Skocz do zawartości

[KzAK] 45 kzł TSI ea211


Spajdi

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, iwik napisał:


 

 


Miałem podobny dylemat. Z jednej strony potrzebuję bagażnika statystycznie 2x w roku na wyjazd. Z drugiej, gabarytów łatwych do ogarnięcia w mieście. Rozwiązaniem w grupie VAG jest golf sportsvan. Przesuwana tylna kanapa załatwia temat większego bagażnika w razie potrzeby (właśnie testuję na wakacjach). W normalnym ustawieniu jest mnóstwo miejsca z tyłu (chyba więcej niż w octavii).

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

 

Gabaryt zewnętrzny mi nie przeszkadza, chodzi raczej o cenę. Rapid czyli B+ jest znacząco tańszy od prawdziwego kompakta kombi. Generalnie preferuję zdecydowanie długie kombi kontra takie vanowate auta typu Sportsvan, Scenic, Touran itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał:


 

 


Miałem podobny dylemat. Z jednej strony potrzebuję bagażnika statystycznie 2x w roku na wyjazd. Z drugiej, gabarytów łatwych do ogarnięcia w mieście. Rozwiązaniem w grupie VAG jest golf sportsvan. Przesuwana tylna kanapa załatwia temat większego bagażnika w razie potrzeby (właśnie testuję na wakacjach). W normalnym ustawieniu jest mnóstwo miejsca z tyłu (chyba więcej niż w octavii).

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Masz koło zapasowe czy zestaw naprawczy?

Jesteś zadowolony póki co z auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.07.2018 o 16:36, grogi napisał:

 

 

Pojadę klasycznym dołóż trochę... No ale cóż, takie moje zdanie....

 

Nowy Leon ST Style 1.2 85KM to 60000zł wg cennika. Z rabatami wyjdzie pewnie 10.000zł niewiele więcej niż te ta prawie pięcioletnia Octavia. Dla jednego mało, dla drugiego dużo - ale moim zdaniem warto sprawę przemyśleć w tym kierunku. Ten silnik bardzo dobrze się chipuje, nawet powerboxami. 

 

power-box-Skoda-Rapid-1.2-TSI-86-KM-63-k

 

--- edit

 

60000 jest za HB. Za kombi to już 65000... 😕

 

2014 - prawie piecioletnia Octavia. Jasne... ale przeciez Seat 2018 to juz prawie roczny jest 😄

 

Jazda Golfem 1.2 tsi a 1.4 tsi to spora roznica w tzw. radosci z jazdy.

 

Nie wiemy nic o tej Octavii, czy to Classic, Ambition czy Elegance.

 

A podstawowe wersje samochodow sa dosc lipne, gdzie nie spojrzysz zaslepka, fotele tez sa czesto gorsze niz w lepszych wersjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2018 o 17:48, Spajdi napisał:

Czyli wszyscy jednoznacznie, 2 lata starsza Octavia 1.4 TSI z 2x większym przebiegiem to lepszy wybór zarówno od Leona kombi 1.2 TSI 110 jak i Rapida 1.2 TSI 110.

Co z porównaniem Leon kombi 1.4 TSI vs Octavia kombi 1.4 TSI?

Opinie ludzi na Autocentrum ganią Octavię III kombi, natomiast Leon kombi ma zaskakująco pozytywne oceny, czyżby kwestia wygórowanych oczekiwań ludzi w stosunku do Octavii III?

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

 

Mialem 1.6tdi Leona jako zastepcze auto na pol dnia. Fajny design deski rozdzielczej i zegarow - lepszy niz Octavia. Wez pod uwage, ze w 2019 ma byc nowy Golf/Octavia wiec ceny obecnych (wliczajac w to chinska podrobke Mercedesa klasy E czyli Octavia 3FL) spadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mialem 1.6tdi Leona jako zastepcze auto na pol dnia. Fajny design deski rozdzielczej i zegarow - lepszy niz Octavia. Wez pod uwage, ze w 2019 ma byc nowy Golf/Octavia wiec ceny obecnych (wliczajac w to chinska podrobke Mercedesa klasy E czyli Octavia 3FL) spadna.

Trafna uwaga, jak weszła Megane IV to znajomy kupił nówkę Megane III kombi TCE 115 w normalnym kolorze z normalnym wyposażeniem (klima auto, wszystkie szyby elektryczne) za niecałe 57 000 zł, teraz widziałem 2 letnia taką Megane z niskimi przebiegiem za 50 000 więc kogoś ładnie poniosło, warte to imho max. 42 000 zł.

 

Nie wiem jaką politykę cenową ma Vag jak wchodzą nowe modele, ale Renault szło z ceną mocno w dół.

 

Orientuje się ktoś jak to jest w Megane IV z silnikiem 1.2 TCE, chodzi mi o różnice pomiędzy wersją 100 KM vs 130 KM. Tylko soft, czy różnice mechaniczne typu inne turbo? Różnica w cenie wersji 100 vs 130 jest bardzo duża, a gdyby to było mechanicznie to samo to mocno bym pomyślał o tym wozie. Szukałem info na necie, ale mało popularny model wśród fanów tuningu więc nic rzetelnego nie znalazłem. Może ktoś ma kogoś w Renault, kto ma jakieś pewne informacje?

 

Edit: widzę, że w 2019 ma być też nowy Rapid, wychodzi na to, że w przyszłym roku może być zdecydowanie ciekawsza sytuacja na rynku.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spajdi napisał:

Orientuje się ktoś jak to jest w Megane IV z silnikiem 1.2 TCE, chodzi mi o różnice pomiędzy wersją 100 KM vs 130 KM. Tylko soft, czy różnice mechaniczne typu inne turbo? Różnica w cenie wersji 100 vs 130 jest bardzo duża, a gdyby to było mechanicznie to samo to mocno bym pomyślał o tym wozie. Szukałem info na necie, ale mało popularny model wśród fanów tuningu więc nic rzetelnego nie znalazłem. Może ktoś ma kogoś w Renault, kto ma jakieś pewne informacje?

 

Edit: widzę, że w 2019 ma być też nowy Rapid, wychodzi na to, że w przyszłym roku może być zdecydowanie ciekawsza sytuacja na rynku.

Nie moge teraz znalezc ale inne turbo plus lubia olej teraz juz chyba poprawione ale w uzywce to loteria.

 

U nas ceny nie spadna. Tzn spadna nowek w salonie jak nowa wersja wejdzie ale uzywki nie ma opcji bo u nas jest parcie na uzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge teraz znalezc ale inne turbo plus lubia olej teraz juz chyba poprawione ale w uzywce to loteria.
 
U nas ceny nie spadna. Tzn spadna nowek w salonie jak nowa wersja wejdzie ale uzywki nie ma opcji bo u nas jest parcie na uzywki.
Zdaję sobie sprawę, że spadną nówki, ale może w przyszłym roku jakby była bdb wyprzedaż to bym się zdecydował na coś nowego. W takie opcji jak znajomy to Megane kombi kupił to patrząc teraz na ceny używek był to bdb deal bo za 56 kzl kupili pełnowymiarowego kompakta kombi z wystarczającym i kulturalnym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem. W tym momencie Rapid za 57 000 z 1.0 TSI wydaje się być lipą, jeden cylinder ucięty przez co przy dodawaniu gazu wydaje dźwięki jak mały diesel, bagażnik mniejszy no i pół "klasy" niżej...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spajdi napisał:

Zdaję sobie sprawę, że spadną nówki, ale może w przyszłym roku jakby była bdb wyprzedaż to bym się zdecydował na coś nowego. W takie opcji jak znajomy to Megane kombi kupił to patrząc teraz na ceny używek był to bdb deal bo za 56 kzl kupili pełnowymiarowego kompakta kombi z wystarczającym i kulturalnym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem. W tym momencie Rapid za 57 000 z 1.0 TSI wydaje się być lipą, jeden cylinder ucięty przez co przy dodawaniu gazu wydaje dźwięki jak mały diesel, bagażnik mniejszy no i pół "klasy" niżej...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

Moze kwestia wyciszenia mam 1.0 tsi w ibizie i nie mam takiego odglosu. Na plus, ze nie ma wibracji nawet przy stop start. Nie ma co sie negatywnie na 3 cylindry nastawiac wkrotce w popularnych autach beda same 3 cylindry. Chocby nowa fiesta i focus. Obstawiam, ze podobnie bedzie z nowym golfem oprocz wersji sportowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze kwestia wyciszenia mam 1.0 tsi w ibizie i nie mam takiego odglosu. Na plus, ze nie ma wibracji nawet przy stop start. Nie ma co sie negatywnie na 3 cylindry nastawiac wkrotce w popularnych autach beda same 3 cylindry. Chocby nowa fiesta i focus. Obstawiam, ze podobnie bedzie z nowym golfem oprocz wersji sportowych.

Szczerze to nie wierzę. Przypuszczam,że gdybym się przejechał taką Ibiza miałbym identyczne odczucia jak w Rapidzie... W testach Rapida 1.0 TSI niektórym dziennikarzom się ten dźwięk nawet podobał, albo mówili,że nie jest źle, a ja myślałem, że zwymiotuje jak jechałem...

Mam zboczenie. TCE do 2500 jest NIESŁYSZALNY w środku, dodajemy gazu i słychać tylko bardzo cichy szmer silnika, ale taki mega stłumiony. Rapid 1.0 każde muśnięcie gazu mocniej niż minimalnie to hałas...

 

Oczywiście mówię o odczuciach w momencie radio off, dmuchawa na 1. Pewnie jak jeździsz na codzien z radiem to nie daje się to tak we znaki i tego nie słyszysz.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎07‎-‎03 o 16:36, grogi napisał:

 

 

Pojadę klasycznym dołóż trochę... No ale cóż, takie moje zdanie....

 

Nowy Leon ST Style 1.2 85KM to 60000zł wg cennika. Z rabatami wyjdzie pewnie 10.000zł niewiele więcej niż te ta prawie pięcioletnia Octavia. Dla jednego mało, dla drugiego dużo - ale moim zdaniem warto sprawę przemyśleć w tym kierunku. Ten silnik bardzo dobrze się chipuje, nawet powerboxami.

 

 

--- edit

 

60000 jest za HB. Za kombi to już 65000... 😕

no więc porównajmy:

seat leon st za ~65 kpln 2018 wersja Reference (proponowane przez Ciebie) vs. octavia 3 za ~45 kpln 2014 wersja Elegance + wyposażenie ponad Elegance (moja którą kupiłem)

 

Dane ogólne:

1 rej.: niezarejestrowany - 29.12.2014

przebieg: 0 - 120 tkm

Właścicieli przed kupującym: 0 - 1

 

SIlnik: 1,2 TSI 85KM - 1,4 TSI 140 KM

skrzynia: 5M - 6M

 

Wyposażenie

(lecę po cenniku z Seata, S znaczy żę w standardzie, N - niedostępne, kwota oznacza dopłatę, nie pisze wyposażenia, którego nie ma żadnym z tych aut lub które jest w obu seryjnie) 

Tempomat: 980 - S

Asystent świateł drogowych: N - S

Czujniki parkowania z tyłu: 1469 - S
Kamera cofania: N - S
XDS i Asystent podjazdu (Hill Hold Control): 245 - 0
Alarm z funkcją SAFE: 1322 - 0
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Climatronic: 1762 - S
Czujnik deszczu: N - S
Czujnik zmierzchu (automatyczne światła): N - S
Automatyczna funkcja opóźnionego wyłączania świateł „Coming and
Leaving Home”: N - S
Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne: N - S
Elektrycznie sterowane szyby z tyłu: 980 - S
Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne: N - S
Podgrzewane przednie fotele: 2107 (w pakiecie) - S
Navi system: N - S
Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów: 800 - S
17-calowe felgi aluminiowe: N - S
Fotel pasażera z regulacją wysokości: 368 - S
Fotel kierowcy i pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego: N - S
Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy: N - S
Sportowa kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą: N - S
Podłokietnik z przodu: N - S
Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń: N - S
Kieszeń w oparciu przednich foteli: N - S
Zamykany schowek pod fotelem kierowcy: N - S (u pasażera)
Przednie reflektory biksenonowe z aktywnym doświetlaniem zakrętów: N - S

 

TO tylko część z wyposażenia:

jak widzisz za te 60-65 kpln nie dostajesz wersji Bang&Olufsen czy Laurent&Klement tylko wersję Bieda&Zaślepka i za każdą pierdołę musisz płacić.

po doposażeniu nowego auta do poziomu auta używanego cena może podskoczyć o nawet o ponad 20 czy 30 kpln

a tu siię już robi różnica

 

Moja octavia jako nowa stała w okolicach 100 kpln (albo i więcej) z tym wyposażeniem... 

 

więc temat wyboru nie jest taki prosty jak CI się wydaj bo to nie tylko argument nowy vs używany ale także golas vs wypasiony...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Spajdi napisał:

Szczerze to nie wierzę. Przypuszczam,że gdybym się przejechał taką Ibiza miałbym identyczne odczucia jak w Rapidzie... W testach Rapida 1.0 TSI niektórym dziennikarzom się ten dźwięk nawet podobał, albo mówili,że nie jest źle, a ja myślałem, że zwymiotuje jak jechałem...

Mam zboczenie. TCE do 2500 jest NIESŁYSZALNY w środku, dodajemy gazu i słychać tylko bardzo cichy szmer silnika, ale taki mega stłumiony. Rapid 1.0 każde muśnięcie gazu mocniej niż minimalnie to hałas...

 

Oczywiście mówię o odczuciach w momencie radio off, dmuchawa na 1. Pewnie jak jeździsz na codzien z radiem to nie daje się to tak we znaki i tego nie słyszysz.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Musial byc popsuty. Skoda to budzetowa marka moze oszczedzaja na wygluszeniu :hehe: Ten silnik przy dokupieniu paru gratow ma 160KM a tce wlasnie wygaszaja na rzecz nowego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Spajdi napisał:

No nie wiem Ibiza przedostatniej generacji czyli 6J to Matiz pod względem wyciszenia i puszkowatosci...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

Przeciez ja nie pisze o autach prawie nowych z tych po 2000 a obecnych generacjach :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ja nie pisze o autach prawie nowych z tych po 2000 a obecnych generacjach default_facepalm%5B1%5D.gif 

Ibiza 6J 2008-2017 więc o co chodzi? Po drugie porównując z autami z TAMTYCH lat to ta Ibiza to była wyjątkowa KUPA, przesiadając się z Clio III TCE do takiej Ibizy to jak cofnąć się w czasie do dużego fiata. Clio III owszem ma równie paskudnie tandetne plastiki, ale akustycznie w mieście jest przyjemnie w przeciwieństwie do Ibizy w której czułem się kolejny raz powtórzę jak w Matizie. Ba mało tego Fabia I sprawiała znacznie lepszej wrażenie podczas jazdy od takiej Ibizy. Pójdę dalej Ibiza II generacji 1.4 60 KM przyjemniej jeździła pod względem ciszy w środku i braku odczucia puszkowatosci od tej 6J...

 

Chodzi mi tylko o to, że nie wierzę w magię Seat vs Skoda. Owszem Audi vs Skoda to jest przepaść, ale Seat imho absolutnie nie.

 

Nie jestem też osobą która ślepo wierzy, że wszystko co nowsze jest lepsze. Owszem elektronika się rozwija, wyposażenie itp., ale już wyciszenie i jakość nie koniecznie.

 

Świetny przykład to Mazda. Mazda 6 2.0 benzyna 163 KM z 2014 roku jest tak absurdalnie głośnym samochodem, że nigdy bym nie dał tyle kasy za auto w którym słyszę toczenie się opon przy 20-30 km/h, a silnik w pewnych warunkach wydaje z siebie dźwięki jakby miał się rozlecieć... Mimo to są osoby którym to nie przeszkadza i ja to szanuję, ale osobiście za żadne pieniądze nie kupiłbym Mazdy. Chociaż np. wnętrze mi bardzo odpowiada w mazdach.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=183116]Spajdi[/mention] jeśli chodzi o Focusa po lifcie wnętrze jest lepsze, Ale na 1.5T nie starczy, musiałbyś przeboleć 1.0T:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-0-ecoboost-salon-polska-serwis-aso-klima-ID6AuZKC.html
Nadał paskudna konsola środkowa z masą niepotrzebnych przycisków i radiem rodem z lat 2000, widziałem test nowego Focusa od Pertyna to tam z wnętrzem zrobili porządek, jest prima sort na pierwszy rzut oka ;)

Przeglądając ogłoszenia, czytając opinie, wertując fora doszedłem do jednego wniosku, kupię egzemplarz, a nie model.

Akceptuję 1.2 TSI bo doczytałem, że pięknie się chipuje na ok. 130-135 KM i 230 Nm na pb95, a na pb98 to ponad 140/240. I generalnie raczej udany silniczek. Do tego niezależnie czy wersja 85 czy 110 obie chipuja się tak samo, różnica tylko skrzyni 5b vs 6b, ale jeżeli piątka odpowiednio długa to mogę to zaakceptować.

Podsumowując będę wybierał spośród OIII, Leona, Golfa VII, Jetty, ale Rapida też nie odrzucam, jeżeli trafi się coś baardzo rozsądnego czyli stosunek cena/rocznik/przebieg/wyposażenie/odległość będzie nadwyraz korzystny.

Nie mam żadnego ciśnienia, może odpuszczę zakup w tym roku i w przyszłym zapoluję, jeżeli nic ciekawego się nie będzie pojawiać w okolicy.



Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grogi napisał:

 

A mogłeś kupić starsze Audi... 

starsze o kolejne 6 czy 8 lat :]

czyli wywaliłbym blisko 50 kpln za jakiś 12-to letni szrot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.07.2018 o 08:35, Spajdi napisał:

Uważam dokładnie odwrotnie. Mam 176 cm wzrostu model rodziny 2+1 i mam zupełnie gdzieś dużą kabinę ponieważ IMHO wszystkie samochody osobowe komfortowe i tak są maksymalnie dla 4 osób. Natomiast mam różne hobby i lubię brać sporo gratów na wakacje i oddałbym mnóstwo kabiny za bagażnik.

 

IMHO Octavia3 1.2 lub 1.4 będzie dla ciebie idealna.

Bagażnik ~600l + oszczędni silnik, który jednak nie zmula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sobie zdałem sprawę, że Octavia III i Golf VII były produkowane tylko z poprawionym 1.2 TSI ea211 czyli na pasku co zdecydowanie rozszerza zakres poszukiwań bo te wersje są zdecydowanie tańsze, a zaakceptuję nawet 1.2 TSI 85/90 KM ze skrzynią 5b bo się ładnie chipuja i te 130 KM i 220 Nm wypluje minimum każda sztuka na pb95, a to mi w zupełności wystarczy do normalnej jazdy przy masie tych aut poniżej 1300 kg.

Już wiem, że mając do wyboru 1.4 TSI z bagażnikiem 380l (Leon HB, Golf HB) lub 1.2 TSI z bagażnikiem 500+ (Leon ST, Octavia, Golf VII variant) pójdę w stronę bagażnika kosztem ciut gorszego silnika i konieczności zrobienia chipa.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon Reference to istny dramat w środku. Sam przez moment myślałem o takim, ale po tym jak wsiadłem, jeszcze szybciej uciekłem z jego wnętrza. Leon musi być w wersji FR bądź Xcellence - nic poniżej. 1.2 TSI 110 km zaskakująco dobrze jeździ i mało pali - bardzo polecam ten silnik.

 

Octavia- super silnik pod względem wrażeń z jazdy i spalania. Na pewno Leon lepiej się prowadzi, w szczególności przy prędkościach autostradowych - Octa jest zbyt miękka.

 

Rapid- zaskakująco praktyczny samochód, którym całkiem fajnie się jeździ z jednym sporym ALE - podczas jazdy z prędkościami 120-130 km/h ten samochód myszkuje po drodze - jest bardzo podatny na wszelkie ruchy wiatru!

 

Wybrałbym Octavię, albo dołożył 10 tyś zł i kupił Leona RF/Xcellence na gwarancji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starsze o kolejne 6 czy 8 lat :]
czyli wywaliłbym blisko 50 kpln za jakiś 12-to letni szrot

Nie wkładak wszystkich w jeden buty

Bo np dla mnie 130KM to szrot i akceptuję wyższe koszty eksploatacji vs np: 2x wyższa moc, czy np fotele jak "przed TV" a taborety

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Leon Reference to istny dramat w środku. Sam przez moment myślałem o takim, ale po tym jak wsiadłem, jeszcze szybciej uciekłem z jego wnętrza. Leon musi być w wersji FR bądź Xcellence - nic poniżej. 1.2 TSI 110 km zaskakująco dobrze jeździ i mało pali - bardzo polecam ten silnik.

 

 

Zgadzam się, Leon w opcji Reference odrzuca w środku bardziej niż siedząc w ToiToi. Nawet przenośny kibel ma przyjemniejsze dla oka plastiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkręcę atmosferę, a może Fabia kombi 1.2 TSI 110 KM DSG 3 letnia ok. 30 kkm nalotu w niezłej opcji, 2 komplety kół, gwarancja do połowy 2019.

Nie ukrywam, że mając okazję jeździć automatem od czasu do czasu to trochę mnie ciągnie w stronę relaksu lewej nogi.

W zasadzie przy obecnym stanie techniki IMHO manuali nie powinni tak od 10 lat produkować bo po co sobie zaprzątać głowę czymś co tak łatwo zautomatyzować, to trochę jakby teraz dalej miało być ręczne "ssanie" w benzyniaku ;-)

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, Spajdi napisał:

Podkręcę atmosferę, a może Fabia kombi 1.2 TSI 110 KM DSG 3 letnia ok. 30 kkm nalotu w niezłej opcji, 2 komplety kół, gwarancja do połowy 2019.

 

Nie wiem jak u ciebie sytuacja rodzinna, ale IMO fabia z tyłu jest zbyt ciasna jak na podstawowe auto. Jeśli chodzi o miejsce z tyłu to między rapidem a fabią jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Nie wiem jak u ciebie sytuacja rodzinna, ale IMO fabia z tyłu jest zbyt ciasna jak na podstawowe auto. Jeśli chodzi o miejsce z tyłu to między rapidem a fabią jest przepaść.
Jak już pisałem, wzrost 176 cm, 2+1, siedziałem za sobą w salonie w Fabii, miejsca znacznie mniej niż w Rapidzie, ale za wygodnie ustawionym fotelem zmieściłem się, tyle, że nie było dużo luzu, a w Rapidzie to miałem od kolan jeszcze hektar do oparcia. Muszę pojeździć tymi wynalazkami.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jazda i obejrzenie na żywo dużo więcej daje, ja akurat oglądałem poprzednią O II po lifcie, a potem przejechałem się Golfem kombi no i środek, siedzenia, materiały bardziej podpasowały mi w tym drugim.

Jeśli przewaga rocznikowa, przebiegu nie jest aż tak duża to ja bardziej skłaniałbym się ku octavii niż fabii.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2018 o 13:03, Spajdi napisał:

Szczerze to nie wierzę. Przypuszczam,że gdybym się przejechał taką Ibiza miałbym identyczne odczucia jak w Rapidzie... W testach Rapida 1.0 TSI niektórym dziennikarzom się ten dźwięk nawet podobał, albo mówili,że nie jest źle, a ja myślałem, że zwymiotuje jak jechałem...

Mam zboczenie. TCE do 2500 jest NIESŁYSZALNY w środku, dodajemy gazu i słychać tylko bardzo cichy szmer silnika, ale taki mega stłumiony. Rapid 1.0 każde muśnięcie gazu mocniej niż minimalnie to hałas...

 

Oczywiście mówię o odczuciach w momencie radio off, dmuchawa na 1. Pewnie jak jeździsz na codzien z radiem to nie daje się to tak we znaki i tego nie słyszysz.

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

W Ibizie pod względem dźwięku (wersja 115KM) silnika jest dużo przyjemniej niż w Rapidzie (1.0 110KM). W wypadku Rapida specyficzny dźwięk jest dużo bardziej uwydatniony. W Ibiezie tak naprawdę tylko na 1 i 2 słychać, że motor ma 3 cylindry. Od 3 biegu taki dźwięk całkowicie zanika. Do tego Ibiza mniej paliła niż Rapid i dużo bardziej przyjemnie się nią jeździ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

W Ibizie pod względem dźwięku (wersja 115KM) silnika jest dużo przyjemniej niż w Rapidzie (1.0 110KM). W wypadku Rapida specyficzny dźwięk jest dużo bardziej uwydatniony. W Ibiezie tak naprawdę tylko na 1 i 2 słychać, że motor ma 3 cylindry. Od 3 biegu taki dźwięk całkowicie zanika. Do tego Ibiza mniej paliła niż Rapid i dużo bardziej przyjemnie się nią jeździ!

Choc jest minus auto potrafi zarzucic tylem przez ta pseudosportowa polityka seata. Tam gdzie w fiescie nawet esp nie mrugnie to w ibizie juz tyl bokiem leci. Ale plyta podlogowa inna przy tym fabia i rapid to stara konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pojeździłem i mam następujące wnioski:

 

Rapid/Fabia odpada.

 

Octavia vs Leon - Octavia wizualnie mi bardziej pasuje w środku, ale mam wrażenie, że jest gorzej wykonana niż Seat. Porównanie OIII Ambition vs Leon Style.

Wyciszenie OIII 1.2 TSI 105 KM Active (LB) vs Leon 1.4 TSI 140 KM Style (HB 5d) tutaj Leon bije Octavie na głowę, ale oczywiście należałoby porównać OIII 1.4 TSI Ambition z Leonem 1.4 TSI Style, ale takiej możliwości nie miałem.

 

Dziwna sprawa, że dwie sztuki OIII które oglądałem obie 1.2 TSI to pod maską był dramat korozji - opaski sprężyste na wężach, śruby, zamek maski itp. mnóstwo rdzy, której ja nawet w wielu 20 letnich samochodach nie widywałem.

Natomiast 1.4 TSI w Leonie pod maską kompletnie czyściutko - 0 korozji czyli tak jak powinno być w 5 letnim samochodzie.

 

Czyżby mimo jednej grupy VAG był taki rozrzut jakościowy ? Czy może 2 sztuki OIII z PL salonu z różnych stron polski, które oglądałem brały udział w tej samej powodzi? Od 2013 raczej nie było powodzi...

 

Natomiast czytając test długodystansowy Fabii 1.2 TSI w gazecie auto świat, gdzie ją rozbierali po ok. 8x 000 km na drobne to tam też jak wyjęli lampkę podświetlenia tablicy to było pod spodem sporo rdzy w 2 letnim samochodzie, a osłona termiczna wydechu gniła w oczach, a inny rarytas był taki, że przy przebiegu ok. 50 000 km urwał się kabel od rozrusznika bo był za krótki i co ciekawe ta wada fabryczna dotyczy silnika 1.2 TSI montowanego TYLKO w skodach. VW, Seat, Audi potrafiło dać odpowiednio długi kabel do rozrusznika...

 

Chyba jednak mimo jednego koncernu jest spory rozrzut jakościowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padło na Leona 1.4 TSI 140 KM 2013' Style (full LED), HB 5D, nalot 60 kkm. Bagażnik może nie jest specjalnie duży, ale te 380 l powinno wystarczyć dla 2+1, a w ostateczności jest box.
Generalnie na plus bardzo mnie zaskoczyło spalanie i osiągi oraz działanie Bluetooth.

Na minus zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, jakość pewnych elementów i odzywają się od czasu do czasu jakieś plastiki na dziurach, ale widzę, że to normalne bo na forum Leona temat na kilkaset odpowiedzi :-)

Generalnie auto pod względem osiągów, spalania, pracy skrzyni, oświetlenia jest BDB.

Natomiast praca sprzęgła (nie jest tak "miękkie" jak w innych VAGach którymi jeździłem, płynne ruszanie wymaga przyzwyczajenia), jakość wnętrza, zawieszenie, audio, wyciszenie jest po prostu przeciętne jak w każdym kompakcie. Ani ziębi ani parzy.

Z irytujących rzeczy to takie głupie oszczędności zrobione po to, żeby Golf miał coś lepszego niż Seat - beznadziejne uchwyty na napoje, brak miejsca na fabryczny trójkąt, USB z gniazdem AUX w schowku schowane, tylny spryskiwacz leje jak z kranu, brak klimatyzowanego schowka, kieszenie w drzwiach twarde w środku, wszystko w nich hałasuje, brzęczenie w drzwiach przy wyższej głośności (już znalazłem w internecie rozwiązanie problemu, tłucze się taka duża plastikowa zaślepka w blasze drzwi pod boczkiem).

Generalnie póki co jestem bardzo zadowolony bo byłem świadomy, że nie ma samochodów bez wad i każdy samochód to jakiś kompromis, a ten póki co spełnia większość założeń.

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sledzacych watek 5 letnie auto przyjmuje cene 45k Grubo! Za 12k nowa wiecej Ibiza z takim samym wyposazeniem o 30l mniejszy bagaznik silnik 95/135KM 5 lat gwarancji. Nowy Golf po chipie tez 135KM 63k a nowy Leon bez LED za 56k. IMO ceny uzywek powariowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

Dla sledzacych watek 5 letnie auto przyjmuje cene 45k Grubo! Za 12k nowa wiecej Ibiza z takim samym wyposazeniem o 30l mniejszy bagaznik silnik 95/135KM 5 lat gwarancji. Nowy Golf po chipie tez 135KM 63k a nowy Leon bez LED za 56k. IMO ceny uzywek powariowaly.

 

Na gieldzie jest 7 letnia Astra J 1.6 za 37 kPLN ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Na gieldzie jest 7 letnia Astra J 1.6 za 37 kPLN ;]

 

Takie ceny.

Pamiętam jak w 2012 dałem 37 za roczna Astrę H 1,6.

Moment jakby ten sam, schodzący model i końcówka produkcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Padło na Leona 1.4 TSI 140 KM 2013' Style (full LED), HB 5D, nalot 60 kkm. Bagażnik może nie jest specjalnie duży, ale te 380 l powinno wystarczyć dla 2+1, a w ostateczności jest box.
Generalnie na plus bardzo mnie zaskoczyło spalanie i osiągi oraz działanie Bluetooth.

Z irytujących rzeczy to takie głupie oszczędności zrobione po to, żeby Golf miał coś lepszego niż Seat - beznadziejne uchwyty na napoje, brak miejsca na fabryczny trójkąt, USB z gniazdem AUX w schowku schowane, tylny spryskiwacz leje jak z kranu, brak klimatyzowanego schowka, kieszenie w drzwiach twarde w środku, wszystko w nich hałasuje, brzęczenie w drzwiach przy wyższej głośności (już znalazłem w internecie rozwiązanie problemu, tłucze się taka duża plastikowa zaślepka w blasze drzwi pod boczkiem).

Generalnie póki co jestem bardzo zadowolony bo byłem świadomy, że nie ma samochodów bez wad i każdy samochód to jakiś kompromis, a ten póki co spełnia większość założeń.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka




W o3 masz tylko gownianie uchwyty na napoje. Reszty nie stwierdzam.

Ja że swojej jestem bardzo zadowolony. Właśnie odbyłem trasę 1kkm w 2 dni i jestem bardzo zadowolony: średnie spalanie 6,3 (3 osoby i bagaż , ekspresowki 120 kmh. Autostrady 150 kmh, trochę miasta, trochę gór), przyjechałem niezmeczony, sprawdzilem wszystkie systemy (asystent świateł, czujnik deszczu itp), w bagażnik się zamieściłem (380 litrów by było mało) i jestem zadowolony.

Dla porównania kumpel z pracy kupił nowe Tipo za ten sam pieniądz. Wolę jednak używek o3 z moim wyposażeniem niż jego Tipo w wersji golas+

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Dla sledzacych watek 5 letnie auto przyjmuje cene 45k Grubo! Za 12k nowa wiecej Ibiza z takim samym wyposazeniem o 30l mniejszy bagaznik silnik 95/135KM 5 lat gwarancji. Nowy Golf po chipie tez 135KM 63k a nowy Leon bez LED za 56k. IMO ceny uzywek powariowaly.

 

Bardzo grubo.

 

I tak jeszcze jakiejś logiki w kupowaniu starych strucli premium można się doszukać (bo jak auto jedzie, to Się Jedzie), to kupowanie pół strucla praktycznie w cenie nowego auta jest dla mnie absolutnie niezrozumiałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

Bardzo grubo.

 

I tak jeszcze jakiejś logiki w kupowaniu starych strucli premium można się doszukać (bo jak auto jedzie, to Się Jedzie), to kupowanie pół strucla praktycznie w cenie nowego auta jest dla mnie absolutnie niezrozumiałe. 

Wniosek nasuwa sie sam. W PL trzeba kupowac nowe auta na 4-5 lat i pozniej sprzedawac z bardzo mala strata i jeszcze sie o nie beda zabijac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Dla sledzacych watek 5 letnie auto przyjmuje cene 45k Grubo! Za 12k nowa wiecej Ibiza z takim samym wyposazeniem o 30l mniejszy bagaznik silnik 95/135KM 5 lat gwarancji. Nowy Golf po chipie tez 135KM 63k a nowy Leon bez LED za 56k. IMO ceny uzywek powariowaly.

trochę naciągana ta teoria, bo taki nowy leon to nie 56k ale 76k kosztuje

z resztą sie zgadzam, 45k (choć nigdzie auto wątku nie napisał ze tyle zapłacił) za 5 letnie auto to grubo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TomekD000 napisał:

trochę naciągana ta teoria, bo taki nowy leon to nie 56k ale 76k kosztuje

z resztą sie zgadzam, 45k (choć nigdzie auto wątku nie napisał ze tyle zapłacił) za 5 letnie auto to grubo

https://www.otomoto.pl/oferta/seat-leon-style-1-2-tsi-85km-rabat-9-908-pln-ID6AExA0.html#77ea6ac77a

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-city-1-0tsi-85km-kier-multi-cz-park-bluetooth-alu-kredyt-50-50-ID6zKMdy.html#b165be6a03

 

To jest z rabatami ale na wyprzedazy rocznika badz przy zakupie na kredyt wychodzi bardzo podobnie. Tylko trzeba czekac na odpowiedni moment. Nie mozna wejsc z ulicy i od razu kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

*Cena obowiązuje przy skorzystaniu z promocyjnego odkupu samochodu oraz rabatu dla klienta lojalnego.

wiec cena w salonie to 62k

a gdzie 1.4, gdzie ledy i reszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TomekD000 napisał:

*Cena obowiązuje przy skorzystaniu z promocyjnego odkupu samochodu oraz rabatu dla klienta lojalnego.

wiec cena w salonie to 62k

a gdzie 1.4, gdzie ledy i reszta?

Przeciez napisalem, ze bez ledow.  W jakim celu 1.4? Skoro 1.0 ma 135KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TomekD000 napisał:

w leonie nie ma 1.0, ale ok, w takim razie 1.4 w ten sam sposób może mieć 160KM

Pewnie, ze moze. Nowy zawsze wyjdzie drozej. Moje rozwazania dotyczyly sensu wydania tyle kasy na 5 letnie auto. 1.2 tez moze miec 160 :hehe: tylko DP plus IC. To pancerne silniki sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Pewnie, ze moze. Nowy zawsze wyjdzie drozej. Moje rozwazania dotyczyly sensu wydania tyle kasy na 5 letnie auto. 1.2 tez moze miec 160 :hehe: tylko DP plus IC. To pancerne silniki sa.

zgadzam się ceny używek wysokie, ale tak czy inaczej do takiego leona 1.2 85km trzeba do 45kpln dorzucić ~17kpln, czy dużo czy mało każdy sobie sam odpowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, grogi napisał:

 

Gdzie te 1.0/95 je na tyle mapują? 

Za Odra to standard w Wawie to w kreatorze ladnie wychodza. W GCS tez ladne wykresy ale mniej online wrzucaja. I tak im troche mniej niz w Fordzie wychodzi ale IMO bardzo dobry efekt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, czachabrava napisał:

Jaki jest mniej/więcej orientacyjny koszt podniesienia mocy w takim TSI EA211 z zachowaniem rozsądku..?

Chip to 1,5k ale to najcesciej gotowiec wiec zawsze bedzie bezpiecznie do 135KM prawie kazdy pyknie.

Stage 4 robi sie 200KM https://www.etuners.gr/vw-polo-1-2tsi-bigturbo/

Ale mozna delikatnie

DP 1k http://baq-garage.pl/produkt/downpipe-1-2-tsi-1-4-tsi/ Dolot ze 300 plus wiekszy IC z allegro i jest 160KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.