Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Meriva B rocznik 2011-2012 podpowiedzcie jaki najlepszy silnik, standardowo na co zwracać uwagę przy oględzinach ?

dzięki za wszelkie podpowiedz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Meriva B rocznik 2011-2012 podpowiedzcie jaki najlepszy silnik, standardowo na co zwracać uwagę przy oględzinach ?
dzięki za wszelkie podpowiedz
1.4 b ale tylko z turbo 120 lub 140KM. uwaga na skrzynię m32.

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, BOGUS napisał:

1.4 b ale tylko z turbo 120 lub 140KM. uwaga na skrzynię m32.

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka
 

a co z tymi skrzyniami jest nie halo ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, daro39 napisał:

a co z tymi skrzyniami jest nie halo ?

 

Długo by opowiadać - materiałów mnóstwo w internetach: wadliwe łożyska wałka 5-6 biegu, ale nie jest to regułą. Generalnie loteria.

 

Szukaj 120 KM 5 biegowego.

 

Zwracaj uwagę na układ chłodzenia: wycieki, poziom płynu.

Można pooglądać wizualnie układ odmy, ale szybciej będzie podpiąć pod czytnik ELM OBD2 czy nie ma błędów związanych z doładowaniem.

 

Korozja sprężyn tylnego zawieszenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, lessero napisał:

 

 

Szukaj 120 KM 5 biegowego.

 

 

a silniki 101 KM ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
a silniki 101 KM ?

auto nie jest lekkie. tu wszyscy piszą że tipo 95KM nie jedzie...

no to powiem Ci że przy tej 100KM merivie to tipo to SZATAN

Oczywiście tą 100KM jeździć się da...

 

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, daro39 napisał:

a silniki 101 KM ?

Mam w swojej.Ja jeżdżę tylko po mieście oraz po autostradach z ograniczeniem 115km/h-i w takich warunkach sprawdza sie świetnie.Natomiast do ruchu dwukierunkowego ten silnik po prostu sie nie nadaje ze względu na deficyt mocy.

  • Lubię to 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, daro39 napisał:

a silniki 101 KM ?

 

Najbardziej bezproblemowy z nich wszystkich.

Kosztem osiągów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lessero napisał:

 

Najbardziej bezproblemowy z nich wszystkich.

Kosztem osiągów.

To prawda silnik spoko tylko wolniejszy i nieco glosniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, daro39 napisał:

Meriva B rocznik 2011-2012 podpowiedzcie jaki najlepszy silnik, standardowo na co zwracać uwagę przy oględzinach ?

dzięki za wszelkie podpowiedz :)

 

Ja bym kupił 1.4T 120KM i od razu zapodał program na 160 :ok:

Skrzynia M32 z 2012 powinna być już bardziej trwała. Generalnie losowa sprawa i trochę obrosła przesadnymi legendami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, AstraC napisał:

To prawda silnik spoko tylko wolniejszy i nieco glosniejszy.

no i spoko, ja już prawie emeryt :) to mi by stykło na wycieczki z wnukami  pomykać :)

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, daro39 napisał:

no i spoko, ja już prawie emeryt :) to mi by stykło na wycieczki z wnukami  pomykać :)

To w takim razie  polecam-spoko auto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, daro39 napisał:

no i spoko, ja już prawie emeryt :) to mi by stykło na wycieczki z wnukami  pomykać :)

Emeryt, emerytem ale długie przełożenia i masa skutecznie niwelują te 100KM pod maską. Przyjemniejsze odczucia przyspieszania mam podczas jazdy Corsą D 14XEP 90KM mojej żony. Za to spalanie poniżej 6l/100km w trasie to standard (oczywiście poza jazdą autostradami, bo wtedy kto ile depcze to tyle ma). Spróbuj wysiąść w tym samym czasie co wychodzą ci z tyłu to dowiesz się czemu już z tych drzwi zrezygnowali;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Emeryt, emerytem ale długie przełożenia i masa skutecznie niwelują te 100KM pod maską. Przyjemniejsze odczucia przyspieszania mam podczas jazdy Corsą D 14XEP 90KM mojej żony. Za to spalanie poniżej 6l/100km w trasie to standard (oczywiście poza jazdą autostradami, bo wtedy kto ile depcze to tyle ma). Spróbuj wysiąść w tym samym czasie co wychodzą ci z tyłu to dowiesz się czemu już z tych drzwi zrezygnowali;)

Po pierwsze nie zrezygnowali z drzwi tylko z Merivy jako takiej.Po drugie to może być problemem gdy autem jadą tylko dorośli .Ja jeżdząc z dzieciakami takiego problemu nie mam.Po trzecie jest to swietne rozwiązanie przy dzieciakach ktore jeszcze samodzielnie nie wchodzą do fotelika.Po czwarte zaś-dla mnie jedynym problemem tej Merivy jest to co bylo w niej reklamowane jako zaleta - system Flexi tylnych siedzeń.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎05‎-‎30 o 18:55, wlad napisał:

Natomiast do ruchu dwukierunkowego ten silnik po prostu sie nie nadaje ze względu na deficyt mocy

Nie jest w stanie przyspieszyc do 70-90, czyli predkosci dozwolonej na wiekszosci dróg dwukierunkowych? Czy co?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, gregoryj napisał:

Nie jest w stanie przyspieszyc do 70-90, czyli predkosci dozwolonej na wiekszosci dróg dwukierunkowych? Czy co?

 

Oczywiscie, ze jest ale juz wyprzedzenie TIRa to praktycznie "mission impossible".

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Oczywiscie, ze jest ale juz wyprzedzenie TIRa to praktycznie "mission impossible".

 

100 konnym autem nie wyprzedzi TIRa? Nie robcie jaj. Maluchem czy Cintkiem 700 moglaby byc potrzebna dluzsza prosta, ale wlekacy sie 50-60km/h TIRek to dla 60-75 konnego auta nie jest problem. Wiadomo, ze 200 konne TFSI zrobi to troche szybciej, ale chyba nie w ramach przepisow jakie obowiazuja na drogach.

Edytowane przez gregoryj
  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, gregoryj napisał:

100 konnym autem nie wyprzedzi TIRa? Nie robcie jaj. Maluchem czy Cintkiem 700 moglaby byc potrzebna dluzsza prosta, ale wlekacy sie 50-60km/h TIRek to dla 60-75 konnego auta nie jest problem. Wiadomo, ze 200 konne TFSI zrobi to troche szybciej, ale chyba nie w ramach przepisow jakie obowiazuja na drogach.

Nie wiem czemu zakladasz że ten TIR wlecze się 50km/h?

I problem nie jest z wyprzedzeniem TIRa a z bezpieczeństwem tego manewru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, gregoryj napisał:

100 konnym autem nie wyprzedzi TIRa? Nie robcie jaj. Maluchem czy Cintkiem 700 moglaby byc potrzebna dluzsza prosta, ale wlekacy sie 50-60km/h TIRek to dla 60-75 konnego auta nie jest problem. Wiadomo, ze 200 konne TFSI zrobi to troche szybciej, ale chyba nie w ramach przepisow jakie obowiazuja na drogach.

 

Wyprzedzi, ale jak jest spory ruch to niestety ciezko sie wstrzelic w luke...

Robie czasami trase ok 200km Fiatem 500 I wszystko jest super, do momentu az pojawia sie TIRy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, gregoryj napisał:

100 konnym autem nie wyprzedzi TIRa? 

Wystarczy zredukowac bieg :)

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Redukcja, coś tam pomoże ale niewiele.

Jeździłem trochę żony służbową corsą  e 1.4 ile to miało 90 czy 95km. Jak dla mnie wyprzedzanie trwało wieki :O

Elastyczność tego motoru bardzo marna, jak już się rozbujał to się leciało po autostradzie i 140- 150.

To już lepiej się kiedyś zbierała moja stara astra f z c18nz.

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, wlad napisał:

Po czwarte zaś-dla mnie jedynym problemem tej Merivy jest to co bylo w niej reklamowane jako zaleta - system Flexi tylnych siedzeń.

A co z nim nie tak? :hmm:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A co z nim nie tak? :hmm:
 
Nie da się przykładowo złożyć tylko siedzenia zewnętrznego.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, wlad napisał:

Nie da się przykładowo złożyć tylko siedzenia zewnętrznego.

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
 

No zgadza się. Środkowe musi być złożone wcześniej, aby złożyć zewnątrzną część kanapy.

Ja na to nie zwróciłem uwagi. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, lessero napisał:

No zgadza się. Środkowe musi być złożone wcześniej, aby złożyć zewnątrzną część kanapy.

Ja na to nie zwróciłem uwagi. ;)

Ja też-do momentu gdy taki wariant był mi potrzebny:hehe:

A drugi feler to niemożliwość [przy zsunietych do siebie siedzeniach]powiększenia bagażnika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, wlad napisał:

 

A drugi feler to niemożliwość [przy zsunietych do siebie siedzeniach]powiększenia bagażnika.

 

A to już się czepiasz. :hehe:

 

Mnie brakuje regulowanego kata oparcia kanapy,

i generalnie uważam, że tylna kanapa, jeżeli chodzi o komfort siedzenia, może konkurować co najwyżej z taboretem.

 

[poprzedni fiat miał baaardzo wygodną i regulowaną kanapę, 500 L też to kontynuuje]

 

A inna sprawa, że używałem tego "ficzera" 2 razy w roku... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, lessero napisał:

 

A to już się czepiasz. :hehe:

 

No wlaśnie nie-bo dla mnie to jest wlaśnie jeden z tych ficzerów  dla którego kupuje minivana.Jak miałem Tourana to pierwsze co zrobilem to wywaliłem środkowy fotel.Bardzo żaluję że nie produkuje się aut czteroosobowych-z ostatnich to chyba był Signum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, gregoryj napisał:

100 konnym autem nie wyprzedzi TIRa? Nie robcie jaj. Maluchem czy Cintkiem 700 moglaby byc potrzebna dluzsza prosta, ale wlekacy sie 50-60km/h TIRek to dla 60-75 konnego auta nie jest problem. Wiadomo, ze 200 konne TFSI zrobi to troche szybciej, ale chyba nie w ramach przepisow jakie obowiazuja na drogach.

 

Taka meriva (ani lekka ani mała) potrzebuje z 500 metrów od nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu żeby wyprzedzić tira. Takie warunki przy obecnym ruchu na krajówkach zdarzają się raz na pół godziny.... A czasami wcale.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1.4 100KM to (podobnie jak 1.4 90KM w Merivie A) porażka do auta ważącego ponad 1300 kg. Włączenie klimatyzacji powoduje, że auto nie ma siły ruszyć z miejsca, nie wspominając o wyprzedzaniu. Radzę zapomnieć o tym silniku.

Edytowane przez rostex

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rostex napisał:

1.4 100KM to (podobnie jak 1.4 90KM w Merivie A) porażka do auta ważącego ponad 1300 kg. Włączenie klimatyzacji powoduje, że auto nie ma siły ruszyć z miejsca, nie wspominając o wyprzedzaniu. Radzę zapomnieć o tym silniku.

Akurat to jest  z czapy chyba wziete;]

U mnie nie ma zadnej roznicy z klima/bez klimy-po prostu tak samo  nie jedzie:oki:

Ale gdybym jeszcze raz mial kupowac to auto to do moich warunkow jazdy ponownie kupilbym wolnossaka.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.06.2018 o 22:47, rostex napisał:

1.4 100KM to (podobnie jak 1.4 90KM w Merivie A) porażka do auta ważącego ponad 1300 kg. Włączenie klimatyzacji powoduje, że auto nie ma siły ruszyć z miejsca, nie wspominając o wyprzedzaniu. Radzę zapomnieć o tym silniku.

Nie zgodzę się, Z14XEP w Merivie A daje sobie normalnie radę, bez problemu utrzymywał 150km/h przy 4 osobach dorosłych na autostradzie, co prawda palił wtedy 10l. ;]

Ale po mieście i na ekspresówkach jest w zupełności wystarczający i pali akceptowalnie, na autostradach zaczyna sporo palić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.06.2018 o 15:29, Jaruga napisał:

 

Taka meriva (ani lekka ani mała) potrzebuje z 500 metrów od nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu żeby wyprzedzić tira. Takie warunki przy obecnym ruchu na krajówkach zdarzają się raz na pół godziny.... A czasami wcale.

 

Na lokalnych drogach to nie ma co tira wyprzedac. Zaraz przejscie, obszar zabudowany albo inny cwany gapa co 70 leci zamiast 90. No i nie kazdy zawsze musi byc najszybszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, AstraC napisał:

Nie zgodzę się, Z14XEP w Merivie A daje sobie normalnie radę, bez problemu utrzymywał 150km/h przy 4 osobach dorosłych na autostradzie, co prawda palił wtedy 10l. ;]

Ale po mieście i na ekspresówkach jest w zupełności wystarczający i pali akceptowalnie, na autostradach zaczyna sporo palić.

Ale nikt nie neguje tego ze Meriva B  pojedzie 150km/h.

Chodzi o przyspieszenie i elastycznosc z tym silnikiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎06‎-‎01 o 15:29, Jaruga napisał:

 

Taka meriva (ani lekka ani mała) potrzebuje z 500 metrów od nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu żeby wyprzedzić tira. Takie warunki przy obecnym ruchu na krajówkach zdarzają się raz na pół godziny.... A czasami wcale.

 

Wiesz, jest taka droga krakow olkusz, gdzie na dystansie 35 km jest tylko kilka miejsc do wyprzedzania zgodnie z prawem. Jesli nic nie bedzie jechac z naprzeciwka to wyprzedze ich Meriva, ale jesli cos bedzie jechac to nie pomoze mi ani 300 konne porsche ani lancer evo. I ten drugi scenariusz jest czestszy niz pierwszy.

 

Z moim poprzednim postem mialem glownie na mysli, ze jesli ciezarowka sie wlecze wolno ok 50km/h to wyprzedze to 75-100 konnym autem szybko i bezpiecznie, bo predkosc mala a zgodnie z prawem bede mogl przyspieszyc o 40 km/h.

Ale w wiekszosci Tiry na krajowkach dopieprzaja 80 km/h nawet w terenie zabudowanym, i jesli ktos je wyprzedza to na pewno pojedzie 100-120 ....  lamiac przepisy. Podsumowywujac, do przepisowej jazdy wystarczy te 90-100 koni w Merivie. Dla tych co sie wiecznie spiesza, musza wyprzedzic to .... nic nie pomoze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.06.2018 o 22:47, rostex napisał:

Włączenie klimatyzacji powoduje, że auto nie ma siły ruszyć z miejsca

:hmm:  ;l  :facepalm:

zawsze mnie zastanawia czy osoba pisząca takie wywody to "krul szos" czy "miszcz prostej" że potrzebuje mocy bolidu F1 żeby dotrzeć z punktu A do B  czy jest zwyczajnie pozbawiony umiejętności jazdy.

Bo chyba nie trzeba być zawsze najszybszym na drodze :hmm:

cmentarze są pełne dobrych kierowców co to mocy silnika mieli pod dostatkiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, piotr1982 napisał:

:hmm:  ;l  :facepalm:

zawsze mnie zastanawia czy osoba pisząca takie wywody to "krul szos" czy "miszcz prostej" że potrzebuje mocy bolidu F1 żeby dotrzeć z punktu A do B  czy jest zwyczajnie pozbawiony umiejętności jazdy.

Bo chyba nie trzeba być zawsze najszybszym na drodze :hmm:

cmentarze są pełne dobrych kierowców co to mocy silnika mieli pod dostatkiem

Nie to jest osoba, ktora nie potrafi jezdzic. W 99% przypadkach przy depnieciu pedalu gazu komputer wylacza klime. Nawet lanos to mial. Jest druga opcja maja mocny woz ale powypadkowy i nie maja tego aktywnego.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, piotr1982 napisał:

:hmm:  ;l  :facepalm:

zawsze mnie zastanawia czy osoba pisząca takie wywody to "krul szos" czy "miszcz prostej" że potrzebuje mocy bolidu F1 żeby dotrzeć z punktu A do B  czy jest zwyczajnie pozbawiony umiejętności jazdy.

Bo chyba nie trzeba być zawsze najszybszym na drodze :hmm:

cmentarze są pełne dobrych kierowców co to mocy silnika mieli pod dostatkiem

Każdy ma swoje upodobania co do mocy i elastyczności tak więc Wasze opinie tak samo jak i moja nie muszą wszystkim pasować. Ja jeździłem Meriva A 1.4 90KM i wiem co mowie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wujekcybul napisał:

Nie to jest osoba, ktora nie potrafi jezdzic. W 99% przypadkach przy depnieciu pedalu gazu komputer wylacza klime. Nawet lanos to mial. Jest druga opcja maja mocny woz ale powypadkowy i nie maja tego aktywnego.

Wyłącza na 3-4 sekundy wiec za każdym razem ruszając czujesz ze kompresor ponownie został zalaczony co jest wkurzajace.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rostex napisał:

Wyłącza na 3-4 sekundy wiec za każdym razem ruszając czujesz ze kompresor ponownie został zalaczony co jest wkurzajace.

Jak wcisniesz gaz do oporu to wylaczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rostex napisał:

Wyłącza na 3-4 sekundy wiec za każdym razem ruszając czujesz ze kompresor ponownie został zalaczony co jest wkurzajace.

Moja musi być więc zepsuta bo nie widzę żadnej różnicy w przyspieszaniu z wlączoną klimą:hmm:

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, wlad napisał:

Moja musi być więc zepsuta bo nie widzę żadnej różnicy w przyspieszaniu z wlączoną klimą:hmm:

Tu już kolega raczy żartować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, rostex napisał:

Tu już kolega raczy żartować.

 

Ona ma Merive B, a tam juz chyba jest inna sprezarka klimy, ktora tak nie obciaza silnika.

Ogolnie mam wrazenie, ze w nowszych autach az tak tego nie czuc.

W Astrze J tez nie widze zadnej roznicy pomiedzy jazdy z klima a bez.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, rostex napisał:

Każdy ma swoje upodobania co do mocy i elastyczności tak więc Wasze opinie tak samo jak i moja nie muszą wszystkim pasować. Ja jeździłem Meriva A 1.4 90KM i wiem co mowie.

Jak byles krolem szos, co to musi byc pierwszy,  i wyprzedzic wszystko co sie rucha na drodze, no to pewnie, byle TeDeIk Cie objechal. Normalnemu czlowiekowi, ktory jezdzi zgodnie z przepisami spokojnie te 90 kucy wystarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ona ma Merive B, a tam juz chyba jest inna sprezarka klimy, ktora tak nie obciaza silnika.

Ogolnie mam wrazenie, ze w nowszych autach az tak tego nie czuc.

W Astrze J tez nie widze zadnej roznicy pomiedzy jazdy z klima a bez.

Dokładnie-mialem kiedyś Accenta i mimo że był bardziej żwawy od Merivy to wlączenie klimy powodowalo wyczuwalne spowolnienie przyspieszania.W Merivie tego nie ma-co ciekawe,jeśli wlączy się klime podczas przyspieszania to w tym momencie auto dostaje dodatkowego,krótkotrwalego kopa doskonale wyczuwalnego przeze mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo tam jest ta sprężarka nowego typu o zmiennej pojemności, nie ma sprzęgła załączanego elektrozaworem, tylko jest stale sprzęgnięta z napędem. Pracuje stale, tylko zmienia się jej wydajność w zależności od potrzeb. I dlatego nie czuć takiego ubytku mocy, a pewnie podczas przyspieszania komputer zmniejsza chwilowo wydajność sprężarki, ale robi to płynnie a nie w trybie 0-1 jak to było w starszych autach.

 

W ramach ciekawostki, w Toyocie Aygo 1.0 po załączeniu klimy na postoju aż czuć jak silnik szarpnie. 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, gregoryj napisał:

Normalnemu czlowiekowi, ktory jezdzi zgodnie z przepisami spokojnie te 90 kucy wystarczy.

Co jest niezgodne z przepisami przy włączaniu się sprawnie do ruchu? Jak musisz stać 10 minut żeby znaleźć odpowiednio dużą szczelinę żeby zrobić to bezpiecznie? Co jest niezgodne z przepisami przy wyprzedzaniu nauki jazdy jadącej 40/h? Jak auto ma problem z rozpędzeniem się żeby zrobić to sprawnie. Może pojeździj trochę a potem wydawaj opinie. Matiz w porównaniu do tego czegoś jeździł całkiem sprawnie. Spróbuj zrozumieć ze 90 KM w jednym aucie nie jest równe 90 KM w innym. W starym Civicu jeździło się świetnie. W Merivie A fatalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, marcindzieg napisał:

. Spróbuj zrozumieć ze 90 KM w jednym aucie nie jest równe 90 KM w innym. W starym Civicu jeździło się świetnie. W Merivie A fatalnie.

Tak czy siak, auto ma 90 KM i przyspieszenie do setki w 13,8 s - tragedii nie ma. na pewno da się tym autem sprawnie poruszać - przy manewrach wymagających przyspieszenia, trzeba tylko pamiętać o redukcji biegu i wciskaniu mocniej pedału gazu.

Jeździłem CC 700 30 KM, które miało 30 s do setki i też dało się wyprzedzać. Potem miałem Astrę 1,4 60 KM i też dawała radę.

  • Lubię to 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, rwIcIk napisał:

Jeździłem CC 700 30 KM, które miało 30 s do setki i też dało się wyprzedzać. Potem miałem Astrę 1,4 60 KM i też dawała radę.

Jeździłem Matizem 50 KM i też dawał radę. Ale tym się gorzej jeździ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Teraz, marcindzieg napisał:

Jeździłem Matizem 50 KM i też dawał radę. Ale tym się gorzej jeździ.

Myślę, że to bardzo subiektywne odczucie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, marcindzieg napisał:

Co jest niezgodne z przepisami przy włączaniu się sprawnie do ruchu? Jak musisz stać 10 minut żeby znaleźć odpowiednio dużą szczelinę żeby zrobić to bezpiecznie? Co jest niezgodne z przepisami przy wyprzedzaniu nauki jazdy jadącej 40/h? Jak auto ma problem z rozpędzeniem się żeby zrobić to sprawnie. Może pojeździj trochę a potem wydawaj opinie. Matiz w porównaniu do tego czegoś jeździł całkiem sprawnie. Spróbuj zrozumieć ze 90 KM w jednym aucie nie jest równe 90 KM w innym. W starym Civicu jeździło się świetnie. W Merivie A fatalnie.

 

daj spokój, ma człowiek swój jedyny słuszny światopogląd, niech ma. Powiedzmy, że 90KM jest wystarczające do jazdy dla wszystkich ;]

A na poważnie, to jak przesiadłem się z uturbionego Bravo na wolnossącego Swifta, to jeszcze lepiej zacząłem rozumieć jak moc i moment są istotne, nie do ścigania się, tylko do normalnej codziennej, bezpiecznej jazdy. Wjeżdzam na autostradę na pasie rozbiegowym. Prawym pasem ciągnie kolejka TIRów no i mogę albo zwolnić i czekać aż kolejka przejedzie (jest ryzyko, że dojadę do końca pasa rozbiegowego i stanę) albo przyspieszyć i zdążyć przed te TIRy (przyspieszenie mniej więcej od 50 do 100km/h). Za chwilę na autostradzie zwlaniam do 90 km/h za TIRem, a żeby go wyprzedzić i nie zajechać drogi pędzącym lewym pasem, muszę sprawnie przyspieszyć 90-140km/h. Za chwilę hamowanie, za chwilę znów przyspieszenie 90-140km/h. Nie twierdzę, że się nie da słabym autem, ale taka jazda jest zwyczajnie stresująca. Albo redukujesz, cisniesz do czerwonego pola z butem w podłodze, a samochód i tak ledwo przyspiesza, albo odpuszczasz pewne manewry i jedziesz za ciężarówką. Jak jeździłem fiatem, to może nie dojeżdżałem szybciej, ale jazda była przyjemniejsza, mniej nerwowa, mniej szarpana. Dlatego przedwczoraj do normalnej codzienniej jazdy zamówiłem sobie auto z silnikiem 200KM ;]

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.