analyzer64 Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 Od czego taki nalot? Auto sprawuje się bardzo dobrze pod każdym względem, na myśl przychodzi mi że stosowałem jakiś czas AR6400 P-Max i zamiennie z tym od czasu do czasu zbiornik (co 3, 4 zbiornik) Shell Racing+. Świece mają przejechane około 30kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 41 minut temu, analyzer64 napisał: Od czego taki nalot? Auto sprawuje się bardzo dobrze pod każdym względem, na myśl przychodzi mi że stosowałem jakiś czas AR6400 P-Max i zamiennie z tym od czasu do czasu zbiornik (co 3, 4 zbiornik) Shell Racing+. Świece mają przejechane około 30kkm. http://www.denso-am.pl/media/118254/p37_sp-manual-pl.pdf Wygląd: Czerwona elektroda masowa i kopułka izolatora Rezultat: Kłopoty z zapalaniem, przerwy w zapłonie, słabe przyśpieszenie i utrata mocy Możliwe Przyczyny: benzyna z dodatkiem Fr / Mn. Dodatki te są stosowane do zwiększenia liczby oktanowej (szczególnie w Rosji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2018 Czyli tak jak myślałem, że to przez te uszlachetniacze. Pomyliłem jednak nazwę, a mianowicie lałem AR6900 P-Max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Uszlachetniacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Obecnie włożyłem Denso K16TT i nie leję żadnych dodatków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 3 godziny temu, analyzer64 napisał: Obecnie włożyłem Denso K16TT i nie leję żadnych dodatków. sprawdź je wcześniej niż interwał serwisowy auta, seria TT im średnio wyszła, szybko się upalają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Nie wiedziałem co wziąć tak naprawdę a chciałem co innego niż oem (takie były wcześniej). Sprawdzę je za jakieś 10kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 21 minut temu, analyzer64 napisał: Nie wiedziałem co wziąć tak naprawdę a chciałem co innego niż oem (takie były wcześniej). Sprawdzę je za jakieś 10kkm. K16PR-U11 czyli klasyczna seria. Denso chyba wie, że im średnio TT wyszły bo początkowo całkiem wycofali klasyczne, a od jakiegoś czasu znowu są dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Książka mi podpowiada KJ16CR-L11 lub ZFR5J-11 od NGK (te były wcześniej jako oem) No nic, wziąłem i założyłem już, może elektroda się nie urwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 55 minut temu, analyzer64 napisał: Książka mi podpowiada KJ16CR-L11 dłuższy gwint i stopka od tej co wcześniej podałem, TT są cholernie uniwersalne i to je często gubi. Nie mówię, że się nie sprawdzą, ale u mnie i kilku znajomych TT się upaliło po 10-15kkm - odstęp był tak duży, że zaczynały się cyrki. Kontroluj. 58 minut temu, analyzer64 napisał: ZFR5J-11 od NGK (te były wcześniej jako oem) a co z nimi jest nie tak, że nie chciałem OEMowych? 59 minut temu, analyzer64 napisał: No nic, wziąłem i założyłem już, może elektroda się nie urwie nie kracz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Chciałem co innego po prostu, w poprzednim Civicu używałem Denso i się sprawdzały ale tam właśnie brałem najwzyklejsze Denso. To przejeżdżę 5kkm i wtedy skontroluję stan tych obecnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 3 godziny temu, Ozarek napisał: seria TT im średnio wyszła, szybko się upalają. Potwierdzam. One są aż za bardzo "uniwersalne". Tanie jak barszcz, działają jak są nowe, żywotność jest mierna, nie wspomnę jak się je zastosuje w podłubanym silniku turbo - przerwa rośnie w oczach :D Ale co się dziwić jak to zwykła niklowa świeca tylko elektrody cieńsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 To kupię chyba NGK ZFR5J-11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: To kupię chyba NGK ZFR5J-11 Rozważyłbym jeszcze ZFR5F-11 stosowane w innych silnikach Hondy z tamtych lat. Są tanie, a mają tą przewagę, że występują w wersji V-line o oznaczeniu VL40. Elektroda środkowa jest nacięta, co daje lepszą, bardziej skupioną iskrę na krawędziach. Pozostałe parametry mają identyczne, czyli ciepłota, gwint/nasadka, wysunięcie elektrody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 Zamówiłem te VL-40, dam znać jak będę miał w ręku Przed montażem sprawdzę przerwę na nich. Po przeczytaniu danych rzeczywiście brak różnic między ZFR5F-11 a ZFR5J-11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Zamówiłem te VL-40, dam znać jak będę miał w ręku Przed montażem sprawdzę przerwę na nich. Po przeczytaniu danych rzeczywiście brak różnic między ZFR5F-11 a ZFR5J-11. Przerwa będzie idealnie 1,1 mm i tak zostaw. NGK, w których jest w kodzie oznaczona przerwa (11) mają ją idealnie ustawioną. Chińczyk tego kombinerkami nie robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2018 59 minut temu, kaczorek79 napisał: Przerwa będzie idealnie 1,1 mm i tak zostaw. NGK, w których jest w kodzie oznaczona przerwa (11) mają ją idealnie ustawioną. Chińczyk tego kombinerkami nie robił. Zwykle sprawdzałem kontrolnie, kiedyś w przypadku świec firmy Iskra często przerwa była nie taka jaka powinna być. Tych K16TT nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 Już założone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2018 W Hondzie wysunięcie elektrody musi być na 5mm i NGK takie ma. Na oko patrząc, to w Denso jest jakieś 3mm, zresztą przy serii twin tip nawet tego nie podają, bo te świece są mocno uniwersalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 W mojej EP2 tak jak w innych autach poprzednio założyłem BERU i chodzą idealnie mimo LPG. Już niejedno auto odżyło na nich. Za tanie, żeby je podrabiać a wystarczająco dobre. Przy cenie ok 10zł/szt szczerze polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Dnia 3.06.2018 o 17:38, Ozarek napisał: sprawdź je wcześniej niż interwał serwisowy auta, seria TT im średnio wyszła, szybko się upalają. Czy to samo dzieje sie ze swiecami irydowymi denso? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2018 Dnia 3.06.2018 o 20:20, analyzer64 napisał: Chciałem co innego po prostu, w poprzednim Civicu używałem Denso i się sprawdzały ale tam właśnie brałem najwzyklejsze Denso. To przejeżdżę 5kkm i wtedy skontroluję stan tych obecnych W Civicu wprawdzie w R-typy dobrze sprawdzają się irydówki, NGK/denso. 67kkm z butem wyglądały całkiem ok.A już irydy do Pandolota 1.2 8v 2008 po 56kkm- zaczął gubic zapłony.-nie ma reguły,ale NGK irydy wg. mnie lepsze niż denso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Dnia 4.06.2018 o 09:08, analyzer64 napisał: Po przeczytaniu danych rzeczywiście brak różnic między ZFR5F-11 a ZFR5J-11. Różnica między tymi świecami tkwi w izolatorze. J-ki mają je niższy i tym samym bardziej odsłoniętą elektrodę środkową. Dnia 3.06.2018 o 23:33, kaczorek79 napisał: Są tanie, a mają tą przewagę, że występują w wersji V-line o oznaczeniu VL40. Elektroda środkowa jest nacięta, co daje lepszą, bardziej skupioną iskrę na krawędziach. Tutaj taki hint, nie istotne, czy kupicie F, czy J i czy w wersji V-Line, czy nie w pudełku i tak będą świece z naciętą elektrodą. Dwóch rodzajów zwyczajnie nie opłaca im się robić, reszta to marketing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 To odsłonięcie elektrody mniejsze czy większe, ma jakiś zasadniczy wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, analyzer64 napisał: To odsłonięcie elektrody mniejsze czy większe, ma jakiś zasadniczy wpływ? Częściowo ma wpływ na samooczyszczanie się izolatora z nagaru, ale to bardzo mały, bo większy wpływ na to ma ciepłota świecy. Im bliżej jest izolator od wystąpienia iskry, tym większe jest jego oczyszczenie, dlatego stosuje się świece np z iskrą półślizgową, gdzie elektroda w ogóle nie wystaje z izolatora. Generalnie nie ma z tym żadnego problemu, gdy silnik jest sprawny i nie bierze oleju litrami. 3 godziny temu, goofer007 napisał: Tutaj taki hint, nie istotne, czy kupicie F, czy J i czy w wersji V-Line, czy nie w pudełku i tak będą świece z naciętą elektrodą. Dwóch rodzajów zwyczajnie nie opłaca im się robić, reszta to marketing. Nieprawda. Wielokrotnie widziałem w NGK świece V-Line i ich zamienniki w żółtych pudełkach i większość jest bez nacięcia. Takie same z nacięciem są tylko te świece, które katalogowo muszą je mieć, np BKR6EYA, gdzie Y oznacza właśnie nacięcie na elektrodzie. Akurat ZFR5J-11 nie mają odpowiednika w V-Line i występują tylko z płaską elektrodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2018 Dnia 8.06.2018 o 21:02, kaczorek79 napisał: Nieprawda. Jak najbardziej prawda. Rozmawiamy o trzech konkretnych referencjach, a nie o ogóle świec NGK, i w ich przypadku prawda, jeżeli nie wierzysz, to zamów sobie z 10 opakowań i sprawdzaj po kolei Dnia 8.06.2018 o 21:02, kaczorek79 napisał: Takie same z nacięciem są tylko te świece, które katalogowo muszą je mieć, np BKR6EYA, gdzie Y oznacza właśnie nacięcie na elektrodzie. Jesteś w błędzie. Nie muszą być V-Line, ani mieć litery Y w oznaczeniu, żeby miały nacięcie na elektrodzie. Dnia 8.06.2018 o 21:02, kaczorek79 napisał: Akurat ZFR5J-11 nie mają odpowiednika w V-Line i występują tylko z płaską elektrodą. Po raz kolejny jesteś w błędzie. Na przykładzie świecy którą podparłeś swoją teorię, fotka poniżej, jak widać nacięcie jest. Z kosmosu jej nie wziąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 Dnia 6.06.2018 o 16:17, hektorek napisał: Czy to samo dzieje sie ze swiecami irydowymi denso? Nie. Mnie przynajmniej nic o żadnych uwagach/zażaleniach nie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 14 minut temu, goofer007 napisał: Nie. Mnie przynajmniej nic o żadnych uwagach/zażaleniach nie wiadomo. To dobrze bo tanie nie były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.