Skocz do zawartości

Audi A3 1.6 Pb niekończący się problem


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Samochód znajomego, silnik 1.6 Pb ten pancerny coś około 103 KM. Od dłuższego czasu samochód się przegrzewa, temperatura rośnie do 100 nawet ponad 100 stopni, wymieniana była:

 - chłodnica

 - jakiś moduł sterujący wentylatorami zdaje się

 - Termostat 

Bodaj dwóch mechaników poległo, testowali silnik na UPG (jakimiś testerami) niby ok, ja od początku stawiałem na uszczelkę, która według mnie przepuszcza do układu spaliny ten się zapowietrza i czujnik temp nie działa prawidłowo, ale to tylko hipoteza. Silnik generalnie spala dość sporo oleju, ma już swoje przejechane, ale znajomy lubi to Audi i chce doprowadzić do porządku. Jakieś sugestie? Jakieś typowe dolegliwości tych silników, które mogły by powodować takie problemy? Za wszelkie informacje z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, czachabrava napisał:

A pompa wody?może nie ma już łopatek

Przyszło mi to do głowy, może jakiś chiniol z plastikowym wirnikiem wsadzony jest i doopa, trzeba będzie zajrzeć do rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pepcio napisał:

Silnik generalnie spala dość sporo oleju, ma już swoje przejechane, ale znajomy lubi to Audi i chce doprowadzić do porządku. Jakieś sugestie?

Wymienić silnik na inny (używka) w lepszym stanie, chyba, ze to spalanie oleju nie szkodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lato8 napisał:

 

W pompie wody jak koledzy piszą lubią urwać się łopatki lub wirnik - jest plastikowy.

 

 

8 godzin temu, Pepcio napisał:

Przyszło mi to do głowy, może jakiś chiniol z plastikowym wirnikiem wsadzony jest i doopa, trzeba będzie zajrzeć do rozrządu. 

Wirnik pompy można sprawdzić bez demontażu pompy. Odpalamy na zimnym, zwiększamy obroty i powinno przelewać cienkim wężykiem do zbiorniczka. Jeśli wirnik staje np na gorącym silniku, to sprawdzamy czy jest mocne ogrzewanie. Jak nie ma pompy, nie ma też ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w tym aucie jest LPG? Przerabiałem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie z tym silnikiem. Po roku walki, wymianie niepotrzebnych części okazało się, że.....źle był wpięty reduktor LPG choć zgodnie ze sztuką ale w tym silniku jest inny myk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może czujnik temp płynu chłodzącego jest wadliwy (chodzi o taki z zieloną kostką)? Przerabiałem w seacie arosa od dziewczyny.Po kupnie auta wskaźnik nie pokazywał temp. w ogóle lub jak się  poruszało przy kostce czujnika przez było przez chwilę 90stopni i znów wskazówka leciala do zera.Po wymiamie na czujnik z IC pokazywał temp max 70stopni i auto jeździło cały czas niedogrzane (masło pod korkiem oleju).Po zakupie czujnika w aso wszystko jest ok.

Sprawdźcie też jeśli jest taki plastik w który wkłada się termostat.Często robi się w nim otwór na wylot i termostat mimo że sprawny nie działa prawidłowo

Na filmie poniżej pokazany jest ten plastik o którym mówię

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Zbooy napisał:

Czy w tym aucie jest LPG? Przerabiałem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie z tym silnikiem. Po roku walki, wymianie niepotrzebnych części okazało się, że.....źle był wpięty reduktor LPG choć zgodnie ze sztuką ale w tym silniku jest inny myk.

Jest tam lpg , jesli możesz zdradzić ,,myk'' będę wdzięczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.