierwszych 500 m, dziwny mul, max V 100 i 3kprm ,

Po regulacji, tylko wydechowe 600zl i autko chodzi elegancko.

Ssace jeden byl w dolnej normnie, reszta w polowie.

NIestety co 30-50 tys zalecaja sprawdzac luzy, i zmienic swiece. Koszt swiec 50-120zl, zalezy jakie zrodlo, to niewiele chocby co 30 tys km, biorac pod uwage oszczednosc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 19:27, johny128 napisał:

Sam lpg jest od jakiś 25tyś. W astrze j z silnikiem 1,4t świece maja już 60tyś i z czego 54 na lpg i dalej są ok.  Przez to zdziwiłem się  jak krótko wytrzymały świece w mocce.

Dzięki za sugestie posprawdzamy wszystko po kolei. Postaram się namówić kuzyna na podmianę cewki może się to uda choć będzie ciężko.

Ogarnąłes temat?

 

Ja w 1,4T świece wymieniłem profilaktycznie przy 53kkm (z czego na LPG 23kkm) i słabo wyglądały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Ogarnąłes temat?

 

Ja w 1,4T świece wymieniłem profilaktycznie przy 53kkm (z czego na LPG 23kkm) i słabo wyglądały.

Tak można powiedzieć. Mokka wnet sama się uzdrowiła. Dostała nową benzynę i silnik się uspokoił. Nic się nie dzieje więcej. Moje świece z 1,4T jeżdżą dalej w 1,4 XEP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.