Skocz do zawartości
jacob24

Aveo T250 vs T300 dylemat zakupowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

 

Obecnie jeżdżę m.in. Aveo T200 z 2006 roku. Z auta jestem zadowolony jednakże będę chciał coś nowszego i z trochę mocniejszym silnikiem.

 

Myślałem o 1.4 16v w T250 - czy to dobry pomysł?

 

Co sądzicie o T300 - różni się jakoś mocno na plus w stosunku do T250? Kwestie wizualne na bok, chodzi o mechanikę, elektrykę itd.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam użytkowników Chevy;]:ok:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Aveo T250 to tak naprawdę porządny facelifting Aveo T200.

Aveo T300 to całkiem nowa konstrukcja - przede wszystkim wtedy otrzymała ***** w teście zderzeniowym :ok:

Moje stare zapiski :)

http://members.chello.pl/r.wicik/IKCh_A.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest taki skok technologiczny jak miedzy Lacetti i Cruze a podejrzewam ze tak, to upieralbym sie na t300. Przeszedlem przez te auta od Nubiry przez Lacetti do Cruze po drodze jezdzac takze innymi autami i jednak postep w okolicach 2010 roku przeniosl te marke ze 2 poziomy wyzej.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jacob24 napisał:

Witka

 

Obecnie jeżdżę m.in. Aveo T200 z 2006 roku. Z auta jestem zadowolony jednakże będę chciał coś nowszego i z trochę mocniejszym silnikiem.

 

Myślałem o 1.4 16v w T250 - czy to dobry pomysł?

 

Co sądzicie o T300 - różni się jakoś mocno na plus w stosunku do T250? Kwestie wizualne na bok, chodzi o mechanikę, elektrykę itd.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam użytkowników Chevy;]:ok:

 

Ja bym nie szedł w T250 bo to kupowanie tego samego auta... Jak już wspomniano wyżej T300 to będzie ogromny skok pod względem bezpieczeństwa. Jest też o niebo ładniejszy pomimo kontrowersyjnej deski rozdzielczej...

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi - powiedzcie mi jeszcze jedno - czy ceny części są równie tanie co do T200/T250? Ad. T300 jak jest z bezawaryjnością? Coś tam słyszałem, że nie jest to to samo co poprzednie gen. ale to takie zasłyszane więc może się nie liczyć:)  

 

Futurystyczna deska mi nie przeszkadza.

 

Najśmieszniejsze  jest to, że mogę kupić takie auto w fajnej cenie ale niestety z silnikiem 1.2 8v 2012 rocznik, kolor biały 5d z klimą, z firmy od wujka, dość mały przebieg bo coś około 100 tys.km i cena 13 tys. do lekkich rozmów. Tylko ten silnik:(

 

Druga strona medalu nie bardzo chciałbym wydawać 20 tys. na T300. To chyba wolałbym dołożyć już do nowego Sandero/Logan hmm

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Dnia 25.06.2018 o 00:48, jacob24 napisał:

Druga strona medalu nie bardzo chciałbym wydawać 20 tys. na T300. To chyba wolałbym dołożyć już do nowego Sandero/Logan hmm

Jako użytkownik Sandero zwracam Ci tylko uwagę, że jeśli masz na myśli najtańsze wersje Logan/Sandero na poziomie 30 tys zł, to będą to kompletne golasy, do których nawet chcąc, nie można dobrać wielu dodatków (np. klimatyzacji). O silnikach już nie wspomnę. Tam trzeba z 5-10 tys dołożyć żeby mieć jakiś fajny standard. Na pewno T300 w cenie 20 tys będzie w porównaniu z nimi niezłym wypasem.

Edytowane przez Wasylek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajnie byłoby znaleźć T300 z 1.4T. Ale sprzedało ich się bardzo mało...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Wasylek napisał:

Jako użytkownik Sandero zwracam Ci tylko uwagę, że jeśli masz na myśli najtańsze wersje Logan/Sandero na poziomie 30 tys zł, to będą to kompletne golasy, do których nawet chcąc, nie można dobrać wielu dodatków (np. klimatyzacji). O silnikach już nie wspomnę. Tam trzeba z 5-10 tys dołożyć żeby mieć jakiś fajny standard. Na pewno T300 w cenie 20 tys będzie w porównaniu z nimi niezłym wypasem.

Wszystko racja - dzięki. Jeżeli chodzi o Sandero / Logan zapomniałem, że zniknął z palety silnik 1.2 16v zamiast tego jest 0.9 sce - widziałem, że spalanie jest nawet nawet ale cóż z tego jeżeli osiągi będą na poziomie mojego Aveo 1.2 8v. Nie szukam żadnej rakiety - mam jeszcze inne auto ale tak jak nowsze Aveo 1.4 16v w zupełności wystarczy. Logan czy Sandero w wersji Open ok 35 tys. - z klimą chyba coś 2 tys. drożej, do tego 0,9 tce i robi się powyżej 40 tys.  

 

W Aveo T200 podoba mi się ilość miejsca z przodu, pozycja za kierownicą, fotel oraz daleko wysunięta przednia szyba - albo porozglądam się na spokojnie za T300 - może trafi się jakaś firmówka z 1.4 albo zrobię przeszczep obecnego na 1.4 i poturlam się nim jeszcze trochę

 

Tak z ciekawości skrobnij proszę coś o Sandero - pewnie nie kupię ale mimo wszystko chętnie dowiem się czegoś o konkurencyjnym modelu:ok:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, K3 napisał:

Fajnie byłoby znaleźć T300 z 1.4T. Ale sprzedało ich się bardzo mało...

szczególnie w wersji rs - chyba, że 1.4t występował tylko w takiej wersji. Taki wilczek;] jak bym takiego gdzieś znalazł to kupowałbym emocjami - jako fan marki;]:ok:

 

AveoRS.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, jacob24 napisał:

Logan czy Sandero w wersji Open ok 35 tys. - z klimą chyba coś 2 tys. drożej, do tego 0,9 tce i robi się powyżej 40 tys... Tak z ciekawości skrobnij proszę coś o Sandero - pewnie nie kupię ale mimo wszystko chętnie dowiem się czegoś o konkurencyjnym modelu:ok:

Tu właśnie zaczynają się różne "smaczki" cennikowe. Klima do wersji Open to 1500zł. Do wersji Open nie zamówisz silnika TCe bez LPG- tylko i wyłącznie z fabrycznym gazem. Silnik TCe bez LPG dostępny jest od wersji Laureate 😋. Wersja Open nie ma w standardzie regulacji kierownicy i wysokości fotela czy wysokości pasów- taki pakiet to dodatkowe 900zł. Nie będzie też tempomatu i ogranicznika prędkości. Kółeczko zapasowe to zawsze +400zł w każdej opcji.

Ja jeżdżę półrocznym Sandero, ale w znacznie droższej wersji Stepway i w full opcji jeśli chodzi o dodatki, oraz właśnie z silnikiem TCe90. Nie wiem co chciałbyś wiedzieć- pytaj konkretnie.

Edytowane przez Wasylek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, K3 napisał:

Fajnie byłoby znaleźć T300 z 1.4T. Ale sprzedało ich się bardzo mało...

 

Mozna poszukac Corsy, to chyba technicznie to samo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, K3 napisał:

Fajnie byłoby znaleźć T300 z 1.4T. Ale sprzedało ich się bardzo mało...

U nas chyba wcale nie bylo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, PAWELwaw84 napisał:

U nas chyba wcale nie bylo?

Widziałem kiedyś jedną sztukę krajową w przysalonowym komisie w wersji RS z silnikiem 1.4 NET z 2013roku.

Pod koniec sprzedaży chevroleta w Polsce bardzo nietypowe egzemplarze można było kupić. Np. przeznaczone na rynek północnej europy z dodatkowymi osłonami od spodu, wersje ospojlerowane WTCC i inne dziwolągi zwiezione z innych krajów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tylko T300 ale szukac 1.4 albo 1.6 jak najlepiej wyposazone. Jak nie znajdziesz to brac Corse 1.4T 100KM chipa i bedzie 170KM. To taka alternatywa jakbys chcial czegos innego. Duzo T300 z wypozyczalni jezdzilem i jezdzilo sie przyjemnie.

  • Lubię to 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Miałem T300 LT+ 1.3D 95KM 210Nm i miałem też okazję jeździć T200 i T250 1.4 - pomiędzy tymi autami jest ogromna przepaść.

W moim odczuciu T300 prowadzi się podobnie do astry J i jest prawie tak komfortowe jak kompakt, a do tego moim zdaniem ma świetne fotele.

Do T300 przesiadłem się z Lacetti 1.4 i ani chwili nie żałowałem wyboru auta o klasę niżej, bo tak naprawdę to wyrośnięta klasa B.

Aveo T300 1.2 i 1.4 ma wiele wspólnego z Corsą D i Grande Punto, a wersje 1.6 i 1.3D nawet z Astrą J.

W Europie nie występowała wersja 1.4T 140KM - ten sam silnik co w cruze i astra J. Ten silnik był w USA w Chevrolecie Sonic /Aveo T300/, a mieli tam jeszcze 1.8 140KM z cruza.

W zeszłym roku jak zmieniałem auto to na otomoto widziałem Chevroleta Sonic LTZ 1.4T sedana ...

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2018 o 10:55, kondziek napisał:

Miałem T300 LT+ 1.3D 95KM 210Nm i miałem też okazję jeździć T200 i T250 1.4 - pomiędzy tymi autami jest ogromna przepaść

dzięki za opinie - pojeździłem T300 niestety z 1.2 i w stosunku do T200 owszem jest jakaś różnica ale nie przepaść. Nie wiem jak to ująć ale T300 nie ma tego klimatu poprzednika. Jeździ się bardziej komfortowo ze względu na balonowate opony 195/65. Na wyposażenie nie zwracam uwagi więc jak to mówią mi to lotto;] reasumując T300 to zdecydowanie bardziej dojrzałe auto od poprzednika, nie wspominając już o bezpieczeństwie ale nie wchodzę w to jednak...   zostawię T200, jeżeli mój nadworny tuner będzie miał czas przeszczepi go na 1.4 a w miejsce drugiego auta poszukam chyba 2 letniego Lancera.

 

Niemniej jeszcze raz dziękuję za odpis :piwko:

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.