Skocz do zawartości
franki

Wymiana świec w silniku Opla 1.4 turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Opel zaleca wymianę świec ( jakieś dedykowane) w swoim silniku 1.4 turbo co 60 kkm. Orientuje się ktoś z czego wynika to zalecenie?

Sam mam taki silnik, najechane 75kkm i na razie nic niepokojącego się nie dzieje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, rwIcIk napisał:

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Ale GM tam wsadza irydówki NGK na pierwszy montaż.

To sporo zmienia w punkcie widzenia.

 

Np. Honda [chyba] dla atmosferycznych, też z irydówkami na pierwszy montaż [CRV] dawała interwał 100 000 km,

Suzuki dla silnika motocyklowego SV650, podaje interwał 24 000 km, po zmianie na irydówki interwał dąży do nieskończoności 😀 [wspomnę o obrotach nominalnych 7000, max 11 000 obr/min].

 

Niemniej Interwał podawany przez GM jest jak wyżej, być może na parametry temperaturowe pracy.

Koszt świecy to ok. 72 zł, moment dokręcenia, ZTCP, 20-25 Nm

 

 

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, franki napisał:

Opel zaleca wymianę świec ( jakieś dedykowane) w swoim silniku 1.4 turbo co 60 kkm. Orientuje się ktoś z czego wynika to zalecenie?

Sam mam taki silnik, najechane 75kkm i na razie nic niepokojącego się nie dzieje

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lessero napisał:

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

 

Zapomniales jeszcze o membranie w pokrywie zaworow i grzybku w kolektorze ;]

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki - bo zaczynam się bać...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, franki napisał:

Chłopaki - bo zaczynam się bać...

Nie ma czym się przejmować.:oki:

 

Układ chłodzenia wcześniej sygnalizuje niedomagania ubytkami płynu chłodniczego.

Potem pojawiają się widoczne wycieki.

Nie należy się spodziewać sytuacji, ze sruuu i płynu nie ma.

 

Problemy z rozszczelnionym dolotem, którego objawy mogą być mylone z zabrudzoną przepustnicą,

zaczynają się falującymi wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku, spadkiem kultury pracy motoru na wolnych obrotach, wibracjami.

Oczywiście zapali "check engine" i wypluje "błęda".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Osłonę termostatu już robiłem :) bo płyn wyciekał

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, franki napisał:

Osłonę termostatu już robiłem :) bo płyn wyciekał

A mnie pompa na wałku ;) Wytrzymała godne 55 tyś km. :facepalm:

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa wody wytrzymala 70kkm. Co ciekawe ciekla tylko gdy auto postalo ze 2 dni. Wymienilem sam, bo pompa jest na pasku. Wlasciwie to wszystko juz wymienilem co jest zwiazane z ukladem chlodzenia czyli czujnik temperatury (przeciekal), chlodnica (przeciekala), pompa wody (przeciekala), wezyki chlodzace turbo (przeciekaly). Prewencyjnie wymienilem tez korek od zbiorniczka wyrownawczego i termostat (nie sprawialy problemu). Teraz mam juz spokoj, plynu wreszcie nie ubywa 😊

Dodam tylko ze faktycznie ubytki plynu ktore sie pojawialy nie byly duze i nie unieruchamialy auta, a wymiany ktore poczynilem raczej wynikaja z mojej dociekliwosci i nadgorliwosci. Lubie jak wszystko jest na tip-top.

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

 

Dobrze wiedzieć, zapytam u siebie o cenę.

Cenę NGK podałem ze sklepu IC bez zniżek.

 

NGK – IFR7X7G 91039 – Świeca zapłonowa Świeca zapłonowa (cena za 1szt.) CHEVROLET AVEO, CRUZE, TRAX; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C...Informacje katalogowe

 

70.85 PLN

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, rostex napisał:

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

 

Ale czego się spodziewać? Jakiej trwałości [ w km]?.

Ja bym obstawiał minimum około 150 000 km

Bo koszta już gdzieś widziałem - od 600 zł u kowala do 1600 zł w ASO

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy już chyba nie są takie trwałe jak kiedyś. Ja w obydwu silnikach ( Zafira i Corsa) mam łańcuchy. Zobaczymy ile pociągną

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, franki napisał:

Łańcuchy już chyba nie są takie trwałe jak kiedyś. Ja w obydwu silnikach ( Zafira i Corsa) mam łańcuchy. Zobaczymy ile pociągną

 

Kiedyś, w szkołach mechanicznych podawali, tego co pamiętam,

jak szukałem informacji dla łańcucha rozrządu dla SV650,

gdzie nie było podanego interwału wymiany,

 

graniczna wartością, dla łańcucha napędzającego koła zębate

 

to przyrost długości o 1,6% długości nominalnej.... :old:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rostex napisał:

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

 

Znam kilka silnikow 1.4T z przebiegami >200kkm na fabrycznym lancuchu, wiec niespecjalnie jest chyba czym sie przejmowac.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, co mówi książka o wymianie świec przy LPG w tym silniku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z14XEP czyli starszy dalszy kuzyn tych turbo, ma 120kkm/8 lat rozrząd cicho.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Dobra, co mówi książka o wymianie świec przy LPG w tym silniku?

30 tys km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, piotr1982 napisał:

30 tys km

Tak mi się wydawało, że to już po czasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 76 kkm mechanik wykręcił i stwierdził że trzeba wymienić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W swojej astrze zmieniłem po 54tyś  z czego jakieś 48tyś na LPG. Świece wymieniłem nie potrzebnie bo silnik szarpał z innego powodu. Moje świece trafiły do Z14XEP/LPG i jeżdżą dalej bez oznak zużycia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Dnia Tue Jul 10 2018 o 23:17, johny128 napisał:

W swojej astrze zmieniłem po 54tyś  z czego jakieś 48tyś na LPG. Świece wymieniłem nie potrzebnie bo silnik szarpał z innego powodu. Moje świece trafiły do Z14XEP/LPG i jeżdżą dalej bez oznak zużycia.

 

Właśnie przerabiam temat poszarpywania 1.4t w Zafirze. Też chciałem wymieniać świece, lecz po wykręceniu wyglądają całkiem dobrze. Co było powodem szarpania u Ciebie. Mam 65kkm z tego 16 kkm na LPG.

Szarpie jak próbuje przyspieszać delikatnie oczywiście z niskich obrotów na wysokim biegu.

IMG_20180917_154224.jpg

Edytowane przez gumcio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, gumcio napisał:

 

Właśnie przerabiam temat poszarpywania 1.4t w Zafirze. Też chciałem wymieniać świece, lecz po wykręceniu wyglądają całkiem dobrze. Co było powodem szarpania u Ciebie. Mam 65kkm z tego 16 kkm na LPG.

Szarpie jak próbuje przyspieszać delikatnie oczywiście z niskich obrotów na wysokim biegu.

IMG_20180917_154224.jpg

Sprawdź listwę zapłonową. U mnie na 4 i 1 był nalot rdzy i patyny przez to było gorzej na gazie po oczyszczeniu wszystko ok. Zdejmij osłonki gumowe i sprawdź.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź listwę zapłonową. U mnie na 4 i 1 był nalot rdzy i patyny przez to było gorzej na gazie po oczyszczeniu wszystko ok. Zdejmij osłonki gumowe i sprawdź.
Masz rację. Winowajcą jest pierwsza fajka- takie coś było w środku. Na szczęście gniazdo się nie wypaliło. Szukam teraz " po ludziach" takiej sprężynki z rezystorkiem/ warystorkiem. Może uda się gdzieś zdobyć. 7c5a7b6fd5c76379485d550aa54c6969.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Coś kojarzę że na popularnym portalu aukcyjnym można było kupić zestawy naprawcze sprężynka+gumka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Coś kojarzę że na popularnym portalu aukcyjnym można było kupić zestawy naprawcze sprężynka+gumka

Zgadza się są zestawy gumek i sprzezyn ale bez warystorka - tak myślę że to jest ten element. Pytałem nawet sprzedawcę czy jest w zestawie ale niestety nie ma. U mnie właśnie głównie ten element niestety uległ uszkodzniu.

Chyba będę musiał kupić całą listwę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie też szukam listwy do swojej Corsy..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ja właśnie też szukam listwy do swojej Corsy..
Do A14NET ? Całą Listwę można kupić za 145 zł. na znanym portalu.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, do A 1.2 XER. W oryginale siedzi tam Delphi i taką chcę kupić.

Zresztą z tego co kojarzę to w Twoim silniku jest chyba taka sama listwa.. Jaką znalazłeś za 145 PLN?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nie, do A 1.2 XER. W oryginale siedzi tam Delphi i taką chcę kupić.
Zresztą z tego co kojarzę to w Twoim silniku jest chyba taka sama listwa.. Jaką znalazłeś za 145 PLN?
Nie pytałem sprzedawcy, ja piszę o używanej , ponieważ ja z tej co kupię i tak przeszczepie tylko jedną sprężynkę. :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No chyba ze tak...

Tyle że gdzieś czytałem w necie że nalot na listwie może być skutkiem zaczynającego się padu listwy. Dlatego dla siebie szukam nowej listwy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, gumcio napisał:

Zgadza się są zestawy gumek i sprzezyn ale bez warystorka - tak myślę że to jest ten element. Pytałem nawet sprzedawcę czy jest w zestawie ale niestety nie ma. U mnie właśnie głównie ten element niestety uległ uszkodzniu.

Chyba będę musiał kupić całą listwę.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Mi udało się jeszcze  kupić zestaw naprawczy z warystorkim. choć w zasadzie nie wiem po co tam jest wsadzone. Ja pierwsze jak oczyściłem  i uszkodziłem te warystorki to auto paliło bez problemu i nic się nie działo dziwnego.

Edytowane przez johny128

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakiś cel na pewno tego jest...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób uszkodziłeś warystorki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja uszkodziłem czyszcząc szczotą drucianą. Drucik rozwaliłem. Na zdjęciu wyżej również drucik jest uszkodzony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja swój czyściłem pilniczkiem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mi udało się jeszcze  kupić zestaw naprawczy z warystorkim. choć w zasadzie nie wiem po co tam jest wsadzone. Ja pierwsze jak oczyściłem  i uszkodziłem te warystorki to auto paliło bez problemu i nic się nie działo dziwnego.
Kupilem z rezystorami od friendów. Teraz tylko cierpliwie muszę czekać :)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten rezystorek ma 1kOm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ten rezystorek ma 1kOm
Jak niestety żadnego z pozostałych trzech nie udało mi się zmierzyć omomierzem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nową cewkę Delphi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, gumcio napisał:

Jak niestety żadnego z pozostałych trzech nie udało mi się zmierzyć omomierzem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

Wysłałem Ci priv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też zamówiłem zestaw naprawczy od myfriendów. Pomierzyłem i okazuje się że opór tych rezystorków chińskich jest od 1.1kOhm do 1,3  kOhm czyli trochę więcej niż w oryginale. Dodatkowo ten rozstrzał ( ok 30 % :( )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.