Skocz do zawartości

małe nowe auto


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Luke16 napisał:

Ja pierdziele, ale czy na wyścigi się jeździ? No bez jaj. 

Każdy tak gada, ale codzień widzę na drogach coś innego.

Jeżdżę pandą, i uważam że jest wystarczająca do sprawnego przemieszczania się, ale przy włączaniu się  do ruchu, albo przy ruszaniu ze świateł jednak brakuje pare koni. Kazdy chce być pierwszy i ciśnie ile wejdzie, więc jazda słabszym autem jest uciążliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda,panda...to to auto co z LPG spokojnie czteroosobową rodzinę na wakacje targa?

Każdy tak gada, ale codzień widzę na drogach coś innego.
Jeżdżę pandą, i uważam że jest wystarczająca do sprawnego przemieszczania się, ale przy włączaniu się  do ruchu, albo przy ruszaniu ze świateł jednak brakuje pare koni. Kazdy chce być pierwszy i ciśnie ile wejdzie, więc jazda słabszym autem jest uciążliwa.


Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blue_ napisał:

Jeżdżę pandą, i uważam że jest wystarczająca do sprawnego przemieszczania się, ale przy włączaniu się  do ruchu, albo przy ruszaniu ze świateł jednak brakuje pare koni. Kazdy chce być pierwszy i ciśnie ile wejdzie, więc jazda słabszym autem jest uciążliwa

właśnie Panda miała zryw, bez gazu, nie ma tego mocniejsze Aveo a nawet Lanos. Chyba dopiero beta 330 rusza jak Panda, powiedzmy od 0 do 40 km/h. Wyreguluj gaz bo coś masz nie halo. Po tych 30-40km/h Panda nie ma co robić ale w obydwu egzemplarzach nie mogłem narzekać na powolny start. Obydwie miałem bez gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.06.2018 o 19:04, spad napisał:

VW Up! Kupisz ponizej 40 kPLN, Niemcy daja dobre rabaty na to. Podobnie Citigo. Hiszpanski trojaczek jest najdrozszy i najmniej rabatowany.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

W przyszły piątek odbieram prasową Skodę Citigo na testy. Według portalu Skody wersja Style kosztuje równo 40 tys zł, także po rabacie pewnie z 35-36 tys zł. Ciekaw jestem co jest warte to maleństwo! :)

 

Co do Pandy.

Zaskakujące jest to, że ten samochód się w ogóle nie sprzedaje. Jakoś poprzednia Panda często gościła na naszych drogach, a tutaj kompletne dno sprzedaży. Czyżby Polacy woleli większe samochody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Co do Pandy.

Zaskakujące jest to, że ten samochód się w ogóle nie sprzedaje. Jakoś poprzednia Panda często gościła na naszych drogach, a tutaj kompletne dno sprzedaży. Czyżby Polacy woleli większe samochody?

 

Fiat, zeby sie sprzedawal to musi byc IMHO jednak tanszy niz konkurencja...

Dodatkowo archaiczne i sporo palace silniki, kiepskie finansowanie, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Fiat, zeby sie sprzedawal to musi byc IMHO jednak tanszy niz konkurencja...

Dodatkowo archaiczne i sporo palace silniki, kiepskie finansowanie, itp.

 

jak patrzę na statystyki to w zeszłym roku w Europie sprzedano 187 tys. sztuk Pandy. To chyba niezły wynik. Nie chce mi się teraz szukać więcej, ale obstawiam, ze to będzie pierwsza dwudziestka rankingu sprzedaży w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

 

jak patrzę na statystyki to w zeszłym roku w Europie sprzedano 187 tys. sztuk Pandy. To chyba niezły wynik. Nie chce mi się teraz szukać więcej, ale obstawiam, ze to będzie pierwsza dwudziestka rankingu sprzedaży w Europie.

 

Tak, ale pewnie zdecydowana wiekszosc we Wloszech ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tak, ale pewnie zdecydowana wiekszosc we Wloszech ;)

 

no i co z tego? Włoskie Euro jest mniej warte niż z innych krajów? ;] Niemieckie też najlepiej sprzedają się w Niemczech, a francuskie we Francji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

no i co z tego? Włoskie Euro jest mniej warte niż z innych krajów? ;] Niemieckie też najlepiej sprzedają się w Niemczech, a francuskie we Francji.

 

 

 

NIe jest, ale dyskusja jest o sprzedazy w PL...

Kiedys Fiat byl nr 1, obecnie w zasadzie nie istenieje w statystykach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

W przyszły piątek odbieram prasową Skodę Citigo na testy. Według portalu Skody wersja Style kosztuje równo 40 tys zł, także po rabacie pewnie z 35-36 tys zł. Ciekaw jestem co jest warte to maleństwo! :)

 

Co do Pandy.

Zaskakujące jest to, że ten samochód się w ogóle nie sprzedaje. Jakoś poprzednia Panda często gościła na naszych drogach, a tutaj kompletne dno sprzedaży. Czyżby Polacy woleli większe samochody?

 

Weź poprawkę na to, że Up! jest lepiej wyposażony od Citigo, więc w tej samej cenie po rabatach dostajesz więcej. Citigo nie ma w standardzie elektrycznie terowanych i podgrzewanych lusterek, dzielonej przestrzeni bagażnika, asystenta podjazdu pod górę, plastikowych nadkoli od strony koła (jest goła blacha). Po wielu przymiarkach Up! vs. Citigo oboje z żoną mieliśmy wrażenie, że jakoś plastików w Up! jest wyższa a profilowanie przednich foteli od strony tylnych siedzeń daje więcej miejsca na kolana pasażerom z tyłu. Jakbyś się nudził podjedź takim Citigo do VW i pomacaj auta stojące obok siebie, ciekawe czy będziesz miał takie same odczucia. :) My z żoną chyba trzy razy macaliśmy jeden i drugi bo nie wierzyliśmy, że jednak odczuwamy różnicę i może to jakieś złudzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, czachabrava napisał:

 

Na takim małym aucie rabat  4-5 tysiecy? 

 

Tak, o dziwo rabaty na te kurduple są wysokie w stosunku do ceny katalogowej. W przypadku Skody warto dopytać salon czy nie schodzi z ceny kosztem pakietu serwisowego, który jest standardowo dołączane. Ale jak ktoś tego by nie chciał to można zejść jeszcze o 1000-1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spad napisał:

Citigo nie ma w standardzie asystenta podjazdu pod górę,

 

 

U mnie w roomsterze też tego nie było w standardzie.....

Nie wiem ile domagało to dopłaty, ile kosztuje włączenie tej funkcji w ASO. Mi włączenie tego zajęło chwilkę:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 51cent napisał:

 

 

U mnie w roomsterze też tego nie było w standardzie.....

Nie wiem ile domagało to dopłaty, ile kosztuje włączenie tej funkcji w ASO. Mi włączenie tego zajęło chwilkę:

 

 

 

Gdzieś na forum piszą, że przynajmniej w starym Up! sprzed liftu nie można było tego włączyć VCDS pomimo, że lepsze wersje to miały. Jak jest w nowych to nie wiem, jak z Citigo też nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 archaiczne i sporo palace silniki,

Przynajmniej pancerne, a to duży plus. 

Spalanie mam porównanie do opla i vw... na podobnym poziomie. Co kto woli. Myślę że dużo ludzi powiela znane powiedzenie, ale bezpodstawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, spad napisał:

 

Gdzieś na forum piszą, że przynajmniej w starym Up! sprzed liftu nie można było tego włączyć VCDS pomimo, że lepsze wersje to miały. Jak jest w nowych to nie wiem, jak z Citigo też nie. 

 

Piszesz o asystencie ruszanie pod górkę (jak on tam się zwie)? 

Miałem golasa UP'a produkcja 2012 r. i miał to w serii. :ok:

natomiast nie miał elektrycznych/podgrzewanych lusterek, el. szyb, dodatkowej podłogi w bagażniku, nawet centralnego nie miał. :phi:

Widocznie pozmieniali standardowe wyposażenie przez te lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pyrekcb napisał:

 

Piszesz o asystencie ruszanie pod górkę (jak on tam się zwie)? 

Miałem golasa UP'a produkcja 2012 r. i miał to w serii. :ok:

natomiast nie miał elektrycznych/podgrzewanych lusterek, el. szyb, dodatkowej podłogi w bagażniku, nawet centralnego nie miał. :phi:

Widocznie pozmieniali standardowe wyposażenie przez te lata. 

 

No to może Citigo nie ma asystenta. Na forum ktoś pisał, że chciał włączyć przez VCDS i nie można było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 10:50, iwik napisał:

W 1999 za seicento 1.1 płaciłem 25,900. Ale to był naprawdę golas (bez wspomagania, 1pp, nawet radio musiałem dołożyć sam). Z 'extrasów' miał tylko elektr. szyby i lakier met.

Hmmm? Lanos z 1999 100 KM DOHC z wypasu regulacja położenia reflektorow i Airbag jeden kosztowa ca 32 000 (w tym kolor mica) (faktura gdzieś jest). Nie przepłaciłeś aby?

I ze wspomaganiem. Mam: 31.825,01 😁  Faktura z 15.12.1999 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm? Lanos z 1999 100 KM DOHC z wypasu regulacja położenia reflektorow i Airbag jeden kosztowa ca 32 000 (w tym kolor mica) (faktura gdzieś jest). Nie przepłaciłeś aby?
I ze wspomaganiem. Mam: 31.825,01   Faktura z 15.12.1999 roku. 
Ale widzisz różnicę między 26k a 32k ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 08:33, czachabrava napisał:

 

Tylko wtedy nowa panda nie startowała z taką ceną, tylko była prawie 10tys niższa. Jakoś przez te ponad 10 lat zarobki nie poszły tak w góre jak cena golasa pandy :)

Co? Przez dwadzieścia lat nie miałeś podwyżek rzędu dwukrotności stawki z tamtych lat? Auta generalnie są tańsze, patrząc na siłę nabywczą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak, to poziom rabatu u Opla. 
 
Być może. Ale w '99 roku dla studenta było to jednak dość dużo. Zwłaszcza doliczając koszt dość drogiego wtedy kredytu. Nie wspominając już o różnicy w spalaniu jakieś 2 litry na 100km.
Także był to wybór świadomy i Lanos nie był akurat wtedy dla mnie 'lepszą' opcją (zresztą akurat w rodzinie był taki - rocznik '98, jakby był potrzebny na chwile większy samochód)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AstraC napisał:

Astra F 1999 rok, X16SZR 1.6 75KM, wersja MID sedan, metali, lakierowane zderzaki, halogeny,2xPP,  obrotomierz 42.000.

Wiemy, wiemy lanos na full wypasie = uboga astra 1 i uboższy jeszcze focus mark 1. Pamiętamy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 11:00, cesarz napisał:

W tej chwili kupisz pande za 35k z klimą już. Stock.fiat.pl - sporo ofert.

 

 

Nie myslałem, że od tej ceny mozna urwać jeszcze jakiś rabat. Ale znajomy skorzystał i dostał około 5% od 35tys. W sobotę odbiera taką czerwoną pande za 33tys. Auto z tego roku i z klimatyzacja <szok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, czachabrava napisał:

 

 

Nie myslałem, że od tej ceny mozna urwać jeszcze jakiś rabat. Ale znajomy skorzystał i dostał około 5% od 35tys. W sobotę odbiera taką czerwoną pande za 33tys. Auto z tego roku i z klimatyzacja <szok>

 

Za tyle samo ze 3 lata temu moi teściowie kupili taką pandę. Jeśli dziś można kupić za tyle samo, to naprawdę super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wiem, wiem, tez w sumie wczoraj wrocilem ;)

No właśnie. Powiem tak, w Trójmieście Fiat jest mało popularną marką, dużo więcej jeździ tego w centralnej i południowej części kraju. Pandy 3 gen. przez rok nie widziałem u siebie w mieście tyle, co u Włocha w jeden dzień, a byłem tam w małej, turystycznej mieścinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czachabrava napisał:

 

 

Nie myslałem, że od tej ceny mozna urwać jeszcze jakiś rabat. Ale znajomy skorzystał i dostał około 5% od 35tys. W sobotę odbiera taką czerwoną pande za 33tys. Auto z tego roku i z klimatyzacja <szok>

Czyli jednak można...  Będzie miał Fiata z klimą, podwójnym wspomaganiem, elektrycznymi szybkami, komputerem pokładowym (full - czyli taki co nawet napisze które drzwiczki otwarte) czy też 4 poduszkami. 

W 2014 roku,model zeszłoroczny udało mi się "wyrwać" za 31990zł w wersji EASY(nawet relingi wtedy dawali) plus pakiet klima - radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2018 o 09:50, AstraC napisał:

Astra F 1999 rok, X16SZR 1.6 75KM, wersja MID sedan, metali, lakierowane zderzaki, halogeny,2xPP,  obrotomierz 42.000.

10k drozsze od lanosa? Rodzice w 2000 roku za 100KM dali jakies 34k bez klimy ale wersja SE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Aaron napisał:

bzdury opowiadasz

silnik z norma euro V, zmiennymi fazami rozrzadu...

skad wiesz ile pali?

Może dlatego, że silniki Fire i pochodne palą tyle samo od prawie 40 lat :hehe:

Btw te zmienne fazy to w na jednym wałku, nawet 1.4 16v miał na jednym wałku w dodatku na wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bartekm napisał:

Może dlatego, że silniki Fire i pochodne palą tyle samo od prawie 40 lat :hehe:

Btw te zmienne fazy to w na jednym wałku, nawet 1.4 16v miał na jednym wałku w dodatku na wydechu.

i bardzo dobrze, przynajmniej sa trwałe, maja fabryczne "nadlewki" w głowicy do montazu lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Bo mam w domu 500-ke z tym silnikiem i pali srednio max 1litr mniej niz Astra 1.4T? :hehe:

Panda 3 rodziców w tzw. trasie pokazała wg. kompa 4,6l/100km ale to spokojna jazda, z przewaga lokalnych dróg. Natomiast po mieście (Wrocław, zeszły tydzień), bez godzin szczytu, na działkę i do sklepu spalanie wg. kompa 5,8l/100km. Ogólnie pali zauważalnie mniej niż Sej 900, w mieście jak i trasie. Porównanie wolnossaka do turbo to trochę słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od piątku mam prasową Skodę Citigo 1.0 MPI 60 KM Style.

 

Plusy:

- mega niskie spalanie - trasa 4.0-4,5, miasto Kraków 6,5-8.0.

- niezłe prowadzenie,

-  nieźle grające audio,

- dobrze działająca skrzynia biegów,

- wystarczające osiągi,

- dobre światła mijania i drogowe

 

Minusy:

- warkot i wibracje silnika,

- słabo wyciszone nadkola podczas jazdy w deszczu,

- bardzo wysoki próg załadunku,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.