fred77 Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 Pytałem na dziale Fiata ale tam posucha jakaś. Może tu ktoś szybciej coś doradzi. Samochód to Fiat Idea. Rzadko spotykany wóz na naszych drogach, a że bardzo podobny do Punto. Zresztą nie o sam pojazd chodzi, a o silnik, który występuje nie tylko w Punto czy Idea. Wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko ten jeden błąd. Czujnik wymieniony i problem nie ustąpił. Samochód uruchamia się z niewielkim trudem, troszkę dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem, poza tym normalnie jeździ, przyśpiesza, nie dławi się itp. Co jeszcze sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 kompa podpiąć i sprawdzić czy go widzi - jak nie obejrzeć piny we wtyczce BTW jaki czujnik kupiłeś? Pytam bo o omedze NIC poza oryginalnym nie chciało chodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 48 minut temu, fred77 napisał: Pytałem na dziale Fiata ale tam posucha jakaś. Może tu ktoś szybciej coś doradzi. Samochód to Fiat Idea. Rzadko spotykany wóz na naszych drogach, a że bardzo podobny do Punto. Zresztą nie o sam pojazd chodzi, a o silnik, który występuje nie tylko w Punto czy Idea. Wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Tylko ten jeden błąd. Czujnik wymieniony i problem nie ustąpił. Samochód uruchamia się z niewielkim trudem, troszkę dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem, poza tym normalnie jeździ, przyśpiesza, nie dławi się itp. Co jeszcze sprawdzić? A nie masz rozrządu przestawionego? Może dla tego błędem tego czujnika ,,wali''? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2018 wałka rozrządu czy wału? Który wymieniałeś? na jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Wymieniałem u siebie w 1.2 16v, występował błąd tego czujnika i czy były poza tym inne objawy nie pamiętam. Wymieniłem na org. Bosc-a i problem znikł. Sprawdź też rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 12 godzin temu, technix napisał: kompa podpiąć i sprawdzić czy go widzi - jak nie obejrzeć piny we wtyczce Komputer był podpięty i wykazało właśnie błąd czujnika wałka rozrządu. Kupiłem czujnik Bosch, wymieniłem i błąd dalej jest. 12 godzin temu, Pepcio napisał: A nie masz rozrządu przestawionego? Może dla tego błędem tego czujnika ,,wali''? Nie wiem. Właśnie dzisiaj ma to być ustalone. 11 godzin temu, Lesiu_Zett napisał: wałka rozrządu czy wału? Który wymieniałeś? na jaki? Wyraźnie napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Ja miałem znowu sytuacje, że miałem uszkodzony czujnik na wale. A sypało błedem czujnika wałka rozrządu. Po wymianie tych dwoch problem ustąpił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Przy podobnych objawach miałem w 1.2 16v przestawiony rozrząd. Ścięło klin na kółku na wale. Silnik palił, chodził niby ok, w trakcie jazdy czuć było, że jest słaby. Na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu a oprócz tego trochę dziwne wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym. Do sprawdzenia rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 5 godzin temu, szulu napisał: Przy podobnych objawach miałem w 1.2 16v przestawiony rozrząd. Ścięło klin na kółku na wale. Silnik palił, chodził niby ok, w trakcie jazdy czuć było, że jest słaby. Na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu a oprócz tego trochę dziwne wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym. Do sprawdzenia rozrząd. Dokładnie o tym pisałem, też pamiętam przypadki kiedy rozrząd się przestawił, czujnik dobry, a błędem walił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 1 godzinę temu, Pepcio napisał: Dokładnie o tym pisałem, też pamiętam przypadki kiedy rozrząd się przestawił, czujnik dobry, a błędem walił. normalne ze wali bledem, jak jest rozrzad przestawiony ECM nie wie czy czujnik uszkodzony czy jest brak synchronizacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 sprawdzić wiązkę od czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Wszystko ze strony czujnikowej i elektrycznej sprawdzone. Wymieniono jeszcze czujnik położenia wału korbowego i błąd jest dalej. Do wymiany poszedł pas napędu rozrządu, bo i tak była już na niego pora. Czy to coś pomoże? Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 No i lipa. Czujniki posprawdzane, czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony, instalacja elektryczna silnika sprawdzona, pas rozrządu wymieniony, nic nie przestawione. Błędy wykasowane silnik uruchomiony i na początku wszystko grało. Próbna jazda, wszystko działa jak należy, silnik się rozgrzał do normalnej temperatury, po próbnej jeździe silnik wyłączony. Po ponownym uruchomieniu silnika znów pojawił się ten sam błąd. Gdzie szukać dalej, bo pomysły mi się kończą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 14 minut temu, fred77 napisał: Gdzie szukać dalej, bo pomysły mi się kończą. W ogłoszeniach na otomoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 18 minut temu, fred77 napisał: No i lipa. Czujniki posprawdzane, czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony, instalacja elektryczna silnika sprawdzona, pas rozrządu wymieniony, nic nie przestawione. Błędy wykasowane silnik uruchomiony i na początku wszystko grało. Próbna jazda, wszystko działa jak należy, silnik się rozgrzał do normalnej temperatury, po próbnej jeździe silnik wyłączony. Po ponownym uruchomieniu silnika znów pojawił się ten sam błąd. Gdzie szukać dalej, bo pomysły mi się kończą. Zapożycz oryginalne blokady i ustaw rozrzad na nich. Obstawiam ze masz przestawiony rozrzad o 1 zabek przez to wali ci bledem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 11 godzin temu, HARDTECHNO napisał: Zapożycz oryginalne blokady i ustaw rozrzad na nich. Obstawiam ze masz przestawiony rozrzad o 1 zabek przez to wali ci bledem. Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu. Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 miernik w łapkę i zmierzyć czujnik na ciepło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 3 godziny temu, fred77 napisał: Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu. Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe. Jedz do kogos innego ci ci to sprawdzi. Wieksza grupa mechanikow ma blokady z al... Chinskie. Uwierz blokada blokadzie nie rowna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 9 godzin temu, fred77 napisał: Podobno było to ustawiane z użyciem blokad i specjalnego sprzętu. Mechanik sugeruje jeszcze awarię sterownika silnika ale to według mnie niemożliwe. jaki silnik? 1.2 czy 1.6? W silnikach 1.6 sterowniki padały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 13 minut temu, SebeKK napisał: jaki silnik? 1.2 czy 1.6? W silnikach 1.6 sterowniki padały 1.4 16V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Przebadali samochód na wszystkie możliwe sposoby, podmieniano czujniki, jeżdżono z podłączonym komputerem diagnostycznym itp. Najprawdopodobniej coś jest nie tak ze sterownikiem silnika. Został wymontowany i wysłany do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 No i wszystko na to wskazuje, że nawalił sterownik silnika. Podobno ten typ jest nienaprawialny. Przysłano z lewostronnego mańkuta z kompletem kluczy i innymi potrzebnymi rzeczami. Zostało to podmienione i wszystko działało. Jednak żeby być pewnym to zostanie zainstalowane oprogramowanie z wersji prawostronnej i powinno wszystko działać. Ech... Rachunek już urósł dość sporo. Do tego jeszcze mam do zapłacenia OC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 Spal dziada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 1 godzinę temu, SebeKK napisał: Spal dziada Niestety ale ten samochód musi jeszcze parę lat pojeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 25 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2018 Po pięciu tygodniach Fiat naprawiony. Wymieniony pas rozrządu wraz z pompą chłodziwa i napinaczem, świece, czujnik położenia wału rozrządu, akumulator. Zrobiono klona sterownika silnika, który był uszkodzony. Wcześniej sprawdzano całą instalację elektryczną silnika, podmieniano inne czujniki, a problem wciąż powracał. Ostatecznie się udało i wóz znów jeździ. Całkowity koszt 2500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 25 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2018 Czego się nie robi dla idei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 26 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 11 godzin temu, shapyr napisał: Czego się nie robi dla idei No bo samochód jest bardzo fajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2018 I znów kontrolka się zaświeciła. Tym razem nie ma problemu z dłuższym kręceniem rozrusznika podczas uruchamiania silnika. Silnik zapala normalnie, samochód normalnie jeździ, a kontrolka jak sama się zaświeca tak sama gaśnie by na drugi dzień znów się zaświecić. I tak od trzech dni. Do tego dzisiaj zaczął falować wskaźnik temperatury silnika. Chłodziwo jest, a wskaźnik zachowuje się czasami jak obrotomierz. Nic już z tego nie rozumiem. Do tego nie mam czasu na ponownie odstawienie samochodu do mechanika. Ale będę musiał się znów pofatygować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 10 minut temu, fred77 napisał: Nic już z tego nie rozumiem. Może ten używany sterownik idzie w ślady pierwszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Podłącz się darmowym programem Multiecuscan i odczytaj błędy. W opisie będziesz mieć jego prawdopodobne przyczyny. HARDTECHNO pytał wcześniej o oryginalne blokady. Na takich ustawiono rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 A punkty masowe sprawdzałeś? Profilaktycznie każdą masę bym przeczyścił zwłaszcza tą na silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2018 8 godzin temu, bochumil napisał: Podłącz się darmowym programem Multiecuscan i odczytaj błędy. W opisie będziesz mieć jego prawdopodobne przyczyny. HARDTECHNO pytał wcześniej o oryginalne blokady. Na takich ustawiono rozrząd? A skąd ja mam wiedzieć na jakich blokadach to było ustawiane? Przecież tego nie robiłem sam. Wóz normalnie jeździ tak jak jeździł. Nie mam żadnego sprzętu do sprawdzania błędów. 1 godzinę temu, steyr napisał: A punkty masowe sprawdzałeś? Profilaktycznie każdą masę bym przeczyścił zwłaszcza tą na silniku. Punkty masowe były sprawdzane. Są nawet zrobione dodatkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Października 2018 Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Godzinę temu, fred77 napisał: A skąd ja mam wiedzieć na jakich blokadach to było ustawiane? Przecież tego nie robiłem sam. Ktoś za naprawę skasował przecież pieniądze, a problem jak był tak jest. Może jakaś reklamacja? Zapytaj w serwisie w którym auto naprawiałeś czy rozrząd wymieniano na oryginalnych fiatowskich blokadach czy na blokadach Made in China. Falowanie temperatury też przydałoby się wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.