Skocz do zawartości

Pytanie laika - czy wymiana oslony prawego przegubu ma wplyw...


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Na to ze po wymianie samochod ma kierowncie ustawiona troche w lewo zeby jechac na wprost i trzeba czasami kontrowac zeby utrzymac jazde prosto ?

 

Po wymianie w aso mam taka przypadlosc ale oni twierdza ze taka wymiana nie ma na to kompletnie wplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PawelWaw napisał:

ale oni twierdza ze taka wymiana nie ma na to kompletnie wplywu.

Do wymiany mogli rozpinać drążek kierowniczy, sworzeń wahacza, drążek stabilizatora i przegub od zwrotnicy (zakładam, że gumę wymienili bez rozpinania przegubu). Ewidentnie coś jest źle poskładane albo im się końcówką drążka pokręciło, ostatecznie mogli coś pogiąć ale musieli by sporą siłę przyłożyć wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, shapyr napisał:

Do wymiany musieli przecież rozpiąć drążek kierowniczy, sworzeń wahacza, drążek stabilizatora i piastę od kolumny (zakładam, że gumę wymienili bez rozpinania przegubu). Ewidentnie coś jest źle poskładane albo im się końcówką drążka pokręciło, ostatecznie mogli coś pogiąć ale musieli by sporą siłę przyłożyć wtedy.

Tak, tak. i wyjąc silnik... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, trychu napisał:

Tak, tak. i wyjąc silnik...

Podałem miejsca gdzie może być rozkręcone to i owo. Oczywiście źle to napisałem i chodziło o przegub od zwrotnicy, no i można zostawić łącznik czy końcówkę drążka w spokoju jeśli konstrukcja zwrotnicy na to pozwoli ale po co się szarpać?

 

Edit:

Ok, można też zwrotnicę rozpinać górą (od amortyzatora) wtedy dołu nie trzeba ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność ustaw, nie wiadomo kto to w ASO robił, może jakiś uczniak i nie wiadomo co zostało odkręcone. Przy kolumnie McPhersona to dla wygody można odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, żeby kolumna mocniej się odchyliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, trychu napisał:

Tak, tak. i wyjąc silnik... 

można różnie podejść do tematu, ja dla swojej wygody odkręcam końcówki drążka, sworznia i dodatkowo luzowałem śrubę/śruby McPersona z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PawelWaw napisał:

Na to ze po wymianie samochod ma kierowncie ustawiona troche w lewo zeby jechac na wprost i trzeba czasami kontrowac zeby utrzymac jazde prosto ?

 

Po wymianie w aso mam taka przypadlosc ale oni twierdza ze taka wymiana nie ma na to kompletnie wplywu.

Jeśli mowa o Citroenie C4GP, to najłatwiej do przegubu dobrać się odkręcając zwrotnicę od amortyzatora. W tym aucie otwory w amortyzatorze są lekko większe od średnicy śrub trzymających do zwrotnicy i przed odkręceniem trzeba sobie pomierzyć, żeby przykręcić w tej samej pozycji. Jeśli tego nie zrobili, to przestawiło lekko kąt pochylenia koła, co miało wpływ na zbieżność i zmianę kąta kierownicy. Teraz ustawianie zbieżności, to leczenie syfa pudrem. Trzeba wrócić do tego samego KP koła i zbieżność sama się ustawi. Zbijanie końcówki, czy sworznia nie ma wpływu na zmianę zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na francuzach ale np u mnie w Fabii w latwiejszy sposob mozna to zrobic bez odkrecania drazkow, ale mozna I na drugi sposob I wtedy trzeba zbierznosc od nowa ustawic. Ja bym sie jechal I klocil z ASO zwlazscza ze przypadlosc sie pojawila po ich wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.