Skocz do zawartości

BMW 3 GT po roku - krótki test


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to BMW 3 GT 318d, wiek 1 rok przebieg 35kkm. Dzisiaj oddałem po rocznym wynajmie i mam kilka refleksji.

 

Z perspektywy użytkownika całkiem poprawne auto. Wbrew obiegowej opinii nt jakości nowych BMW nie rozpadło się po 5kkm, nie stało w serwisie miesiącami a pod maskę trzeba było zaglądać tylko żeby dolać płynu do spryskiwacza. Wnętrze po roku jak nowe, nic nie skrzypiało itd, aczkolwiek oglądałem taką po 4 latach i środek żył własnym życiem na nierównościach.Byc może kwestia eksploatacji.

 

Co mi się podobało :

-duża ilość miejsca w środku

-komfort podróżowania

-automatyczna skrzynia ZF 8g

-wydajne ledy w podstawowej wersji

-dobrze brzmiące audio już w podstawowej wersji

 

Co mi przeszkadzało:

-słabe fotele w podstawowej wersji

-tapicerka Sensatec (czyli po polsku skóra z plastikowej świni), idealna na taxi (można przelecieć szmatą na mokro) ale w lato strasznie się na niej pociłem

-słaba odporność na boczny wiatr, na autostradzie jak wiało strach było jechać szybciej niż 160 kmh

 

 

W jeździe miejskiej po Wwie zużycie paliwa wg kompa wyszło mi na poziomie 7.2 l/100, przy spokojnej jeździe w trasie dało się zejść poniżej 6, max zużycie jakie zanotowałem przy pełnym ogniu na autoatradzie to 8.3.

Kosztów eksploatacji właściwie brak bo przeglądy są w cenie, klocki hamulcowe wg kompa należy wymienić za około 15kkm (czyli po 50kkm przebiegu).

 

Jak to w klasie premium przy konfigurowaniu trzeba zwrócić uwagę czego się nie wybrało-np fotele w podstawowej wersji nie mają regulacji podparcia lędźwiowego. 

 

Ogólnie jestem zadowolony i nie żałuję wyboru, za chwilę odbieram kolejną 3kę, tym razem sedana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Piotrus napisał:

Ogólnie jestem zadowolony i nie żałuję wyboru, za chwilę odbieram kolejną 3kę, tym razem sedana.

 

To jest jakas ogolnodostepna oferta? Jaki wychodzi miesieczny koszt za uzytkowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Jaki wychodzi miesieczny koszt za uzytkowanie?

 

Podejrzewam, że nieprzyzwoicie wysoki ;]

 

Tak czy inaczej w sumie dobre pytanie. Ciekaw jestem ile wyszło za km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 2kPLN z ubezpieczeniem, bez opon, przy czym to jest oferta pod flotę kilku takich aut. Aha, nie zamierzam tego w żaden sposób udowadniać 😁

 

Trzeba tylko pamiętać że to jest oferta tu i teraz, rok temu były dobre warunki na 3GT a dzisiaj identyczna wyszła już drożej chociaż cena bazowa nie uległa zmianie, dlatego biorę sedana.

 

No i zostaje kwestia wyceny ponadnormatywnego zużycia. Zobaczymy na ile mnie skasują po opini rzeczoznawcy, kolega dostał 1kPLN ale miał lekko przytarty zderzak którego nie naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Podejrzewam, że nieprzyzwoicie wysoki ;]

 

Tak czy inaczej w sumie dobre pytanie. Ciekaw jestem ile wyszło za km.

auto z ubezpieczeniem 66gr

opony zimowe z wymianą 5gr (wystarczą mi na 2 sezony)

paliwo jakieś 28gr 

 

Wszystko netto.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Jak to w klasie premium przy konfigurowaniu trzeba zwrócić uwagę czego się nie wybrało-np fotele w podstawowej wersji nie mają regulacji podparcia lędźwiowego. 

Dla mnie jest to najgorszy przejaw oszczędności BMW - rzuca się w oczy od razu i rozczarowuje. W każdym modelu w podstawie dają taborety, których prędzej spodziewałbym się w jakimś tanim samochodzie miejskim, a nie w BMW którym czasem kusi pojechać dynamiczniej. Nie ważne czy to 1, 3, 4 czy X3 - do przyzwoitych foteli trzeba dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Manx napisał:

Dla mnie jest to najgorszy przejaw oszczędności BMW - rzuca się w oczy od razu i rozczarowuje. W każdym modelu w podstawie dają taborety, których prędzej spodziewałbym się w jakimś tanim samochodzie miejskim, a nie w BMW którym czasem kusi pojechać dynamiczniej. Nie ważne czy to 1, 3, 4 czy X3 - do przyzwoitych foteli trzeba dopłacić.

Nie do końca tak jest, w BMW trzeba być czujnym z tymi fotelami. Dwóch kolegów 2 lata temu miało 525xd (nowe), jeden miał komfortowe siedzenia, drugi sportowe. W tych pierwszych dało się wysiedzieć choć rewelacji nie było (zrobiłem trasę nim do MUC), w drugim było kiepsko po 100km 8-) i kolega narzekał, że najgorsze siedzenia od czasu malucha. Kolega był już bliski wymianie foteli ale cena go trochę ostudziła 22k per krzesło :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że lepiej wziąć te bez dopłaty bo i tak wszystkie są niewygodne 😄

 

Dla mnie standardowe fotele są ok poza brakiem podparcia lędźwiowego, mam nadzieję że dopłata do regulacji rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.