Skocz do zawartości

Czy AVAS jest już stosowany?


Marcus

Rekomendowane odpowiedzi

Parlament Europejski wydalił z siebie Rozporządzenie Nr 540/2014 w sprawie poziomu dźwięku pojazdów  silnikowych, który zawiera obowiązek posiadania przez pojazdy hybrydowe i elektryczne dźwiękowego systemu informującego o pojeździe - AVAS.

Wg tego rozporządzenia system należy zainstalować do 1.07.2019 r. we wszystkich pojazdach już użytkowanych.

Czy ktoś już słyszał jak brzmi taki AVAS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Marcus napisał:

Parlament Europejski wydalił z siebie Rozporządzenie Nr 540/2014 w sprawie poziomu dźwięku pojazdów  silnikowych, który zawiera obowiązek posiadania przez pojazdy hybrydowe i elektryczne dźwiękowego systemu informującego o pojeździe - AVAS.

Wg tego rozporządzenia system należy zainstalować do 1.07.2019 r. we wszystkich pojazdach już użytkowanych.

Czy ktoś już słyszał jak brzmi taki AVAS?

 

Leaf cośtam bzyczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcus napisał:

Parlament Europejski wydalił z siebie Rozporządzenie Nr 540/2014 w sprawie poziomu dźwięku pojazdów  silnikowych, który zawiera obowiązek posiadania przez pojazdy hybrydowe i elektryczne dźwiękowego systemu informującego o pojeździe - AVAS.

Wg tego rozporządzenia system należy zainstalować do 1.07.2019 r. we wszystkich pojazdach już użytkowanych.

Czy ktoś już słyszał jak brzmi taki AVAS?

Renault Zoe robi dzwiek, takie smieszne, rownomierne bzyczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YT jest trochę filmików o tym. Można posłuchać jak to brzmi w fabrycznych rozwiązaniach.

Takie Audi czy BMW ma kompozytorów do tych dźwięków. 😩

Dla mnie to brzmi jak stary melex.

Osobiście wolałbym możliwość nagrania własnego albo ustawienie np z Jetson'ów 😆

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Brat zamawiał ostatnio hybrydę i mówili mu, że będzie to miała. Uważam, że koncepcja AVAS jest słuszna, bo hybrydy jadącej na elektrycznym czy elektryka jeśli toczą 20-30 km/h nie słychać w ogóle. Dopiero przy większej prędkości pojawia się jakiś szum opon. Biorąc pod uwagę że tyle ludzi chodzi z wzrokiem wlepionym w komórki, to jest to niebezpieczne połączenie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parlament Europejski wydalił z siebie Rozporządzenie Nr 540/2014 w sprawie poziomu dźwięku pojazdów  silnikowych, który zawiera obowiązek posiadania przez pojazdy hybrydowe i elektryczne dźwiękowego systemu informującego o pojeździe - AVAS.
Wg tego rozporządzenia system należy zainstalować do 1.07.2019 r. we wszystkich pojazdach już użytkowanych.
Czy ktoś już słyszał jak brzmi taki AVAS?
Mam. I pierwsze co zrobiłem to wyłączyłem to.

Brzmi to jednostajnie trochę jak melex.

Z kabiny przy zamkniętych oknach prawie nieslyszalne, za to przy otwartych dość wyraźnie.

Wysłane z tel.

  • Nie lubię tego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Mam. I pierwsze co zrobiłem to wyłączyłem to.

Brzmi to jednostajnie trochę jak melex.

Z kabiny przy zamkniętych oknach prawie nieslyszalne, za to przy otwartych dość wyraźnie.

Wysłane z tel.
 

Tylko że ten system nie jest dla Ciebie. To jest dla niewidomych, niedowidzących i innych inwalidów, którzy dzięki temu systemowi wiedzą, że się zbliżasz. Wyłączenie ponieważ brzmi jak melex i dla kierowcy jest prawie niesłyszalne to egoizm. I jeszcze się tym chwalić...

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Manx napisał:

Brat zamawiał ostatnio hybrydę i mówili mu, że będzie to miała. Uważam, że koncepcja AVAS jest słuszna, bo hybrydy jadącej na elektrycznym czy elektryka jeśli toczą 20-30 km/h nie słychać w ogóle. Dopiero przy większej prędkości pojawia się jakiś szum opon. Biorąc pod uwagę że tyle ludzi chodzi z wzrokiem wlepionym w komórki, to jest to niebezpieczne połączenie.

 

Swego czasu policja w Krakowie na Rynku zakupila Priusy i zrezygnowano z tego, bo za duzo bylo potracen pieszych. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał:

 

Inne predkosci. 

 

Wydawalo mi sie, ze Prius na elektryku nie pojedzie szybko,  ale w necie wyskakuja posty o predkosciach na poziomie 50. To faktycznie szybciej od melexa

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten system nie jest dla Ciebie. To jest dla niewidomych, niedowidzących i innych inwalidów, którzy dzięki temu systemowi wiedzą, że się zbliżasz. Wyłączenie ponieważ brzmi jak melex i dla kierowcy jest prawie niesłyszalne to egoizm. I jeszcze się tym chwalić...
Informuję. Nie chwalę to raz

Jeśli producent daje możliwość on /off to czemu mam z tego nie skorzystać ?
zawsze można to potem włączyć.
dokładnie taka sama dyskusja jak z systemem start-stop Niektórzy też go wyłączają pomimo że że przez to zwiększa się emisję zanieczyszczeń

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Wydawalo mi sie, ze Prius na elektryku nie pojedzie szybko,  ale w necie wyskakuja posty o predkosciach na poziomie 50. To faktycznie szybciej od melexa

 

69 kmh pojedzie.. PHEV jeszcze szybbciej

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ppmarian napisał:

Informuję. Nie chwalę to raz

Jeśli producent daje możliwość on /off to czemu mam z tego nie skorzystać ?
zawsze można to potem włączyć.
dokładnie taka sama dyskusja jak z systemem start-stop Niektórzy też go wyłączają pomimo że że przez to zwiększa się emisję zanieczyszczeń

Wyłączanie AVAS jest IMO równie beznadziejnym posunięciem, co wyłączanie "brzęczyka" cofania w ciężarówce, albo wyciąganie bezpiecznika by wyłączyć ABS i ESP. To wszystko czemuś służy.

Jak jedziesz w dzień przez las na grzyby, możesz sobie wyłączyć, żeby zająców nie straszyć, ale w mieście to powinno być zabronione, bo przeczy to celowi w którym to wprowadzono, a ów cel wynika z realnego problemu.

Sporo jeżdzę na rowerze szosowym i kiedy jedzie za mną samochód dość szybko (50+), to zanim do mnie dojedzie słyszę z tyłu szum jego opon, kiedy wolno jedzie za mną coś spalinowego, to też go słychać, ale jadącego parę metrów za mną 20 - 30 km/h BMW i3 z publicznej wypożyczalni nie słychać.

 

Porównywanie AVAS z S/S to nieporozumienie. Po pierwsze inny cel wprowadzenia , po drugie - to nie działa. Start/stop nie był wprowadzony dla bezpieczeństwa, tylko oficjalnie dla ochrony środowiska, a de facto żeby przepchnąć samochód przez badania homologacyjne z lepszym wynikiem. Zmniejsza zanieczyszczenia tylko teoretycznie tj. tylko w starym cyklu homologacyjnym NEDC (symulowana jazda przez 20 minut z czego samochód stał w bezruchu, bez klimy przez 5 minut i właśnie wtedy S/S gasił silnik zmniejszając spalanie) który ma niewiele wspólnego z prawdziwą jazdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.