Skocz do zawartości

[1.8 tdci] Problem z odpalaniem


tomeq77

Rekomendowane odpowiedzi

Taki filmik nagrałem dzisiaj z odpalania mojej foki.
Auto odpalane pierwszy raz po nocy, temp. na dworze ~+20*C.
Skąd taka trudność w odpalaniu?

Kolejne odpalenia od strzała. Jeździ jak ta lala.
Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, komor napisał:

Dobrze słyszę, że na początku jedynie na 2 garach jedzie?

Nagrzany odpala dobrze? problem tylko przy zimnym silniku i zawsze?

 

Drugie odpalenie jest od strzała i bez dymu. 

Problem tylko przy pierwszym odpalaniu po długim (np. nocnym) postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomeq77 napisał:

 

Drugie odpalenie jest od strzała i bez dymu. 

Problem tylko przy pierwszym odpalaniu po długim (np. nocnym) postoju.

 

Kiedyś kolega miał problem taki, ale zimą. Coś tam pewnie z wtryskami miał, sprzedał dziada szybciej niż naprawił ;]

Daj mechaniorom porządnym i niech sprawdzają, albo sprzedaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, tomeq77 napisał:

 

Drugie odpalenie jest od strzała i bez dymu. 

Problem tylko przy pierwszym odpalaniu po długim (np. nocnym) postoju.

Sprawdź albo od razu wymień filtr paliwa, tam poprzez uszczelkę  lubi sie zapowietrzyć (u mnie w 1.8 tdci pomogło) ;)  A potem po kolei, świece żarowe, wtryski itp :swinka:

Jeśli te spaliny śmierdzą niespaloną ropą to świece żarowe lub końcówki wtrysków (leją) -to akurat miałem w 2.0 tddi, troche pomogło przepuszczenie środka do wtrysków (bezpośrednio z puchy na pompę wtryskową). Jakiś diesel spulung czy tec2000 (u mnie ten drugi pomogł zauważalnie).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomx1 napisał:

Sprawdź albo od razu wymień filtr paliwa, tam poprzez uszczelkę  lubi sie zapowietrzyć (u mnie w 1.8 tdci pomogło) ;)  A potem po kolei, świece żarowe, wtryski itp :swinka:

Jeśli te spaliny śmierdzą niespaloną ropą to świece żarowe lub końcówki wtrysków (leją) -to akurat miałem w 2.0 tddi, troche pomogło przepuszczenie środka do wtrysków (bezpośrednio z puchy na pompę wtryskową). Jakiś diesel spulung czy tec2000 (u mnie ten drugi pomogł zauważalnie).

 

 

Filtr wymieniony od razu, jak zaczęły się objawy, założyłem też zaworek zwrotny. Niestety nie pomogło.

Świece wykluczam, bo teraz przy 20-25*C i całkowicie bez świec powinien odpalać bez zająknięcia.

 

Najbardziej obawiam się wtrysków, bo to koszta :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, tomeq77 napisał:

Filtr wymieniony od razu, jak zaczęły się objawy, założyłem też zaworek zwrotny. Niestety nie pomogło.

Świece wykluczam, bo teraz przy 20-25*C i całkowicie bez świec powinien odpalać bez zająknięcia.

 

Najbardziej obawiam się wtrysków, bo to koszta :( 

Sproboj tego . U mnie pomogło. A podobnie kopcił z rana i trochę sie telepał parę chwil jakby na 3 gary chodził. Podłączyłem bezpośrednio pod pompę wtryskową, silnik przez chwile bardzo nierówno chodził i dymił, pochodził prawie do oproznienia puszki z 20 minut.  Nadal troszkę przykopci ale zdecydowanie mniej i pali od strzała i chodzi równiutko nawet zimny.

Dopiero potem dałbym wtryski do sprawdzenia, czyszczenia czy regeneracji , no i nie zebym straszył ale masz chyba słynącą z opiłków pompe delphi (ta sama historia co w mondeo mk3 tdci).

 

Edit

Znalazłem jak u mnie kopcił Klik A tak podczas pracy na tym srodku przez pierwsze chwile Klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomeq77 napisał:

 

A skąd spod maski ten dym?

Plecionka wydechu mi sie troche rozszczelniła i tamtety tez troszke kopcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 28.05.2018 o 13:25, tomx1 napisał:

Nadal troszkę przykopci ale zdecydowanie mniej i pali od strzała i chodzi równiutko nawet zimny

Czołem! Robiłeś już coś w żony Focusie? Ja powoli się zabieram, ale nie wiem dokładnie, które węże wsadzić do puszki. Te przy rurze od icka?

20180616_120811.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2018 o 12:03, tomeq77 napisał:

Czołem! Robiłeś już coś w żony Focusie? Ja powoli się zabieram, ale nie wiem dokładnie, które węże wsadzić do puszki. Te przy rurze od icka?

20180616_120811.jpg

U mnie nieco inaczej ida te przewody bo filtr paliwa mam z prawej strony na silniku. Ale w skrocie dwa przewody idace od filtra do pompy rozpinasz na zlaczkach ( na tym zdjeciu nie widze ich, moze gdziesz blizej pompy) i te od strony filtra laczysz lub zatykasz (1.8 nie ma pomocniczej pompki w baku wiec nic sie nie stanie). A do tych czesci od strony pompy mocujesz wezyki, troszke zalewasz ropa i wkladasz do puszki. Tylko nie oproznij jej do zera zeby nie zapowietrzyc pompy.

Tutaj znaleziona fotka jak to mozna u ciebie podpiac http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=675

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2018 o 14:25, tomx1 napisał:

dwa przewody idace od filtra do pompy rozpinasz na zlaczkach

 

To właśnie te dwa przewody idą do pompy.

Od strony pompy ciężko z dojściem. Chyba bym musiał icka ściągać.

Pomyślałem, że odepnę je po prostu na szybkozłączkach od filtra i zapakuję do puszki ze środkiem czyszczącym.

20180616_120811.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.