Skocz do zawartości

[AH] Z14XEP - działa tylko jedna predkość wentylatora chłodnicy?


PiQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przez dłuższy czas nie jeździłem tym autem i wczoraj przy otwieraniu garażu zdziwiła mnie jedna rzecz.... (codzienny użytkownik tego auta nie zwrócił na to uwagi i nie jest w stanie stwierdzić czy tak było zawsze). Wentylator od razu wystartował jak mi się wydaje na wysokich obrotach i po kilku / kilkunastu sekundach się wyłączył. Czy w tej wersji silnikowej to normalne czy powinien wcześniej wentylator chodzić powoli gdzie to go tylko lekko słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z18XER są zdajsie trzy biegi. Mi też startował odrazu z wielkich obrotów.  Niestety skończyło się wymiana silnika wentylatora bo tam jest wbudowany czujnik. Teraz jak jest potrzeba to wentyl uruchamia się tak po cichu ze prawie go nie słychać. A też zauważyłem problem gdy auto stało na jałowym przed garażem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce wentylatora masz przewód m.in. czerwono-żółty. Pojawia się na nim 12V, gdy wentylator pracuje na pierwszym biegu.

Jeśli masz tam to napięcie, a wiatrak stoi, to do wymiany jest rezystor, który jest w podstawie gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy. W miedzy czasie poszperałem w necie i to się potwierdza co mówicie.

Rozumiem że dostęp jest od dołu. Czy dostanę się do tej wtyczki bez kanału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2018 o 15:45, PiQ napisał:

Witam

 

Przez dłuższy czas nie jeździłem tym autem i wczoraj przy otwieraniu garażu zdziwiła mnie jedna rzecz.... (codzienny użytkownik tego auta nie zwrócił na to uwagi i nie jest w stanie stwierdzić czy tak było zawsze). Wentylator od razu wystartował jak mi się wydaje na wysokich obrotach i po kilku / kilkunastu sekundach się wyłączył. Czy w tej wersji silnikowej to normalne czy powinien wcześniej wentylator chodzić powoli gdzie to go tylko lekko słychać?

Kiedyś miałem podobnie, ale wyrzucało mi błąd na desce o problemach z chłodzeniem, okazało się że przepalony duży bezpiecznik w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.