OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 A przynajmniej próbuje wg Asia Times... Otóż próba przejęcia ma nastąpić pomiędzy tym jak Sergio pójdzie na emeryturę a May 2019 - wszystko zależy od ceny akcji. To ma sens - plan przedstawiony przez Sergio znacznie obniża koszty i koncentruje się na produktach przynoszących $$$. Dalsza konsolidacja miałaby sens - np. wykorzystanie nowoczesnych fabryk Hyundai w EU i pozbycie się reszty. Główne powody za:- nadprodukacja - przejęcie sieci dystrubucji FCA przez Hyundai szczególnie w USA, - RAM na USDM/Asia - Hyundai intensywnie pakuje $$$ w R&D Pick ups - rynek Ameryki Pld, Przejęcie FCA byli by łatwiejsze dla Administracji Trump-a niż dzięki FTA porozumieniu o wolnym handlu z Korea. Pożyjemy, zobaczymy - patrząc finansowo - to się dodaje... Najlepszym rozwiązaniem byłby zakup Jeep/RAM/Maserati/Dodge i zostawienie reszty - z wyjątkiem Fiat w Brasil. Koszt na sztukę by spadł, synergia by sprawiła, ze Q wykładania FCA by wzrosła, kazdy segment byłby pokryty przez Hyundai. Minusy - masa ludzi będzie bez roboty i ex fabryki Fiat musza w EU upaść... Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 IMHO ten merger ma jeszcze mniej sensu niż Psa/opel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Ciekawa koncepcja. Ja osobiscie nie widze zeby italczycy kupywali masowo hyundaje jak fiat zaprzestanie produkcji modeli. 2 sprawa rynki. Jezeli sprzedaz exportowa jest na danym kraju wysoka to zaprzestanie sprzedazy modelu to strzal w kolano. Wymiana fiata na hyundaja? Watpie. 3. Produkcja silnikow down sizing 1.0 1.3 po co by powertrain inwestowal jakiekolwiek zl w produkcje? Pozyjemy zobaczymy... Miala byc fuzja z volkswagenem , tez plotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 To miałoby sens, gdyż Hyundai miałby większy udział w Europie, ale i na innych rynkach. Ale ja bym uważał na Amerykanów - by nie okazało się, że te wszystkie restrukturyzacje są niewiele warte i tak naprawdę robione, by w papierach wyglądało ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 IMHO ten merger ma jeszcze mniej sensu niż Psa/opel...Jak narazie - patrzac tylko ile PSA z Tavares - odwalilo kosztu z Opel to ten merger dla obu PSA I GM jest finasowym sukcesem.Dodatkowo PSA już podniosło ceny na Astra/Insignia jakie liczy GM za Buick i Holden. Jeśli moje info się potwierdzi - to koniec Insignia jest bliski. Astra na EU nie wiem, ale MY19 może być tez ostatnim jaki zobaczymy w sprzedaży ze znakiem GM. IMVHO Hyundai-FCA miałoby jeszcze większy sens. Popatrz na ‚free cash flow’ w Hyundai, ile $$$ poszło na zbudowanie marki Genesis. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Ciekawa koncepcja. Ja osobiscie nie widze zeby italczycy kupywali masowo hyundaje jak fiat zaprzestanie produkcji modeli. 2 sprawa rynki. Jezeli sprzedaz exportowa jest na danym kraju wysoka to zaprzestanie sprzedazy modelu to strzal w kolano. Wymiana fiata na hyundaja? Watpie. 3. Produkcja silnikow down sizing 1.0 1.3 po co by powertrain inwestowal jakiekolwiek zl w produkcje? Pozyjemy zobaczymy... Miala byc fuzja z volkswagenem , tez plotki. Fuzja z VeeDud nie została by zaakceptowana.Z Hyundai struktura jest inna. Już ma - znacznych tych samych udziałowców w obu- Hyundai i FCA.Pytanie, a na to nie mam odpowiedzi - czy maja na tyle akcji i ‚sily’ żeby przewalic połączenie?Pewnie zobaczymy za do 10 miesięcy... Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 To miałoby sens, gdyż Hyundai miałby większy udział w Europie, ale i na innych rynkach. Ale ja bym uważał na Amerykanów - by nie okazało się, że te wszystkie restrukturyzacje są niewiele warte i tak naprawdę robione, by w papierach wyglądało ładnie.Mówisz ze książki gotują? Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 41 minut temu, OZI napisał: Jeśli moje info się potwierdzi - to koniec Insignia jest bliski. Astra na EU nie wiem, ale MY19 może być tez ostatnim jaki zobaczymy w sprzedaży ze znakiem GM. Nie wiem skad masz to info, ale to raczej niezbyt prawdopodobne, chyba ze na rynku AU... Insignia dopiero co wszedl nowy model, Astra dostanie czesc silnikow z PSA. Poprzednio tez wieszczyles, ze Opel zniknie z powierzchni ziemi i wszystkie fabryki w EU zostana zamkniete Z reszta co to dla Was za roznica na koncu swiata, kto sie z kim polaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 56 minut temu, OZI napisał: IMVHO Hyundai-FCA miałoby jeszcze większy sens. Popatrz na ‚free cash flow’ w Hyundai, ile $$$ poszło na zbudowanie marki Genesis. Sent from my iPhone using Tapatalk A sprzedaz kuleje a dlaczego? Bo caly swiat kupuje SUV a im sie luksusowych sedanow zachcialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Nie wiem skad masz to info, ale to raczej niezbyt prawdopodobne, chyba ze na rynku AU... Insignia dopiero co wszedl nowy model, Astra dostanie czesc silnikow z PSA. Poprzednio tez wieszczyles, ze Opel zniknie z powierzchni ziemi i wszystkie fabryki w EU zostana zamkniete Z reszta co to dla Was za roznica na koncu swiata, kto sie z kim polaczy? GM kupuje Insignia i Astra od PSA - 3.6l V6 które zostało zrobione specjalnie dla US/Oz nie sprzedaje się totalnie. Ergo - GM nie wywiązuje się z quota gdzie ma kupować minimalna ilość aut każdego miesiąca od PSA.Wiec de facto można powiedzieć ze tu i tam (Buick & Holden) - Insignia jest kaput - nie dotyczy EU.Dodatkowo PSA podniosło ceny Insignia dla GM o ok $800 na sztukę.EU - za każda wyklepana sztukę Insignia sprzedawana jako Opel ... PSA płaci GM licensing fee. Ta jest rozkładana w zależności od silnika i innych komponentów.Ergo np model z 2.0l silnik PSA placi GM inaczej niż np 2.0l Diesel. Stad jak najszybsza próba zastąpienia wszelkich komponentów GM przez PSA. Pierwsze idą silniki. Insignia w obecnej postaci odejdzie przed 2021/2 rokiem jak nie szybciej.Astra - sytuacja analogiczna jak Insignia - PSA podniosło ceny. Ponad pół roczna przerwa w produkcji dla GM - zamówienie poszło na MY19 dopiero pare dni temu (GM do PSA). Na KAŻDEJ sprzedanej sztuce GM traci $$$. Całość wychodzi na plus znów z ... licensing fees.EU - całość wysiłku PSA poszła na nowa Corsa - platforma/silniki etc - prezentacja dla dużych EU sieci dealerów odbyła się w zeszłym tygodniu, podobno auto stylistycznie jest świetne. Komponentów GM gdzie PSA musi za coś płacić jest ... zero.Astra - po oficjalnej premierze Corsa - ta sama strategia idzie na Astra. Jak się zmieni, nie wiem. Wiem co się dzieje w GM a nie w PSA.Info - jak narazie nie tylko mówiłem o końcu Opel ale wyszło jak mówiłem, GM nie jest właścicielem Opel, koniec, finito, the end, Ende. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 A sprzedaz kuleje a dlaczego? Bo caly swiat kupuje SUV a im sie luksusowych sedanow zachcialo.Akurat Hyundai ma bardzo pozytywna rezerwę i dobry cash flow. Genesis - SUV dojdą. IMVHO - to jest dla nich kwestia prestige i planów na 10+ lat niż krótkiego i szybkiego zysku.Jest jeszcze spora grupa ludzi którzy nie kupią SUV. Genesis IMVHO ma przyszłość, nie wiem jak to w EU totalnie wyglada ale u mnie lokalnie z 30% ludzi którzy pracowali dla Lexus poszło do Genesis. Hyundai tez przejął dość sporo inżynierów - 200+ z GM jak zakończyło się miejscowe klepanie. Cel - stworzyć najlepsza obsługę klienta - lepsza niz Lexus. Za tym idzie $$$. Co ciekawe Genesis uderzył tez w flotę... jeden stan przesiadł się na Genesis Prestige żądny ale jaki marketing Po za tym najważniejszym rynkiem dla Genesis jest USDM a tam nie będzie się sprzedawać to co w EU... Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 9 godzin temu, OZI napisał: Mówisz ze książki gotują? No do sprzedaży trzeba towar odpicować Czterdziestolatka nie oglądałeś A w przypadku Amerykanów to raczej spodziewałbym się takich ruchów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Z ta sprzedaża to jakas plotka wg mnie. Nie ma sensu- po co ktos by mial.marnowac kase na FCA. ta firma sama sie wykonczy jesli bedzie realizowana nowa strategia Sergio:) Bedzie ja wtedy mozna przejac za smieszna kwote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Dnia 30.06.2018 o 13:38, OZI napisał: Po za tym najważniejszym rynkiem dla Genesis jest USDM a tam nie będzie się sprzedawać to co w EU... Sent from my iPhone using Tapatalk Nie no bez jaj. Tam tez sprzedaz lezy i kwiczy to samo z Kanada. http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/hyundai/hyundai-genesis/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Co ten hyundai chce nawojowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 15 godzin temu, HARDTECHNO napisał: Co ten hyundai chce nawojowac? Ptaszki ćwierkają, że prezes Hyundaia jest wielkim fanem Lancii - po tej transakcji szykuje się wielki come back Thesis na rynek Mówiąc serio - zyskali by w USA (Jeep) i w Ameryce południowej (Fiat Brasil). Plus jako wisienka na torcie Ferrari, Masterati i Alfa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 16 godzin temu, HARDTECHNO napisał: Co ten hyundai chce nawojowac? Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 2 minuty temu, grogi napisał: Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges... Tu wychodzi postrzeganie marki przez pryzmat ludzi kupujacych prawie nowych Audi i VW z DE zamiast nowego i20. Choc IMO marka Genesis to troszku nie halo. Musza nad tym popracowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 U mnie w ogole nie oferuja tego genesis... ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 22 godziny temu, grogi napisał: Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges... Update - wyniki za 2017 (http://carsalesbase.com/global-car-sales-2017). Renault-Nissan-Mitsubishi: 10.61 mln VW Group: 10.53 mln Toyota Group: 10.2 mln GM: 10 mln Hyundai Group: 7.25 mln Ford: 5.93 mln Honda: 4.97 mln FCA: 4.74 mln PSA/Opel: 3.63 mln Wg innych danych Hyundai jest przed GM, zarówno w 2017 (https://focus2move.com/world-car-brands-ranking/) jak i 2018 roku. (https://focus2move.com/world-car-group-ranking/) Jeśli Hyundai przejąłby FCA, byłaby to największa grupa na świecie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 1 minutę temu, grogi napisał: Update - wyniki za 2017. Renault-Nissan-Mitsubishi: 10.61 mln W zyciu bym nie przypuszczal, ze oni beda na 1 miejscu. Spodziewalem sie raczej VW lub Toyoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 58 minut temu, Maciej__ napisał: W zyciu bym nie przypuszczal, ze oni beda na 1 miejscu. Spodziewalem sie raczej VW lub Toyoty. Poza Renault, Nissan, i Mitsubishi w skład tej grupy wchodzi jeszcze Infiniti, Łada i Dacia - pewnie Łada ciągnie to wszystko jak na solidne auto przystało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 7 godzin temu, grogi napisał: Update - wyniki za 2017 (http://carsalesbase.com/global-car-sales-2017). Renault-Nissan-Mitsubishi: 10.61 mln Co sie z tym swiatem dzieje, ze Renault na 1szym miejscu. Zawsze byla Toyota i VW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 16 godzin temu, wujekcybul napisał: Co sie z tym swiatem dzieje, ze Renault na 1szym miejscu. Zawsze byla Toyota i VW. Power of mergers and acquisitions Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.