Skocz do zawartości

[KzAK] coś fajnego około 25kk


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, tomy napisał:

Czasami warto trochę zejść z wymagań i kupić klasę niżej, młodsze, z niższym przebiegiem, mniej zmęczone :ok:

ale mniej fajne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bielaPL napisał:

ale mniej fajne ;)

Pewnie tak, ale często jest jakiś kompromis.

Nie wiem jak fajne auto by było to jak będzie się za często psuć, miałbym dość.

Mój pierwszy czerwony maluch był piękny i fajny od handlarza, a ja przy kupowaniu byłem zielony :phi:

Dalszego ciągu można się domyśleć, ale to już inna historia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blue_ napisał:

Ja się z dwójką dzieci i z dwoma wózkami do Seicento zbierałem, teraz trzeba mieć autobus, bo inaczej nie da się wyjechać 😁

Kiedyś miałem Punto i się jeździło, teraz laguna staje się powoli mała - poza tym po co się męczyć w małym?

Tak samo można mieszkać w mieszkaniu 28m2 z rodziną 2+2 ale jak jakoś środki $ pozwalają iść na większe to czemu nie? Życie jest tylko jedno....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kris88 napisał:

Jest jeszcze megane 3 2.0 T 180km a co powiecie o tym?

lepsze to od bravo?

 

Nie ma M32. :P 
Pewnie ma inne bolączki, ale ja - francoholik, zdecydowanie wolałbym Megane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2018 o 02:50, camel00 napisał:

Civic 1.8 - (+)niezabijalna (+)fajna w środku (-)za niska na nasze drogi

Z całym szacunkiem do posiadaczy - to auto ma fatalny układ kierowniczy - ktoś mocno przesadził z siłą wspomagania, ja kompletnie nie czułem co dzieje się z kołami auta podczas jazdy. Do tego beznadziejny komfort resorowania. Mam chyba gdzieś filmiki ad. porównania Civica ze starą Meganką, która wypada lepiej w tych kategoriach. Co do niezawodności przy 70 tys.km zepsuła się klima. Coś się działo jeszcze z kierunkowskazami w lusterkach - tzn. przestały działać. Poza tym raczej bez większych awarii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic ma twarde zawieszenie niestety, do tego stopnia, że właściciele decydowali się na Eibach Pro Kit, który zapewnia lepszy komfort paradoksalnie. Ja akurat to lubię, ale są sytuacje gdzie jestem już tym zmęczony.

Co do klimy to niestety w Hondach, jak i pozostałych japończykach najczęściej pierwszy gnije skraplacz.

 

Co do kategorii "prowadzenie" UFO jak na zwykły zawias przód i tył prowadzi się bardzo dobrze, choć to nie to samo co 5 i 6gen, nawet 7gen na torze wypada lepiej, a tam wielowahacz jest tylko z tyłu.

 

Inna sprawa, że 25k to na UFO troszkę mało, chyba że decydujemy się na sedana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kris88 napisał:

Te ufo nieźle trzyma cenę,  a co powiecie o AR giulietta?  tak wiem trzeba by troch dołożyć ale jak mówiłem cena jest około.

 

Mam astre j lpg. Jezdzilem giulietta ale krotko. Gdybym mial wybierac a cena bylaby ta sama wybralbym giuliette. Niestety byla drozsza i flatego wzialem astre. W giulliecie duzo lepiej chodzila skrzynia i auto byla twardsze co mi sie akurat podobalo. Z tego co tu bylo polacane to ja wybralbym bravo w pakiecie sport 1.4 120+ chip bez m32 a pozniej bym to zagazowal😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gregor_BS napisał:

Mam astre j lpg. Jezdzilem giulietta ale krotko. Gdybym mial wybierac a cena bylaby ta sama wybralbym giuliette. Niestety byla drozsza i flatego wzialem astre. W giulliecie duzo lepiej chodzila skrzynia i auto byla twardsze co mi sie akurat podobalo. Z tego co tu bylo polacane to ja wybralbym bravo w pakiecie sport 1.4 120+ chip bez m32 a pozniej bym to zagazowal😊

Gdzieś czytałem żę te 120 wcale się tak dobrze nie czipują, tam jest inne turbo niż w 150tkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kaczorek79 napisał:

Seryjne T-jety 120 mają okolice 135-140 KM, sam chip pozwala osiągnąć ok 150 KM.

niby tak, ale chyba nie każdy, mój ledwo dawał radę vectrze C 1.8 122KM, ale osiągi ma katalogowe te 9.5 jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kris88 napisał:

skąd masz te info?

ja znów słyszałem że 150 ma seryjnie około 160, natomiast 120 jest sporo słabsza.

kilka osób hamowało bravo i takie były wyniki i poszło w świat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bielaPL napisał:

kilka osób hamowało bravo i takie były wyniki i poszło w świat

W Giuliecie  120KM kilka osób też hamowało i wynik wychodził coś 135-138KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, TADA napisał:

W Giuliecie  120KM kilka osób też hamowało i wynik wychodził coś 135-138KM

generalnie zauważyłem prawidłowość że turbo benzyny często na hamowaniach mają lepsze wyniki

i nie wiem czy to wyniki rzeczywiście z tego, że tak jest czy że hamownie jakoś dla turbobenzyn nie za dobrze działają

ale nie znam się i to tylko suche domysły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bielaPL napisał:

generalnie zauważyłem prawidłowość że turbo benzyny często na hamowaniach mają lepsze wyniki

i nie wiem czy to wyniki rzeczywiście z tego, że tak jest czy że hamownie jakoś dla turbobenzyn nie za dobrze działają

ale nie znam się i to tylko suche domysły :)

 

Na razie Alfa jest na gwarancji to nic nie ruszam.

Mnie dziwi fakt że mając stilo 1.2 80KM miało przyśpieszenie  do 100 km / h 13.8 s.

Giulietta 120 KM o podobnej masie i wymiarach skrzynia też 6 biegów 9,4 s.

Różnica mocy 40KM daje 4,4 sekundy szybciej alfą czyli jakieś 1 sekundę na 10 KM.

Teraz Giulietta TB 120KM a MultiAir 150KM daję różnicę o 1,2 sekundy szybciej dla MultiAir 150 KM.

Według prostej matematyki 150 KM powinno dużo lepiej przyśpieszać  niż 120 KM o jakieś +/- 3 sekundy.

Czyli coś może być na rzeczy z większą mocą niż podana przez producenta.

Ale są to moje takie tam rozmyślenia i nie jestem ani matematykiem ani mechanikiem .  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2018 o 11:39, bielaPL napisał:

raczej to nie to, nie był ustawiony żeby jakoś się szybko na lpg przełączać

Problem o którym wspominasz próbowano rozgryźć pod linkiem poniżej:

 

http://lpg-forum.pl/fiat-bravo-1-4-t-jet-120km-t41802.html

 

Wytłumaczenia są trzy:

 

1. Źle wyregulowana instalacja/rozjeżdżanie map benzyny

2. Nieszczelność/zalewanie gazem

3. Niewdzięczny sterownik, wymagający odpowiedniego podejścia. Konieczny ekstremalnie kumaty gazownik, który zna te silniki. W temacie pojawiają się warsztaty, które te silniki (ponoć) ogarniają

 

Pod powyższym linkiem znajdują się również zalecane konfiguracje bazowe zalecane do tego auta i do tego silnika. Sam przymierzam się do zakupu Bravo II z tym silnikiem, ale gazowni raczej nie przewiduje. Nie to żebym się specjalnie obawiał, tylko najzwyczajniej instalacja mi się nie kalkuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, czachabrava napisał:

To kierownik musi być słaby tego statku, albo z autem cos nie tak.Bo taka vectra to wyjątkowy muł na muły(miałem 3 lata).

potwierdzam, c 1.8 rzeczywiście nie za wyrywne osiągi, do ok. 70-80 km/h "szła" kiedyś prawie równo z Pandą 1.1.

Na autostradzie przygoda tych aut się kończy ale wcześniej jak miałem Megane 1.6 to Vectra nie mogła nadążyć. Często wracaliśmy z kolegą do PL z DE. Kiedy ja dosyć szybko osiągałem licznikowe 180-190km/h gdzie Vectra miała dopiero 160km/h i widziałem ją w większości w lusterku wstecznym

 Po prostu za duża masa do mocy/Nm - nie pamiętam już czy przełożenia nie były również za długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TADA napisał:

Mnie dziwi fakt że mając stilo 1.2 80KM miało przyśpieszenie  do 100 km / h 13.8 s.

Giulietta 120 KM o podobnej masie i wymiarach skrzynia też 6 biegów 9,4 s.

Różnica mocy 40KM daje 4,4 sekundy szybciej alfą czyli jakieś 1 sekundę na 10 KM.

 

Tak. A mając ponad 200KM schodzimy poniżej 2s do setki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:

generalnie zauważyłem prawidłowość że turbo benzyny często na hamowaniach mają lepsze wyniki

i nie wiem czy to wyniki rzeczywiście z tego, że tak jest czy że hamownie jakoś dla turbobenzyn nie za dobrze działają

ale nie znam się i to tylko suche domysły :)

 

Maja, pod warunkiem że jest to turbo z niskim ciśnieniem doładowania. Im więcej KM z litra pojemności, tym mniejszy bonus...

1.4T 120KM ma 85KM z litra. To samo 1.4T mając seryjnie 160KM będzie miało 115KM z litra pojemności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

 

Czemu się tak ograniczać? Chip na 300KM i przyśpieszamy w czasie ujemnym. Wychodzi na to, że za dużo mocy spowalnia 😄

 

Przeciez jak pięć sekund wcześniej miałeś 100km/h, a teraz zero, to znaczy że hamujesz. W ten sposób nigdzie nie dojedziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacob24 napisał:

potwierdzam, c 1.8 rzeczywiście nie za wyrywne osiągi, do ok. 70-80 km/h "szła" kiedyś prawie równo z Pandą 1.1.

No to musiało być coś nie tak z tą vectrą, bo sąsiad ma, czasami mam okazję jechać i naprawdę nieźle się to odpycha (do pandy w ogóle nie ma co porownywac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, blue_ napisał:

No to musiało być coś nie tak z tą vectrą, bo sąsiad ma, czasami mam okazję jechać i naprawdę nieźle się to odpycha (do pandy w ogóle nie ma co porownywac)

 

 

Chyba jeździsz Pandą na codzien i usiadłes za sterem VC i stwierdziłes" wow, ale to przyspiesza". Prawda jest taka, że te 122KM jedzie jak każde inne auto o mocy ok 100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, TADA napisał:

Różnica mocy 40KM daje 4,4 sekundy szybciej alfą czyli jakieś 1 sekundę na 10 KM.

Teraz Giulietta TB 120KM a MultiAir 150KM daję różnicę o 1,2 sekundy szybciej dla MultiAir 150 KM.

Według prostej matematyki 150 KM powinno dużo lepiej przyśpieszać  niż 120 KM o jakieś +/- 3 sekundy.

 

Przy takiej logice, auto o mocy 200KM przyspieszaloby do setki w 0 sekund :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, K3 napisał:

 

Tak. A mając ponad 200KM schodzimy poniżej 2s do setki...

 

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Przy takiej logice, auto o mocy 200KM przyspieszaloby do setki w 0 sekund :hehe:

 

Są to czysto teoretyczne  przemyślenia. To raz. Mając samochód 200 KM jest dużo cięższy

od wymienionych chyba że swap do małej budy

Dwa to nie chodzi tu o logikę tylko o rzeczywistą moc silnika 1.4 T-Jet.

Trzy to wasze odpowiedzi nic nie wniosły do tematu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TADA napisał:

 

 

Są to czysto teoretyczne  przemyślenia. To raz. Mając samochód 200 KM jest dużo cięższy

od wymienionych chyba że swap do małej budy

Dwa to nie chodzi tu o logikę tylko o rzeczywistą moc silnika 1.4 T-Jet.

Trzy to wasze odpowiedzi nic nie wniosły do tematu.

 

 

 

Tak, za to Twoje są tak merytoryczne, że nauczają tego na uniwersytecie. Podwórkowym...

 

Jest wiele aut, które mają najsłabsze wersje o mocy rzędu 100KM, a najmocniejsze grubo ponad 200KM.

Wagowo identycznych.

Według Twojej teorii wtedy przy różnicy 100KM mocniejsze auto powinno być szybsze o 10s do 100km/h.

Tyle, że te słabsze ma często 12s do setki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, K3 napisał:

 

Tak, za to Twoje są tak merytoryczne, że nauczają tego na uniwersytecie. Podwórkowym...

 

Z  takimi tekstami to sobie do kogoś bliższego wyjeżdżaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, czachabrava napisał:

 

 

Chyba jeździsz Pandą na codzien i usiadłes za sterem VC i stwierdziłes" wow, ale to przyspiesza". Prawda jest taka, że te 122KM jedzie jak każde inne auto o mocy ok 100KM.

Wtedy, kiedy miałem okazję się przejechać, to akurat miałem Octavię 102KM i różnica na korzyść vectry jak dla mnie spora była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2018 o 15:46, norbert123 napisał:

.. Aktywatory klimatyzacji robi sie raz (wprowadzili w nowszysch jakies poprawki - i jak wymienisz to sa podobno trwalsze), po za tym dotyczy to tylko klimy automatycznej, w manualnej problem nie występuje

Co to są te aktywatory? W Grande Punto pewnie też występują stąd pytanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kris88 napisał:

a co powiecie na coś takiego?

 

https://allegro.pl/lancia-delta-iii-1-4-t-jet-150km-i7423085712.html#imglayer

 

jest sens pchać się w markę która już nie istnieje? mam tu na mysli części i odsprzedanie tego po kilku latach

Konstrukcyjnie Bravo, Giulietta, trochę tego jeździ, więc i z używkami nie będzie problemu, podobnie Delta nie powinna być niesprzedawalna.

 

P.S. Sam się zastanawiam nad Deltą :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Majkiel napisał:

Co to są te aktywatory? W Grande Punto pewnie też występują stąd pytanie ;)

takie małe dynkse od automatycznej klimy, kosztują parę groszy ale zęby je wymienić trzeba ściągnąć deskę za co warsztaty sobie krzyczą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

Co to są te aktywatory? W Grande Punto pewnie też występują stąd pytanie ;)

 

Ja przypuszczam, że chodzi o actuator (po polsku element wykonawczy), lecz gdzieś po drodze w odmętach głuchego telefonu Internetu zostało zamienione to na aktywator...

 

Takie tam silniczki itp. 

50_light_industrial_jqjh-k3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

 

Ja przypuszczam, że chodzi o actuator (po polsku element wykonawczy), lecz gdzieś po drodze w odmętach głuchego telefonu Internetu zostało zamienione to na aktywator...

 

Takie tam silniczki itp. 

50_light_industrial_jqjh-k3.jpg

Wyglądają one nieco inaczej, a dokładnie tak jak poniżej. 

 

818363bf1e1d2723969662854ec24c6c.jpg

Tak jak wspominano powyżej, występują one w wersjach z klimatyzacją automatyczną (klimatronik). Osobiście przerabiałem wymianę aktuatora odpowiedzianego za nadmuch na szybę. Serwis zawołał za robotę 700 zł. Aktuator kupiłem z anglika za 30 zł. Rota we własnym zakresie. Do tego nowy łącznik łączący aktuator z mechanizmem klimatronika za 25 zł. Najgorszy przypadek to uszkodzenie aktuatora odpowiedzialnego za obieg wewnętrzny/zewnętrzny. Bez darcia deski się nie obejdzie. Podczas zakupu auta można za pomocą kabla ELM327 usterkę aktywatora wyłapać w centralce klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.06.2018 o 17:06, blue_ napisał:

Wtedy, kiedy miałem okazję się przejechać, to akurat miałem Octavię 102KM i różnica na korzyść vectry jak dla mnie spora była.

to może  ta Vectra miała jakiś inny silnik. Octavia wg suchych danych ma przyspieszenie gorsze o 1 sek do pierwszej setki. Ma mniej mocy/nm ale jest też lżejsza, dodatkowo silnik 8 zaworowy więc w praktyce dziwię się, że w ogóle zauważyłeś jakąkolwiek różnicę in plus na korzyść Vectry. To fajne auto ale o osiągach wzbudzających naprawdę dobre odczucia nie ma mowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacob24 napisał:

to może  ta Vectra miała jakiś inny silnik. Octavia wg suchych danych ma przyspieszenie gorsze o 1 sek do pierwszej setki. Ma mniej mocy/nm ale jest też lżejsza, dodatkowo silnik 8 zaworowy więc w praktyce dziwię się, że w ogóle zauważyłeś jakąkolwiek różnicę in plus na korzyść Vectry. To fajne auto ale o osiągach wzbudzających naprawdę dobre odczucia nie ma mowy 

Pewnie mówi o 1.8 140KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czachabrava napisał:

Pewnie mówi o 1.8 140KM.

w 2003 roku jeszcze nie było tego silnika.

nie ma co się licytowac. jak dla mnie auto jedzie przyzwoicie i tak jak napisałem- lepiej od octavii, a jak ktoś ma inne zdanie, to trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, napiszę coś o Bravo 1.4 t-jet 120KM ponieważ sam posiadam takiego od ponad roku.

Skrzynia m32 jest faktycznie wadliwa, natomiast w Tychach jest gościu, który pięknie ogarnia wymianę łożysk w tej skrzyni i sporo ludzi do niego jeździ ponieważ jest duuużo tańszy niż wspomniane wyżej 2500zł ;) (Koszt 6 łożysk Timken to ok. 450zł + robocizna i olej) i wszyscy są zadowoleni z jego usług. Po wymianie łożysk zalewa się ją większą ilością oleju i to śmiga. Widzę, że jesteś z Siemianowic więc w razie czego masz blisko. Problem może być tylko wtedy, gdy siądzie tam coś więcej niż łożyska - np. będą uszkodzone zęby itp. - wtedy naprawa jest mało opłacalna. Pod koniec 2010r. wsadzano już skrzynie Fiatowskie.

Aktywatory klimy to kolejna rzecz, która może się przydarzyć. Też na śląsku da się to ogarnąć - najczęściej trzeba ściągać deskę - jeśli chcesz tego uniknąć to możesz szukać z klimą manualną - ma ona tylko jeden aktywator (obieg zamknięty / otwarty).

Poza tym może jeszcze pęknąć kolektor i korpus turbiny (w 120KM i 150KM), ale z tego co widzę na forum NouvaBravo to raczej mało jest takich problemów.

T-jet mają koło dwumasowe, natomiast jest ono tanie jak na tą część - nowy LUK to koszt ok. 620zł, sprzęgło ok. 380zł więc tutaj nie jest źle ;)

To chyba na tyle z wad, które mogą się pojawić, ale oczywiście nie muszą ;)

LPG - zakładałem jakiś rok temu w Katowicach w Silesia Cars, zrobiłem do tej pory niecałe 20 000km i wszystko śmiga po prostu perfekcyjnie. Na forum faktycznie są pojedyncze przypadki, że z rana silnik nie chce odpalić za 1 razem - 99% problemów to źle wystrojona instalacja. Dla kontrastu dodam, że niektórzy na LPG mają już grubo ponad 200 000km i jakoś im to śmiga ;)

Generalnie jak robisz chociaż z 15 000km rocznie to warto założyć ponieważ to się po 1 roku się zwraca, a t-jet raczej do oszczędnych nie należy.

Wersja 150KM jest podobno odczuwalnie sporo mocniejsza niż 120KM. Główne różnice to inne turbo oraz inne wałki rozrządu - 150KM kręci się pięknie do odcięcia, 120KM ma charakterystykę bardziej jak diesel. Chip 120 jest raczej mało opłacalny ze względu na małe turbo - one seryjnie mają ok. 130KM (niektóre i 140KM). Dużo lepszą opcją jest wstawienie innej turbiny - Garretta 1446 - wtedy robi się z tego ok. 200KM i ten silnik bez problemu to wytrzymuje ;) (w brazylii wstawiają turbo z mitsubishi i robią po 270KM).

Wersje 150KM można zrobić chipem na ok. 175-180KM.

Lepiej szukać wersji z Pakietem sport (inne siedzenia i materiały we wnętrzu, nakładki progowe, felgi 17 lub 18 cali) ponieważ zwykłe wersję są po prostu mega ohydne - jest to samochód w którym ten pakiet robi na prawdę dużą robotę.

 

To chyba tyle z najważniejszych rzeczy ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, napiszę coś o Bravo 1.4 t-jet 120KM ponieważ sam posiadam takiego od ponad roku.
Skrzynia m32 jest faktycznie wadliwa, natomiast w Tychach jest gościu, który pięknie ogarnia wymianę łożysk w tej skrzyni i sporo ludzi do niego jeździ ponieważ jest duuużo tańszy niż wspomniane wyżej 2500zł ;) (Koszt 6 łożysk Timken to ok. 450zł + robocizna i olej) i wszyscy są zadowoleni z jego usług. Po wymianie łożysk zalewa się ją większą ilością oleju i to śmiga. Widzę, że jesteś z Siemianowic więc w razie czego masz blisko. Problem może być tylko wtedy, gdy siądzie tam coś więcej niż łożyska - np. będą uszkodzone zęby itp. - wtedy naprawa jest mało opłacalna. Pod koniec 2010r. wsadzano już skrzynie Fiatowskie.
Aktywatory klimy to kolejna rzecz, która może się przydarzyć. Też na śląsku da się to ogarnąć - najczęściej trzeba ściągać deskę - jeśli chcesz tego uniknąć to możesz szukać z klimą manualną - ma ona tylko jeden aktywator (obieg zamknięty / otwarty).
Poza tym może jeszcze pęknąć kolektor i korpus turbiny (w 120KM i 150KM), ale z tego co widzę na forum NouvaBravo to raczej mało jest takich problemów.
T-jet mają koło dwumasowe, natomiast jest ono tanie jak na tą część - nowy LUK to koszt ok. 620zł, sprzęgło ok. 380zł więc tutaj nie jest źle ;)
To chyba na tyle z wad, które mogą się pojawić, ale oczywiście nie muszą ;)
LPG - zakładałem jakiś rok temu w Katowicach w Silesia Cars, zrobiłem do tej pory niecałe 20 000km i wszystko śmiga po prostu perfekcyjnie. Na forum faktycznie są pojedyncze przypadki, że z rana silnik nie chce odpalić za 1 razem - 99% problemów to źle wystrojona instalacja. Dla kontrastu dodam, że niektórzy na LPG mają już grubo ponad 200 000km i jakoś im to śmiga ;)
Generalnie jak robisz chociaż z 15 000km rocznie to warto założyć ponieważ to się po 1 roku się zwraca, a t-jet raczej do oszczędnych nie należy.
Wersja 150KM jest podobno odczuwalnie sporo mocniejsza niż 120KM. Główne różnice to inne turbo oraz inne wałki rozrządu - 150KM kręci się pięknie do odcięcia, 120KM ma charakterystykę bardziej jak diesel. Chip 120 jest raczej mało opłacalny ze względu na małe turbo - one seryjnie mają ok. 130KM (niektóre i 140KM). Dużo lepszą opcją jest wstawienie innej turbiny - Garretta 1446 - wtedy robi się z tego ok. 200KM i ten silnik bez problemu to wytrzymuje ;) (w brazylii wstawiają turbo z mitsubishi i robią po 270KM).
Wersje 150KM można zrobić chipem na ok. 175-180KM.
Lepiej szukać wersji z Pakietem sport (inne siedzenia i materiały we wnętrzu, nakładki progowe, felgi 17 lub 18 cali) ponieważ zwykłe wersję są po prostu mega ohydne - jest to samochód w którym ten pakiet robi na prawdę dużą robotę.
 
To chyba tyle z najważniejszych rzeczy ;)
 
 
 
Progi jeszcze rdzewieja. W 10 latkach tłumiki się kończą. Wypadają lamele w chłodnicy. Rezystor pada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem te najdroższe usterki.

Progi - bardzo mało przypadków jest na forum, zresztą przed zakupem to łatwo sprawdzić, a potem można profilaktycznie zrobić konserwację.

Tłumik w 10- letnim samochodzie chyba ma prawo. Jak odpadnie pierwsza warstwa to na drugiej można jeszcze pojeździć kilka lat. Lamele w chłodnicy faktycznie lubią wypadać - nowa chłodnica klimy ok 250zł - każdy zamiennik (nawet MaxGear) jest dużo lepszy niż oryginał w tym przypadku - tutaj faktycznie Fiat dał dupy.

Rezystor - 100zł pasujący idealnie albo 50zł ze stilo + piłowanie jednego pina żeby wszedł i gitara ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.