Skocz do zawartości

Powrót na moto


Lampar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Istnieje realna szansa, że niebawem sprzedam amatorskie auto rajdowe i stąd pomysł, żeby za te pieniądze wrócić na dwa koła.
Ostatnio miałem Kawasaki Z550, ale to było jeszcze w liceum, czyli 14-15 lat temu. Krótko po tym jeździłem okazyjnie Diversion 900, które było w rodzinie i na tym koniec.
Miałem też okazję w tym samym czasie pojeździć GPZ600R. Generalnie jazda żadnym z tych sprzętów nie sprawiała mi trudności, a na GPZ czułem się wręcz jak na rowerze. ;]
Gdzieś tam przy okazji trafiały się jakieś jazdy na na jednym czy drugim cossie/enduro 2T i to już były motocykle, których momentami się bałem, ale zostawiały banana na gębie.
Nie ukrywam, że trochę się boję powrotu na dwa koła. Długo nie jeździłem, doświadczenie małe, zawsze brakowało budżetu gdy wracał pomysł.
Tak czy siak decyzja już raczej zapadła i teraz tylko kwestia kiedy i za ile sprzedam samochód. W najgorszym wypadku będę mógł przeznaczyć 12000,- na moto i kompletne ubranko.
Teraz główny problem: co wybrać?
Szukam czegoś do raczej spokojnej jazdy po winklach w bliższej czy dalszej okolicy. Diversion to turysta i w żaden sposób nie wpisuje się w wizję mojej przyszłej jazdy. GPZ wydawał mi się strasznie słaba z dołu. O mojej Kawie się nawet nie wypowiadam bo to była głównie walka ze złośliwością rzeczy martwych. ;]
Popatrzyłem na ogłoszenia i w oko wpadł mi SV650. Dźwięk mi się podoba, wygląda na poręczny motocykl, ale nie miałem nigdy okazji jeździć Vką.
Czy to dobry wybór na nowy początek?
Pozostaje kwestia ciuchów. Kiedyś znało się motocyklistów z okolicy i zawsze coś tam się odkupiło z używki albo dostało w rozliczeniu za serwis. Chciałbym tym razem kupić nowe.
Ile teraz trzeba mieć na rozsądne ubranie do jazdy w koło komina? Może jakieś konkretne firmy, sklepy?

Co myślicie o tym SV? Może jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SV wybrałem na swój pierwszy moto :) 6 lat temu. wersja w tym budzecie (zakladam ze 3k wydasz na ciuchy), zostanie 8-9 na moto. to bedzie wtrysk (i bardzo dobrze).

 

dlaczego go kupiłem:

1. zaskakująco wygodny (wersja N, S jest masakrycznie niewygodna) dla kogos pod 190 cm wzrostu. wyglada sie na psie, ale z racji ze to tez byl pierwszy moto na wlasnosc/powrot to nie robiło

2. pancerny silnik i rama. zważywszy na nieznane losy motocykla w moich rękach (nie wiedziałem czy i jak często będzie mi upadał, itp), kupiłem cos co gwarantuje ze mu się nic nie stanie - rama jest neizniszczalna, nie gnie się i nie pęka, silnik schowany, nie zniszczysz dekli + crashpady

3. lekki

4. części nowych serwisowych i używek na allegro multum (w razie szkody, po taniości reanimujesz)

 

wielu ludzi go poleca i w ww. kontekscie tez go polecę - to jest dobry moto na 1 sezon, żeby się "sprawdzić". 

absolutnie go nie polecę na nic powyżej 1 sezonu, bo zawias prymitywny (bez reguluacji i w podstawowym stupie za miękki), wali się w zakręty, słabo z promieniem zawracania, brakuje mu pary w górnym zakresie itp itd. 

 

są lepsze motocykle, jak ktoś już wie co chce. ale dla powyższego zastosowania SV jest idealne :) inne propozycje? multum - najważniejsze jedź do komisu i usiądź na każdym :) odrzucisz połowę niewygodnych i zostanie Ci zbiór modeli do dalszego rozważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ubrania (setup miejski):

kask 600-800 PLN

kurtka - 600-800

jeansy moto (z kevlarem) - 400 

buty - 300

rękawice - 200

do tego: kominiarka, pas nerkowy, szaliczek i kondon na deszcz - 250 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Twoje gabaryty. S ma inną geometrię, przesunięte podnóżki, coby pasowały do niskiej kierownicy i dłuższy 6ty bieg. Pytanie czy będzie Ci wygodnie.

Nka jest bardziej neutralna i tam możesz sobie za grosze kierownicę wymienic (ja miałem szerokiego i płaskiego Renthala). cyzli szerzej i kilka cm dalej do przodu ręce. robiłem turystykę po polsce w tym setupie i dało się żyć (aczkolwiek kolana dawały trochę znać, dużo później po d... takze nie był to problem).

 

aha. i zignoruj teksty że SV nie jest dobra na pierwsze moto bo Vka strasznie mocno hamuje silnikiem i "blokuje koło" w zakręcie...

1. to dotyczy gaźnikowców (wtrysk jest ugłaskany podwójnymi przepustnicami - nie szarpie tak)

2. nic nie blokuje. temat do ogarnięcia, jak się o tym pamięta, to nie jest problem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w pobliżu SV.
https://www.olx.pl/oferta/sv-650-CID5-IDufU3p.html#8e4ef79c5f

Niestety wszystko wskazuje na to, że jest zablokowany pod A2.

Wiadomo coś na temat odblokowania? Wszędzie gdzie znajduję tematy piszą co innego.
Jedni, że kabelek przy module, inni że blaszki przy mechanizmie przepustnic, inni że coś przy rollgazie, nawet coś o kryzach w airboxie pisali.
Trafiłem nawet na opinię, że tylko serwis bo nowy moduł + wgranie mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lampar napisał:

Znalazłem w pobliżu SV.
https://www.olx.pl/oferta/sv-650-CID5-IDufU3p.html#8e4ef79c5f

Niestety wszystko wskazuje na to, że jest zablokowany pod A2.

Wiadomo coś na temat odblokowania? Wszędzie gdzie znajduję tematy piszą co innego.
Jedni, że kabelek przy module, inni że blaszki przy mechanizmie przepustnic, inni że coś przy rollgazie, nawet coś o kryzach w airboxie pisali.
Trafiłem nawet na opinię, że tylko serwis bo nowy moduł + wgranie mapy.

dowiedz sie czy to zarejestrowane na a2 czy faktycznie zdławione. 

 

ja bym sie nie bawił w odblokowywanie :) kolor okropny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lampar napisał:

Klon SV... konstrukcyjnie i inżyniersko patrząc to dobrze. Ale... to konstrukcja która wszystkie swoje wady wzięła i wpakowała w moto dedykowane dla kobiet. cały marketing nawet był na to skierowany :) nawet Suzuki skumało co zrobiło i po kilku latach - przywrócili oryginalne SV do sprzedaży :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lampar napisał:

Przejeździłem na Gladiusie wiele godzin na kursie na PJ. Motocykl niski z bardzo elastycznym silnikiem i ładnym gangiem (w końcu to V-ka). Dość ociężały w manewrowaniu z niewielkimi prędkościami. Generalnie opinie ma takie że albo ktoś go lubi albo nie pasuje. Mnie się dobrze jeździło, polubiłem szczególnie jego silnik i kupłem turystyka z takim silnikiem (VStrom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.