Skocz do zawartości

Hyundai kupuje Fiat Chrysler Automobiles


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

A przynajmniej próbuje wg Asia Times...

 

 

Otóż próba przejęcia ma nastąpić pomiędzy tym jak Sergio pójdzie na emeryturę a May 2019 - wszystko zależy od ceny akcji.

 

To ma sens - plan przedstawiony przez Sergio znacznie obniża koszty i koncentruje się na produktach przynoszących $$$.

 

Dalsza konsolidacja miałaby sens - np. wykorzystanie nowoczesnych fabryk Hyundai w EU i pozbycie się reszty.

 

Główne powody za:

- nadprodukacja

- przejęcie sieci dystrubucji FCA przez Hyundai szczególnie w USA,

- RAM na USDM/Asia - Hyundai intensywnie pakuje $$$ w R&D Pick ups

- rynek Ameryki Pld,

 

 

Przejęcie FCA byli by łatwiejsze dla Administracji Trump-a niż dzięki FTA porozumieniu o wolnym handlu z Korea.

 

Pożyjemy, zobaczymy - patrząc finansowo - to się dodaje...

 

 

a87c21b5fcce2d4a91b9a08a1ca76cd5.png

 

Najlepszym rozwiązaniem byłby zakup Jeep/RAM/Maserati/Dodge i zostawienie reszty - z wyjątkiem Fiat w Brasil.

 

Koszt na sztukę by spadł, synergia by sprawiła, ze Q wykładania FCA by wzrosła, kazdy segment byłby pokryty przez Hyundai.

 

Minusy - masa ludzi będzie bez roboty i ex fabryki Fiat musza w EU upaść...

 

 

3aac54188ebc8384655ab21de1b83764.jpg

 

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa koncepcja. Ja osobiscie nie widze zeby italczycy kupywali masowo hyundaje jak fiat zaprzestanie produkcji modeli. 2 sprawa rynki. Jezeli sprzedaz exportowa jest na danym kraju wysoka to zaprzestanie sprzedazy modelu to strzal w kolano. Wymiana fiata na hyundaja? Watpie.

3. Produkcja silnikow down sizing 1.0 1.3 po co by powertrain inwestowal jakiekolwiek zl w produkcje? 

 

Pozyjemy zobaczymy...

 

Miala byc fuzja z volkswagenem , tez plotki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałoby sens, gdyż Hyundai miałby większy udział w Europie, ale i na innych rynkach.

Ale ja bym uważał na Amerykanów - by nie okazało się, że te wszystkie restrukturyzacje są niewiele warte i tak naprawdę robione, by w papierach wyglądało ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO ten merger ma jeszcze mniej sensu niż Psa/opel...


Jak narazie - patrzac tylko ile PSA z Tavares - odwalilo kosztu z Opel to ten merger dla obu PSA I GM jest finasowym sukcesem.

Dodatkowo PSA już podniosło ceny na Astra/Insignia jakie liczy GM za Buick i Holden.

Jeśli moje info się potwierdzi - to koniec Insignia jest bliski. Astra na EU nie wiem, ale MY19 może być tez ostatnim jaki zobaczymy w sprzedaży ze znakiem GM.

IMVHO Hyundai-FCA miałoby jeszcze większy sens. Popatrz na ‚free cash flow’ w Hyundai, ile $$$ poszło na zbudowanie marki Genesis.

e41f5cd39df6b2665be32a1289b8987f.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa koncepcja. Ja osobiscie nie widze zeby italczycy kupywali masowo hyundaje jak fiat zaprzestanie produkcji modeli. 2 sprawa rynki. Jezeli sprzedaz exportowa jest na danym kraju wysoka to zaprzestanie sprzedazy modelu to strzal w kolano. Wymiana fiata na hyundaja? Watpie.
3. Produkcja silnikow down sizing 1.0 1.3 po co by powertrain inwestowal jakiekolwiek zl w produkcje? 
 
Pozyjemy zobaczymy...
 
Miala byc fuzja z volkswagenem , tez plotki.
 


Fuzja z VeeDud nie została by zaakceptowana.

Z Hyundai struktura jest inna. Już ma - znacznych tych samych udziałowców w obu- Hyundai i FCA.

Pytanie, a na to nie mam odpowiedzi - czy maja na tyle akcji i ‚sily’ żeby przewalic połączenie?

Pewnie zobaczymy za do 10 miesięcy...


39c916397fd9ac2eaf75c5c3995bcd8e.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałoby sens, gdyż Hyundai miałby większy udział w Europie, ale i na innych rynkach.
Ale ja bym uważał na Amerykanów - by nie okazało się, że te wszystkie restrukturyzacje są niewiele warte i tak naprawdę robione, by w papierach wyglądało ładnie.


Mówisz ze książki gotują?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, OZI napisał:

Jeśli moje info się potwierdzi - to koniec Insignia jest bliski. Astra na EU nie wiem, ale MY19 może być tez ostatnim jaki zobaczymy w sprzedaży ze znakiem GM.

 

 

Nie wiem skad masz to info, ale to raczej niezbyt prawdopodobne, chyba ze na rynku AU...

Insignia dopiero co wszedl nowy model, Astra dostanie czesc silnikow z PSA.

Poprzednio tez wieszczyles, ze Opel zniknie z powierzchni ziemi i wszystkie fabryki w EU zostana zamkniete ;]

Z reszta co to dla Was za roznica na koncu swiata, kto sie z kim polaczy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, OZI napisał:



IMVHO Hyundai-FCA miałoby jeszcze większy sens. Popatrz na ‚free cash flow’ w Hyundai, ile $$$ poszło na zbudowanie marki Genesis.




Sent from my iPhone using Tapatalk

 

A sprzedaz kuleje a dlaczego? Bo caly swiat kupuje SUV a im sie luksusowych sedanow zachcialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie wiem skad masz to info, ale to raczej niezbyt prawdopodobne, chyba ze na rynku AU...
Insignia dopiero co wszedl nowy model, Astra dostanie czesc silnikow z PSA.
Poprzednio tez wieszczyles, ze Opel zniknie z powierzchni ziemi i wszystkie fabryki w EU zostana zamkniete ;]
Z reszta co to dla Was za roznica na koncu swiata, kto sie z kim polaczy?



GM kupuje Insignia i Astra od PSA - 3.6l V6 które zostało zrobione specjalnie dla US/Oz nie sprzedaje się totalnie.

Ergo - GM nie wywiązuje się z quota gdzie ma kupować minimalna ilość aut każdego miesiąca od PSA.

Wiec de facto można powiedzieć ze tu i tam (Buick & Holden) - Insignia jest kaput ☠️- nie dotyczy EU.

Dodatkowo PSA podniosło ceny Insignia dla GM o ok $800 na sztukę.


EU - za każda wyklepana sztukę Insignia sprzedawana jako Opel ... PSA płaci GM licensing fee. Ta jest rozkładana w zależności od silnika i innych komponentów.

Ergo np model z 2.0l silnik PSA placi GM inaczej niż np 2.0l Diesel.

Stad jak najszybsza próba zastąpienia wszelkich komponentów GM przez PSA. Pierwsze idą silniki. Insignia w obecnej postaci odejdzie przed 2021/2 rokiem jak nie szybciej.

Astra - sytuacja analogiczna jak Insignia - PSA podniosło ceny. Ponad pół roczna przerwa w produkcji dla GM - zamówienie poszło na MY19 dopiero pare dni temu (GM do PSA).
Na KAŻDEJ sprzedanej sztuce GM traci $$$. Całość wychodzi na plus znów z ... licensing fees.

EU - całość wysiłku PSA poszła na nowa Corsa - platforma/silniki etc - prezentacja dla dużych EU sieci dealerów odbyła się w zeszłym tygodniu, podobno auto stylistycznie jest świetne. Komponentów GM gdzie PSA musi za coś płacić jest ... zero.

Astra - po oficjalnej premierze Corsa - ta sama strategia idzie na Astra. Jak się zmieni, nie wiem. Wiem co się dzieje w GM a nie w PSA.

Info - jak narazie nie tylko mówiłem o końcu Opel ale wyszło jak mówiłem, GM nie jest właścicielem Opel, koniec, finito, the end, Ende.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzedaz kuleje a dlaczego? Bo caly swiat kupuje SUV a im sie luksusowych sedanow zachcialo.


Akurat Hyundai ma bardzo pozytywna rezerwę i dobry cash flow. Genesis - SUV dojdą.

IMVHO - to jest dla nich kwestia prestige i planów na 10+ lat niż krótkiego i szybkiego zysku.

Jest jeszcze spora grupa ludzi którzy nie kupią SUV. Genesis IMVHO ma przyszłość, nie wiem jak to w EU totalnie wyglada ale u mnie lokalnie z 30% ludzi którzy pracowali dla Lexus poszło do Genesis.
Hyundai tez przejął dość sporo inżynierów - 200+ z GM jak zakończyło się miejscowe klepanie.

Cel - stworzyć najlepsza obsługę klienta - lepsza niz Lexus. Za tym idzie $$$.

Co ciekawe Genesis uderzył tez w flotę... jeden stan przesiadł się na Genesis

d61b6191050c28a950ec4dae15dc19f6.jpg

93c4da07fbaa1b7161a625ce19e8942b.jpg

Prestige żądny ale jaki marketing

Po za tym najważniejszym rynkiem dla Genesis jest USDM a tam nie będzie się sprzedawać to co w EU...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OZI napisał:

Mówisz ze książki gotują? emoji6.pngemoji403.png
 

 

No do sprzedaży trzeba towar odpicować ;)

Czterdziestolatka nie oglądałeś :hehe:

A w przypadku Amerykanów to raczej spodziewałbym się takich ruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2018 o 13:38, OZI napisał:

Po za tym najważniejszym rynkiem dla Genesis jest USDM emoji631.pngemoji631.png a tam nie będzie się sprzedawać to co w EU... emoji1099.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Nie no bez jaj. Tam tez sprzedaz lezy i kwiczy to samo z Kanada. 

http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/hyundai/hyundai-genesis/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Co ten hyundai chce nawojowac? 

Ptaszki ćwierkają, że prezes Hyundaia jest wielkim fanem Lancii - po tej transakcji szykuje się wielki come back Thesis na rynek 😁

 

Mówiąc serio - zyskali by w USA (Jeep) i w Ameryce południowej (Fiat Brasil). Plus jako wisienka na torcie Ferrari, Masterati i Alfa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Co ten hyundai chce nawojowac? 

 

Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges...

Tu wychodzi postrzeganie marki przez pryzmat ludzi kupujacych prawie nowych Audi i VW z DE :phi: zamiast nowego i20. Choc IMO marka Genesis to troszku nie halo. Musza nad tym popracowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, grogi napisał:

  

Ten Hyundai jest trzecim na świecie producentem samochodów - za VW i Toyotą... Nazywanie go "tym hyundaijem' to trochę nie-ten-teges...

 

Update - wyniki za 2017 (http://carsalesbase.com/global-car-sales-2017).

 

Renault-Nissan-Mitsubishi: 10.61 mln

VW Group: 10.53 mln

Toyota Group: 10.2 mln

GM: 10 mln

Hyundai Group: 7.25 mln

Ford: 5.93 mln

Honda: 4.97 mln

FCA: 4.74 mln

PSA/Opel: 3.63 mln

 

Wg innych danych Hyundai jest przed GM, zarówno w 2017 (https://focus2move.com/world-car-brands-ranking/) jak i 2018 roku. (https://focus2move.com/world-car-group-ranking/)

 

Jeśli Hyundai przejąłby FCA, byłaby to największa grupa na świecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

 

Update - wyniki za 2017.

Renault-Nissan-Mitsubishi: 10.61 mln

 

W zyciu bym nie przypuszczal, ze oni beda na 1 miejscu.

Spodziewalem sie raczej VW lub Toyoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Maciej__ napisał:

W zyciu bym nie przypuszczal, ze oni beda na 1 miejscu.

Spodziewalem sie raczej VW lub Toyoty.

Poza Renault, Nissan, i Mitsubishi w skład tej grupy wchodzi jeszcze Infiniti, Łada i Dacia - pewnie Łada ciągnie to wszystko jak na solidne auto przystało :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.