fanlan Napisano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Witajcie, Lata swoje robia niestety i przebieg 225 tkm rowniez, a ze wozi sie to i owo to i sprezyna prawa pekla. Pekla na samym dole, ten maly zwoj, jesli bym nie uslyszal, to ani auto krzywo nie stoi ani nic nie puka. Jako ze szykuje mi sie wyjazd na wakacje, BOX, 3 rowery na haku to i potrzeba wymiany wydaje sie zasadna. Zatem pytanie. Czy wymienialiscie jedna czy zawsze dwie? Jakiej firmy polecacie, dodam, ze jakos zbyt miekkich nie chce. Dzieki za podpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 2 godziny temu, fanlan napisał: Witajcie, Zatem pytanie. Czy wymienialiscie jedna czy zawsze dwie? Jakiej firmy polecacie, dodam, ze jakos zbyt miekkich nie chce. Dzieki za podpowiedz. Wymieniłbym 2 bo: - stara z drugiej strony będzie uklepana - nie wiesz czy kupisz identyczna co była - zaraz pęknie druga Jak ma być dobrze i niedrogo to Jamex HD lub D&D. Czeka cie grzebanie po sieci za znalezieniem nr pasującego do twojego auta. [średnica, wysokość] Jamex będzie prawdopodobnie z drutu o stałej średnicy, ale może być progresywna. D&D robiło sprężyny o zmiennej średnicy drutu. Trzeba obadać stan podkładek. W przypadku Jamexa, po zmianie, nadkole może pójść do góry o 2-2,5 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Godzinę temu, lessero napisał: Wymieniłbym 2 bo: - stara z drugiej strony będzie uklepana - nie wiesz czy kupisz identyczna co była - zaraz pęknie druga Jak ma być dobrze i niedrogo to Jamex HD lub D&D. Czeka cie grzebanie po sieci za znalezieniem nr pasującego do twojego auta. [średnica, wysokość] Jamex będzie prawdopodobnie z drutu o stałej średnicy, ale może być progresywna. D&D robiło sprężyny o zmiennej średnicy drutu. Trzeba obadać stan podkładek. W przypadku Jamexa, po zmianie, nadkole może pójść do góry o 2-2,5 cm. Dzieki za rzeczowa odpowiedz. Akurat nadkole o 2cm wyzej mi nie przeszkadza, bedzie ala VAN:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2018 Też od razu wymieniałem dwie, dodam od siebie że czas wymiany jednej sprężyny to 20 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2018 Jakiś czas temu miałem ten sam dylemat, a że nie chciałem wsadzać byle czego i jeszcze za rozsądną cenę założyłem właśnie te. Z mojej strony mogę polecić sprężynki do Vectry LESJÖFORS LS4263474 pasują mimo, że nie są dedykowane do naszych aut. Są tańsze niż do Cromy, auto trochę sztywniejsze, mniej się pochyla na łukach tym samym troszku agresywniej w zakręty można wchodzić. Na fabrycznych zrobiłem raptem 45kkm i pękła jedna (taki ich mankament). Te mają 80kkm i nadal jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 Dnia 26.06.2018 o 20:46, bob96 napisał: Też od razu wymieniałem dwie, dodam od siebie że czas wymiany jednej sprężyny to 20 minut A podnosnik musi byc? Bo aby belke opuscic to chyba amorek trzeba z dolu odkrecic. Mam w garazu tylko kanal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 2 godziny temu, fanlan napisał: A podnosnik musi byc? Bo aby belke opuscic to chyba amorek trzeba z dolu odkrecic. Mam w garazu tylko kanal Na podnośniku jest najprościej, bo masz całe auto w górze. Jak nie ma podnośnika, to trzeba dupę auta na klockach postawić, aby przeciwna strona nie blokowała opuszczania belki i nie trzeba było belki z buta cisnąć. Ale najważniejszą rzeczą jest to, aby pracować za kolejnością, najpierw jedna strona, potem druga - odczepiać tylko jeden amortyzator. Jeżeli odepniemy 2 amortyzatory na podniesionym aucie, belka opadnie poza granice pracy, urywając przewody hamulcowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 1 godzinę temu, lessero napisał: Na podnośniku jest najprościej, bo masz całe auto w górze. Jak nie ma podnośnika, to trzeba dupę auta na klockach postawić, aby przeciwna strona nie blokowała opuszczania belki i nie trzeba było belki z buta cisnąć. Ale najważniejszą rzeczą jest to, aby pracować za kolejnością, najpierw jedna strona, potem druga - odczepiać tylko jeden amortyzator. Jeżeli odepniemy 2 amortyzatory na podniesionym aucie, belka opadnie poza granice pracy, urywając przewody hamulcowe. Dzieki za uwagi. Podjade chyba do znajomego mechanika by udostepnil mi podnosnik. Wole wygode za czteropak niz rzezbe w garazu z kiepskim dostepem i brakiem dobrych narzedzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 Dnia 26.06.2018 o 10:59, lessero napisał: W przypadku Jamexa, po zmianie, nadkole może pójść do góry o 2-2,5 cm Jamexy HD 2 sz z podkladkami 200 zl , ale sie zastanawiam czy to podniesienie tylu o 2-2,5 cm nie bedzie wygladac "dziwacznie" wzgledem przodu No i zadumka czy utwardzenie nie bedzie irytujace na "pusto" tzn ja sam ew ja, zona, i dwaj synowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 4 minuty temu, fanlan napisał: Dzieki za uwagi. Podjade chyba do znajomego mechanika by udostepnil mi podnosnik. Wole wygode za czteropak niz rzezbe w garazu z kiepskim dostepem i brakiem dobrych narzedzi:) Bez świstków i podnośnikiem 30 - 40 zł za stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 12 minut temu, fanlan napisał: Jamexy HD 2 sz z podkladkami 200 zl , ale sie zastanawiam czy to podniesienie tylu o 2-2,5 cm nie bedzie wygladac "dziwacznie" Jak zmieniłem w Meriwie, to zwracałem uwagę na to przez 2 dni. Nawet świateł nie musiałem regulować,. Zauważ, że auto w zasadzie nie podniesie się, a "wróci do stanu fabrycznego" Sytuacje mam podobną jak Ty - familia 2+2 + bagażnik rowerowy a na nim 45 - 50 kg. Różnicy w prowadzeniu, twardości - sory nie zauważyłem. Widocznie mam nieczułą dupohamownię. ps. w sieci [youtube] jest manual jak gość wymienia w zafirze sprężyny na jamex + podkładki 2 cm. Auto mu poszło do góry + 4 cm. I to faktycznie wygląda jak wóz do wożenia kartofli... Fotkę ci strzela s profilu po południu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 1 minutę temu, lessero napisał: Jak zmieniłem w Meriwie, to zwracałem uwagę na to przez 2 dni. Nawet świateł nie musiałem regulować,. Zauważ, że auto w zasadzie nie podniesie się, a "wróci do stanu fabrycznego" Sytuacje mam podobną jak Ty - familia 2+2 + bagażnik rowerowy a na nim 45 - 50 kg. Różnicy w prowadzeniu, twardości - sory nie zauważyłem. Widocznie mam nieczułą dupohamownię. ps. w sieci [youtube] jest manual jak gość wymienia w zafirze sprężyny na jamex + podkładki 2 cm. Auto mu poszło do góry + 4 cm. I to faktycznie wygląda jak wóz do wożenia kartofli... No ja mam i hak i na nim 2-3 rowery, jeden na dachu i BOX na ful jak gdzies gnamy. A ze zapytam jaka Merive posiadasz? Rok i silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 1 minutę temu, fanlan napisał: No ja mam i hak i na nim 2-3 rowery, jeden na dachu i BOX na ful jak gdzies gnamy. A ze zapytam jaka Merive posiadasz? Rok i silnik. Meriva B, listopad 2010, 1.4 NEL 120 KM 5 biegowy manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 2 minuty temu, lessero napisał: Meriva B, listopad 2010, 1.4 NEL 120 KM 5 biegowy manual Ok, pytam bo kupilem zonie Mer A 1,6 105 z LPG zamiast lanosa. A teraz Mery jedzi jej sie super a lanosa kocha i sprzedac nie chce. Ehhh...z babami:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 Dnia 28.06.2018 o 12:32, lessero napisał: Bez świstków i podnośnikiem 30 - 40 zł za stronę. No to po wymianie. Auto faktycznie ok 2 cm wyzej stoi, nie zmierzylem przed:) wiec na oko. Temat ogarnalem sam w 1,5 h z ogledzinami klockow, czyszczeniem blaszek. Sama wymiana sprezyny majac narzedzia pod garazem to 20 minut. Koszt wymiany wypite jedno piwo Dzieki za porade. Ciekaw jestem jak sztywnosc odczuje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 11 minut temu, fanlan napisał: Auto faktycznie ok 2 cm wyzej stoi, nie zmierzylem przed:) wiec na oko. Dzieki za porade. Ciekaw jestem jak sztywnosc odczuje. Pozdrawiam. U mnie tak to wygląda. Niedługo test urlopowy z napakowanym autem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 No ja poza zapakowaniem auta na full, dokladam BOX , bagaznik na hak i 4 rowery:) wiec mam nadzieje, ze nie bedzie siadac jak ostatnio. Duzo slonca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Dnia 4.07.2018 o 08:56, lessero napisał: U mnie tak to wygląda. Niedługo test urlopowy z napakowanym autem... Opel, wez to sprzedaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.