Skocz do zawartości

Czujnik położenia wałka rozrządu - Fiat.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem na dziale Fiata ale tam posucha jakaś.

Może tu ktoś szybciej coś doradzi.

Samochód to Fiat Idea.

Rzadko spotykany wóz na naszych drogach, a że bardzo podobny do Punto.

Zresztą nie o sam pojazd chodzi, a o silnik, który występuje nie tylko w Punto czy Idea.

 

Wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko ten jeden błąd.

Czujnik wymieniony i problem nie ustąpił.

Samochód uruchamia się z niewielkim trudem, troszkę dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem, poza tym normalnie jeździ, przyśpiesza, nie dławi się itp.

 

Co jeszcze sprawdzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, fred77 napisał:

Pytałem na dziale Fiata ale tam posucha jakaś.

Może tu ktoś szybciej coś doradzi.

Samochód to Fiat Idea.

Rzadko spotykany wóz na naszych drogach, a że bardzo podobny do Punto.

Zresztą nie o sam pojazd chodzi, a o silnik, który występuje nie tylko w Punto czy Idea.

 

Wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko ten jeden błąd.

Czujnik wymieniony i problem nie ustąpił.

Samochód uruchamia się z niewielkim trudem, troszkę dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem, poza tym normalnie jeździ, przyśpiesza, nie dławi się itp.

 

Co jeszcze sprawdzić?

 

 

A nie masz rozrządu przestawionego? Może dla tego błędem tego czujnika ,,wali''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, technix napisał:

kompa podpiąć i sprawdzić czy go widzi - jak nie obejrzeć piny we wtyczce

Komputer był podpięty i wykazało właśnie błąd czujnika wałka rozrządu. Kupiłem czujnik Bosch, wymieniłem i błąd dalej jest.

 

12 godzin temu, Pepcio napisał:

A nie masz rozrządu przestawionego? Może dla tego błędem tego czujnika ,,wali''?

Nie wiem. Właśnie dzisiaj ma to być ustalone.

 

11 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

wałka rozrządu czy wału? Który wymieniałeś? na jaki?

Wyraźnie napisałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podobnych objawach miałem w 1.2 16v przestawiony rozrząd. Ścięło klin na kółku na wale. Silnik palił, chodził niby ok, w trakcie jazdy czuć było, że jest słaby. Na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu a oprócz tego trochę dziwne wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym. Do sprawdzenia rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szulu napisał:

Przy podobnych objawach miałem w 1.2 16v przestawiony rozrząd. Ścięło klin na kółku na wale. Silnik palił, chodził niby ok, w trakcie jazdy czuć było, że jest słaby. Na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu a oprócz tego trochę dziwne wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym. Do sprawdzenia rozrząd.

Dokładnie o tym pisałem, też pamiętam przypadki kiedy rozrząd się przestawił, czujnik dobry, a błędem walił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pepcio napisał:

Dokładnie o tym pisałem, też pamiętam przypadki kiedy rozrząd się przestawił, czujnik dobry, a błędem walił. 

normalne ze wali bledem, jak jest rozrzad przestawiony :P ECM nie wie czy czujnik uszkodzony czy jest brak synchronizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ze strony czujnikowej i elektrycznej sprawdzone. Wymieniono jeszcze czujnik położenia wału korbowego i błąd jest dalej.

Do wymiany poszedł pas napędu rozrządu, bo i tak była już na niego pora.

Czy to coś pomoże? Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa.

Czujniki posprawdzane, czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony, instalacja elektryczna silnika sprawdzona, pas rozrządu wymieniony, nic nie przestawione.

Błędy wykasowane silnik uruchomiony i na początku wszystko grało.

Próbna jazda, wszystko działa jak należy, silnik się rozgrzał do normalnej temperatury, po próbnej jeździe silnik wyłączony.

Po ponownym uruchomieniu silnika znów pojawił się ten sam błąd.

 

Gdzie szukać dalej, bo pomysły mi się kończą.:oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, fred77 napisał:

No i lipa.

Czujniki posprawdzane, czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony, instalacja elektryczna silnika sprawdzona, pas rozrządu wymieniony, nic nie przestawione.

Błędy wykasowane silnik uruchomiony i na początku wszystko grało.

Próbna jazda, wszystko działa jak należy, silnik się rozgrzał do normalnej temperatury, po próbnej jeździe silnik wyłączony.

Po ponownym uruchomieniu silnika znów pojawił się ten sam błąd.

 

Gdzie szukać dalej, bo pomysły mi się kończą.:oslabiony:

Zapożycz oryginalne blokady i ustaw rozrzad na nich. Obstawiam ze masz przestawiony rozrzad o 1 zabek przez to wali ci bledem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Zapożycz oryginalne blokady i ustaw rozrzad na nich. Obstawiam ze masz przestawiony rozrzad o 1 zabek przez to wali ci bledem. 

Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu.

Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fred77 napisał:

Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu.

Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe.

 

Jedz do kogos innego ci ci to sprawdzi. Wieksza grupa mechanikow ma blokady z al... Chinskie. Uwierz blokada blokadzie nie rowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fred77 napisał:

Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu.

Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe.

 

jaki silnik? 1.2 czy 1.6? W silnikach 1.6 sterowniki padały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebadali samochód na wszystkie możliwe sposoby, podmieniano czujniki, jeżdżono z podłączonym komputerem diagnostycznym itp.

Najprawdopodobniej coś jest nie tak ze sterownikiem silnika. Został wymontowany i wysłany do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i wszystko na to wskazuje, że nawalił sterownik silnika. Podobno ten typ jest nienaprawialny.

Przysłano z lewostronnego mańkuta z kompletem kluczy i innymi potrzebnymi rzeczami. Zostało to podmienione i wszystko działało. Jednak żeby być pewnym to zostanie zainstalowane oprogramowanie z wersji prawostronnej i powinno wszystko działać.

 

Ech...

Rachunek już urósł dość sporo. Do tego jeszcze mam do zapłacenia OC.

:oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pięciu tygodniach Fiat naprawiony.

Wymieniony pas rozrządu wraz z pompą chłodziwa i napinaczem, świece, czujnik położenia wału rozrządu, akumulator.

Zrobiono klona sterownika silnika, który był uszkodzony.

Wcześniej sprawdzano całą instalację elektryczną silnika, podmieniano inne czujniki, a problem wciąż powracał.

Ostatecznie się udało i wóz znów jeździ.

Całkowity koszt 2500zł.

:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

I znów kontrolka się zaświeciła.

Tym razem nie ma problemu z dłuższym kręceniem rozrusznika podczas uruchamiania silnika.

Silnik zapala normalnie, samochód normalnie jeździ, a kontrolka jak sama się zaświeca tak sama gaśnie by na drugi dzień znów się zaświecić. I tak od trzech dni.

Do tego dzisiaj zaczął falować wskaźnik temperatury silnika. Chłodziwo jest, a wskaźnik zachowuje się czasami jak obrotomierz.

Nic już z tego nie rozumiem.

Do tego nie mam czasu na ponownie odstawienie samochodu do mechanika. Ale będę musiał się znów pofatygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bochumil napisał:

Podłącz się darmowym programem Multiecuscan i odczytaj błędy. W opisie będziesz mieć jego prawdopodobne przyczyny. HARDTECHNO pytał wcześniej o oryginalne blokady. Na takich ustawiono rozrząd?

A skąd ja mam wiedzieć na jakich blokadach to było ustawiane? Przecież tego nie robiłem sam. Wóz normalnie jeździ tak jak jeździł. Nie mam żadnego sprzętu do sprawdzania błędów.

 

1 godzinę temu, steyr napisał:

A punkty masowe sprawdzałeś? Profilaktycznie każdą masę bym przeczyścił zwłaszcza tą na silniku.

Punkty masowe były sprawdzane. Są nawet zrobione dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał:

A skąd ja mam wiedzieć na jakich blokadach to było ustawiane? Przecież tego nie robiłem sam.

Ktoś za naprawę skasował przecież pieniądze, a problem jak był tak jest. Może jakaś reklamacja? Zapytaj w serwisie w którym auto naprawiałeś czy rozrząd wymieniano na oryginalnych fiatowskich blokadach czy na blokadach Made in China. Falowanie temperatury też przydałoby się wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.