Skocz do zawartości

"ewntualnie malutkie EU butelki po Coke - oczywiscie z Turbo + Supercharger "


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie się pożegnałem z taką butelką po Coke.

 

O III 1.4 TSI DSG

 

Średnie spalanie z całości: 6,2 l (byłoby poniżej 6 ale ostatni rok coś ciężką nogę miałem)

Twój pojazd przejechał 110 722 km i zużył 6 896 l paliwa o wartości 31 381 PLN

Ubezpieczenie za 4 lata: 9040 zł

Opony (w tym felgi na zimę): 3070 zł

Przeglądy w ASO: 2700 zł

Awarii brak.

 

Utrata wartości zależy jak liczyć, bo auto w działalności było: 45000 lub 35000 zł

 

Całość kosztów:

Jeśli liczyć dla Kowalskiego to wyszło ok. 82 zł/100 km

W działalności wyszło ok: 62 zł/100 km

 

V6 na pewno wyszłoby dużo korzystniej ale akurat w Octaviach nie było :(

 

Nie kupujcie elektryków, bo się głowa psuje i porządne auta się oddaje.

 

Dwa rowery, walizki, i inne pierdoły, bez składania siedzeń wchodziły na miękko :), autostradą 230 km/h pojechało, a jak trzeba było to 4,5 litra spaliło.

Dobry wóz, szkoda było oddawać :beksa:

 

 

 

IMG_3239.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się pożegnałem z taką butelką po Coke.
 
O III 1.4 TSI DSG
 
Średnie spalanie z całości: 6,2 l (byłoby poniżej 6 ale ostatni rok coś ciężką nogę miałem)
Twój pojazd przejechał 110 722 km i zużył 6 896 l paliwa o wartości 31 381 PLN
Ubezpieczenie za 4 lata: 9040 zł
Opony (w tym felgi na zimę): 3070 zł
Przeglądy w ASO: 2700 zł
Awarii brak.
 
Utrata wartości zależy jak liczyć, bo auto w działalności było: 45000 lub 35000 zł
 
Całość kosztów:
Jeśli liczyć dla Kowalskiego to wyszło ok. 82 zł/100 km
W działalności wyszło ok: 62 zł/100 km
 
V6 na pewno wyszłoby dużo korzystniej ale akurat w Octaviach nie było
 
Nie kupujcie elektryków, bo się głowa psuje i porządne auta się oddaje.
 
Dwa rowery, walizki, i inne pierdoły, bez składania siedzeń wchodziły na miękko , autostradą 230 km/h pojechało, a jak trzeba było to 4,5 litra spaliło.
Dobry wóz, szkoda było oddawać :beksa:
 
 
 
IMG_3239.JPG.6fe566e4ad7faca3e6335adb13eb098b.JPG

Ponad 10kPLN utraty wartości rocznie. Na żadnym aucie tyle nie popłynąłem. Znaczy sie poplynalbym na nowym Toledo ale właśnie przez to że był nowy to trzymałem bo 10 lat i dopiero sprzedałem.

Podsumowując nie stac mnie na nowe autobezpluciowe auta i chyba nigdy nie będzie.

Wolę opcję uzywka ale konkretna i po 2-3latach następna.



wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Ponad 10kPLN utraty wartości rocznie. Na żadnym aucie tyle nie popłynąłem. Znaczy sie poplynalbym na nowym Toledo ale właśnie przez to że był nowy to trzymałem bo 10 lat i dopiero sprzedałem.

 

Nie można tylko wybiórczo patrzeć na samą utratę wartości, bo koszt eksploatacji jest na końcu przeliczony na km i to jest jakiś tam wyznacznik.

Auto było mocno doposażone co potęgowało utratę wartości, plan był trzymać dłużej ale się zmienił :skromny:

 

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Wolę opcję uzywka ale konkretna i po 2-3latach następna.

 

To wrzuć proszę jaki masz koszt na 100 km w tych używkach, ciekaw jestem ile mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Nie można tylko wybiórczo patrzeć na samą utratę wartości, bo koszt eksploatacji jest na końcu przeliczony na km i to jest jakiś tam wyznacznik.

Auto było mocno doposażone co potęgowało utratę wartości, plan był trzymać dłużej ale się zmienił :skromny:

 

 

To wrzuć proszę ja;

 

ki masz koszt na 100 km w tych używkach, ciekaw jestem ile mniej.

juz to kiedys liczylem  w 2013r po 100kkm:

 

subaru forester 2008r

zakup w 2009r (11kmil) za 55kPLN + 1,5kPLN naparwa blacharska

obecnie mam 75kmil

przez ten czas poza paliwem:

LPG 3500zł

regulacje i filtry LPG 4 razy - 400zł

opony zimowe nowe 1700zł

opony letnie uzywane 800zł

olej 9 razy (co 7,5kmil) - 1500zł

filtr powietrza 5 razy - 250zł

filtr p.pylkowy 4 razy - 200zł

świece zapłonowe 2 razy - 100zł

regulacja zaworów 2 razy - 400zł

rozrzad 1 raz - 1000zł

paski napedowe 1 raz - 150zł

łozysko tyl - 100zł

tarcze i kolocki przod - 550zł

hak - 350zł

olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł

ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł

czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

 

Obecnie auto w rekach mojego brata ma ponad 250kkm i kolejne 5 lat. Nic nowego z awarii nie doszło (poza utopionym dyfrem, ale to na moje życzenie) eksploatacja praktycznie identyczna jak przez pierwsze 100kkm 

 

Tribeca wyjdzie podobnie tyle ze spalanie + 20%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ppmarian napisał:

juz to kiedys liczylem  w 2013r po 100kkm:

 

subaru forester 2008r

zakup w 2009r (11kmil) za 55kPLN + 1,5kPLN naparwa blacharska

obecnie mam 75kmil

przez ten czas poza paliwem:

LPG 3500zł

regulacje i filtry LPG 4 razy - 400zł

opony zimowe nowe 1700zł

opony letnie uzywane 800zł

olej 9 razy (co 7,5kmil) - 1500zł

filtr powietrza 5 razy - 250zł

filtr p.pylkowy 4 razy - 200zł

świece zapłonowe 2 razy - 100zł

regulacja zaworów 2 razy - 400zł

rozrzad 1 raz - 1000zł

paski napedowe 1 raz - 150zł

łozysko tyl - 100zł

tarcze i kolocki przod - 550zł

hak - 350zł

olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł

ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł

czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

 

Obecnie auto w rekach mojego brata ma ponad 250kkm i kolejne 5 lat. Nic nowego z awarii nie doszło (poza utopionym dyfrem, ale to na moje życzenie) eksploatacja praktycznie identyczna jak przez pierwsze 100kkm 

 

Tribeca wyjdzie podobnie tyle ze spalanie + 20%

Te dane o wymianach to z robocizną? Z ceny trudno się zorientować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ppmarian napisał:

juz to kiedys liczylem  w 2013r po 100kkm:

 

subaru forester 2008r

zakup w 2009r (11kmil) za 55kPLN + 1,5kPLN naparwa blacharska

obecnie mam 75kmil

przez ten czas poza paliwem:

LPG 3500zł

regulacje i filtry LPG 4 razy - 400zł

opony zimowe nowe 1700zł

opony letnie uzywane 800zł

olej 9 razy (co 7,5kmil) - 1500zł

filtr powietrza 5 razy - 250zł

filtr p.pylkowy 4 razy - 200zł

świece zapłonowe 2 razy - 100zł

regulacja zaworów 2 razy - 400zł

rozrzad 1 raz - 1000zł

paski napedowe 1 raz - 150zł

łozysko tyl - 100zł

tarcze i kolocki przod - 550zł

hak - 350zł

olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł

ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł

czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

 

Obecnie auto w rekach mojego brata ma ponad 250kkm i kolejne 5 lat. Nic nowego z awarii nie doszło (poza utopionym dyfrem, ale to na moje życzenie) eksploatacja praktycznie identyczna jak przez pierwsze 100kkm 

 

Tribeca wyjdzie podobnie tyle ze spalanie + 20%

mrBEAN liczył z paliwem. Jak odliczysz mu paliwo to dużo taniej Ci nie wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sdss napisał:

Wyjdzie 41zl vs 57zł /100km

 

Ogólnie to zależy jak liczyć dokładnie.

Mnie fizycznie po podatkach kosztowało dokładnie:

Wszystko oprócz paliwa i utraty wartości: 13,70 zł / 100 km

Z utratą wartości fizycznie, którą poniosłem: 47 zł / 100 km (tu też gdyby nie forma działalności, mogłoby być jeszcze korzystniej o jakieś 10 zł / 100 km)

Podsumowując fizycznie mój koszt to 62 zł / 100 km z paliwem.

 

Gdyby to kupić prywatnie to wyszłoby ok. 82 zł / 100 km, ale ten zakup i sprzedaż w takiej formie by się nie wydarzył, więc tu można sobie tylko teoretyzować.

To auto pomimo najwyższej wersji wyposażenia, miało dodatkowego wyposażenia na 20000 zł i to zrobiło dużą utratę wartości. Byłem tego świadomy przy zakupie.

 

49 minut temu, ppmarian napisał:

czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

 

Szczerze, to szału ta statystyka nie robi. Wystarczyło, żeby u mnie przy zakupie nie było dodatkowego wyposażenia za 20 kzł, a to auto teraz sprzedałoby się za te same pieniądze.

Wtedy wyszłoby dla Kowalskiego tak, że eksploatacja bez paliwa to: 13,70 zł / 100 km, a utrata wartości ok. 25 zł / 100 km. Czyli łączny koszt to 39 zł / 100 km.

Paliwo dla Kowalskiego to koszt: 28 zł / 100 km

Łączny koszt by wyszedł rzędu: 67 zł / 100 km

 

Auto miało tylko 3 planowe wizyty w ASO: przegląd na 30, 60 i 90 kkm i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, bartekm napisał:

Spoko, czyli jak doliczyć spalanie to wyskakują podobne wartości jak u @mrBEAN ? Tak licząc 12l/100 LPG, nie wiem ile to Subaru pali :)

 

Kurcze musze u siebie policzyć ;]

 

Licz, licz. Ciekaw jestem również :)

 

Ogólnie już tu były takie statystyki nie raz, i mój zapamiętany wniosek był taki, że jeśli jest auto w miarę młode, za które płacimy AC, to chciał nie chciał koszt zazwyczaj jest w przedziale 60-100 zł / 100 km.

Im auto starsze tym statystyka robi się zazwyczaj korzystniejsza, szczególnie przy aucie za 3000 zł z LPG, które mało się psuje :)

 

Wniosek ogólny jest taki, że auto to potężny koszt w budżecie domowym, dlatego czas na jakieś ruchy elektryczne, bo tu widzę teoretyczną korzyść, a praktyka oceni :hmm: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Licz, licz. Ciekaw jestem również
 
Ogólnie już tu były takie statystyki nie raz, i mój zapamiętany wniosek był taki, że jeśli jest auto w miarę młode, za które płacimy AC, to chciał nie chciał koszt zazwyczaj jest w przedziale 60-100 zł / 100 km.
Im auto starsze tym statystyka robi się zazwyczaj korzystniejsza, szczególnie przy aucie za 3000 zł z LPG, które mało się psuje 
 
Wniosek ogólny jest taki, że auto to potężny koszt w budżecie domowym, dlatego czas na jakieś ruchy elektryczne, bo tu widzę teoretyczną korzyść, a praktyka oceni :hmm: ;]

EV tylko używany ma sens i to zakładać ze ma się iine normalne auto pod domem. Nowy absolutnie się nie kalkuluje

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Szczerze, to szału ta statystyka nie robi. Wystarczyło, żeby u mnie przy zakupie nie było dodatkowego wyposażenia za 20 kzł, a to auto teraz sprzedałoby się za te same pieniądze.
Wtedy wyszłoby dla Kowalskiego tak, że eksploatacja bez paliwa to: 13,70 zł / 100 km, a utrata wartości ok. 25 zł / 100 km. Czyli łączny koszt to 39 zł / 100 km.
Paliwo dla Kowalskiego to koszt: 28 zł / 100 km
Łączny koszt by wyszedł rzędu: 67 zł / 100 km
 
Auto miało tylko 3 planowe wizyty w ASO: przegląd na 30, 60 i 90 kkm i tyle.

Wniosek z tego kupować nowe golasy lub spasione używki :)

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Szczerze, to szału ta statystyka nie robi. Wystarczyło, żeby u mnie przy zakupie nie było dodatkowego wyposażenia za 20 kzł, a to auto teraz sprzedałoby się za te same pieniądze.
Wtedy wyszłoby dla Kowalskiego tak, że eksploatacja bez paliwa to: 13,70 zł / 100 km, a utrata wartości ok. 25 zł / 100 km. Czyli łączny koszt to 39 zł / 100 km.
Paliwo dla Kowalskiego to koszt: 28 zł / 100 km
Łączny koszt by wyszedł rzędu: 67 zł / 100 km
 
Auto miało tylko 3 planowe wizyty w ASO: przegląd na 30, 60 i 90 kkm i tyle.

O ile fotka i Octavię jak kolwiek można porównywać to już do Tribeci jest przepaść.

Za ta sama kase jedzis autem min jedna klasę wyżej z 6garami i stałym AWD kosztem oczywiscie tzw świętego spokoju

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał:

Spoko, czyli jak doliczyć spalanie to wyskakują podobne wartości jak u @mrBEAN ? Tak licząc 12l/100 LPG, nie wiem ile to Subaru pali :)

 

Kurcze musze u siebie policzyć ;]

Ja liczyłem jak swojego Outbacka 3.0 sprzedawałem, wyszło bardzo podobnie jak u autora wątku. Coś koło 80gr /km, z tym że u mnie była inna proporcja więcej za obsługę (paliwo, ubezp, przeglądy, itd) a znacznie mniejsza utrata wartości - co jest zrozumiałe dla używanego auta (kupiłem 4-latka, sprzedałem 7-latka).

Także kto co woli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ppmarian napisał:


EV tylko używany ma sens i to zakładać ze ma się iine normalne auto pod domem. Nowy absolutnie się nie kalkuluje

wysłane z tel.
 

Używana szczoteczka do zębów też się lepiej kalkuluje 😁😂😂🤣😅😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ppmarian napisał:

EV tylko używany ma sens

 

Dokładnie to napisałem.

 

49 minut temu, ppmarian napisał:

Wniosek z tego kupować nowe golasy lub spasione używki

 

Octavia bez tego wyposażenia za 20 kzł nie była goła, bo była w najwyższej wersji, w której już było sporo.

Ogólnie natomiast tak, dodatkowych wydatków nie odzyskamy.

 

46 minut temu, ppmarian napisał:

O ile fotka i Octavię jak kolwiek można porównywać to już do Tribeci jest przepaść.

 

Nie o takie porównania tu chodzi.

Ja ani Forka, ani Tribeci nie chcę i nie potrzebuję.

Gdybyśmy porównali Legacy wyszłoby podobnie.

W każdym przypadku jest za drogo, taki wniosek ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie o takie porównania tu chodzi.
Ja ani Forka, ani Tribeci nie chcę i nie potrzebuję.
Gdybyśmy porównali Legacy wyszłoby podobnie.
W każdym przypadku jest za drogo, taki wniosek ;]

Zostaw subaru bo faktycznie nie każdy potrzebuje awd ale podstaw do równania np GS300 f10 530i itp

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ppmarian napisał:


Zostaw subaru bo faktycznie nie każdy potrzebuje awd ale podstaw do równania np GS300 f10 530i itp

wysłane z tel.
 

I co dalej? Sugerujesz, że takie f10 wyjdzie taniej w eksploatacji?

 

zakladajac, ze się nic nie zepsuje nawet, a lubi się zepsuć, to samo ubezpieczenie kosztuje majątek i cały misterny plan w pisdu 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, mrBEAN napisał:

I co dalej? Sugerujesz, że takie f10 wyjdzie taniej w eksploatacji?

 

zakladajac, ze się nic nie zepsuje nawet, a lubi się zepsuć, to samo ubezpieczenie kosztuje majątek i cały misterny plan w pisdu 😄

full OC/AC/NNW/ASS za tribece 3.6 płace 2600zł przy znizkach 60% ile drozej wyjdzie lex czy bmw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co dalej? Sugerujesz, że takie f10 wyjdzie taniej w eksploatacji?
 
zakladajac, ze się nic nie zepsuje nawet, a lubi się zepsuć, to samo ubezpieczenie kosztuje majątek i cały misterny plan w pisdu
Napiszę za F10
Pierwsze dwa lata
Eksploatacja- serwis w cenie czyli 0
OC AC po okolo 4 tysiące na rok
Paliwo - diesel po okolo 5,8 l / 100 km
Wydatki tylko zakup opon zimowych OK. 1100 / sztukę
Nalot okolo 75000 km



wytaptane z S8
Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny wątek. Ktoś chce wyliczenia dla mojego ex Seicento 1.1 wartości ~3kPLN z gazem? Choć pewnie znajdzie się ktoś z Tico wartym tysiąc i przebije.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał:

Bardzo fajny wątek. Ktoś chce wyliczenia dla mojego ex Seicento 1.1 wartości ~3kPLN z gazem? Choć pewnie znajdzie się ktoś z Tico wartym tysiąc i przebije.

tapatalked
 

 

I tak ppmarian Cię przebije zaraz! :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Coke się nie kwalifikuje - nie widziałem 1.4l butelki

Text Is TM, R, C.

A poważnie, mnie interesuje jedno - jak ty zbierasz info o explatacji?
Wklepywanie w excel - jak często? Dziennie/tyg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OZI napisał:

poważnie, mnie interesuje jedno - jak ty zbierasz info o explatacji?
Wklepywanie w excel - jak często? Dziennie/tyg?

 

Średnio tankowanie było 3x w miesiącu i wtedy wklepywane.

 

www.motostat.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Średnio tankowanie było 3x w miesiącu i wtedy wklepywane.
 
www.motostat.pl


Hmm, moim największym problemem jest gubienie papierów, na stacji nie mam czasu...

Ale ja tankuje min 2x na tydzień, czasami 2x dziennie wiec i częstotliwość inna...

W każdym razie Qudos tobie i gratulacje za wytrwałość podoba mi się ta kalkulacja.


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2018 o 14:29, OZI napisał:

 


Hmm, moim największym problemem jest gubienie papierów, na stacji nie mam czasu...

Ale ja tankuje min 2x na tydzień, czasami 2x dziennie wiec i częstotliwość inna...

W każdym razie Qudos tobie i gratulacje za wytrwałość emoji106.png podoba mi się ta kalkulacja.


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

 

To zrób sobie CC dedykowana i płac nią tylko za paliwo i pochodne. Potem robisz w telefonie wyciąg i już wiesz kiedy za co i dlaczego tak dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2018 o 11:06, mrBEAN napisał:

To auto pomimo najwyższej wersji wyposażenia, miało dodatkowego wyposażenia na 20000 zł i to zrobiło dużą utratę wartości. Byłem tego świadomy przy zakupie.

 

Co było na wyposażeniu?

 

Masaż w fotelach? Wentylowane fotele elektryczne z pamięcią? Ile poduszek? Skóra? Nagłośnienie 7.1 ? 

 

Napisz coś więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pigmej napisał:

 

Co było na wyposażeniu?

 

Masaż w fotelach? Wentylowane fotele elektryczne z pamięcią? Ile poduszek? Skóra? Nagłośnienie 7.1 ? 

 

Napisz coś więcej

 

Z konkretniejszych elektryczny fotel z pamięcią, oryginalna nawigacja, aktywny tempomat, biksenony skrętne, i duuuużo innych pierdółek, które czyniły auto bardziej przyjemne i funkcjonalne. Poduszek było 9.

Łącznie 30 pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.