maka777 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Witam Przebieg samochodu dochodzi do 200 tkm. Mam zalany olej GM 5W30. Od jakiegoś czasu zauważam, że rośnie zużycie oleju (dochodzi do 1l/1000 km). Chciałbym się zapytać czy zmiana oleju na gęstszy, dedykowany do dużych przebiegów pomoże ograniczyć zużycie oleju? Jaki byście olej polecili? Ewentualnie czy wymiana uszczelniaczy zaworowych przyniesie jakiś efekt i czy w tym silniku da się to zrobić bez zdejmowania głowicy? Wycieków oczywiście nie ma. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Zmiana oleju na bardziej lepki może pomóc..., ale nie musi. Spróbuj, nic nie tracisz. To samo z uszczelniaczami. Jeśli są powodem, to wymiana pomoże. Jeśli to pierścienie, to nie. Nie puszcza dymka z wydechu przy odpalaniu? Uszczelniacze zaworów można wymienić bez ściągania głowicy. Trzeba tylko zdjąć rozrząd i wałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Dymka nie puszcza. Jeżeli da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy to najpierw spróbuję tego. Słyszałem że problemy z odmą pokrywy mogą jeszcze powodować takie problemy ale czy to jest prawda...tego nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Gdybyś miał uszkodzoną membranę w pokrywie zaworów, to miałbyś podciśnienie pod korkiem wlewu oleju/bagnetem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Czyli to odpada bo korek i bagnet wychodzą lekko. W takim razie skupię się najpierw na uszczelniaczach. Dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Byłem wczoraj u mechanika. Powiedział mi że przy tym przebiegu (200tkm) i przy takim poborze oleju lepiej zrobić remont generalny bo w/g niego wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Koszt 2-3 tysie. Zastanawiam się jeszcze czy np nie zmienić oleju...tak jak pisał kolega Orochimaru - może pomoże. Pytanie tylko czy lepiej na syntetyk 5W40 lub 5W50 albo na półsyntetyk - znalazłem 10W40 Valvoline max life do silników z dużym przebiegiem. W tym przypadku ludzie go sobie chwalą ale niektórzy narzekają, że silnik robi się przy nim głośniejszy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Możesz spróbować np. Mobila 5W50. Pamiętam, że kiedyś olei Mobila mniej brały silniki Opla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 A co myślicie o płukankach silnika przed wymianą oleju? Opinie w necie są podzielone, chociaż większość je sobie chwali. Znalazłem kilka opinii że oderwane kawałki nagaru mogą pozatykać kanały olejowe albo smok pomoy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 ja robię płukankę co wymianę w xep ale jak łykał tak łyka. Łyka tylko przy prędkościach autostradowych więc nauczyłem się z tym żyć i dbać o pełną banieczkę 1l w bagażniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Godzinę temu, trychu napisał: ja robię płukankę co wymianę w xep ale jak łykał tak łyka. Łyka tylko przy prędkościach autostradowych więc nauczyłem się z tym żyć i dbać o pełną banieczkę 1l w bagażniku Ja też do takiego wniosku doszedłem jak przy prędkościach 150-160 km/h włączała się co chwila żółta kontrolka od oleju Teraz przy spokojnej jeździe (110-120) po 250 km ubyło z poziomu max jakieś 250ml i widzę że po kolejnych 250km ubywanie oleju jakby się zatrzymało. Zobaczymy, może jednak z silnikiem nie jest jeszcze tak najgorzej W każdym bądź razie przy najbliższej wymianie oleju zapodam coś lepszego niż GM 5W/30 + ewentualna płukanka i zobaczę czy coś się poprawi z popijaniem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 11 Października 2018 Udostępnij Napisano 11 Października 2018 wlalem walwoline 10 w 40 do silnika x16sz z 24 letnim przebiegiem . umyłem silnik i o dziwo nie mam zadnych wyciekow . na GM czy castrolu micha i silnik były uwalone olejem .zrobiłem 4tys km i jest suchutko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.