Pepcio Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Witajcie. Samochód znajomego, silnik 1.6 Pb ten pancerny coś około 103 KM. Od dłuższego czasu samochód się przegrzewa, temperatura rośnie do 100 nawet ponad 100 stopni, wymieniana była: - chłodnica - jakiś moduł sterujący wentylatorami zdaje się - Termostat Bodaj dwóch mechaników poległo, testowali silnik na UPG (jakimiś testerami) niby ok, ja od początku stawiałem na uszczelkę, która według mnie przepuszcza do układu spaliny ten się zapowietrza i czujnik temp nie działa prawidłowo, ale to tylko hipoteza. Silnik generalnie spala dość sporo oleju, ma już swoje przejechane, ale znajomy lubi to Audi i chce doprowadzić do porządku. Jakieś sugestie? Jakieś typowe dolegliwości tych silników, które mogły by powodować takie problemy? Za wszelkie informacje z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 A pompa wody?może nie ma już łopatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 3 minuty temu, czachabrava napisał: A pompa wody?może nie ma już łopatek Przyszło mi to do głowy, może jakiś chiniol z plastikowym wirnikiem wsadzony jest i doopa, trzeba będzie zajrzeć do rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 3 godziny temu, Pepcio napisał: Silnik generalnie spala dość sporo oleju, ma już swoje przejechane, ale znajomy lubi to Audi i chce doprowadzić do porządku. Jakieś sugestie? Wymienić silnik na inny (używka) w lepszym stanie, chyba, ze to spalanie oleju nie szkodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Na 90% pompa wody na 10% upgwysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Wentylatory włączają się ? W pompie wody jak koledzy piszą lubią urwać się łopatki lub wirnik - jest plastikowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 1 godzinę temu, Lato8 napisał: W pompie wody jak koledzy piszą lubią urwać się łopatki lub wirnik - jest plastikowy. 8 godzin temu, Pepcio napisał: Przyszło mi to do głowy, może jakiś chiniol z plastikowym wirnikiem wsadzony jest i doopa, trzeba będzie zajrzeć do rozrządu. Wirnik pompy można sprawdzić bez demontażu pompy. Odpalamy na zimnym, zwiększamy obroty i powinno przelewać cienkim wężykiem do zbiorniczka. Jeśli wirnik staje np na gorącym silniku, to sprawdzamy czy jest mocne ogrzewanie. Jak nie ma pompy, nie ma też ogrzewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 A czujnik temperatury dobry jest? - czy prawidłowy włożony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 12 Maja 2018 Udostępnij Napisano 12 Maja 2018 Dnia 11.05.2018 o 11:18, czachabrava napisał: A pompa wody?może nie ma już łopatek Popieram. Miałem tak w starym Oplu. Jak jeździłem normalnie to ok. Trochę w palnik i w sekundach rosła temperatura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbooy Napisano 12 Maja 2018 Udostępnij Napisano 12 Maja 2018 Czy w tym aucie jest LPG? Przerabiałem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie z tym silnikiem. Po roku walki, wymianie niepotrzebnych części okazało się, że.....źle był wpięty reduktor LPG choć zgodnie ze sztuką ale w tym silniku jest inny myk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 12 Maja 2018 Udostępnij Napisano 12 Maja 2018 A może czujnik temp płynu chłodzącego jest wadliwy (chodzi o taki z zieloną kostką)? Przerabiałem w seacie arosa od dziewczyny.Po kupnie auta wskaźnik nie pokazywał temp. w ogóle lub jak się poruszało przy kostce czujnika przez było przez chwilę 90stopni i znów wskazówka leciala do zera.Po wymiamie na czujnik z IC pokazywał temp max 70stopni i auto jeździło cały czas niedogrzane (masło pod korkiem oleju).Po zakupie czujnika w aso wszystko jest ok. Sprawdźcie też jeśli jest taki plastik w który wkłada się termostat.Często robi się w nim otwór na wylot i termostat mimo że sprawny nie działa prawidłowo Na filmie poniżej pokazany jest ten plastik o którym mówię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 13 Maja 2018 Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 Korek od zbiorniczka niech najpierw sprawdzi. Czy jest szczelny- sa na nim oringi. Jak sie podwiną to beda sie jaja działy. Jak nie to- to głowica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 22 godziny temu, Zbooy napisał: Czy w tym aucie jest LPG? Przerabiałem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie z tym silnikiem. Po roku walki, wymianie niepotrzebnych części okazało się, że.....źle był wpięty reduktor LPG choć zgodnie ze sztuką ale w tym silniku jest inny myk. Jest tam lpg , jesli możesz zdradzić ,,myk'' będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbooy Napisano 13 Maja 2018 Udostępnij Napisano 13 Maja 2018 Reduktor LPG przy tym silniku może być wpięty tylko równolegle a nigdy szeregowo. Sprawdźcie to :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Dnia 5/11/2018 o 10:55, Pepcio napisał: Samochód znajomego, silnik 1.6 Pb ten pancerny coś około 103 KM. Nie taki pancerny. W tych silnikach częto pękają tuleje cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 10 godzin temu, Zbooy napisał: Reduktor LPG przy tym silniku może być wpięty tylko równolegle a nigdy szeregowo. Sprawdźcie to :). Kolega w 1.6 AHL ma wpiety szeregowo i nie ma takich problemów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 6 godzin temu, muchenz napisał: Nie taki pancerny. W tych silnikach częto pękają tuleje cylindrów. Jakieś typowe objawy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 14 Maja 2018 Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 2 godziny temu, Pepcio napisał: Jakieś typowe objawy ? Jak przy UPG - spaliny w układzie chłodzenia, płyn chłodzący w oleju itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.