Skocz do zawartości
franki

Wymiana świec w silniku Opla 1.4 turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Opel zaleca wymianę świec ( jakieś dedykowane) w swoim silniku 1.4 turbo co 60 kkm. Orientuje się ktoś z czego wynika to zalecenie?

Sam mam taki silnik, najechane 75kkm i na razie nic niepokojącego się nie dzieje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, rwIcIk napisał:

60 kkm to IMO max dla świec.

W Cruze 1,8 zmieniłem po 60 kkm.

Potem kolega kupił ode mnie auto i nie zmienił po 120 kkm.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z mocą, z szarpaniem. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

 

Ale GM tam wsadza irydówki NGK na pierwszy montaż.

To sporo zmienia w punkcie widzenia.

 

Np. Honda [chyba] dla atmosferycznych, też z irydówkami na pierwszy montaż [CRV] dawała interwał 100 000 km,

Suzuki dla silnika motocyklowego SV650, podaje interwał 24 000 km, po zmianie na irydówki interwał dąży do nieskończoności 😀 [wspomnę o obrotach nominalnych 7000, max 11 000 obr/min].

 

Niemniej Interwał podawany przez GM jest jak wyżej, być może na parametry temperaturowe pracy.

Koszt świecy to ok. 72 zł, moment dokręcenia, ZTCP, 20-25 Nm

 

 

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, franki napisał:

Opel zaleca wymianę świec ( jakieś dedykowane) w swoim silniku 1.4 turbo co 60 kkm. Orientuje się ktoś z czego wynika to zalecenie?

Sam mam taki silnik, najechane 75kkm i na razie nic niepokojącego się nie dzieje

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lessero napisał:

 

Bo to jeden z bardziej udanych silników, pomijając:

- skomplikowana budowę odmy, podróżujące opary, aerozole olejowe po dolocie, brudzące także przepustnicę [błąd P1101]

- skomplikowany bardziej niż przeciętnie, układ chłodzenia [turbo chłodzone cieczą]

- większa wrażliwość na jakość paliwa niż N/A [dla niektórych modeli 2010 - 2011są aktualizacje ECU, zwiększające zakres tolerancji czujników - stanowisko GM - właśnie jakość paliwa w Polsce. Koszt ok.150 zł za podpięcie do Tech'a i 45 euro za aktualizację.

- ze względu na wyższa temperaturę pracy niektóre wężyki i króćce dezintegrują się szybciej [np. ten nad przepustnicą do zbiornika wyrównawczego]

;]

 

Zapomniales jeszcze o membranie w pokrywie zaworow i grzybku w kolektorze ;]

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki - bo zaczynam się bać...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, franki napisał:

Chłopaki - bo zaczynam się bać...

Nie ma czym się przejmować.:oki:

 

Układ chłodzenia wcześniej sygnalizuje niedomagania ubytkami płynu chłodniczego.

Potem pojawiają się widoczne wycieki.

Nie należy się spodziewać sytuacji, ze sruuu i płynu nie ma.

 

Problemy z rozszczelnionym dolotem, którego objawy mogą być mylone z zabrudzoną przepustnicą,

zaczynają się falującymi wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku, spadkiem kultury pracy motoru na wolnych obrotach, wibracjami.

Oczywiście zapali "check engine" i wypluje "błęda".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Osłonę termostatu już robiłem :) bo płyn wyciekał

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, franki napisał:

Osłonę termostatu już robiłem :) bo płyn wyciekał

A mnie pompa na wałku ;) Wytrzymała godne 55 tyś km. :facepalm:

Edytowane przez lessero

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa wody wytrzymala 70kkm. Co ciekawe ciekla tylko gdy auto postalo ze 2 dni. Wymienilem sam, bo pompa jest na pasku. Wlasciwie to wszystko juz wymienilem co jest zwiazane z ukladem chlodzenia czyli czujnik temperatury (przeciekal), chlodnica (przeciekala), pompa wody (przeciekala), wezyki chlodzace turbo (przeciekaly). Prewencyjnie wymienilem tez korek od zbiorniczka wyrownawczego i termostat (nie sprawialy problemu). Teraz mam juz spokoj, plynu wreszcie nie ubywa 😊

Dodam tylko ze faktycznie ubytki plynu ktore sie pojawialy nie byly duze i nie unieruchamialy auta, a wymiany ktore poczynilem raczej wynikaja z mojej dociekliwosci i nadgorliwosci. Lubie jak wszystko jest na tip-top.

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Ps: za swiece irydowe w ASO placilem okolo 50zl/szt natomiast NGK wychodzi znacznie taniej.

 

Dobrze wiedzieć, zapytam u siebie o cenę.

Cenę NGK podałem ze sklepu IC bez zniżek.

 

NGK – IFR7X7G 91039 – Świeca zapłonowa Świeca zapłonowa (cena za 1szt.) CHEVROLET AVEO, CRUZE, TRAX; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C...Informacje katalogowe

 

70.85 PLN

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, rostex napisał:

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

 

Ale czego się spodziewać? Jakiej trwałości [ w km]?.

Ja bym obstawiał minimum około 150 000 km

Bo koszta już gdzieś widziałem - od 600 zł u kowala do 1600 zł w ASO

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy już chyba nie są takie trwałe jak kiedyś. Ja w obydwu silnikach ( Zafira i Corsa) mam łańcuchy. Zobaczymy ile pociągną

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, franki napisał:

Łańcuchy już chyba nie są takie trwałe jak kiedyś. Ja w obydwu silnikach ( Zafira i Corsa) mam łańcuchy. Zobaczymy ile pociągną

 

Kiedyś, w szkołach mechanicznych podawali, tego co pamiętam,

jak szukałem informacji dla łańcucha rozrządu dla SV650,

gdzie nie było podanego interwału wymiany,

 

graniczna wartością, dla łańcucha napędzającego koła zębate

 

to przyrost długości o 1,6% długości nominalnej.... :old:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rostex napisał:

Niedługo zaczną się rozrządy na łańcuchu, znane z ZxxXE/P.

 

Znam kilka silnikow 1.4T z przebiegami >200kkm na fabrycznym lancuchu, wiec niespecjalnie jest chyba czym sie przejmowac.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, co mówi książka o wymianie świec przy LPG w tym silniku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z14XEP czyli starszy dalszy kuzyn tych turbo, ma 120kkm/8 lat rozrząd cicho.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Dobra, co mówi książka o wymianie świec przy LPG w tym silniku?

30 tys km

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, piotr1982 napisał:

30 tys km

Tak mi się wydawało, że to już po czasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 76 kkm mechanik wykręcił i stwierdził że trzeba wymienić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W swojej astrze zmieniłem po 54tyś  z czego jakieś 48tyś na LPG. Świece wymieniłem nie potrzebnie bo silnik szarpał z innego powodu. Moje świece trafiły do Z14XEP/LPG i jeżdżą dalej bez oznak zużycia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.