Skocz do zawartości

PII FL i silniki Fire


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Pepcio napisał:

Z tego co wiem to silniki w PII FL 1.2 68 KM są już kolizyjne w przeciwieństwie do odmiany 60 KM, więc z rozrządem trzeba uważać. 

Te 68KM, to dopiero weszły od Fiata 500 chyba i miały zmienne fazy rozrządu. W PII FL 2003-2005 były zwykłe 1.2 60 KM, tylko nie wiem jakie tam zmiany w osprzęcie poczynili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniasz silnik to uważaj, w wersji z klimą jest inne koło pasowe i inaczej jest osadzony czujnik położenia koła pasowego w pompie oleju. Przechodziłem taki temat ostatnio, tylko zmieniałem sam dół silnika. Suma sumarum najkorzystniej wyszło przełożyć pompę oleju z starego silnika. 65KM czy 68KM weszły dopiero od GP. Ja mam P2 FL ale 1.2 16v i nie ma już linki pedału przyspieszenia. Nie miałem do czynienia w wersją po FL z 1.2 8v, same przed FL no i tutaj były linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2018 o 23:10, kaczorek79 napisał:

Te 68KM, to dopiero weszły od Fiata 500 chyba i miały zmienne fazy rozrządu. W PII FL 2003-2005 były zwykłe 1.2 60 KM, tylko nie wiem jakie tam zmiany w osprzęcie poczynili. 

Byłem przekonany, że widziałem kiedyś punto II z tym silnikiem, ale mogę się mylić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.05.2018 o 20:07, kaczorek79 napisał:

Jak to jest ze zmianami w silnikach 1.2 8V w Punciaku II? Czy w wersji FL są jeszcze przepustnice na linkę, ewentualnie jakie są zmiany w stosunku do 1.2 z roczników 99-2002? 

Wszystkie 1.2 8V miały przepustnice na linkę. 1.2 16V miał potencjometr w pedale gazu. W FL pozostało tak samo, jedynie chyba w 2004 czy 2005 roku były zmiany w silniku i 8V stał się kolizyjny. Można go poznać po innej pokrywie zaworów i wkręcanym korku oleju. Wcześniej był wciskany. Inny też jest rozrząd. 16V zawsze były kolizyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, denus napisał:

Wszystkie 1.2 8V miały przepustnice na linkę. 1.2 16V miał potencjometr w pedale gazu. W FL pozostało tak samo, jedynie chyba w 2004 czy 2005 roku były zmiany w silniku i 8V stał się kolizyjny. Można go poznać po innej pokrywie zaworów i wkręcanym korku oleju. Wcześniej był wciskany. Inny też jest rozrząd. 16V zawsze były kolizyjne.

Czyli z przepustnicą jest po staremu, dobrze wiedzieć. Wszystkie Fl, jakie widzę z 2003-2005 roku mają starą pokrywę zaworów z wciskanym korkiem, ale np różne obudowy filtra powietrza (na okrągły i prostokątny filtr) i w związku z tym filtrem zastanawiałem się, czy aby korpus przepustnicy nie jest inny. Części do Fiatów ciężko mi w katalogach rozszyfrować, bo oni jakoś z Tec Doc nie współpracują i wszystko jest podane dla nr silnika, albo dla nr oe. Inne marki podają w częściach od/do mm/rrrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, z którego roku miał znajomy PII FL, ale już chyba z inną pokrywą. Na pewno silnik miał inny rozrząd, szerszy pasek i rolkę już z samonapinaczem na sprężynie. Przepustnica była jak w starszych rocznikach. Jak masz problem z doborem części to poszukaj ePer'a w wersji online. Wpiszesz VIN i poda Ci numery katalogowe części dla danego auta. Po nich będzie łatwiej coś znaleźć.

http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, denus napisał:

Wszystkie 1.2 8V miały przepustnice na linkę. 1.2 16V miał potencjometr w pedale gazu. W FL pozostało tak samo, jedynie chyba w 2004 czy 2005 roku były zmiany w silniku i 8V stał się kolizyjny. Można go poznać po innej pokrywie zaworów i wkręcanym korku oleju. Wcześniej był wciskany. Inny też jest rozrząd. 16V zawsze były kolizyjne.

Korek nie jest wyznacznikiem, miałem od nowości  P2fl z kwietnia 2005r - produkcja, wrzesień 1 rejestracja, korek wciskany, cienka świeca, szeroki pasek rozrządu, taki jak w "fefnastce".

Te już były kolizyjne :oki:

Silniki 69KM 1,2 8v weszły na koniec Pandy 2, w P2 Classic były 1,2 60KM do końca jego produkcji.

U mnie było Euro 4 i linka do sterowania przepustnicą :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.