Skocz do zawartości

Odmulenie silnika, przegonienie po autostradzie itp.


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

Często się słyszy teorie, że przegonienie auta z wysoką prędkością po autostradzie powoduje odmulenie silnika.

 

Nie wchodząc w zasadność tej teorii to czemu miałoby się to wiązać z bardzo szybką jazdą ?

 

Jaka jest różnica w jeździe na 6 biegu z np. 6000 obrotów a takimi samymi obrotami tylko na 4 biegu ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o ilość wtryskiwanego paliwa. Jadąc na 3cim biegu i mając 6krpm masz wciśnięty pedał na 30%, a na 5/6tym biegu musisz mieć na maxa.

Czyli jest zupełnie inne obciążenie układu zasilania paliwem i wtrysku, zupełnie inna ilość zasysanego powietrza oraz znacznie większa (pewnie wielokrotność) objętość spalin i ich temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę chciałem przegonić padlinę, żeby wtryski odżyły i nie wyszło. Odcięcie przy 184 km/h. Szukam osoby, która zdejmie mi ogranicznik prędkości ;]

A w temacie to był już taki wątek jakiś czas temu, spróbuj poszukać :ok:

 

IMG_20180610_112601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tilok napisał:

W niedzielę chciałem przegonić padlinę, żeby wtryski odżyły i nie wyszło. Odcięcie przy 184 km/h. Szukam osoby, która zdejmie mi ogranicznik prędkości ;]

A w temacie to był już taki wątek jakiś czas temu, spróbuj poszukać :ok:

 

 

GCS tuning znaja sie na Fordach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jaruga napisał:

Pewnie chodzi o ilość wtryskiwanego paliwa. Jadąc na 3cim biegu i mając 6krpm masz wciśnięty pedał na 30%, a

 

Czyli wciskajac pedal na 100% to jakie bedzie mial obroty na tym 3-cim biegu ? :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli wciskajac pedal na 100% to jakie bedzie mial obroty na tym 3-cim biegu ? :hehe:

 

 

Pewnie około 20krpm ;] 

 

To są żarty oczywiście, ale to nie tak łatwo stwierdzić jakie obroty będą przy danym położeniu pedału gazu :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaruga napisał:

Wujek pisał o utrzymywaniu stałych obrotów 6000. Czego dokladnie nie zrozumiałeś? 

 

To postaraj sie utrzymac 6000 obrotow na 3 biegu z pedalem gazu wcisnietym na 30% :facepalm:

Pomijam juz fakt, ze sporo aut bedzie mialo odcinke sporo wczesniej :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Pewnie około 20krpm ;] 

 

To są żarty oczywiście, ale to nie tak łatwo stwierdzić jakie obroty będą przy danym położeniu pedału gazu :hmm: 

 

6000 obrotow to w wielu przypadkach granice odcinki, wiec raczej trzeba gniesc do podlogi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o nagary, zanieczyszczenia odkładające się w głowicy i innych częściach silnika przy jeździe na krótkich trasach, przy niedogrzanym silniku, na za niskich obrotach. 

 

Przegonienie to zwyczajne doprowadzenie silnika do odpowiedniej temperatury, odpowiedniego ciśnienia oleju, co ma  poprzepychać ewentualne zanieczyszczenia, złogi, przepalić syf. 

 

Taka tam teoria z czasów słabo wykonanych silników, kiepskiego paliwa, słabych olei mineralnych. Aktualnie też można zamulić motor ale trzeba się starać i go nie serwisować jak trzeba albo jeździć dieslem po 1,5km do kościoła i z powrotem. 

 

Są silniki z natury skore do odkładania syfu po silniku, patrz Audi. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

To postaraj sie utrzymac 6000 obrotow na 3 biegu z pedalem gazu wcisnietym na 30% :facepalm:

Pomijam juz fakt, ze sporo aut bedzie mialo odcinke sporo wczesniej :hehe:

 

 

Czepiasz się zwyczajnie. Nie było mowy o żadnym konkretnym aucie, miejscu odcinki, a 30% to był tylko przykład o czym doskonale wiesz tylko trollujesz trochę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Mnie wciskano, że takie odmulanie pozytywnie wpływa na zmienną geometrię turbosprężarki oraz zawór EGR. Być może coś pomaga...

By wpływa, jeśli coś pracuje w zakresie 30% swoich możliwości, to po długim czasie wyjście poza ten zakres może skończyć się, zacięciem, awarią lub wręcz uszkodzeniem elementów. A jak wiemy takich w samochodzie jest wiele.

Dodatkowo przy niższych ciśnieniach paliwa, oleju czy spalin odkładają się większe nagary w układzie olejowym czy choćby sadza w wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 23:52, Tilok napisał:

W niedzielę chciałem przegonić padlinę, żeby wtryski odżyły i nie wyszło. Odcięcie przy 184 km/h. Szukam osoby, która zdejmie mi ogranicznik prędkości ;]

A w temacie to był już taki wątek jakiś czas temu, spróbuj poszukać :ok:

 

 

 

Ograniczenie założone na kluczyk, zapewne masz 1, jak byś miał dwa to nie wiem czy samemu tego się nie da wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lato8 napisał:

 

Ograniczenie założone na kluczyk, zapewne masz 1, jak byś miał dwa to nie wiem czy samemu tego się nie da wyłączyć.

Za pewne chodzi Ci o My Key. Mam dwa oryginalne kluczyki i nie ma żadnych ograniczeń założonych na kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Polarny napisał:

Obroty 3300 i odcięcie?

Tak, tylko to blokada na prędkość a nie na obroty. Na niższych biegach idzie pod czerwone pole a jak osiągnie te ok. 185 km/ to wrzuca 6 bieg i koniec przyspieszania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lato8 napisał:

Na to wychodzi, ze amerykany tak mają.

W USA chyba nie ma ogranicznika. W Kanadzie mają różnie, u mnie jak widać a w fusionie czyli naszym mondeo piszą że blokuje przy ok 200. Zdjęcie takiej blokady to koszt 3 stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tilok napisał:

Tak, tylko to blokada na prędkość a nie na obroty. Na niższych biegach idzie pod czerwone pole a jak osiągnie te ok. 185 km/ to wrzuca 6 bieg i koniec przyspieszania. 

A próbowaleś na 5 v-max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomy napisał:

A próbowaleś na 5 v-max?

U mnie wygląda to tak: pedał gazu do oporu i te 185 km/h osiąga na 4 lub 5 biegu. Po osiągnięciu prędkości 185 km/h sam przerzuca na 6 bieg i nie przyspiesza. Muszę sprawdzić na sporcie czy jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomy napisał:

Rozumiem. U mnie  na ten przykład przy manualu 6-biegowym w książce pojazdu napisali że v-max można osiągnąć na 5 biegu. Na 6 auto ma mało mocy.

To auto ma v-max w garnicach 280. Ewidentnie jest ogranicznik elektroniczny, który można zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2018 o 23:52, Tilok napisał:

W niedzielę chciałem przegonić padlinę, żeby wtryski odżyły i nie wyszło. Odcięcie przy 184 km/h. Szukam osoby, która zdejmie mi ogranicznik prędkości ;]

 

 

To z jaką prędkością chciałbyś jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Ananas napisał:

To z jaką prędkością chciałbyś jechać?

Nie o prędkość tu chodzi a o obroty na najwyższym biegu. Skoro przy 185 ma lekko ponad 3000 obr. to nie ma go jak przegonić. Zdejmę ogranicznik i wtedy dam znać jaką predkość osiągnie przy ok. 6000 obr/min. Oczywiście na niemieckiej autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, tomy napisał:

A może źle Ci licznik wyskalowali :phi:

Ja się nie znam, ale może ktoś wyliczy jaką max prędkość osiągnie auto przy 6000 obr/min skoro przy 3300 ma 185 km/h.

Edit. Przełożenie przekładni głównej 3,21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Tilok napisał:

Ja się nie znam, ale może ktoś wyliczy jaką max prędkość osiągnie auto przy 6000 obr/min skoro przy 3300 ma 185 km/h.

Edit. Przełożenie przekładni głównej 3,21.

Jeżeli masz tak długie przełożenia, to raczej można zapomnieć o 6000 rpm na szóstym biegu. Chyba, że masz z 400 KM. Co to za auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kaczorek79 napisał:

Jeśli S-max 2.0 eb, to ostatni bieg kończy na 349 km/h.  Powodzenia.

Co w tym dziwnego? Dużo aut ma Vmax na przedostatnim biegu, bo kolejny jest bardzo długi i auto zwyczajnie nie ma mocy.

Tak miałem w GP i GT. Podobne obroty przy podobnych prędkościach, Fiat miał tylko 95KM i max 180km/h, mimo iż skrzynia by wystarczyła do 240km/h.

Kia osiągała te 240km/h przy maksymalnych obrotach.

W Fiacie wyższa moc by zwiększyła Vmax, w Kii tylko i wyłącznie miałoby to wpływ na przyśpieszenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2018 o 12:11, Tilok napisał:

Tak, tylko to blokada na prędkość a nie na obroty. Na niższych biegach idzie pod czerwone pole a jak osiągnie te ok. 185 km/ to wrzuca 6 bieg i koniec przyspieszania. 

Zmyślne. To ten "Renault 2.0T"? Co to konkretnie za auto?

OK. Odpowiedziałeś wcześniej - to ford.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Tilok napisał:

Ford 2.0 ecoboost 240 KM.

Zazwyczaj ten silnik nie trzyma serii ze wzgledu na malo wydajna turbine. IMO warto by bylo zrobic chipa i miec te 260KM jak chcesz wiecej to trzeba by wieksze turbo wsadzic. Przy okazji zdejma ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wujekcybul napisał:

Zazwyczaj ten silnik nie trzyma serii ze wzgledu na malo wydajna turbine. IMO warto by bylo zrobic chipa i miec te 260KM jak chcesz wiecej to trzeba by wieksze turbo wsadzic. Przy okazji zdejma ogranicznik.

Nie wiem czy ma te konie co na papierze, ale w zupełności mi wystarczy, więc chipa sobie daruję. Co do ogranicznika to jeszcze nie wiem czy będę zdejmował bo bardzo rzadko jeżdżę szybciej niż te 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tilok napisał:

Nie wiem czy ma te konie co na papierze, ale w zupełności mi wystarczy, więc chipa sobie daruję. Co do ogranicznika to jeszcze nie wiem czy będę zdejmował bo bardzo rzadko jeżdżę szybciej niż te 180.

To moze masz cos popsute tu ciagnie dosc wysoko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

To Forscanem dziada wylaczyc. Ale generalnie przy 180 to on tu ma wysokie obroty.

Fordscanem się niestety nie wyłączy. Co do obrotów nie wydaje mi się żeby były wysokie przy tej prędkości. Skrzynia to zwykły hydraulik 6 biegowy.

Tutaj podobna prędkość, VW 1,8T 150 KM tyle że skrzynia 5 biegowa.

 

20160623_112949.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tilok napisał:

Fordscanem się niestety nie wyłączy. Co do obrotów nie wydaje mi się żeby były wysokie przy tej prędkości. Skrzynia to zwykły hydraulik 6 biegowy.

Tutaj podobna prędkość, VW 1,8T 150 KM tyle że skrzynia 5 biegowa.

 

 

Generalnie to nie rozumiem nie bedzie tak ze wskoczy pod czerwone przy vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Generalnie to nie rozumiem nie bedzie tak ze wskoczy pod czerwone przy vmax.

Jak się odblokuje to zapewne wskoczy. Postaram się nagrać film jak to wygląda w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tilok napisał:

Jak się odblokuje to zapewne wskoczy. Postaram się nagrać film jak to wygląda w moim przypadku.

IMO nie. Musialbys sie przesiasc na jakiegos suzuki 1.2 tam na 5tce przy vmax bylo wysoko. W turbo benzynie bedzie ciezko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2018 o 20:16, Tilok napisał:

Ja się nie znam, ale może ktoś wyliczy jaką max prędkość osiągnie auto przy 6000 obr/min skoro przy 3300 ma 185 km/h.

Edit. Przełożenie przekładni głównej 3,21.

 

336 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.