Skocz do zawartości

Rekuperacja - jaką moc ustawić?


sadlos

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni mieszkam już w nowym domu, gdzie zamontowany jest rekuperator Komfovent Domekt R 400 FE z obrotowym wymiennikiem. Wydajność jednostki to 472 m3/h. Obecnie ustawiony mam na 40% mocy, czyli ok 188 m3/h. Przy tych ustawieniach mam wilgotność powyżej 60% i i nie słychać żadnych szumów z wentylacji. Jak zwiększę przepływ na 45-50% (230m3/h), to po dłuższym czasie spada mi wilgotność do 52%, a jak jest cicho to słychać szum powietrza. Jaki powinien być przepływ powietrza dla 4 osobowej rodziny ( 2 dorosłe, 5 i 2 latek) w domu o kubaturze 900 m3 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że 243,5 m^3/h to optimum.

Pod warunkiem niejedzenia fasolki. :no:

Poza tym nie podałeś dokładnych temperatur wlotu i wylotu powietrza. :no:

 

 

 

 

 

 

 

 

Powiem ci szczerze, że pytanie latem o wilgotność przy rekuperacji jest trochę z tyłka.

Nie mówiąc już o tym, że podajesz dane z dokładnością do 1% i 1 m^3, jak dokładność wilgotnościomierzy to tak z 10% a przepływów powietrza to pewnie ze 30%.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy być powinien taki, żebyście się czuli komfortowo.

Inaczej się wentyluje nowy dom, inaczej już wyschnięty, inne nastawy są zimą a inne latem - za dużo zmiennych na jednoznaczną odp.

U mnie latem chodzi zwykle ok 40-50% (kubatur) w dzień i 30% w nocy, ale jak ciągnę z GWC to do ok 60%, podobnie przy wieczornym "wyrzucaniu" ciepłego powietrza wtedy ok 90%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maras77 napisał:

Sądzę, że 243,5 m^3/h to optimum.

Pod warunkiem niejedzenia fasolki. :no:

Poza tym nie podałeś dokładnych temperatur wlotu i wylotu powietrza. :no:

 

 

 

 

 

 

 

 

Powiem ci szczerze, że pytanie latem o wilgotność przy rekuperacji jest trochę z tyłka.

Nie mówiąc już o tym, że podajesz dane z dokładnością do 1% i 1 m^3, jak dokładność wilgotnościomierzy to tak z 10% a przepływów powietrza to pewnie ze 30%.

 

 

 

 

 

 

 

Chodzi o te parametry? 

20180614_100322.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sherif napisał:

Prawidłowy być powinien taki, żebyście się czuli komfortowo.

Inaczej się wentyluje nowy dom, inaczej już wyschnięty, inne nastawy są zimą a inne latem - za dużo zmiennych na jednoznaczną odp.

U mnie latem chodzi zwykle ok 40-50% (kubatur) w dzień i 30% w nocy, ale jak ciągnę z GWC to do ok 60%, podobnie przy wieczornym "wyrzucaniu" ciepłego powietrza wtedy ok 90%

Czyli muszę sam wyczuć, kiedy zwiększyć, a kiedy zmniejszyć moc nawiewu...  myślałem, że raz ustawie i będzie OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sadlos napisał:

Czyli muszę sam wyczuć, kiedy zwiększyć, a kiedy zmniejszyć moc nawiewu...  myślałem, że raz ustawie i będzie OK :)

Tak, bo to głównie dla twojego komfortu to jest. No chyba, że chcesz robić zgodnie z PN to chyba jest kubatura co 2h :phi:.

Pamiętaj tylko, że by zimą się nie rozpędzać z wentylacją, bo przewentylujesz i będziesz miał sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał:

Tak, bo to głównie dla twojego komfortu to jest. No chyba, że chcesz robić zgodnie z PN to chyba jest kubatura co 2h :phi:.

Pamiętaj tylko, że by zimą się nie rozpędzać z wentylacją, bo przewentylujesz i będziesz miał sucho.

 

Gdybym miał robić całą kubaturę przez 2h to reku musiałoby chodzić na maxa, a ja siedziałbym z zatyczkami w uszach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Tak, bo to głównie dla twojego komfortu to jest. No chyba, że chcesz robić zgodnie z PN to chyba jest kubatura co 2h :phi:.

Pamiętaj tylko, że by zimą się nie rozpędzać z wentylacją, bo przewentylujesz i będziesz miał sucho.

On ma obrotowy, więc tak bardzo nie wysusza. Sporo wilgoci wraca.

Ja mam tzw entalpiczny z przegrodami wymiennika z celulozy i nawet w duże mrozy wilgotność w chacie jest na minimalnym dopuszczalnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maras77 napisał:

On ma obrotowy, więc tak bardzo nie wysusza. Sporo wilgoci wraca.

Ja mam tzw entalpiczny z przegrodami wymiennika z celulozy i nawet w duże mrozy wilgotność w chacie jest na minimalnym dopuszczalnym poziomie.

U mnie w przeciwprądowym podobnie, jest na akceptowalnym min bez nawilżania, ale wydajność musi być znacznie mniejsza niż latem. Niestety wielu użytkowników ustawia raz a potem się dziwi, że jest sucho.

 

Godzinę temu, sadlos napisał:

 

Gdybym miał robić całą kubaturę przez 2h to reku musiałoby chodzić na maxa, a ja siedziałbym z zatyczkami w uszach ;) 

Tak się dobiera reku, tzn odnosząc się do mocy max (100%). Ja mam wydajność reku taką jak kubatura nieogrzewana prawie.

Poza tym jeżeli są potrzebne zatyczki to chyba coś nie tak jest z wentylacją, nawet na 100% (czy jak u mnie 120%) nie powinna być słyszalna, poza delikatnym szumem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, exor napisał:

 

No to chyba zbyt malo wydajny sprzęt masz w stosunku do wielkości chaty? 

 

A jaka powinna być wydajność rekuperacji w domu o powierzchni użytkowej 139m2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sherif napisał:

U mnie w przeciwprądowym podobnie, jest na akceptowalnym min bez nawilżania, ale wydajność musi być znacznie mniejsza niż latem. Niestety wielu użytkowników ustawia raz a potem się dziwi, że jest sucho.

 

Tak się dobiera reku, tzn odnosząc się do mocy max (100%). Ja mam wydajność reku taką jak kubatura nieogrzewana prawie.

Poza tym jeżeli są potrzebne zatyczki to chyba coś nie tak jest z wentylacją, nawet na 100% (czy jak u mnie 120%) nie powinna być słyszalna, poza delikatnym szumem powietrza.

Co oznacza "kubatura nieogrzewana" ? Ile ona u Cibie wynosi? Na forach ludzie piszą, że mają domy o powierzchni 200m2 i reku  mocy 400m3/h, które pracuje poniżej 50% i jest OK. Wg instalatora mój rekuperator jest na wyrost dla mojego domu. 

Z tymi zatyczkami to trochę przesadziłem, kiedy chodzi na 100% szum powietrza jest dobrze słyszalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sadlos napisał:

A jaka powinna być wydajność rekuperacji w domu o powierzchni użytkowej 139m2 ?

@sadlos A jak wysokie masz pomieszczenia? Jakiego rodzaju/przeznaczenia oraz ile?

Powierzchnia użytkowa to o jeden wymiar za mało by odpowiedzieć na to pytanie. Kubatura jest podstawą do obliczeń.

Tu jest przykład https://www.rekuperatory.pl/projekt-wentylacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maras77 napisał:

Przejdźmy do sedna wątku:

 

Gratulujemy chaty i rekuperatora. Są WOW.

Zazdrościmy :oki:

 

 

Wklej zdjęcie, napisz czy masz wymiennik gruntowy lub pompę ciepła.

 

 

 

Nie masz z czego być zazdrosny :nie_wiem: Zwykły dom i zwykła rekuperacja, nie mam gruntowego wymiennika, a ogrzewanie gazowe. Jestem przed montażem klimy, możesz coś polecić? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sadlos napisał:

Co oznacza "kubatura nieogrzewana" ? Ile ona u Cibie wynosi? Na forach ludzie piszą, że mają domy o powierzchni 200m2 i reku  mocy 400m3/h, które pracuje poniżej 50% i jest OK. Wg instalatora mój rekuperator jest na wyrost dla mojego domu. 

Z tymi zatyczkami to trochę przesadziłem, kiedy chodzi na 100% szum powietrza jest dobrze słyszalny. 

nieogrzewana to bez garażu, pom gospodarczego gdzie jest zwykła wentylacja (a jest wliczone do kubatury budynku). U mnie to jest ok 800m3 a całość to 990m3, reku ma 600m3/h. Nie wyobrażam sobie mniejszej wydajności. Mój instalator co akurat robił mój projekt/dom już 6-raz twierdził, że lepiej większy niż mniejszy. Dodatkowo używam GWC do chłodzenia (z opcją klimatyzacji kanałowej w przyszłości), więc przy zbyt małym przepływie nie byłoby efektu.

U mnie musi być absolutna cisza w domu aby odczuć te 600m3/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 22:21, sadlos napisał:

A jaka powinna być wydajność rekuperacji w domu o powierzchni użytkowej 139m2 ?

Wentylacja jest dla ludzi (ewentualnie zwierząt, roślin), powierzchnia czy kubatura ma tu drugorzędne znaczenie.

Do tego inaczej działa w nowym budynku, a inaczej w takim, po 2 latach mieszkania, który już na dobre wysechł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

W kwestii zużycia energii,

 

mam u siebie Pro-Vent Mistral Smart 400.

Mierzyłem sobie ostatnio i watomierz trochę mnie rozczarował. Przy ustawieniu 35-35% pokazało mi się piękne 330 W 8-)

Czekam na odpowiedź od producenta, w rozmowie już gość tłumaczył że zwykły miernik Orno nie potrafi właściwie zmierzyć ze względu na wymiennik przeciwprądowy.

Muszę jeszcze dziś odpalić i sprawdzić na liczniku zużycie, tak będzie najpewniej.

 

Jak u Was wygląda zużycie energii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał:

W kwestii zużycia energii,

 

mam u siebie Pro-Vent Mistral Smart 400.

Mierzyłem sobie ostatnio i watomierz trochę mnie rozczarował. Przy ustawieniu 35-35% pokazało mi się piękne 330 W 8-)

Czekam na odpowiedź od producenta, w rozmowie już gość tłumaczył że zwykły miernik Orno nie potrafi właściwie zmierzyć ze względu na wymiennik przeciwprądowy.

 

Co ma wymiennik powietrza do zużycia prądu?

Mój reku - Vent Axia Kinetic B Plus, ustawiony na 100% pobiera około 180W, a jak sobie pyka na 22-25% to zużywa ok. 20W. Jak kiedyś bawiłem się i mierzyłem zużycie przy ustawieniach co 10%, to wzrost poboru był mniej więcej wykładniczy.

Nie masz załączonej nagrzewnicy? Według karty katalogowej, maksymalny pobór prądu to 340W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał:

W kwestii zużycia energii,

 

mam u siebie Pro-Vent Mistral Smart 400.

Mierzyłem sobie ostatnio i watomierz trochę mnie rozczarował. Przy ustawieniu 35-35% pokazało mi się piękne 330 W 8-)

Czekam na odpowiedź od producenta, w rozmowie już gość tłumaczył że zwykły miernik Orno nie potrafi właściwie zmierzyć ze względu na wymiennik przeciwprądowy.

Muszę jeszcze dziś odpalić i sprawdzić na liczniku zużycie, tak będzie najpewniej.

 

Jak u Was wygląda zużycie energii?

Strasznie dużo o ile te 400 to jego wydajność. Zimą zużycie prądu może podnosić grzałka ale nie teraz.

Nie bardzo rozumiem co wymiennik ma do pomiaru energii, ja też mam Orno i nie zauważyłem aby były przekłamania.

 

W moim przypadku tak to wygląda (Thessla 600V - max 600m3/h):

30% - 30W - 3.4/3.6 V
60% - 83W - 5.5/5.9V
100%- 225W - 8.3/9 V
115% - 296W - 9.2/10 V

 

Czyli na pełnej mocy przy wymianie 600m3/h zużycie to blisko 300W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komor napisał:

W kwestii zużycia energii,

 

mam u siebie Pro-Vent Mistral Smart 400.

Mierzyłem sobie ostatnio i watomierz trochę mnie rozczarował. Przy ustawieniu 35-35% pokazało mi się piękne 330 W 8-)

Czekam na odpowiedź od producenta, w rozmowie już gość tłumaczył że zwykły miernik Orno nie potrafi właściwie zmierzyć ze względu na wymiennik przeciwprądowy.

Muszę jeszcze dziś odpalić i sprawdzić na liczniku zużycie, tak będzie najpewniej.

 

Jak u Was wygląda zużycie energii?

Ja mam konfovent 400 fe z przeplywem 470m3/h i przy 30% pokazuje mi 26W

 

20180924_185640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sadlos napisał:

Ja mam konfovent 400 fe z przeplywem 470m3/h i przy 30% pokazuje mi 26W

 

 

Pokazuje, a ile zużywa to mogą być dwie rożne bajki. zmierz watomierzem to będziesz wiedział, ile zużywa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, komor napisał:

W kwestii zużycia energii,

 

mam u siebie Pro-Vent Mistral Smart 400.

Mierzyłem sobie ostatnio i watomierz trochę mnie rozczarował. Przy ustawieniu 35-35% pokazało mi się piękne 330 W 8-)

Czekam na odpowiedź od producenta, w rozmowie już gość tłumaczył że zwykły miernik Orno nie potrafi właściwie zmierzyć ze względu na wymiennik przeciwprądowy.

Muszę jeszcze dziś odpalić i sprawdzić na liczniku zużycie, tak będzie najpewniej.

 

Jak u Was wygląda zużycie energii?

Każde 10W zużycia to 50 zł rocznie za prąd, jak urządzenie działa 24h.

Mój na maksa bierze 110W, a na najniższym biegu -70W.

Ale mój ma 250 m^3/h.

Fizyki nie oszukasz. Niestety wiodący trend projektowania (skrzynki rozdzielcze i dużo wąskich kanałów) powoduje straszne opory w przewodach.

Ja u siebie mam starą metodę drzewiastą, stosowaną w instalacjach przemysłowych - najpierw jest duży przewód a w miarę rozgałęzień zmniejsza się przekrój. I nie mam żadnych skrzynek, tylko przepływy w miarę na wprost, aby nie tracić energii kinetycznej gazu.

I tez działa, ale specjaliści mówią, że przegrałem życie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiedziałem, pomierzyłem ....

 

coś jest na rzeczy, początkowo trzyma ok. 22W, po chwili skacze jak dziki, jakby odpalała się nagrzewnica bądź coś prądozjadliwego. Przy wyłączeniu centrali trzyma zużycie i powoli spada, po wyłączeniu jakieś stycznika nagle zjeżdżą do 7W na "jałowym". Jutro będę dochodzić co jest nie tak w sterowniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sadlos napisał:

Jak uruchomię grzałkę to mi też pokazuje ok. 400W. 

A może podłącz ten miernik do jakiś innych urządzeń w domu.

Lub, jeśli to możliwe, fizycznie odepnij grzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

przy jakim wypełnieniu ?

400W na grzałkę to trochę mało.

Co to wypełnienie? :) jak uruchomię grzałkę elektryczną to na wyświetlaczu pokazuje, że pobiera 450W i powoli spada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sadlos napisał:

Co to wypełnienie? :) jak uruchomię grzałkę elektryczną to na wyświetlaczu pokazuje, że pobiera 450W i powoli spada. 

Jej wysterowanie. Grzalka moze grzac rozna moca, zwykle reku steruje nia w zaleznosci od temp zewn, gwc, itd.

Przy wiekszych przeplywach i -20C 450W moze nic nie dac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sherif napisał:

Jej wysterowanie. Grzalka moze grzac rozna moca, zwykle reku steruje nia w zaleznosci od temp zewn, gwc, itd.

Przy wiekszych przeplywach i -20C 450W moze nic nie dac.

Nie mam pojęcia z jaką mocą grzeje grzałka przy temperaturze -20, bo z rekuperatora korzystam dopiero od kilku miesięcy. Według specyfikacji zamontowana jest o mocy 1kW. Przy dzisiejszej temperaturze pokazało 430W i spadało do 100W i dalej już nie patrzyłem. W sumie to nie widzę potrzeby jej używania i w ustawieniach została ona wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reku ma nap*ać! Tak, żeby żodyn co ci do chałupy wejdzie nie miał wątpliwości że ją masz! Czapy z łepów ma zrywać! ;]

 

 

A na poważnie to u mnie Zehnder idzie na 1 biegu (czyli koło 165-170m3/h) cały czas. Jak jest w domu dużo ludzi, albo jest ciepło, to czasem go włączam na 2 bieg, ale rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ruszona w Pro vencie i u instalatora, jutro ma być gość od instalacji i sprawdzić co jest nie halo, a nóż się okaże, że centrala do wymiany ;] Nagrzewnica nie pobiera 300W, to każdy mówi otwarcie, coś jest nie tak skoro pobór skacze o ok. 300W, ni to grzałka ni to błąd na mierniku, sprawdzałem na liczniku i 2 kWh zjadło mi w ciągu ponad 2 godzin.

Sprawa będzie rozwojowa :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, komor napisał:

No i wszystko już jasne :phi:

Nagrzewnica pracowała na stałe na 1/4 mocy. Płytka sterująca nie wymuszała pracy, mimo to nagrzewnica jechała non stop. Nagrzewnica odłączona, czekamy na nową.

Pro vent już u mnie ma minusa :facepalm:

Super że zdiagnozowane.

A teraz pomyśl sobie, ilu ludzi nie zainteresuje się w porę tematem, a takie dodatkowe powiedzmy 250W, to prawie stówa miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Majkiel napisał:

Super że zdiagnozowane.

A teraz pomyśl sobie, ilu ludzi nie zainteresuje się w porę tematem, a takie dodatkowe powiedzmy 250W, to prawie stówa miesięcznie.

 

Nauczony doświadczeniem z całego etapu projektowania i budowy, każdego sprawdzam, nawet tych najlepszych ;]

Tutaj nie tylko mogłaby się marnować energia, jakby się coś nie daj boże zapaliło to dopiero wtedy byłby kłopot 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał:

No i wszystko już jasne :phi:

Nagrzewnica pracowała na stałe na 1/4 mocy. Płytka sterująca nie wymuszała pracy, mimo to nagrzewnica jechała non stop. Nagrzewnica odłączona, czekamy na nową.

Pro vent już u mnie ma minusa :facepalm:

Ok a co na to sterownik nie sygnalizowal zalaczenie ? Dziwne to troche bo to plyta sterujaca powinna sterowac moca i dzialaniem grzalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, komor napisał:

 

Nauczony doświadczeniem z całego etapu projektowania i budowy, każdego sprawdzam, nawet tych najlepszych ;]

Tutaj nie tylko mogłaby się marnować energia, jakby się coś nie daj boże zapaliło to dopiero wtedy byłby kłopot 8-)

Tak do koncz sie nie marnowala bo miales cieplejsze powietrze .. przynajmniej teraz 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Tak do koncz sie nie marnowala bo miales cieplejsze powietrze .. przynajmniej teraz 😀

To zależy gdzie jest grzałka.

Paradoksalnie jak podgrzewasz powietrze dolotowe, to  całe ciepło idzie od razu w atmosferę z powietrzem wylotowym.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2018 o 22:49, maras77 napisał:

To zależy gdzie jest grzałka.

Paradoksalnie jak podgrzewasz powietrze dolotowe, to  całe ciepło idzie od razu w atmosferę z powietrzem wylotowym.

 

 

 

Niby tak, bo grzałka jest na dolotach aby zabezpieczyć parownik przed mrozem. Praktycznie takie ogrzane pow zawsze coś da, bo reku są dalekie od 100% sprawności, która też zależy od wydajności.

 

Dnia 1.10.2018 o 22:02, Pado napisał:

Nie wiem, sterownik nie podaje mi takich danych... 

 

Sterownik jest "głupi" i poda to co ma zaprogramowane. Te 21W to coś podejrzanie mało. Niektóre reku potrafią mieć skręcone napięcie na went i tak na prawdę nigdy nie dochodzą do mocy max i odp mniej dmuchają na mniejszych wydajnościach. Podczas odpalenia powinna być zrobiona regulacja z pomiarem wydajności anemostatów, przy ich sumarycznym podejściu można wyliczyć straty instalacji i ustawić odpowiednie sterowanie pracą nawiewu i wywiewu. Wtedy będzie znało się rzeczywistą wymianę pow. Jest to o tyle istotne, że straty mogą być różne w obu kierunkach, co nie wyregulowane nie wpływa dobrze na termikę domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Te 21W to coś podejrzanie mało

 

No ale to jest zamierzone przeze mnie miernikiem przy 40% mocy. Producent podaje min 15w,max120....z ciekawości sprawdzę jeszcze raz przy innych mocach .. 

Ja tam nie zaglebialem sie w ten temat kompletnie, polegalem na doświadczeniu lokalnego instalatora...  I Działa... 

 

  • Max wydatek powietrza 600m³/h
  • Sprawność temperaturowa 85%-95%
  • Spręż dyspozycyjny 120-250 Pa
  • Poziom hałasu biegi I/II/III - 10dB/25dB/35dB
  • Zasilanie/pobór mocy - 230V/15-120W
  • Automatyka TC-GFX32LTE/V4-1
  • Masa 34kg
  • Klasa filtra G,F
  • Wentylatory EBM R3G 190 AB 23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pado napisał:

No ale to jest zamierzone przeze mnie miernikiem przy 40% mocy. Producent podaje min 15w,max120....z ciekawości sprawdzę jeszcze raz przy innych mocach .. 

Ja tam nie zaglebialem sie w ten temat kompletnie, polegalem na doświadczeniu lokalnego instalatora...  I Działa... 

  • Max wydatek powietrza 600m³/h
  • Sprawność temperaturowa 85%-95%
  • Spręż dyspozycyjny 120-250 Pa
  • Poziom hałasu biegi I/II/III - 10dB/25dB/35dB
  • Zasilanie/pobór mocy - 230V/15-120W
  • Automatyka TC-GFX32LTE/V4-1
  • Masa 34kg
  • Klasa filtra G,F
  • Wentylatory EBM R3G 190 AB 23

no dobrze a jakie są straty instalacji i czy reku je uwzględnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anemostat - czy są jakieś zalecenia co do odległości montażu anemostatów od ścian?

Zastanawiam się czy mając poddasze użytkowe, gdzie od ściany nośnej do ścianki wewnętrznej zechcę zostawić np. 60cm przestrzeni (żeby niepotrzebnie nie zagospodarowywać przestrzeni o najniżej położonym skosie) nie wykorzystać tej przestrzeni do montażu rur od reku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mazi napisał:

Anemostat - czy są jakieś zalecenia co do odległości montażu anemostatów od ścian?

Zastanawiam się czy mając poddasze użytkowe, gdzie od ściany nośnej do ścianki wewnętrznej zechcę zostawić np. 60cm przestrzeni (żeby niepotrzebnie nie zagospodarowywać przestrzeni o najniżej położonym skosie) nie wykorzystać tej przestrzeni do montażu rur od reku...

IMHO nie ma, ale trzeba pamiętaj żeby to sensownie rozbić i np nawiewy dać jak najdalej od drzwi, aby powietrze nie uchodziło od razu a mieszało się z powietrzem w pomieszczeniu. Poddasze doskonale nadaje się do zabudowywania rur od wentylacji, pamiętając jedynie o niezbędnej izolacji kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

IMHO nie ma, ale trzeba pamiętaj żeby to sensownie rozbić i np nawiewy dać jak najdalej od drzwi, aby powietrze nie uchodziło od razu a mieszało się z powietrzem w pomieszczeniu. Poddasze doskonale nadaje się do zabudowywania rur od wentylacji, pamiętając jedynie o niezbędnej izolacji kanałów.

W sensie puścić rury w ściankach działowych czy masz na myśli inny pomysł? Nie chcę tego wpuszczać w wylewkę, wolałbym tego uniknąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.