Skocz do zawartości

Fiat Tipo może być wycofany ze sprzedaży w UE


Miromat

Rekomendowane odpowiedzi

Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem?

Tak patrzę to chyba przespali troszkę temat silników, bo w ich ofercie brakuje jakiegoś nowego 1.2Turbo jako uzupełnienie 0,9.

Póki co zanosi się na to, że zostaną w ofercie same auta z serii 500 dostępne z silnikami 0,9 o różnej mocy... trochę słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Miromat napisał:

Jeden z najpopularniejszych modeli Fiata w Polsce może niedługo zniknąć z salonów w UE.

https://moto.onet.pl/aktualnosci/fiat-rezygnuje-z-modelu-tipo-w-europie/1s9gcfn

 

Taki manewr to naprawde mogli wymyslic chyba tylko Wlosi :hehe:

Wpakowac  kupe kasy w projek i wycofac go po 2 latach :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miromat napisał:

Jeden z najpopularniejszych modeli Fiata w Polsce może niedługo zniknąć z salonów w UE.

https://moto.onet.pl/aktualnosci/fiat-rezygnuje-z-modelu-tipo-w-europie/1s9gcfn

@OZI już o tym pisał zdaje mi się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kraviec napisał:

Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem?

Tak patrzę to chyba przespali troszkę temat silników, bo w ich ofercie brakuje jakiegoś nowego 1.2Turbo jako uzupełnienie 0,9.

Póki co zanosi się na to, że zostaną w ofercie same auta z serii 500 dostępne z silnikami 0,9 o różnej mocy... trochę słabo.

Wprowadzają zupełnie nową rodzinę silników firefly 1.0 oraz 1.3 o mocach od 120km do 180km. Jako pierwszy otrzymał te silnik Jeep Renegate, za chwilę będzie 500X po restylingu, później 500L, Giulietta.

Silnik już są produkowane w Bielsku.

Inna kwestia czy wprowadzą te silnik do Tipo, Sergio twierdzi, że nie kalkuje się im to. Tipo daje zbyt mały zysk, mimo, że sprzedaż idzie dobrze. Znacznie więcej zarabiają na całej rodzinie 500.

 

Renegade po FL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beda sprzedawali tam gdzie sie to oplaca czyli poza EU. Pewnie koszt dostosowania auta do nowych firefly jest kosmiczny vs zysk. Z drugiej strony rozpoczynac projekt i nie przewidziec, ze za dwa lata auto zniknie z salonow w EU to nie wiem co trzeba miec w glowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Beda sprzedawali tam gdzie sie to oplaca czyli poza EU. Pewnie koszt dostosowania auta do nowych firefly jest kosmiczny vs zysk. Z drugiej strony rozpoczynac projekt i nie przewidziec, ze za dwa lata auto zniknie z salonow w EU to nie wiem co trzeba miec w glowie.

Podobnie było z modelem Idea czy Strada.

Zaprzestano sprzedaży w Polsce dość szybko.

A Tipo pewnie będą produkować w Brazylii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.06.2018 o 15:57, Kraviec napisał:

Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem?

silnik 0,9 jest skazany na śmierć, jego produkcja została rozrzucona po 2 halach, bo trzeba było zrobić miejsce dla nowego silnika, i bardziej przypomina manufakturę niż produkcję. Choć ponoć ostatnio nastąpił wzrost zamówień, szczególnie w wersji metan (ok 30-40% sprzedaży Twin Air to metan). Dla porównania, produkcja TA jest przewidywana na ok 40 tys szt, nowe silniki mają obecny target 200 tys i podpisane jest zwiększenie produkcji do 400 tys (docelowe plany mówią o 600 tys za ok 2-3 lata po śmierci 1,3 MJ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2018 o 21:32, Wojtas_BB napisał:

silnik 0,9 jest skazany na śmierć, jego produkcja została rozrzucona po 2 halach, bo trzeba było zrobić miejsce dla nowego silnika, i bardziej przypomina manufakturę niż produkcję. Choć ponoć ostatnio nastąpił wzrost zamówień, szczególnie w wersji metan (ok 30-40% sprzedaży Twin Air to metan). Dla porównania, produkcja TA jest przewidywana na ok 40 tys szt, nowe silniki mają obecny target 200 tys i podpisane jest zwiększenie produkcji do 400 tys (docelowe plany mówią o 600 tys za ok 2-3 lata po śmierci 1,3 MJ)

Kolega w tej fabryce pracuje ze takir info dokladne  ma?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.06.2018 o 16:00, Maciej__ napisał:

Taki manewr to naprawde mogli wymyslic chyba tylko Wlosi :hehe:

Wpakowac  kupe kasy w projek i wycofac go po 2 latach :facepalm:

Dalej będą klepać w Turcji, Brazylii i te samochody sprzedawać się będą jak świeże bułeczki poza UE bez żadnych inwestycji w zmiany, dostosowywanie itp.

U nas będzie Panda i "500" we wszystkich możliwych rozmiarach.

 

Dnia 21.06.2018 o 19:25, dzidzia napisał:

Inna kwestia czy wprowadzą te silnik do Tipo, Sergio twierdzi, że nie kalkuje się im to. Tipo daje zbyt mały zysk, mimo, że sprzedaż idzie dobrze. Znacznie więcej zarabiają na całej rodzinie 500.

Dokładnie - auto jest stosunkowo tanie i nawet przy dużej skali sprzedaży takie dostosowanie może się prędko nie zwrócić. Technicznie, pewnie nie problem - ot zwykły swap, ale pewnie konieczne testy, homologacje itp. 

 

Choć tak naprawdę to trochę szkoda - mogliby np. przygotować jeden silnik - choćby ten T3 (1.0, 120KM), który na pewno w Tipo będzie lepszym rozwiązaniem niż 1.4 95KM, a skoro silniki FireFly są "światowe" i trafiają do Fiatów Mobi, Uno, Argo, Cronos, to i do Tipo prędzej czy później je wsadzą. Chyba lepiej wszędzie montować motory tej samej rodziny niż tu fire, tam firefly, a tam etorq.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Ten 1.0 ma miec poczatkowo 72km, zastapi 1.2 69km... Pozniej pewnie doloza konikow ...

72 KM będzie miała wersja południowoamerykańska 

 

N3: 999ccm, 72KM lub 77KM, 102Nm lub 107Nm - Uno, Argo

N4: 1332ccm, 101KM lub 109KM, 134 lub 139Nm - Uno, Argo

T3: 999ccm, 120KM, 190Nm - Renegade, 500X

T4: 1332ccm, 150KM lub 180KM, 270Nm - Renegade, 500X, Giulietta

 

Także na rynek europejski planują 3 i 4-ro cylindrowe jednostki T :)

 

Taki tipo, nawet z tym 1.0 120KM, byłby całkiem ciekawy - Golf, Focus, czy Octavia są cięższe, a litrówki do nich pchają. Gdyby jeszcze cena była zadowalająca, to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke to zamotane.bo mi obilo sie o uszy ze 500 ma dostac silnik 1.0 72 km. Ma zastapic wlasnie ten 1.2 69 km. Nie wierze zeby do 500 odrazu napchali 120km. Pozyjemy zobaczymy co makarony wsadza do malej 500. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Troszke to zamotane.bo mi obilo sie o uszy ze 500 ma dostac silnik 1.0 72 km. Ma zastapic wlasnie ten 1.2 69 km. Nie wierze zeby do 500 odrazu napchali 120km. Pozyjemy zobaczymy co makarony wsadza do malej 500. 

Może 500 dostanie 72KM, a 500X tak jak pisałem wcześniej 120KM albo nawet 150KM.

Obecnie 500X ma albo MultiAir'a 140KM albo E-Ttorq'a 110KM, więc brzmi to prawdopodobnie i całkiem rozsądnie.

Ten 1.0 72KM trafi też pewnie do Pandy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2018 o 10:34, Majkiel napisał:

Obecnie 500X ma albo MultiAir'a 140KM albo E-Ttorq'a 110KM,

Z benzyn przeoczyłeś MA 1.4 170KM z AT9. Tak, trzeba jeszcze spojrzeć na wersję Offroad Look, w której jest dostępny, a nie patrzeć tylko na City/Urban Look. Zapewne więc będzie i benzyna 180KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W małych autach 500/Panda zostaje narazie 1.2 69KM zmiany przynajmniej na ten moment nie są planowane. Co do Renegada i 500X dziwna sprawa bo w 500X zostaje silnik 1.6 E-torq a w Jeepie nie będzie dostępny😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.07.2018 o 10:31, BartoSMK napisał:

W małych autach 500/Panda zostaje narazie 1.2 69KM zmiany przynajmniej na ten moment nie są planowane. Co do Renegada i 500X dziwna sprawa bo w 500X zostaje silnik 1.6 E-torq a w Jeepie nie będzie dostępny😉

Ta różnica może wynika z tego, że Jeep będzie miał jakiś lifting a 500X nie? Może być tak, że dopiero nowe bądź po-liftingowe modele obowiązują nowe normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dzidzia napisał:

500X będzie miał lifiting lada dzień, będą nowe siliniki Firefly, oświetlenie Full Led i parę innych detali.

Fajne auto dla singla/pary/do miasta, ale jak ktoś ma 2 dzieci, to o ile Tipo jak najbardziej to tutaj mamy bagażnik jak w Punto.

A rodziny, to dość duża grupa odbiorców i często mająca dużo innych wydatków - szukają zatem auta niedrogiego. Konkurencja jest duża, ale kawałek tego niemałego tortu przypadł by i Fiatowi.

Pożyjemy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Majkiel napisał:

Fajne auto dla singla/pary/do miasta, ale jak ktoś ma 2 dzieci, to o ile Tipo jak najbardziej to tutaj mamy bagażnik jak w Punto.

Jestem przypadkiem z dwójką dzieci (w GP jeszcze wózek był dwa lata temu wożony)  i nie narzekam - auto kupione z pełną świadomością co do bagażnika. Bagażnik owszem, jest nawet mniejszy niż w Grande Punto, jeśli ma się koło zapasowe - wtedy ma tylko 270l, ale za to płaska powierzchnia większa. Bez koła, standardowo zestaw, jest 350l, więc trochę więcej niż w GP, które ma 275l. Do załadunku pod płytą na kole się coś pomieści, więc tragedii nie ma. W razie potrzeby zawsze można zostawić koło :phi: Zawsze można też zapodać coś na relingi poza rowerami ;)
W Tipo sedanie/SW woziłbym powietrze w bagażniku na co dzień (swoją drogą w obu autach jest wożone), a długość auta by mi tylko przeszkadzała przy znalezieniu miejsca do parkowania (jeździłem zastępczym sedanem, więc porównanie do zwykłej codziennej jazdy mam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, krowka napisał:

Jestem przypadkiem z dwójką dzieci (w GP jeszcze wózek był dwa lata temu wożony)  i nie narzekam - auto kupione z pełną świadomością co do bagażnika. Bagażnik owszem, jest nawet mniejszy niż w Grande Punto, jeśli ma się koło zapasowe - wtedy ma tylko 270l, ale za to płaska powierzchnia większa. Bez koła, standardowo zestaw, jest 350l, więc trochę więcej niż w GP, które ma 275l. Do załadunku pod płytą na kole się coś pomieści, więc tragedii nie ma. W razie potrzeby zawsze można zostawić koło :phi: Zawsze można też zapodać coś na relingi poza rowerami ;)
W Tipo sedanie/SW woziłbym powietrze w bagażniku na co dzień (swoją drogą w obu autach jest wożone), a długość auta by mi tylko przeszkadzała przy znalezieniu miejsca do parkowania (jeździłem zastępczym sedanem, więc porównanie do zwykłej codziennej jazdy mam).

Wiem że dać się da ;) Do bagażnika w Grande Punto wcisnąłem koło (w miejscu na koło mam zbiornik LPG) i wózek.

Ale na codzień, zwłascza gdy młody był mniejszy, najbardziej wkurzała mnie konieczność nie tyle składania wózka, ale jeszcze odczepiania kółek. Jak w 500x jest większa powierzchnia to już coś załatwia.

Też większość kilometrów wożę powietrze, ale taki Tipo 5D jest ok 10cm dłuższe od 500X, więc parkować się da, a bagażnik 440 (360 z kołem/butlą) pozwoli już zabrać dzieciakom na wakacje trochę zabawek, a i większe zakupy wejdą obok wózka ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos nowych norm emisji spalin: To w jaki sposób UE wycina wolny rynek pod płaszczykiem ochrony środowiska jest tak samo mądre, jak prostowanie bananów.  

Ludzie, którzy chcieli poruszać się tańszymi, ale nowymi autami, pozostaną przy swoich starych kopcących struclach, efekt będzie odwrotny od zamierzonego - bo ani nie będzie sprzedaży i ruchu podatkowego, ani nie będzie czystego powietrza. Typowy, nie pierwszy i nie ostatni przykład wylewania dziecka razem z kąpielą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego artykułu

"Im Tipo dürfte die neue Motorengeneration als 1,0-Liter-Dreizylinder und als 1,33-Liter-Vierzylinder kommen"

niemiecki znam jak znam, ale piszą że prawdopodobnie się pojawi, więc może :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2018 o 20:21, gilbert3 napisał:

A propos nowych norm emisji spalin: To w jaki sposób UE wycina wolny rynek pod płaszczykiem ochrony środowiska jest tak samo mądre, jak prostowanie bananów.  

Ludzie, którzy chcieli poruszać się tańszymi, ale nowymi autami, pozostaną przy swoich starych kopcących struclach, efekt będzie odwrotny od zamierzonego - bo ani nie będzie sprzedaży i ruchu podatkowego, ani nie będzie czystego powietrza. Typowy, nie pierwszy i nie ostatni przykład wylewania dziecka razem z kąpielą. 

Najpierw zrobili tak przepisy że pakowali wszędzie diesle. Od taczek do wyścigówek. Diesel był świetny, ekologiczny itd itp. Nagle diesel stał się śmierdzący i be a modne i ekologiczne zrobiły się hybrydy. Więc zaczynają je pakować wszędzie. Jakby nie można było robić tak jak reszta świata - tam gdzie się najlepiej sprawdza pakować diesla, gdzie indziej benzyny a jeszcze gdzie indziej hybrydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

Najpierw zrobili tak przepisy że pakowali wszędzie diesle. Od taczek do wyścigówek. Diesel był świetny, ekologiczny itd itp. Nagle diesel stał się śmierdzący i be a modne i ekologiczne zrobiły się hybrydy. Więc zaczynają je pakować wszędzie. Jakby nie można było robić tak jak reszta świata - tam gdzie się najlepiej sprawdza pakować diesla, gdzie indziej benzyny a jeszcze gdzie indziej hybrydy.

 

Wiesz że świat na US/OZI się nie kończy?  Chińczycy pakują EV gdzie się da, Japonia (nie tylko Toyota) wypycha hybrydy. Koreańczycy też silnie w EV inwestują... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał:

 

Wiesz że świat na US/OZI się nie kończy?  Chińczycy pakują EV gdzie się da, Japonia (nie tylko Toyota) wypycha hybrydy. Koreańczycy też silnie w EV inwestują... 

I co? Próbują pakować je wszędzie? A wcześniej byli zakochani w dieslach pakując je wszędzie gdzie mogli? Czy jednak podchodzą do tego dużo rozsądniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.