Skocz do zawartości

Czyszczenie wtryskiwaczy w dieslu


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 2.06.2018 o 18:42, bochumil napisał:

Z tego co usłyszałem od fachowca od diesli, w każdym 10 letnim klekocie o przebiegu 200 tys. km wszystkie wtryski nadają się do regeneracji

A nawet raczej kompleksowo wtryski, pompa i turbina. I wtedy następne 200 tyś bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Twister74 napisał:

A skąd wiadomo, ze ten Archoil AR6900-D to pewny produkt, a nie np ściema gdzie w takiej butelce pływa rozlany orlenowski 2T?

 

Zapach jest zupełnie inny ;) Poza tym, Archoil AR6900-D to bardziej cetane booster niż środek do smarowania i czyszczenia mimo, że w składnikach wymienia się silne detergenty. Żeby poczuć jego moc musiałem zalać ilość dużo większą niż zalecana przez producenta, dlatego jestem coraz bardziej sceptyczny co do stosowania takich dodatków.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku olej 2T mimo dość długiego stosowania nie przyniósł żadnych pozytywnych rezultatów. Testy przeprowadzałem z wykorzystaniem program diagnostycznego, którym odczytywałem korekty. Korekty zwiększają się. Stosowałem środki typu Liqui Moly Diesel Spülung , STP i Archoil 6400D-MAX i lipa. Nie twierdzę oczywiście że innym w czymś ta alchemia nie pomoże... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra i wszystko jasne. Nie ma potrzeby kupowania i dolewania 2T. Problem ze smarnością może występować tylko w przypadku ON B0 pozbawionego FAME (biododatków) - gdzieniegdzie można na taki trafić (coraz rzadziej) i paliwach premium w okresie zimowym np IZ-40 od Lotosu (Statoil arktyczny, Lotos Dynamic - zimą).
Przy ok 3,5% FAME poprawa smarności jest znaczna (!) a przy 7 to już w ogóle. W ogóle to nie zauważyliście wśród znajomych i otoczenia, że problemów z wtryskiwaczami jest jakby trochę mniej niż jeszcze parę lat temu gdy standardowo tankowało się paliwo bezsiarkowe bez biododatku ze smarnością na granicy normy 😉
FAME poprawia smarność lepiej (!) od dodatku oleju 2T w paliwie.

Nasze stacje w letnich ON dają dodatki na poziomie 7%

Orlenowski HFRR ma 460 µm

 

cea1053d976b74fe93cc17c5a78b0a8d54ae7aab.jpeg.40fbcba14ee4d6c6f7720df86d0ad5d6.jpeg

Edytowane przez Twister74
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bochumil napisał:

W moim przypadku olej 2T mimo dość długiego stosowania nie przyniósł żadnych pozytywnych rezultatów. Testy przeprowadzałem z wykorzystaniem program diagnostycznego, którym odczytywałem korekty. Korekty zwiększają się. Stosowałem środki typu Liqui Moly Diesel Spülung , STP i Archoil 6400D-MAX i lipa. Nie twierdzę oczywiście że innym w czymś ta alchemia nie pomoże... :)

A oleju 2T nie stosuje sie bardziej do "ochrony" smarowania pompy CR niz samych wtryskiwaczy?

Takie cele kiedys wyczytalem.

Koncowki wtryskiwaczy to swoja droga, moga miec lzej.

Ja odkad mam auto dolewam ECOMAX millersa. Nie ze to reklama ale do kazdego tankowania 50ml tego ani nie zrujnuje kieszeni ani nie zaszkodzi chyba skoro juz mam 240kkm i nadal jezdzi z korektami bez  odchylen jakichs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanlan napisał:

A oleju 2T nie stosuje sie bardziej do "ochrony" smarowania pompy CR niz samych wtryskiwaczy?

 

Tak, masz rację. Profilaktyka. Ale na bardzo poczytnym forum alfaholików jest chyba najdłuższy temat na świecie poświęcony olejowi 2T. Wielokrotnie wspomina się w nim, że olej 2T działa zbawiennie na odchyłki dodatnie. Oczywiście trzeba pamiętać, że odchyłka dodatnia na danym cylindrze może wynikać z niedomagania kompresji. Tutaj już żaden olej 2T nie pomoże, prędzej ceramizer, który też ma wielu sympatyków na wielu forach, także AK :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2019 o 10:55, Twister74 napisał:

Ciekawe czy to faktycznie jest takie dobre jak tutaj

 


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Mi pomogło w zauważalny sposób 😀  Potrzepało i podymiło solidnie ale silnik od tego czasu czy zimny czy cieply pali "od pierwszego" i chodzi równiutko (przedtem na zimnym trochę nim telepało i kopcił mocno na siwo po odpaleniu). Ale to stary motor na pompie boscha 😉 wlałem tez do nowszego diesla CR z wstryskami piezo i tam zmian w korektach nie było czy zachowaniu silnika nie było (no moze oprocz minimalnego spadku ale to moze byc dyskusyjne) 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.