Skocz do zawartości

Wymiana świec w silniku Opla 1.4 turbo


franki

Rekomendowane odpowiedzi

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Ale GM tam wsadza irydówki NGK na pierwszy montaż.

To sporo zmienia w punkcie widzenia.

 

Np. Honda [chyba] dla atmosferycznych, też z irydówkami na pierwszy montaż [CRV] dawała interwał 100 000 km,

Suzuki dla silnika motocyklowego SV650, podaje interwał 24 000 km, po zmianie na irydówki interwał dąży do nieskończoności 😀 [wspomnę o obrotach nominalnych 7000, max 11 000 obr/min].

 

Niemniej Interwał podawany przez GM jest jak wyżej, być może na parametry temperaturowe pracy.

Koszt świecy to ok. 72 zł, moment dokręcenia, ZTCP, 20-25 Nm

 

 

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, franki napisał:

Opel zaleca wymianę świec ( jakieś dedykowane) w swoim silniku 1.4 turbo co 60 kkm. Orientuje się ktoś z czego wynika to zalecenie?

Sam mam taki silnik, najechane 75kkm i na razie nic niepokojącego się nie dzieje

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lessero napisał:

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

 

Zapomniales jeszcze o membranie w pokrywie zaworow i grzybku w kolektorze ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, franki napisał:

Chłopaki - bo zaczynam się bać...

Nie ma czym się przejmować.:oki:

 

Układ chłodzenia wcześniej sygnalizuje niedomagania ubytkami płynu chłodniczego.

Potem pojawiają się widoczne wycieki.

Nie należy się spodziewać sytuacji, ze sruuu i płynu nie ma.

 

Problemy z rozszczelnionym dolotem, którego objawy mogą być mylone z zabrudzoną przepustnicą,

zaczynają się falującymi wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku, spadkiem kultury pracy motoru na wolnych obrotach, wibracjami.

Oczywiście zapali "check engine" i wypluje "błęda".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa wody wytrzymala 70kkm. Co ciekawe ciekla tylko gdy auto postalo ze 2 dni. Wymienilem sam, bo pompa jest na pasku. Wlasciwie to wszystko juz wymienilem co jest zwiazane z ukladem chlodzenia czyli czujnik temperatury (przeciekal), chlodnica (przeciekala), pompa wody (przeciekala), wezyki chlodzace turbo (przeciekaly). Prewencyjnie wymienilem tez korek od zbiorniczka wyrownawczego i termostat (nie sprawialy problemu). Teraz mam juz spokoj, plynu wreszcie nie ubywa 😊

Dodam tylko ze faktycznie ubytki plynu ktore sie pojawialy nie byly duze i nie unieruchamialy auta, a wymiany ktore poczynilem raczej wynikaja z mojej dociekliwosci i nadgorliwosci. Lubie jak wszystko jest na tip-top.

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

 

Dobrze wiedzieć, zapytam u siebie o cenę.

Cenę NGK podałem ze sklepu IC bez zniżek.

 

NGK – IFR7X7G 91039 – Świeca zapłonowa Świeca zapłonowa (cena za 1szt.) CHEVROLET AVEO, CRUZE, TRAX; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C...Informacje katalogowe

 

70.85 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, rostex napisał:

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

 

Ale czego się spodziewać? Jakiej trwałości [ w km]?.

Ja bym obstawiał minimum około 150 000 km

Bo koszta już gdzieś widziałem - od 600 zł u kowala do 1600 zł w ASO

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, franki napisał:

Łańcuchy już chyba nie są takie trwałe jak kiedyś. Ja w obydwu silnikach ( Zafira i Corsa) mam łańcuchy. Zobaczymy ile pociągną

 

Kiedyś, w szkołach mechanicznych podawali, tego co pamiętam,

jak szukałem informacji dla łańcucha rozrządu dla SV650,

gdzie nie było podanego interwału wymiany,

 

graniczna wartością, dla łańcucha napędzającego koła zębate

 

to przyrost długości o 1,6% długości nominalnej.... :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W swojej astrze zmieniłem po 54tyś  z czego jakieś 48tyś na LPG. Świece wymieniłem nie potrzebnie bo silnik szarpał z innego powodu. Moje świece trafiły do Z14XEP/LPG i jeżdżą dalej bez oznak zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia Tue Jul 10 2018 o 23:17, johny128 napisał:

W swojej astrze zmieniłem po 54tyś  z czego jakieś 48tyś na LPG. Świece wymieniłem nie potrzebnie bo silnik szarpał z innego powodu. Moje świece trafiły do Z14XEP/LPG i jeżdżą dalej bez oznak zużycia.

 

Właśnie przerabiam temat poszarpywania 1.4t w Zafirze. Też chciałem wymieniać świece, lecz po wykręceniu wyglądają całkiem dobrze. Co było powodem szarpania u Ciebie. Mam 65kkm z tego 16 kkm na LPG.

Szarpie jak próbuje przyspieszać delikatnie oczywiście z niskich obrotów na wysokim biegu.

IMG_20180917_154224.jpg

Edytowane przez gumcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gumcio napisał:

 

Właśnie przerabiam temat poszarpywania 1.4t w Zafirze. Też chciałem wymieniać świece, lecz po wykręceniu wyglądają całkiem dobrze. Co było powodem szarpania u Ciebie. Mam 65kkm z tego 16 kkm na LPG.

Szarpie jak próbuje przyspieszać delikatnie oczywiście z niskich obrotów na wysokim biegu.

IMG_20180917_154224.jpg

Sprawdź listwę zapłonową. U mnie na 4 i 1 był nalot rdzy i patyny przez to było gorzej na gazie po oczyszczeniu wszystko ok. Zdejmij osłonki gumowe i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź listwę zapłonową. U mnie na 4 i 1 był nalot rdzy i patyny przez to było gorzej na gazie po oczyszczeniu wszystko ok. Zdejmij osłonki gumowe i sprawdź.
Masz rację. Winowajcą jest pierwsza fajka- takie coś było w środku. Na szczęście gniazdo się nie wypaliło. Szukam teraz " po ludziach" takiej sprężynki z rezystorkiem/ warystorkiem. Może uda się gdzieś zdobyć. 7c5a7b6fd5c76379485d550aa54c6969.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kojarzę że na popularnym portalu aukcyjnym można było kupić zestawy naprawcze sprężynka+gumka

Zgadza się są zestawy gumek i sprzezyn ale bez warystorka - tak myślę że to jest ten element. Pytałem nawet sprzedawcę czy jest w zestawie ale niestety nie ma. U mnie właśnie głównie ten element niestety uległ uszkodzniu.

Chyba będę musiał kupić całą listwę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, do A 1.2 XER. W oryginale siedzi tam Delphi i taką chcę kupić.
Zresztą z tego co kojarzę to w Twoim silniku jest chyba taka sama listwa.. Jaką znalazłeś za 145 PLN?
Nie pytałem sprzedawcy, ja piszę o używanej , ponieważ ja z tej co kupię i tak przeszczepie tylko jedną sprężynkę. :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gumcio napisał:

Zgadza się są zestawy gumek i sprzezyn ale bez warystorka - tak myślę że to jest ten element. Pytałem nawet sprzedawcę czy jest w zestawie ale niestety nie ma. U mnie właśnie głównie ten element niestety uległ uszkodzniu.

Chyba będę musiał kupić całą listwę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Mi udało się jeszcze  kupić zestaw naprawczy z warystorkim. choć w zasadzie nie wiem po co tam jest wsadzone. Ja pierwsze jak oczyściłem  i uszkodziłem te warystorki to auto paliło bez problemu i nic się nie działo dziwnego.

Edytowane przez johny128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi udało się jeszcze  kupić zestaw naprawczy z warystorkim. choć w zasadzie nie wiem po co tam jest wsadzone. Ja pierwsze jak oczyściłem  i uszkodziłem te warystorki to auto paliło bez problemu i nic się nie działo dziwnego.
Kupilem z rezystorami od friendów. Teraz tylko cierpliwie muszę czekać :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Nie wiem czy za grosze... 4 szt. za 40 zł a nie 1 szt. Jak kto woli.:)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
Dnia 17.09.2018 o 20:10, gumcio napisał:
Cytuj

 

Właśnie przerabiam temat poszarpywania 1.4t w Zafirze. Też chciałem wymieniać świece, lecz po wykręceniu wyglądają całkiem dobrze. Co było powodem szarpania u Ciebie. Mam 65kkm z tego 16 kkm na LPG.

Szarpie jak próbuje przyspieszać delikatnie oczywiście z niskich obrotów na wysokim biegu.

 

 

czy lejesz do benzyny jakies dodatki ?

czy lejesz benzyne 98 z Orlen ?

 

Edytowane przez binges
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.