Skocz do zawartości

Jaki olej do BMW X6 35d ?


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakis czas temu nabylem wozidlo jak w temacie, przymierzam sie do wymiany oliwy w silniku. Teraz zalana jest podobno Castrolem Edge Titanium 5w30. Lac to samo, czy zmienic na cos innego? Moze jakies dodatki zastosowac? Nalatane ma prawie 220kkm (przebieg potwierdzony). Aha silnik to 3.0 diesel, biturbo 286KM M57 D30TU2. Kacikowi experci od oliwy proszeni sa o swe sugestie. Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Lcf napisał:

Witam,

 Teraz zalana jest podobno Castrolem Edge Titanium 5w30. Lac to samo, czy zmienic na cos innego? Moze jakies dodatki zastosowac?

Lej to samo ,po co zmieniać dobre na coś innego ?:ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedłem z Castrola na Mobila w specyfikacji BMW (też LongLife).

 

Przy Castrolu musiałem co jakiś czas dolewać olej, w tej chwili od zmiany nie dolewałem. Znacznie mniejsze zużycie.

Różnica u mnie jest taka, że mam silnik 3.0 benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

Jedz do serwisu, zrobią co trzeba. :oki:

Wleją Castrola, albo i nie wleją.

 

Mi robili ostatni przegląd (darmowy, w ramach umowy serwisowej na przeglądy). W BMW nie ma bagnetu, to nawet nie ma jak sprawdzić. Dopiero po ok. 2 tyś km znajomi spuścili olej do wiadra i zadzwonili do mnie, żeby mi pokazać.. Wylał się mazut.

Od tego czasu wymieniam olej co rok i to nie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Przestałem do nich jeździć.

 

Nie wiem czy wiadro czarnej mazi byłoby dla nich dowodem. Dodatkowo wiem, że wszelkie rozmowy z BMW są niezwykle trudne i możliwe jedynie przez centralę w DE.

 

Umówmy się, że "nowe" standardy obsługi olejowej i przeglądy do 100tyś w cenie są po to, żeby leasing był bardziej "wyliczalny", a nie, żeby silnikowi było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet może i masz. U mnie F25 2.0D niby nie widać ale z tyłu silnika, lewa strona skitrany jest i można sobie klasycznie sprawdzić.

Olej leję to co serwis a pomiędzy co się nawinie z LL-04. Był jakiś Mobil, teraz będzie Mannol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maxit napisał:

Nie. Przestałem do nich jeździć.

 

Nie wiem czy wiadro czarnej mazi byłoby dla nich dowodem. Dodatkowo wiem, że wszelkie rozmowy z BMW są niezwykle trudne i możliwe jedynie przez centralę w DE.

 

Umówmy się, że "nowe" standardy obsługi olejowej i przeglądy do 100tyś w cenie są po to, żeby leasing był bardziej "wyliczalny", a nie, żeby silnikowi było lepiej.

 

 

Z tego co wiem, centarala ma baczenie na takie sytuacje, niestety ludzie są tylko ludźmi, pracownicy wynoszą klamoty, oleje, wpisują na listę serwisowe a klient wyjeżdża jak pisałeś. To może być nie wina ASO a jakiegoś durnia pracownika i dlatego warto zgłaszać takie rzeczy. 

 

Nam uszkodzili nakładkę próg, prawdopodobnie łapą od podnośnika, w pierwszej chwili pracownicy się wypieli ale po rozmowie z kierownikiem i brakiem zaznaczenia uszkodzenia na dokumencie przyjęcia do serwisu element został naprawiony na koszt serwisu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2018 o 21:35, Maxit napisał:

Wleją Castrola, albo i nie wleją.

 

Mi robili ostatni przegląd (darmowy, w ramach umowy serwisowej na przeglądy). W BMW nie ma bagnetu, to nawet nie ma jak sprawdzić. Dopiero po ok. 2 tyś km znajomi spuścili olej do wiadra i zadzwonili do mnie, żeby mi pokazać.. Wylał się mazut.

Od tego czasu wymieniam olej co rok i to nie w ASO.

miałem podobną sytuację z poprzednim BMW i też na pierwszy rzut oka wyglądało jakby nie zmienili oleju w ASO. mój mechanik zmienił mi olej i po 1kkm znowu wygladał jak błoto. finalnie po jakimś czasie u mnie okazało się, że pompa oleju była mało wydajna i olej się degradował zastraszająco szybko co finalnie skutkowało remontem motoru na koszt gwaranta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krzychuk napisał:

miałem podobną sytuację z poprzednim BMW i też na pierwszy rzut oka wyglądało jakby nie zmienili oleju w ASO. mój mechanik zmienił mi olej i po 1kkm znowu wygladał jak błoto. finalnie po jakimś czasie u mnie okazało się, że pompa oleju była mało wydajna i olej się degradował zastraszająco szybko co finalnie skutkowało remontem motoru na koszt gwaranta

A przy jakim przebiegu był remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, torelek napisał:

Ale on ma Castrola zalanego... Nie spotkałem się, żeby ktoś to dobrym nazwał.

Ja się spotkałem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zalej czyms na bazie PAO-Ravenol 5w30 jak cenowo ma być podobnie,a jak ja bym miał to to 0w40 penrite-zawsze dla T zimą ten parametr jest ważny-5w30 edge vs. 0w40 penrinte to prawie 2 razy większa pompowalność edge-6650mm3 vs 3980mm3, ravenol 5w30-4350mm3,a jak przy castrolu-to potrafi on też zlecić wyprodukowanie dobrego oleju PAO/gtl/estry-ow40-edge i 10w60-są to 2 jedyne oleje castrola w pełni syntetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.