Skocz do zawartości

Z16XE1 zużycie oleju


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przebieg samochodu dochodzi do 200 tkm. Mam zalany olej GM 5W30. Od jakiegoś czasu zauważam, że rośnie zużycie oleju (dochodzi do 1l/1000 km). 

Chciałbym się zapytać czy zmiana oleju na gęstszy, dedykowany do dużych przebiegów pomoże ograniczyć zużycie oleju? Jaki byście olej polecili?

 

Ewentualnie czy wymiana uszczelniaczy zaworowych przyniesie jakiś efekt i czy w tym silniku da się to zrobić bez zdejmowania głowicy?

 

Wycieków oczywiście nie ma.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju na bardziej lepki może pomóc..., ale nie musi. Spróbuj, nic nie tracisz.

To samo z uszczelniaczami. Jeśli są powodem, to wymiana pomoże. Jeśli to pierścienie, to nie. Nie puszcza dymka z wydechu przy odpalaniu?

Uszczelniacze zaworów można wymienić bez ściągania głowicy. Trzeba tylko zdjąć rozrząd i wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymka nie puszcza. 

Jeżeli da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy to najpierw spróbuję tego. 

Słyszałem że problemy z odmą pokrywy mogą jeszcze powodować takie problemy ale czy to jest prawda...tego nie wiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u mechanika.

Powiedział mi że przy tym przebiegu (200tkm) i przy takim poborze oleju lepiej zrobić remont generalny bo w/g niego wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Koszt 2-3 tysie.
Zastanawiam się jeszcze czy np nie zmienić oleju...tak jak pisał kolega Orochimaru  - może pomoże.

 

Pytanie tylko czy lepiej na syntetyk 5W40 lub 5W50 albo na półsyntetyk - znalazłem 10W40 Valvoline max life do silników z dużym przebiegiem. W tym przypadku ludzie go sobie chwalą ale niektórzy narzekają, że silnik robi się przy nim głośniejszy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o płukankach silnika przed wymianą oleju? Opinie w necie są podzielone, chociaż większość je sobie chwali. Znalazłem kilka opinii że oderwane kawałki nagaru mogą pozatykać kanały olejowe albo smok pomoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię płukankę co wymianę w xep ale jak łykał tak łyka. Łyka tylko przy prędkościach autostradowych więc nauczyłem się z tym żyć i dbać o pełną banieczkę 1l w bagażniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trychu napisał:

ja robię płukankę co wymianę w xep ale jak łykał tak łyka. Łyka tylko przy prędkościach autostradowych więc nauczyłem się z tym żyć i dbać o pełną banieczkę 1l w bagażniku 

Ja też do takiego wniosku doszedłem jak przy prędkościach 150-160 km/h włączała się co chwila żółta kontrolka od oleju :) Teraz przy spokojnej jeździe (110-120) po 250 km ubyło z poziomu max jakieś 250ml i widzę że po kolejnych 250km ubywanie oleju jakby się zatrzymało. Zobaczymy, może jednak z silnikiem nie jest jeszcze tak najgorzej :) W każdym bądź razie przy najbliższej wymianie oleju zapodam coś lepszego niż GM 5W/30 + ewentualna płukanka i zobaczę czy coś się poprawi z popijaniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.