Jump to content

Po co TIR-y się wyprzedzają ?


TWENTIS
 Share

Recommended Posts

Rozumiem, że jeden ma 25 ton mleka i jedzie 89 km/h

a drugi ma kontener kondonów i jedzie 90 km/h

Czas pracy kierowcy to 10 h max z tego co kojarze.

Zakladając, że bedzie jechał 90 km/h przez 10 h [co jest IMO awykonalne] to na kazdym takim wyprzedzeniu zyskuje ile? 10 km dziennie?

 

Po co oni to robia?

Link to comment
Share on other sites

Wypezedzalem nie raz na autostradzie innego dużego. Bierz pod uwagę również inne warunki. 

Ten Mercedes:

P6230063.JPG.3aa750c6e1097900e0a6bc4a896fc761.JPG

Na górze sw. Anny na A4 na pusto miał na szczycie 70-72 km/h, ladowany 50. Wersja 1317 czyli 170KM na konstrukcyjne 13t, Ale myśmy go mieli na 12t. A np. to:

DSC00135.JPG.a53e08d4940a88cb59cee49665a1e752.JPG

180E35 czyli 18t i 350KM i potrafił nagra sama górę czy ladowany czy nie wjechać 85km/h.

Coś rozjasnilo? Mercedes widział górę zanim Ty, a Iveco było wszystko jedno.

Link to comment
Share on other sites

na 1 km nie wyprzedzam ale już pow 3 idzie całkiem sprawnie więc bez przesady

problemem czasami nie jest pospiech ale to że np nie można ustawić tak tempomatu  żeby iść równo z tym przed tobą

dasz +1 to go doganiasz dasz -1 to on odchodzi

więc czasami robisz to dla wygody bo wtedy odchodzisz ty

przypadków dlaczego? to można mnozyć

nie zawsze chodzi o te +10 km na całym dniu

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, TWENTIS napisał:

Rozumiem, że jeden ma 25 ton mleka i jedzie 89 km/h

a drugi ma kontener kondonów i jedzie 90 km/h

A ja sobie jadę po A1 Clio 88 km/h bo mi wolno i się do starej nie spieszy ;], i dwa takie TIR-y muszą mnie wyprzedzić :hehe:. Też im wolno :oki:.

  • Like 1
  • Haha 3
  • dont like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, amazaque napisał:

A ja sobie jadę po A1 Clio 88 km/h bo mi wolno i się do starej nie spieszy ;], i dwa takie TIR-y muszą mnie wyprzedzić :hehe:. Też im wolno :oki:.

Kiedyś Cię rozjadą :panic:

 

Link to comment
Share on other sites

Usiądz kolego za sterami i zobacz jak sie jedzie.Czasami te 10 km zabraknie do domu i stoisz na parkingu.



Powiem ci ze bardzo chetnie.
Ale sa jakies zasady i biorac dana prace zgadzasz sie na warunki.

Nie wierze za bardzo w te 10 km.
mysle ze Tirowcy naciagaja “w razie czego”
Nie przewidzisz korkow, czasu rozladunku itp.

Wiec IMO robicie to dla wlasnego widzimisie i denerowowania innych. Tak “na zapas”
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

na 1 km nie wyprzedzam ale już pow 3 idzie całkiem sprawnie więc bez przesady
problemem czasami nie jest pospiech ale to że np nie można ustawić tak tempomatu  żeby iść równo z tym przed tobą
dasz +1 to go doganiasz dasz -1 to on odchodzi
więc czasami robisz to dla wygody bo wtedy odchodzisz ty
przypadków dlaczego? to można mnozyć
nie zawsze chodzi o te +10 km na całym dniu
 



Czyli jestes w stanie w ciagu doby “zarobic” 30 km?
Biorac pod uwage trase na 2 doby ma to sens?
Link to comment
Share on other sites

TIR-y to mają mnie gdzieś ;], ale martwię się o zdrowie psychiczne właścicieli X5 i Q7 jadących za tymi TIR-ami :hehe:.


Zrobia tak jak duzo aut pokazanych na youtube

Przed Tira i zwalniamy do 60

Caly “zarobek” do kosza
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, amazaque napisał:

A ja sobie jadę po A1 Clio 88 km/h bo mi wolno i się do starej nie spieszy ;], i dwa takie TIR-y muszą mnie wyprzedzić :hehe:. Też im wolno :oki:.

Twoje 88 w clio może być równe 82 w ciężarówce dlatego, że w ciężarówkach licznik jest ustawiany na prędkość rzeczywistą, a w osobówkach już nie. Do tego w dużych dochodzi przymusowa kalibracja co dwa lata.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czajnik23 napisał:

Usiądz kolego za sterami i zobacz jak sie jedzie.Czasami te 10 km zabraknie do domu i stoisz na parkingu.

jest prawdą co napisałeś, ale wszystko trzeba robić z głową. taki kierowca tira, też powinien spojrzeć w lusterko i wybrać odpowiedni moment, a nie myśleć tylko o sobie i pchać się na żywioł

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, TWENTIS napisał:

 

 


Czyli jestes w stanie w ciagu doby “zarobic” 30 km?
Biorac pod uwage trase na 2 doby ma to sens?

 

 

Wiesz co kierowca ze mnie niedzielny bo zastepczy.. 

Z tymi 3 km/h nie chodzi o to zeby zarobić 30 km tylko o to ze samo wyprzedzanie z punktu widzenia kierowcy Tir-a idzie juz całkiem spokojnie.  Przynajmniej widzisz ze wyprzedzasz. A w życiu jak to w życiu  raz Ci wyprzedzany nogę z gazu zdejmie innym razem nie . Ja jak ktoś mnie mija to tempomat wyłączam żeby bylo sprawniej i bezpieczniej a sam zanim zacznę wyprzedzać to się kilka razy za siebie spojrze czy aby troche luzu za mna jest.  Ale nie powiem ze jestem tez swiety bo jednak tak jak w reklamie to "duży może więcej" i czasami trzeba to wykorzystać bo mały skory do pomocy i zrozumienia nie jest. I tak na marginesie to po zrobieniu papierów na C+E to zmienia się punkt widzenia tego jak to wszystko na drodze wygląda .... ja jestem zadowolony z nowych umiejętności i zdobytej wiedzy 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, blue_ napisał:

jest prawdą co napisałeś, ale wszystko trzeba robić z głową. taki kierowca tira, też powinien spojrzeć w lusterko i wybrać odpowiedni moment, a nie myśleć tylko o sobie i pchać się na żywioł

A osobówki jak myślą tylko o sobie i pchają sie na żywioł to ci nie przeszkadza?

  • Like 1
  • dont like 2
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że jeden ma 25 ton mleka i jedzie 89 km/h
a drugi ma kontener kondonów i jedzie 90 km/h
Czas pracy kierowcy to 10 h max z tego co kojarze.
Zakladając, że bedzie jechał 90 km/h przez 10 h [co jest IMO awykonalne] to na kazdym takim wyprzedzeniu zyskuje ile? 10 km dziennie?
 
Po co oni to robia?
Organy wozisz do przeszczepu, ze jak dojedziesz minute pozniej to cos sie stanie? ;)
Tez uwazam, ze powinien byc zakaz wyprzedzania przez TIRy ale poki go nie ma to szkoda sie irytowac...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, docent11 napisał:

A osobówki jak myślą tylko o sobie i pchają sie na żywioł to ci nie przeszkadza?

przeszkadza, ale zazwyczaj osobówka szybko odjeżdża, a tir sie wpakuje i wlecze.

przejeżdziłem troche kilometrów poza granicami PL i zauważyłem, że da sie normalnie jezdzić tymi tirami i nie wyprzedzać. co ciekawe dużo z nich, było z naszymi blachami, więc to dowodzi, że u nas się tego nie wymaga, więc wygląda to jak wygląda...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, czajnik23 napisał:

Usiądz kolego za sterami i zobacz jak sie jedzie.Czasami te 10 km zabraknie do domu i stoisz na parkingu.

Ok. A teraz krótka piłka, jak jeździ większość kierowców ciężarówek:

- na autostradzie, ekspresówce, jakiejkolwiek dwupasmówce walczą o każdy "kilometr prędkości"

- najczęściej jeżeli jest zwężenie do jednego pasa to o wiele częściej wyjeżdża "szeryf" i nie da innym dojechać do końca lewego pasa

- jakakolwiek droga lokalna to już całkiem inna jazda, nie trzymają 90 km/h w terenie niezabudowanym mimo warunków (wystarczająco długa i szeroka jezdnia aby się rozpędzić, brak drzew nad drogą, brak opadów etc.) i tak sobie jedzie odległość 30-50 km z prędkością między 70-80 km/h. Jakoś wtedy im się nie spieszy, a spowalniają ruch.

 

Oczywiście osobówki nie są lepsze:

- również pędzą po autostradzie 160-180 km/h żeby zaraz zatrzymać się na macu w mopie. Tłumaczyć to trzeba jedynie brakiem myślenia, tirowcy mogą to przynajmniej zrzucić na tachograf :oki:

 

Edited by PiotrekDCI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A osobówki jak myślą tylko o sobie i pchają sie na żywioł to ci nie przeszkadza?



Pewnie ze przeszkadza ale jadac 140 na autostradzie i majac troche koni wpasujesz sie w auta jadace 120-160 + kilku wariatow 200 ale Tir jadacy ~90 i nagle zmieniajcy pas a ja mam za nim ~ 140 to jest 50 km roznicy!
I moge zrozumiec to raz, przypadkiem ale to jest nagminne.
I z jedej strony szlag mnie trafia bo nie rozumiem (zrozumialbym jakby jechal 140) a zdrugiej staram sie uszanowac bo to jego zawod, wazy 40 ton itd.
Natomiast jak pogadasz na cb to mam wrazenie ze kierowcy tir maja IQ
Moze akcja pt. “sCHamuj TIR” czyli wyprzedz wyprzedzajacego i zwolnij do 50 cos ich nauczy?
  • Like 4
  • dont like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, TWENTIS napisał:

Moze akcja pt. “sCHamuj TIR” czyli wyprzedz wyprzedzajacego i zwolnij do 50 cos ich nauczy?

 

 

 

Cos takiego mogl wymyslic tylko jakis debil :facepalm:

Tylko czekac jak takiemiu idiocie TIR sie wpakuje w bagaznik i bedzie mial nauczke :hehe:

  • Like 6
  • dont like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Cos takiego mogl wymyslic tylko jakis debil :facepalm:
Tylko czekac jak takiemiu idiocie TIR sie wpakuje w bagaznik i bedzie mial nauczke :hehe:


Sam jestes debil. :-)€€€
Skoro nie ma rozwiazan legislalacyjnych to trzeba brac sprawy w swoje rece.
“Tiry na tory” bylo lepsze?
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Maciej__ napisał:

Tylko czekac jak takiemiu idiocie TIR sie wpakuje w bagaznik i bedzie mial nauczke

na filmikach youtube z Rosji widać, że tam właśnie tak robią. tylko czekać, aż u nas zaczną

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

Organy wozisz do przeszczepu, ze jak dojedziesz minute pozniej to cos sie stanie? ;)
Tez uwazam, ze powinien byc zakaz wyprzedzania przez TIRy ale poki go nie ma to szkoda sie irytowac...

Lodz Wawa jest zakaz na autostradzie. Widziales zeby jakis sie stosowal? Albo zeby policja delikwenta sciagnela za wyprzedzanie? Kolejny martwy przepis :hehe: 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, lukash21 napisał:

Twoje 88 w clio może być równe 82 w ciężarówce dlatego, że w ciężarówkach licznik jest ustawiany na prędkość rzeczywistą, a w osobówkach już nie. Do tego w dużych dochodzi przymusowa kalibracja co dwa lata.

a tą prędkość rzeczywistą to skąd biorą?

jeszcze o tym nie wiesz ale błądzisz 

Link to comment
Share on other sites

Jakby wszyscy jeździli 89/90 to by nikt nikogo nie wyprzedzał  bo by nie miał czym. Ale jest dużo firm które kładą nacisk na spalanie (obciążenie kierowcy za przepał)  i albo zlecają na serwisie kaganiec na 85 albo premiując kierowcę za ekonomię.  Wyprzedza się również z perspektywą  do przodu. Bo np wiesz że za parę km będzie górka na której wyhamuje  Cię zestaw a  Ty idziesz na pusto. Ale ogółem dużo kierowców pow.3.5t jest tzw. złośliwych względem siebie bo sam więcej nie może Ale drugiego nie wpuści. A potem jest o nas opinia jaka jest ;(

 

Dnia 31.05.2018 o 09:57, wujekcybul napisał:

Lodz Wawa jest zakaz na autostradzie. Widziales zeby jakis sie stosowal? Albo zeby policja delikwenta sciagnela za wyprzedzanie? Kolejny martwy przepis :hehe: 

Nie wiem jak na innych naszych autostradach  (Bo jeżdżę tylko na A4 do Jedrzychowic), ale właśnie między Wrockiem a  Legnicą wprowadzili zakaz wyprzedzania dla dużych. I wierz mi mało kto odwaza się to łamać bo policja skutecznie hamuje zapędy.  A fama jiz niesie na cb że kontrole są częste i dotkliwe.  

Moim zdaniem powinni zrobić zakazy godzinowe  jak w innych krajach. W dzień przy dużym natężeniu ruchu jest zakaz a  w nocy hulaj dusza piekła nie ma ;)

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, tomata napisał:

Moim zdaniem powinni zrobić zakazy godzinowe  jak w innych krajach. W dzień przy dużym natężeniu ruchu jest zakaz a  w nocy hulaj dusza piekła nie ma ;)

Powinni dać limit czasu na wykonanie manewru wyprzedzania. Nie masz pewności, że dasz radę wyprzedzić sprawnie, to nie zaczynasz.

 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że jeden ma 25 ton mleka i jedzie 89 km/h
a drugi ma kontener kondonów i jedzie 90 km/h
Czas pracy kierowcy to 10 h max z tego co kojarze.
Zakladając, że bedzie jechał 90 km/h przez 10 h [co jest IMO awykonalne] to na kazdym takim wyprzedzeniu zyskuje ile? 10 km dziennie?
 
Po co oni to robia?
Najważniejsze pytanie to ile w PL mogą jechać maksymalnie takie TIR'y?
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, torelek napisał:

Powinni dać limit czasu na wykonanie manewru wyprzedzania. Nie masz pewności, że dasz radę wyprzedzić sprawnie, to nie zaczynasz.

 

W Niemczech jest taki przepis. Martwy 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, torelek napisał:

Widocznie w Niemczech ludzie kamer w autach nie mają.

A jaki jest tam czas na wyprzedzenie?

45sek i różnica prędkości conajmniej 10km/h jak dobrze pamiętam 

Link to comment
Share on other sites



Sam jestes debil. :-)€€€
Skoro nie ma rozwiazan legislalacyjnych to trzeba brac sprawy w swoje rece.
“Tiry na tory” bylo lepsze?
Szkoda sensu z takimi prowadzić jakąkolwiek konwersację.
Tydzień za kółkiem zestawu i zmiana Twojego durnego myślenia o 180°


Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • dont like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, blue_ napisał:

przeszkadza, ale zazwyczaj osobówka szybko odjeżdża, a tir sie wpakuje i wlecze.

przejeżdziłem troche kilometrów poza granicami PL i zauważyłem, że da sie normalnie jezdzić tymi tirami i nie wyprzedzać. co ciekawe dużo z nich, było z naszymi blachami, więc to dowodzi, że u nas się tego nie wymaga, więc wygląda to jak wygląda...

A patrzyłeś czy Ci wyprzedzający to nasi? Ja co spojrzę na rejestrację TIRa to Litwa ;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 30.05.2018 o 19:17, TWENTIS napisał:

Po co oni to robia?

 

Wygoda. Dajesz cegłę na gaz :phi: albo tempomat na max i lecisz. A że każde auto ma niewielką różnicę w maksymalnej prędkości to się wyprzedza wolniejszego. Wyprzedzasz i spokojnie jedziesz dalej. ;] Ojciec też kiedyś marudził na tiry, ale jak pojeździł ze mną przez 2 tygodnie to całkowicie zmienił zdanie. ;] 

Poza tym płacimy dużo kasy za drogi to nam wolno. :old: 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Mike_wwl napisał:
Dnia 30.05.2018 o 19:17, TWENTIS napisał:
Rozumiem, że jeden ma 25 ton mleka i jedzie 89 km/h
a drugi ma kontener kondonów i jedzie 90 km/h
Czas pracy kierowcy to 10 h max z tego co kojarze.
Zakladając, że bedzie jechał 90 km/h przez 10 h [co jest IMO awykonalne] to na kazdym takim wyprzedzeniu zyskuje ile? 10 km dziennie?
 
Po co oni to robia?

Pokaż więcej  

Najważniejsze pytanie to ile w PL mogą jechać maksymalnie takie TIR'y?

Tyle ile za granicą 

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Mike_wwl napisał:

Ojojoj nie wydaje mi się... Ale co innego możesz napisać - przecież nie są się w swoje gniazdo.

Wysłane z Tapatalka
 

Ale co? Myślisz że za granicą przepisy pozwalają na więcej/mniej? 

Link to comment
Share on other sites

Ale co? Myślisz że za granicą przepisy pozwalają na więcej/mniej? 
Wszędzie za granicą jest na niezabudowanym 70 na jednojezdniowej i 80 na pozostałych? Na całym świecie takie same przepisy?

Wysłane z Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Mike_wwl napisał:

Wszędzie za granicą jest na niezabudowanym 70 na jednojezdniowej i 80 na pozostałych? Na całym świecie takie same przepisy?

Wysłane z Tapatalka
 

Podobnie. I co to zmienia? Nawet jakby wszyscy stosowali się do przepisów i jechali te 80 to zawsze znajdzie się zamulacz jadący dwa oczka mniej i zawsze znajdzie się idacy dzidą 81 ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Ksenomorf napisał:

Odnośnie prędkości czy jest Wam wiadome że osobówka z przyczepką ma jechać max 80km/H.

 

Tak, tylko osobowek z przyczepa na autostradzie jest pewnie 100 razy mniej niz TIRow ;]

Do tego raczej jada szybciej, wiec nie ma problem ;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 31.05.2018 o 07:34, TWENTIS napisał:

 

 


Moze akcja pt. “sCHamuj TIR” czyli wyprzedz wyprzedzajacego i zwolnij do 50 cos ich nauczy?

 

 

Kolegę tak beemka chciała wychować, to pojechała do rowu i kierownik pozbył się prawka za stw. zagrożenia w ruchu drogowym. Kolega miał kamerkę. Na A4 w okolicach Góry Św. Anny już jakiś czas temu

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, lukash21 napisał:

kto skąd bierze prędkość?

Chyba nie rozumiesz co napisałem. 

no widzisz...sam się już gubisz

skąd ci którzy kalibrują liczniki biorą rzeczywistą prędkość...

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, 4thelement napisał:

no widzisz...sam się już gubisz

skąd ci którzy kalibrują liczniki biorą rzeczywistą prędkość...

 

Robi się to na specjalnie przygotowanych torach i urządzeniami do tego przeznaczonymi -> ergo mierzy ilość impulsów na danym odcinku testowym -> wszystko inne jest wypadkową tej danej.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, AstraC napisał:

Robi się to na specjalnie przygotowanych torach i urządzeniami do tego przeznaczonymi -> ergo mierzy ilość impulsów na danym odcinku testowym -> wszystko inne jest wypadkową tej danej.

rozumiem że w przypadku zmiany średnicy zewnętrzej koła wszystko idzie się paść - zatem musieli wymyślić niezuzywający się bieżnik

Link to comment
Share on other sites

Teraz, 4thelement napisał:

rozumiem że w przypadku zmiany średnicy zewnętrzej koła wszystko idzie się paść - zatem musieli wymyślić niezuzywający się bieżnik

Z tego co pamiętam, to raz robiłem po zmianie opon na nowe. Drugie to policz jaki błąd powoduje wysokość bieżnika przy dużej średnicy koła. Choćby dla 315/80/22.5 -> średnica ~1075,5 bieżnika niech będzie 2cm -> błąd rzędu 1.8%. I jest to najzwyczajniej w świecie błąd pomiaru i tyle. Gwarantuje Ci, że w liczniku samochodowym jest on znacznie większy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.