Skocz do zawartości

Problem z klimatyzacją.....


PiotrekPanda

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Alfa Romeo Giulietta, przed zimą wszystko idealnie z klimatyzacją. Po zimie: sprężarka uruchamia się, wentylator również i chłodzi przez ok. 30sekund, potem następuję rozłączenie i koniec chłodzenia..... i tak co jakiś czas.... Generalnie w mieście w aucie jest gorąco. Byłem u swojego mechanika który ma maszynę do klimy, podobno czynnika jest ok, szczelność jest na 100%, czujnik na rurkach podmieniony = sprawny , sterowanie wentylatorem ok, nowy filtr kabinowy, czujnik temp płynu chłodniczego dobry..... 

Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PiotrekPanda napisał:

Pacjent to Alfa Romeo Giulietta, przed zimą wszystko idealnie z klimatyzacją. Po zimie: sprężarka uruchamia się, wentylator również i chłodzi przez ok. 30sekund, potem następuję rozłączenie i koniec chłodzenia..... i tak co jakiś czas.... Generalnie w mieście w aucie jest gorąco. Byłem u swojego mechanika który ma maszynę do klimy, podobno czynnika jest ok, szczelność jest na 100%, czujnik na rurkach podmieniony = sprawny , sterowanie wentylatorem ok, nowy filtr kabinowy, czujnik temp płynu chłodniczego dobry..... 

Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ? 

Po pierwsze na maszynie powinien sprawdzić manometry, jakie ciśnienia masz na HP i LP. 
 

W jakim stanie masz skraplacz? Stawiam na problemy z przepływem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kovic napisał:

Po pierwsze na maszynie powinien sprawdzić manometry, jakie ciśnienia masz na HP i LP. 
 

W jakim stanie masz skraplacz? Stawiam na problemy z przepływem. 

z tego co kojarze to mówił coś o 10 barach, że niby wysokie. (jeśli piszę głupoty to przepraszam, jestem laikiem jeśli chodzi o klime) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, PiotrekPanda napisał:

z tego co kojarze to mówił coś o 10 barach, że niby wysokie. (jeśli piszę głupoty to przepraszam, jestem laikiem jeśli chodzi o klime) 

Prawidłowo działający układ trzyma około 2-3 na LP, 10-15 na HP w zależności od temperatury zewnętrzej i wilgotności. 

Co się dzieje na manometrach przed rozłączeniem się klimatyzacji ? 

Na początek sprawdź temperatury przewodów wchodzących i wychodzących ze skraplacza i napisz jakie różnice otrzymujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wieczorem wyczytałem jeszcze na innym forum że w vw na działanie klimatyzacji ma wpływ poziom płynu chłodniczego, u mnie było minimalnie poniżej minimum, dolałem dosłownie 150-200ml płynu, dzisiaj rano klimatyzacja chłodzi jak wściekła, zrobiłem ok 300km autem, przez cały dzień klimatyzacja pracowała idealnie. Niestety ostatnie 30km pokonałem już bez klimatyzacji, temat powrócił. Po odpaleniu uruchamia się kompresor + wentylator (chłodzi zimnem ok 30sekund) i przestaje chłodzić..... 

 

Dzwoniłem do mechanika i mówi że ciśnienia itp wszystko mam w idealnym porządku. On obstawia kończącą się pompę klimatyzacji. A ja nie wiem już co robić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec

Podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić, o ile alfa pokazuje takie parametry, co w sekcji klimatyzacja piszczy. VAG np. podawał przyczynę dlaczego sprężarka nie działa.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.