Miromat Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Jeden z najpopularniejszych modeli Fiata w Polsce może niedługo zniknąć z salonów w UE. https://moto.onet.pl/aktualnosci/fiat-rezygnuje-z-modelu-tipo-w-europie/1s9gcfn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem? Tak patrzę to chyba przespali troszkę temat silników, bo w ich ofercie brakuje jakiegoś nowego 1.2Turbo jako uzupełnienie 0,9. Póki co zanosi się na to, że zostaną w ofercie same auta z serii 500 dostępne z silnikami 0,9 o różnej mocy... trochę słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 49 minut temu, Miromat napisał: Jeden z najpopularniejszych modeli Fiata w Polsce może niedługo zniknąć z salonów w UE. https://moto.onet.pl/aktualnosci/fiat-rezygnuje-z-modelu-tipo-w-europie/1s9gcfn Taki manewr to naprawde mogli wymyslic chyba tylko Wlosi Wpakowac kupe kasy w projek i wycofac go po 2 latach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Wycofują przecież tylko diesla 1.6 i pewnie te antyczne silniki e-torq. Do tego w Genevie dopiero-co pokazali Tipo S-Design... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 1 godzinę temu, Miromat napisał: Jeden z najpopularniejszych modeli Fiata w Polsce może niedługo zniknąć z salonów w UE. https://moto.onet.pl/aktualnosci/fiat-rezygnuje-z-modelu-tipo-w-europie/1s9gcfn @OZI już o tym pisał zdaje mi się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 3 godziny temu, Kraviec napisał: Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem? Tak patrzę to chyba przespali troszkę temat silników, bo w ich ofercie brakuje jakiegoś nowego 1.2Turbo jako uzupełnienie 0,9. Póki co zanosi się na to, że zostaną w ofercie same auta z serii 500 dostępne z silnikami 0,9 o różnej mocy... trochę słabo. Wprowadzają zupełnie nową rodzinę silników firefly 1.0 oraz 1.3 o mocach od 120km do 180km. Jako pierwszy otrzymał te silnik Jeep Renegate, za chwilę będzie 500X po restylingu, później 500L, Giulietta. Silnik już są produkowane w Bielsku. Inna kwestia czy wprowadzą te silnik do Tipo, Sergio twierdzi, że nie kalkuje się im to. Tipo daje zbyt mały zysk, mimo, że sprzedaż idzie dobrze. Znacznie więcej zarabiają na całej rodzinie 500. Renegade po FL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Beda sprzedawali tam gdzie sie to oplaca czyli poza EU. Pewnie koszt dostosowania auta do nowych firefly jest kosmiczny vs zysk. Z drugiej strony rozpoczynac projekt i nie przewidziec, ze za dwa lata auto zniknie z salonow w EU to nie wiem co trzeba miec w glowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Godzinę temu, wujekcybul napisał: Beda sprzedawali tam gdzie sie to oplaca czyli poza EU. Pewnie koszt dostosowania auta do nowych firefly jest kosmiczny vs zysk. Z drugiej strony rozpoczynac projekt i nie przewidziec, ze za dwa lata auto zniknie z salonow w EU to nie wiem co trzeba miec w glowie. Podobnie było z modelem Idea czy Strada. Zaprzestano sprzedaży w Polsce dość szybko. A Tipo pewnie będą produkować w Brazylii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2018 Dnia 21.06.2018 o 15:57, Kraviec napisał: Mają przecież silnik 0,9 105koni więc w czym problem? silnik 0,9 jest skazany na śmierć, jego produkcja została rozrzucona po 2 halach, bo trzeba było zrobić miejsce dla nowego silnika, i bardziej przypomina manufakturę niż produkcję. Choć ponoć ostatnio nastąpił wzrost zamówień, szczególnie w wersji metan (ok 30-40% sprzedaży Twin Air to metan). Dla porównania, produkcja TA jest przewidywana na ok 40 tys szt, nowe silniki mają obecny target 200 tys i podpisane jest zwiększenie produkcji do 400 tys (docelowe plany mówią o 600 tys za ok 2-3 lata po śmierci 1,3 MJ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Dnia 22.06.2018 o 21:32, Wojtas_BB napisał: silnik 0,9 jest skazany na śmierć, jego produkcja została rozrzucona po 2 halach, bo trzeba było zrobić miejsce dla nowego silnika, i bardziej przypomina manufakturę niż produkcję. Choć ponoć ostatnio nastąpił wzrost zamówień, szczególnie w wersji metan (ok 30-40% sprzedaży Twin Air to metan). Dla porównania, produkcja TA jest przewidywana na ok 40 tys szt, nowe silniki mają obecny target 200 tys i podpisane jest zwiększenie produkcji do 400 tys (docelowe plany mówią o 600 tys za ok 2-3 lata po śmierci 1,3 MJ) Kolega w tej fabryce pracuje ze takir info dokladne ma?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Dnia 21.06.2018 o 16:00, Maciej__ napisał: Taki manewr to naprawde mogli wymyslic chyba tylko Wlosi Wpakowac kupe kasy w projek i wycofac go po 2 latach Dalej będą klepać w Turcji, Brazylii i te samochody sprzedawać się będą jak świeże bułeczki poza UE bez żadnych inwestycji w zmiany, dostosowywanie itp. U nas będzie Panda i "500" we wszystkich możliwych rozmiarach. Dnia 21.06.2018 o 19:25, dzidzia napisał: Inna kwestia czy wprowadzą te silnik do Tipo, Sergio twierdzi, że nie kalkuje się im to. Tipo daje zbyt mały zysk, mimo, że sprzedaż idzie dobrze. Znacznie więcej zarabiają na całej rodzinie 500. Dokładnie - auto jest stosunkowo tanie i nawet przy dużej skali sprzedaży takie dostosowanie może się prędko nie zwrócić. Technicznie, pewnie nie problem - ot zwykły swap, ale pewnie konieczne testy, homologacje itp. Choć tak naprawdę to trochę szkoda - mogliby np. przygotować jeden silnik - choćby ten T3 (1.0, 120KM), który na pewno w Tipo będzie lepszym rozwiązaniem niż 1.4 95KM, a skoro silniki FireFly są "światowe" i trafiają do Fiatów Mobi, Uno, Argo, Cronos, to i do Tipo prędzej czy później je wsadzą. Chyba lepiej wszędzie montować motory tej samej rodziny niż tu fire, tam firefly, a tam etorq. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Ten 1.0 ma miec poczatkowo 72km, zastapi 1.2 69km... Pozniej pewnie doloza konikow ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Teraz, HARDTECHNO napisał: Ten 1.0 ma miec poczatkowo 72km, zastapi 1.2 69km... Pozniej pewnie doloza konikow ... To raczej bedzie silnik bez turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 14 godzin temu, HARDTECHNO napisał: Ten 1.0 ma miec poczatkowo 72km, zastapi 1.2 69km... Pozniej pewnie doloza konikow ... 72 KM będzie miała wersja południowoamerykańska N3: 999ccm, 72KM lub 77KM, 102Nm lub 107Nm - Uno, Argo N4: 1332ccm, 101KM lub 109KM, 134 lub 139Nm - Uno, Argo T3: 999ccm, 120KM, 190Nm - Renegade, 500X T4: 1332ccm, 150KM lub 180KM, 270Nm - Renegade, 500X, Giulietta Także na rynek europejski planują 3 i 4-ro cylindrowe jednostki T Taki tipo, nawet z tym 1.0 120KM, byłby całkiem ciekawy - Golf, Focus, czy Octavia są cięższe, a litrówki do nich pchają. Gdyby jeszcze cena była zadowalająca, to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 Troszke to zamotane.bo mi obilo sie o uszy ze 500 ma dostac silnik 1.0 72 km. Ma zastapic wlasnie ten 1.2 69 km. Nie wierze zeby do 500 odrazu napchali 120km. Pozyjemy zobaczymy co makarony wsadza do malej 500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 21 godzin temu, HARDTECHNO napisał: Troszke to zamotane.bo mi obilo sie o uszy ze 500 ma dostac silnik 1.0 72 km. Ma zastapic wlasnie ten 1.2 69 km. Nie wierze zeby do 500 odrazu napchali 120km. Pozyjemy zobaczymy co makarony wsadza do malej 500. Może 500 dostanie 72KM, a 500X tak jak pisałem wcześniej 120KM albo nawet 150KM. Obecnie 500X ma albo MultiAir'a 140KM albo E-Ttorq'a 110KM, więc brzmi to prawdopodobnie i całkiem rozsądnie. Ten 1.0 72KM trafi też pewnie do Pandy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Dnia 29.06.2018 o 10:34, Majkiel napisał: Obecnie 500X ma albo MultiAir'a 140KM albo E-Ttorq'a 110KM, Z benzyn przeoczyłeś MA 1.4 170KM z AT9. Tak, trzeba jeszcze spojrzeć na wersję Offroad Look, w której jest dostępny, a nie patrzeć tylko na City/Urban Look. Zapewne więc będzie i benzyna 180KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 W małych autach 500/Panda zostaje narazie 1.2 69KM zmiany przynajmniej na ten moment nie są planowane. Co do Renegada i 500X dziwna sprawa bo w 500X zostaje silnik 1.6 E-torq a w Jeepie nie będzie dostępny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 Dnia 1.07.2018 o 10:31, BartoSMK napisał: W małych autach 500/Panda zostaje narazie 1.2 69KM zmiany przynajmniej na ten moment nie są planowane. Co do Renegada i 500X dziwna sprawa bo w 500X zostaje silnik 1.6 E-torq a w Jeepie nie będzie dostępny Ta różnica może wynika z tego, że Jeep będzie miał jakiś lifting a 500X nie? Może być tak, że dopiero nowe bądź po-liftingowe modele obowiązują nowe normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 500X będzie miał lifiting lada dzień, będą nowe siliniki Firefly, oświetlenie Full Led i parę innych detali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 Godzinę temu, dzidzia napisał: 500X będzie miał lifiting lada dzień, będą nowe siliniki Firefly, oświetlenie Full Led i parę innych detali. Fajne auto dla singla/pary/do miasta, ale jak ktoś ma 2 dzieci, to o ile Tipo jak najbardziej to tutaj mamy bagażnik jak w Punto. A rodziny, to dość duża grupa odbiorców i często mająca dużo innych wydatków - szukają zatem auta niedrogiego. Konkurencja jest duża, ale kawałek tego niemałego tortu przypadł by i Fiatowi. Pożyjemy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 25 minut temu, Majkiel napisał: Fajne auto dla singla/pary/do miasta, ale jak ktoś ma 2 dzieci, to o ile Tipo jak najbardziej to tutaj mamy bagażnik jak w Punto. Jestem przypadkiem z dwójką dzieci (w GP jeszcze wózek był dwa lata temu wożony) i nie narzekam - auto kupione z pełną świadomością co do bagażnika. Bagażnik owszem, jest nawet mniejszy niż w Grande Punto, jeśli ma się koło zapasowe - wtedy ma tylko 270l, ale za to płaska powierzchnia większa. Bez koła, standardowo zestaw, jest 350l, więc trochę więcej niż w GP, które ma 275l. Do załadunku pod płytą na kole się coś pomieści, więc tragedii nie ma. W razie potrzeby zawsze można zostawić koło Zawsze można też zapodać coś na relingi poza rowerami W Tipo sedanie/SW woziłbym powietrze w bagażniku na co dzień (swoją drogą w obu autach jest wożone), a długość auta by mi tylko przeszkadzała przy znalezieniu miejsca do parkowania (jeździłem zastępczym sedanem, więc porównanie do zwykłej codziennej jazdy mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 37 minut temu, krowka napisał: Jestem przypadkiem z dwójką dzieci (w GP jeszcze wózek był dwa lata temu wożony) i nie narzekam - auto kupione z pełną świadomością co do bagażnika. Bagażnik owszem, jest nawet mniejszy niż w Grande Punto, jeśli ma się koło zapasowe - wtedy ma tylko 270l, ale za to płaska powierzchnia większa. Bez koła, standardowo zestaw, jest 350l, więc trochę więcej niż w GP, które ma 275l. Do załadunku pod płytą na kole się coś pomieści, więc tragedii nie ma. W razie potrzeby zawsze można zostawić koło Zawsze można też zapodać coś na relingi poza rowerami W Tipo sedanie/SW woziłbym powietrze w bagażniku na co dzień (swoją drogą w obu autach jest wożone), a długość auta by mi tylko przeszkadzała przy znalezieniu miejsca do parkowania (jeździłem zastępczym sedanem, więc porównanie do zwykłej codziennej jazdy mam). Wiem że dać się da Do bagażnika w Grande Punto wcisnąłem koło (w miejscu na koło mam zbiornik LPG) i wózek. Ale na codzień, zwłascza gdy młody był mniejszy, najbardziej wkurzała mnie konieczność nie tyle składania wózka, ale jeszcze odczepiania kółek. Jak w 500x jest większa powierzchnia to już coś załatwia. Też większość kilometrów wożę powietrze, ale taki Tipo 5D jest ok 10cm dłuższe od 500X, więc parkować się da, a bagażnik 440 (360 z kołem/butlą) pozwoli już zabrać dzieciakom na wakacje trochę zabawek, a i większe zakupy wejdą obok wózka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 A propos nowych norm emisji spalin: To w jaki sposób UE wycina wolny rynek pod płaszczykiem ochrony środowiska jest tak samo mądre, jak prostowanie bananów. Ludzie, którzy chcieli poruszać się tańszymi, ale nowymi autami, pozostaną przy swoich starych kopcących struclach, efekt będzie odwrotny od zamierzonego - bo ani nie będzie sprzedaży i ruchu podatkowego, ani nie będzie czystego powietrza. Typowy, nie pierwszy i nie ostatni przykład wylewania dziecka razem z kąpielą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 Najwyraźniej FIAT zagrał czysto jeśli chodzi o normy emisyjne i dlatego odpadł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Według tego artykułu "Im Tipo dürfte die neue Motorengeneration als 1,0-Liter-Dreizylinder und als 1,33-Liter-Vierzylinder kommen" niemiecki znam jak znam, ale piszą że prawdopodobnie się pojawi, więc może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 Niemcy lykna na pewno. Pierwsze próby już końcem roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 Dnia 3.07.2018 o 20:21, gilbert3 napisał: A propos nowych norm emisji spalin: To w jaki sposób UE wycina wolny rynek pod płaszczykiem ochrony środowiska jest tak samo mądre, jak prostowanie bananów. Ludzie, którzy chcieli poruszać się tańszymi, ale nowymi autami, pozostaną przy swoich starych kopcących struclach, efekt będzie odwrotny od zamierzonego - bo ani nie będzie sprzedaży i ruchu podatkowego, ani nie będzie czystego powietrza. Typowy, nie pierwszy i nie ostatni przykład wylewania dziecka razem z kąpielą. Najpierw zrobili tak przepisy że pakowali wszędzie diesle. Od taczek do wyścigówek. Diesel był świetny, ekologiczny itd itp. Nagle diesel stał się śmierdzący i be a modne i ekologiczne zrobiły się hybrydy. Więc zaczynają je pakować wszędzie. Jakby nie można było robić tak jak reszta świata - tam gdzie się najlepiej sprawdza pakować diesla, gdzie indziej benzyny a jeszcze gdzie indziej hybrydy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 12 minut temu, marcindzieg napisał: Najpierw zrobili tak przepisy że pakowali wszędzie diesle. Od taczek do wyścigówek. Diesel był świetny, ekologiczny itd itp. Nagle diesel stał się śmierdzący i be a modne i ekologiczne zrobiły się hybrydy. Więc zaczynają je pakować wszędzie. Jakby nie można było robić tak jak reszta świata - tam gdzie się najlepiej sprawdza pakować diesla, gdzie indziej benzyny a jeszcze gdzie indziej hybrydy. Wiesz że świat na US/OZI się nie kończy? Chińczycy pakują EV gdzie się da, Japonia (nie tylko Toyota) wypycha hybrydy. Koreańczycy też silnie w EV inwestują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 6 godzin temu, grogi napisał: Wiesz że świat na US/OZI się nie kończy? Chińczycy pakują EV gdzie się da, Japonia (nie tylko Toyota) wypycha hybrydy. Koreańczycy też silnie w EV inwestują... I co? Próbują pakować je wszędzie? A wcześniej byli zakochani w dieslach pakując je wszędzie gdzie mogli? Czy jednak podchodzą do tego dużo rozsądniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.