Skocz do zawartości

Crossover - ale jaki?


husky83

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Tak wiemy, ale to chyba jedynie w przypadku Tucsona z automate ;]

Różnie bywa :ok:;]

W innych też jak dobierze wypasu, to może się okazać, ze diesel niewiele drożej wyjdzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

Kurcze, duże to spalanie w mieście jak na takie w sumie niewielkie auto. Kysz kysz z silnikiem 1,2 115 KM palił mi w mieście 8 litrów, w trasie 6,9 przy dynamiczno-ekonomicznej jeździe, czyli takie 110 poza miastem, 130 na autostradach.

dokładnie takie jak się spodziewałem :ok: automat, moja żona ma dość ciężką nogę, a przejeżdża krótkie odcinki, ok. 2 - 4 km. Jak czasem zrobi dłuższy odcinek (około 10-12 km) to od razu spalanie spada. Jest fajna aplikacja, która podsumowuje każdą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bergerac napisał:

dokładnie takie jak się spodziewałem :ok: automat, moja żona ma dość ciężką nogę, a przejeżdża krótkie odcinki, ok. 2 - 4 km. Jak czasem zrobi dłuższy odcinek (około 10-12 km) to od razu spalanie spada. Jest fajna aplikacja, która podsumowuje każdą trasę.

No na tych trasach przy 110-130 liczyłem na max 6.5..  ale może kwestia automatu, ja tam raczej mam lekka noge.

a kopciucha nie chce, od 10 lat jeżdżę dieslami, wprawdzie nie mam nic przeciwko nim, ale EU ma i wolę już brać poprawkę na to że chcą wprowadzić możliwość ograniczania wjazdu diesli do centrum miasta itp. A autem mam zamiar pojeździć dłużej niż 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie takie jak się spodziewałem :ok: automat, moja żona ma dość ciężką nogę, a przejeżdża krótkie odcinki, ok. 2 - 4 km. Jak czasem zrobi dłuższy odcinek (około 10-12 km) to od razu spalanie spada. Jest fajna aplikacja, która podsumowuje każdą trasę.
Berg... A sterowanie w tym pugu jak się zimą sprawuje Zonce?... Brak pokręteł mnie odstrasza pomimo mojej sympatii do pugow

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Fili_P napisał:

Berg... A sterowanie w tym pugu jak się zimą sprawuje Zonce?... Brak pokręteł mnie odstrasza pomimo mojej sympatii do pugow

...
 

 

A ile musisz przy klimatyzacji majstrować? Przy A/C grzebię dwa razy do roku - w maju przestawiam na 20.0*C, w październiku na 19.0*C... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Fili_P napisał:

Berg... A sterowanie w tym pugu jak się zimą sprawuje Zonce?... Brak pokręteł mnie odstrasza pomimo mojej sympatii do pugow

...
 

chodzi Ci o klimę ? Bez problemu, pytałem ją, mówi, że prawie nie przestawia.

Mnie bardziej niż brak pokręteł co innego wkurza, bo te pstryczki są wygodne do obsługi nawet  w rękawiczkach, a brak synchro. Czyli musisz przestawiać dla każdej strefy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

 

A ile musisz przy klimatyzacji majstrować? Przy A/C grzebię dwa razy do roku - w maju przestawiam na 20.0*C, w październiku na 19.0*C... 

Ja wolę latem 22 :)

wtedy klima nie szaleje tak by schłodzić rozgrzane wnętrze.

ale zimą też 19 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał:

 

A ile musisz przy klimatyzacji majstrować? Przy A/C grzebię dwa razy do roku - w maju przestawiam na 20.0*C, w październiku na 19.0*C... 

 

Jak mialem automatyczna klime to nie schodzilem ponizej 21 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:

chodzi Ci o klimę ? Bez problemu, pytałem ją, mówi, że prawie nie przestawia.

Mnie bardziej niż brak pokręteł co innego wkurza, bo te pstryczki są wygodne do obsługi nawet  w rękawiczkach, a brak synchro. Czyli musisz przestawiać dla każdej strefy.

W Citroenie trzeba przytrzymać "AUTO" i się synchronizują - sterowanie całością jest przez ustawianie temperatury dla kierowcy. Dopiero jak pasażer sobie zmieni to wtedy znowu się 'rozchodzą'...

 

Takie rzeczy to oczywiście dopiero w instrukcji znalazłem, to taka książeczka dodawana do samochodu, najczęściej rzucana w kąt, ale jednak czasami przydatna i można się z niej ciekawych rzeczy dowiedzieć 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Citroenie trzeba przytrzymać "AUTO" i się synchronizują - sterowanie całością jest przez ustawianie temperatury dla kierowcy. Dopiero jak pasażer sobie zmieni to wtedy znowu się 'rozchodzą'...
 
Takie rzeczy to oczywiście dopiero w instrukcji znalazłem, to taka książeczka dodawana do samochodu, najczęściej rzucana w kąt, ale jednak czasami przydatna i można się z niej ciekawych rzeczy dowiedzieć 

Tu tak nie dziala. A jak nie moglem sobie z tym poradzic to siegnalem do instrukcji, slowa na ten temat nie ma. Przyciskiem auto zmienia sie tryb dzialania klimy: soft, normalny, fast

Co do obslugi przelacznikow - wygodne:
da410849ad80b443d5bd23b01a1bf4ca.heic


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Tu tak nie dziala. A jak nie m0623/da410849ad80b443d5bd23b01a1bf4ca.heic&key=c5fd464c531b6bd91f724b5b4ae0a90f42f027f5420daa9bfalk


Z tą klima to w sumie fakt...... Chociaż ja tam lubię sobie pogrzebać....
Głośność radia/next stacja i mute od BT na kierownicy jest pewnie... Czy też miziologia?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.06.2018 o 06:51, rwIcIk napisał:

Ja wolę latem 22 :)

wtedy klima nie szaleje tak by schłodzić rozgrzane wnętrze.

ale zimą też 19 :)

 

Ja dokłądnie odwrotnie. latem jak jest wszędzie gorąco to schładzam do 19 ale zima jak jest zimno i mam bilans ujemny ciepła to lubię sobie podgrzać do 21-22. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.06.2018 o 12:19, bergerac napisał:


Tu tak nie dziala. A jak nie moglem sobie z tym poradzic to siegnalem do instrukcji, slowa na ten temat nie ma. Przyciskiem auto zmienia sie tryb dzialania klimy: soft, normalny, fast

Co do obslugi przelacznikow - wygodne:
da410849ad80b443d5bd23b01a1bf4ca.heic


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zamieniłbym rozwiązanie na to, które mam w swoim GP (w pincecie też tego brakuje) - w GP jest prawdziwa dwustrefowa - obejmuje również kierunki nawiewu).

Zdjęcie z netu, żonka pojechała do pracy autem, więc nie zrobię teraz fotki. Kolorystyka ta sama (na zdjęciu panel nie jest ustawiony w trybie FULL AUTO, ktoś delikatnie pomagał w ustawieniach)

 

fiat_grande_punto_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2018 o 20:22, husky83 napisał:

100KM mile widziane, ale nie konieczne. Ale 6 biegów już tak. Masz rację z tym zestopniowaniem, ale w Sandero niestety nie jest zbyt dobrze - oglądałem masę testów, porównań itd i na autostradzie przy 120Km/h obroty i hałas już całkiem spory.  Gdyby tam była skrzynia 6 biegowa już bym nim jeździł :)

Szóstka nie zawsze załatwi sprawę - często przełożenie na V biegu w skrzyni "5" jest takie samo jak VI biegu w skrzyni "6". Gęściej zestopniowane biegi pozwalają lepiej wykorzystać charakterystykę silnika i poprawić przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.06.2018 o 10:39, Majkiel napisał:

Szóstka nie zawsze załatwi sprawę - często przełożenie na V biegu w skrzyni "5" jest takie samo jak VI biegu w skrzyni "6". Gęściej zestopniowane biegi pozwalają lepiej wykorzystać charakterystykę silnika i poprawić przyspieszenie.

Tylko jest jeden problem - nie ma nigdzie fajnego zestawienia które pomogą wybrać auto z  'odpowiednio' (dla mnie) wystopniowaną skrzynią. W Grande Punto mam całkiem fajną skrzynię, gdzie przy 140km/h mam 2750obr/min (bo to diesel). Idealnie, bo szybciej nie jeżdżę.  Znalazłem stronkę, która ma niby zestawienie przełożeń i wg niej taki Peugeot 2008 z 1.2 130KM i skrzynią 6 biegową ma dokładnie tyle samo, a tymczasem patrząc na youtubie - przy 140km/h ma ok. 3200 obrotów (przy czym trzeba brać poprawkę, że to benzyniak). No i bądź tu mądry :(

Póki co umawiam się na jazdę Peugeotem i zobaczymy. Kona (z tego co piszą w necie) za dużo pali.. Ewentualnie patrzę jeszcze za czymś ciut większym, żeby stosować jako auto rodzinne (chociaż mam Grand Picasso, ale już też 10 lat mu się zbliża), ale to znowu cena ostro do góry lub wyposażenie ostro w dół ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, husky83 napisał:

W Grande Punto mam całkiem fajną skrzynię, gdzie przy 140km/h mam 2750obr/min (bo to diesel). Idealnie, bo szybciej nie jeżdżę. 

Zaleta diesla ;)

Ja mam na szóstce poniżej 100 km/h przy takich obrotach ;)

A przy 4000rpm to mam około 140-145.

Tylko że to 16V, które zaczyna żyć przy takich obrotach przy których diesel już dostaje zadyszki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Majkiel napisał:

Zaleta diesla ;)

Ja mam na szóstce poniżej 100 km/h przy takich obrotach ;)

A przy 4000rpm to mam około 140-145.

Tylko że to 16V, które zaczyna żyć przy takich obrotach przy których diesel już dostaje zadyszki ;)

Dlatego też troszkę mnie ciągnie do diesli, ale przez plany zakazów wjazdu do centrum dla diesli jednak wolę benzyniaka (i ewentualnie zagazować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, husky83 napisał:

Dlatego też troszkę mnie ciągnie do diesli, ale przez plany zakazów wjazdu do centrum dla diesli jednak wolę benzyniaka (i ewentualnie zagazować)

Pytanie czy taki zakaz będzie, kiedy będzie, czy dotyczyć będzie wszystkich diesli czy tylko starych pasków w tedeiku.

Nowoczesnemu dieslowi nie pozwolą, a jak zimą popatrzy się na stare kamienice, to w co drugiej trwa konklawe ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.06.2018 o 12:19, bergerac napisał:


Tu tak nie dziala. A jak nie moglem sobie z tym poradzic to siegnalem do instrukcji, slowa na ten temat nie ma. Przyciskiem auto zmienia sie tryb dzialania klimy: soft, normalny, fast

Co do obslugi przelacznikow - wygodne:
da410849ad80b443d5bd23b01a1bf4ca.heic


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Spróbuj po naciśnięciu "Auto" nacisnąć jeszcze raz. U mnie to synchronizuje strefy i trzyma potem zsynchronizowane dopóki pasażer sobie nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Majkiel napisał:

Pytanie czy taki zakaz będzie, kiedy będzie, czy dotyczyć będzie wszystkich diesli czy tylko starych pasków w tedeiku.

Nowoczesnemu dieslowi nie pozwolą, a jak zimą popatrzy się na stare kamienice, to w co drugiej trwa konklawe ;)

 

 

Nie będzie żadnego zakazu dla diesli. Będą ograniczenia związane z normami Euro. Ale takie już dziś są i jakoś nie przysparzają problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Majkiel napisał:

Pytanie czy taki zakaz będzie, kiedy będzie, czy dotyczyć będzie wszystkich diesli czy tylko starych pasków w tedeiku.

Nowoczesnemu dieslowi nie pozwolą, a jak zimą popatrzy się na stare kamienice, to w co drugiej trwa konklawe ;)

 

O ile kojarzę (ale nie śledzę tego aż tak, więc może się mylę), to ustawa pozwalająca miastom >100k mieszkańców wprowadzić taki zakaz to już przeszła.

Różnica w cenie wg konfiguratora to 8k pomiędzy 1.2 130KM w benzynie a 1.6 120KM w dieslu... Za tyle można założyć instalację LPG VI generacji i jeździć jeszcze taniej, ale czy dużej?

 

Jak tak dalej pójdzie to kupię znowu 5-7 latka, żeby się potem nie wkurzać że tyle kasy i błędna decyzja (a cokolwiek się kupi i tak tak będzie)

Powinien istnieć jeden model samochodu z jednym silnikiem, nie byłoby dylematu

😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie będzie żadnego zakazu dla diesli. Będą ograniczenia związane z normami Euro. Ale takie już dziś są i jakoś nie przysparzają problemów.

Oby, bo nasi chyba widzą tylko rozróżnienie na Diesel/benzyna i kiedyś już coś z rocznikami kombinowali, nie zwracając uwagi na normy euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, husky83 napisał:

Oby, bo nasi chyba widzą tylko rozróżnienie na Diesel/benzyna i kiedyś już coś z rocznikami kombinowali, nie zwracając uwagi na normy euro

 

Zakładam że pójdą w ślady innych krajów EU. Chociaż z uwagi na to, kogo wybrano ostatnio do rządzenia to nie dam sobie ręki uciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

 

Zakładam że pójdą w ślady innych krajów EU. Chociaż z uwagi na to, kogo wybrano ostatnio do rządzenia to nie dam sobie ręki uciąć.

no właśnie.... No w każdym razie stąd pomysł na benzyniaka, zresztą teraz robię 2k miesięcznie, a kto wie, może za rok będę robił mniejsze odległości (albo większe) i może benzyniak nawet bez LPG spokojnie wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, husky83 napisał:

O ile kojarzę (ale nie śledzę tego aż tak, więc może się mylę), to ustawa pozwalająca miastom >100k mieszkańców wprowadzić taki zakaz to już przeszła.

 

Mogą zabronić wjazdu z konkretną normą. Sprawnym dieslom z Euro6 nikt zabraniać jeszcze długo nie będzie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, husky83 napisał:

Tylko jest jeden problem - nie ma nigdzie fajnego zestawienia które pomogą wybrać auto z  'odpowiednio' (dla mnie) wystopniowaną skrzynią. W Grande Punto mam całkiem fajną skrzynię, gdzie przy 140km/h mam 2750obr/min (bo to diesel). Idealnie, bo szybciej nie jeżdżę.  Znalazłem stronkę, która ma niby zestawienie przełożeń i wg niej taki Peugeot 2008 z 1.2 130KM i skrzynią 6 biegową ma dokładnie tyle samo, a tymczasem patrząc na youtubie - przy 140km/h ma ok. 3200 obrotów (przy czym trzeba brać poprawkę, że to benzyniak). No i bądź tu mądry :(

Póki co umawiam się na jazdę Peugeotem i zobaczymy. Kona (z tego co piszą w necie) za dużo pali.. Ewentualnie patrzę jeszcze za czymś ciut większym, żeby stosować jako auto rodzinne (chociaż mam Grand Picasso, ale już też 10 lat mu się zbliża), ale to znowu cena ostro do góry lub wyposażenie ostro w dół ;-)

 

 

Przejedz sie moze Mokka X z 1.4T... Jezeli siedzi tam ta sama skrzynia co w Astrze, to ona ma dosc dlugie przelozenia.

Przy 140km/h jest wlasnie ponizej 3kRPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, husky83 napisał:

Oby, bo nasi chyba widzą tylko rozróżnienie na Diesel/benzyna i kiedyś już coś z rocznikami kombinowali, nie zwracając uwagi na normy euro

 

Kombinowali bardzo dobrze, właśnie ze względu na normy. To pismaki uprościli, że chodzi o lata - bo tak w uproszczeniu jest (Euro5 było obowiązkowe od 2010, Euro6 obowiązkowe od 2015 itd). 

 

Polski rząd ma jakieś dziwne problemy, a winę za swoją ospałość zrzuca na Komisję Europejską. Na bagnach odpowiednika podatku akcyzowego na elektryki nie ma wcale, mimo że na spalinówki wynosi od 15% - i jakoś można, KE się nie czepia. A w PL "niedozwolona pomoc publiczna"?! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Przejedz sie moze Mokka X z 1.4T... Jezeli siedzi tam ta sama skrzynia co w Astrze, to ona ma dosc dlugie przelozenia.

Przy 140km/h jest wlasnie ponizej 3kRPM.

I jest od razu z LPG, tylko problem w tym (znowu szukam problemów :P), że ceny z tym silnikiem zaczynają się tam, gdzie jest już 2008 w wersji Allure... Ale kolega od roku jeździ astrą z tym silnikiem i mega zadowolony... Do przemyślenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

Zaleta diesla ;)

Ja mam na szóstce poniżej 100 km/h przy takich obrotach ;)

A przy 4000rpm to mam około 140-145.

Tylko że to 16V, które zaczyna żyć przy takich obrotach przy których diesel już dostaje zadyszki ;)

Zaleta nie tyle diesla, co turbiny :)

Benzyna turbo też by dawała znaki życia na niższych obrotach.

Mnie właśnie w dieslu wkurza mały zakres obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po jeździe próbnej. Mała kierownica. Cholernie mała :-) Ale to kwestia przyzwyczajenia. 

Ale autko strasznie mi się podoba i bardzo dobrze się nim jeździ. Wprawdzie nie jeździłem w mieście tylko wypad na autostradę i łącznie ok 20km, ale tak naprawdę o to właśnie o coś takiego mi chodziło. Przy 140km/h ok. 3000 obrotów, spalanie na poziomie 7.2-7.5 wg komputera, przy 120 (obrotów nie pamiętam) spalanie w okolicy 6.5 wg komputera. 

Wprawdzie planuję jeszcze przejechać się Koną i być może C3 Aircrossem, ale chyba coś z tego będzie (o ile żona znowu nie zmieni zdania 'po co nam takie auto, lepiej kupić jakiegoś 5 latka')... 

 

Co ciekawe - nie rozumiem tych obrotów. Wg jednej stronki, na której są przełożenia biegów i symulacje - przy 140km/h powinien mieć 2750 obrotów. Wg filmików na youtubie - a konkretnie wg jednego, przy 140km/h powinno być 3250 obrotów. A tymczasem przy 140 było równo 3000 obrotów.... Już nie łapię jak to jest :(

 

Nieco gorsza kwestia z ewentualnym dołożeniem gazu - Peugeot - nie licząc 301 - nie montuje w żadnym samochodzie LPG, więc instalacja Prins'a tylko w zewnętrznym zakładzie po zakończeniu gwarancji - o ile leasingodawca się zgodzi, bo w trakcie gwarancji na pewno się nie zgodzi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, husky83 napisał:

Nieco gorsza kwestia z ewentualnym dołożeniem gazu - Peugeot - nie licząc 301 - nie montuje w żadnym samochodzie LPG, więc instalacja Prins'a tylko w zewnętrznym zakładzie po zakończeniu gwarancji - o ile leasingodawca się zgodzi, bo w trakcie gwarancji na pewno się nie zgodzi... 

 

Tam siedzi wtrysk bezposredni, wiec z LPG to raczej poki co slabo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tam siedzi wtrysk bezposredni, wiec z LPG to raczej poki co slabo...

Ja cały czas pisze o firmie Prins i ich VSI-2.0 Di,czyli instalacji dla wtrysku bezpośredniego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, husky83 napisał:

Ja cały czas pisze o firmie Prins i ich VSI-2.0 Di,czyli instalacji dla wtrysku bezpośredniego 

Oni chyba sprzedają auta z LPG i gwarancja (przynajmniej takie ogłoszenia widziałem).

Pewnie na zasadzie ubezpieczenia, czy cos, zapytać nie zaszkodzi (może i leasing jest możliwy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ZUBERTO napisał:

Oni chyba sprzedają auta z LPG i gwarancja (przynajmniej takie ogłoszenia widziałem).

Pewnie na zasadzie ubezpieczenia, czy cos, zapytać nie zaszkodzi (może i leasing jest możliwy).

Oni = kto? Prins? 

 

W Peugeocie pytałem - gaz poza ich serwisem (a oni nie zakładają tej instalacji) = utrata gwarancji, a leasingodawca nie zgodzi się na zerwanie gwarancji, więc jedynie to można w umowie leasingowej próbować zawrzeć klauzulę, że na własny kosz mogę dorobić instalację, oczywiście po upływie gwarancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, husky83 napisał:

Oni = kto? Prins? 

 

W Peugeocie pytałem - gaz poza ich serwisem (a oni nie zakładają tej instalacji) = utrata gwarancji, a leasingodawca nie zgodzi się na zerwanie gwarancji, więc jedynie to można w umowie leasingowej próbować zawrzeć klauzulę, że na własny kosz mogę dorobić instalację, oczywiście po upływie gwarancji. 

Tak.

Teraz wprost o gwarancji nie pisza, a dodatkowym ubezpieczeniu i oferta skromniejsza.

https://prinsautogaz.otomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, husky83 napisał:

Jestem po jeździe próbnej. Mała kierownica. Cholernie mała 🙂 Ale to kwestia przyzwyczajenia. 

Ale autko strasznie mi się podoba i bardzo dobrze się nim jeździ. Wprawdzie nie jeździłem w mieście tylko wypad na autostradę i łącznie ok 20km, ale tak naprawdę o to właśnie o coś takiego mi chodziło. Przy 140km/h ok. 3000 obrotów, spalanie na poziomie 7.2-7.5 wg komputera, przy 120 (obrotów nie pamiętam) spalanie w okolicy 6.5 wg komputera. 

Wprawdzie planuję jeszcze przejechać się Koną i być może C3 Aircrossem, ale chyba coś z tego będzie (o ile żona znowu nie zmieni zdania 'po co nam takie auto, lepiej kupić jakiegoś 5 latka')... 

 

Co ciekawe - nie rozumiem tych obrotów. Wg jednej stronki, na której są przełożenia biegów i symulacje - przy 140km/h powinien mieć 2750 obrotów. Wg filmików na youtubie - a konkretnie wg jednego, przy 140km/h powinno być 3250 obrotów. A tymczasem przy 140 było równo 3000 obrotów.... Już nie łapię jak to jest :(

 

Nieco gorsza kwestia z ewentualnym dołożeniem gazu - Peugeot - nie licząc 301 - nie montuje w żadnym samochodzie LPG, więc instalacja Prins'a tylko w zewnętrznym zakładzie po zakończeniu gwarancji - o ile leasingodawca się zgodzi, bo w trakcie gwarancji na pewno się nie zgodzi... 

moja żona bardzo lubi to auto, mi tez się podoba. Ale popróbuj inne, warto wyrobić sobie dobry ogląd sytuacji, zwłaszcza jak się wydaje 70-80 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście po kilku jazdach testowych i wielokrotnym wysiadywaniu w salonach najbardziej podchodzi Suzuki SX S-Cross 1.4 

Tylko to już bliżej 85 i zastanawiam się czy jest sens wydawać tyle na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jakubek napisał:

Tylko to już bliżej 85 i zastanawiam się czy jest sens wydawać tyle na auto.

To już Twoja decyzja. Dla jednego jest sens, dla innego nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, krowka napisał:

To już Twoja decyzja. Dla jednego jest sens, dla innego nie ma sensu.

na zasadzie 'dołóż 100k i kup coś porządnego' 🙂 Tylko że s-cross w wersji jaka by mnie interesowała (czyli skrzynia 6 biegowa , troszkę większy silnik) to koszt od 80k za golasa. Z drugiej strony ten golas jest niewiele gorzej wyposażony niż ten Peugeot....

Zabiję! Po co mi o nim przypominałeś, znowu mam mętlik w głowie 🕵️‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jakubek napisał:

Sx cross 1.4T 140 km wersja premium za 80 tys. Ma wszystko co potrzeba.

Nie wszystko.. Brakuje przednich czujników. I nie pomalowany (w sensie biały czy jaki tam jest standardowy)  Poza tym miodzio 😄 Cena w 2 letnim leasingu 85000zł (wpłata własna 45%, wykup 19%, łącznie na 105,08%)

Za Peugeota 2008 na wypasie 82300zł (45%/19%, ale na 101% i cena startowa 81500 już za konkretny egzemplarz).

 

W Peugeocie (w porównaniu do Suzuki) opony całoroczne (więc odpada kupno zimówek), dach panoramiczny, przednie czujniki parkowania, park asist, grip control, mniejsze spalanie (podobno)

W Suzuki (w porównaniu do Peugeota) podgrzewane siedzenia, światła full led, więcej miejsca (do sprawdzenia organoleptycznie 🙂 ) większy bagażnik, dłuższa o rok gwarancja, mocniejszy silnik (4-cyl), większy prześwit

 

Oczywiście różnic jest więcej, ale to takie na szybko znalezione...

Ale jeśli dodać czujniki parkowania, opony i inny kolor to wychodzi 90k, więc z leasingiem 95k, a to już stanowczo za dużo (biorąc pod uwagę, że przed chwilą zastanawiałem się czy nie wziąć demówki 2008 z przebiegiem 700km za 72k).

 

Ogólnie to żona (zresztą ja też) zastanawia się, czy jeszcze traktować takie auto jako 'zamiast Punta' czy już jako rodzinne - na przyszłość zamiast C4GP (chociaż wiadomo - C4 dużo większe).

No i czy jest sens wydawania takiej kasy na auto, które w 85-90% będzie woziło jedną osobę i powietrze 🤣 Ale to oczywiście już musimy rozwiązać we własnym zakresie....

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, husky83 napisał:

Nie wszystko.. Brakuje przednich czujników. I nie pomalowany (w sensie biały czy jaki tam jest standardowy)  Poza tym miodzio 😄 Cena w 2 letnim leasingu 85000zł (wpłata własna 45%, wykup 19%, łącznie na 105,08%)

Za Peugeota 2008 na wypasie 82300zł (45%/19%, ale na 101% i cena startowa 81500 już za konkretny egzemplarz).

 

W Peugeocie (w porównaniu do Suzuki) opony całoroczne (więc odpada kupno zimówek), dach panoramiczny, przednie czujniki parkowania, park asist, grip control, mniejsze spalanie (podobno)

 W Suzuki (w porównaniu do Peugeota) podgrzewane siedzenia, światła full led, więcej miejsca (do sprawdzenia organoleptycznie 🙂 ) większy bagażnik, dłuższa o rok gwarancja, mocniejszy silnik (4-cyl), większy prześwit

 

Oczywiście różnic jest więcej, ale to takie na szybko znalezione...

Ale jeśli dodać czujniki parkowania, opony i inny kolor to wychodzi 90k, więc z leasingiem 95k, a to już stanowczo za dużo (biorąc pod uwagę, że przed chwilą zastanawiałem się czy nie wziąć demówki 2008 z przebiegiem 700km za 72k).

 

Ogólnie to żona (zresztą ja też) zastanawia się, czy jeszcze traktować takie auto jako 'zamiast Punta' czy już jako rodzinne - na przyszłość zamiast C4GP (chociaż wiadomo - C4 dużo większe).

No i czy jest sens wydawania takiej kasy na auto, które w 85-90% będzie woziło jedną osobę i powietrze 🤣 Ale to oczywiście już musimy rozwiązać we własnym zakresie....

 

 

 

 

z tego co pamiętam to podgrzewane fotele w pugu kosztowały względnie nieduże pieniądze, chyba ok. 600-700 zł. Zastanów się też nad wersją 110KM - jeździ całkiem przyzwoicie, a jednak jest trochę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bergerac napisał:

z tego co pamiętam to podgrzewane fotele w pugu kosztowały względnie nieduże pieniądze, chyba ok. 600-700 zł. Zastanów się też nad wersją 110KM - jeździ całkiem przyzwoicie, a jednak jest trochę tańsze.

Teraz w ogóle nie widzę tego w opcjach, tak samo jak park asist. A wersja 110KM jest już tylko z automatem - i to droższa. Pewnie znajdą się jeszcze jakieś egzemplarze na placach (tak jak z park asist), więc może faktycznie zapytam jaka byłaby cena za taki silnik, chociaż nie ukrywam, że 130KM bardziej kusi 😄

 

aaa, już wiem.. Wersja 110KM była w manualu ze skrzynią 5-biegową, ale obecnie (w konfiguratorze) tylko automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pfikusny napisał:

Oo siema :)

Nie bądź mientki - bierz ARO z wybuchającym akumulatorem 😂

Panie, Arem to ja się w życiu wystarczająco najeździłem, chociaż żaden akumulator mu nie wybuchł 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, husky83 napisał:

Teraz w ogóle nie widzę tego w opcjach, tak samo jak park asist. A wersja 110KM jest już tylko z automatem - i to droższa. Pewnie znajdą się jeszcze jakieś egzemplarze na placach (tak jak z park asist), więc może faktycznie zapytam jaka byłaby cena za taki silnik, chociaż nie ukrywam, że 130KM bardziej kusi 😄<span>

  

 aaa, już wiem.. Wersja 110KM była w manualu ze skrzynią 5-biegową, ale obecnie (w konfiguratorze) tylko automat

jak byś chciał, to mogę mojego sprzedawcę zapytać o cenę, żebyś mógł sobie porównać. Wyślij mi tylko priv z oczekiwaną konfiguracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.