Skocz do zawartości

Popularna pompa vacum GM 55205446 - uszczelnienie.


rafalnow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Popularna pompa podciśnienia stosowana w wielu modelach opla i nie tylko.
W moim przypadku jest to silnik opla 2.0 cdti A20DTH.

 

Mam problem z uszczelnieniem tej pompy.
Niedawno wymieniłem uszczelkę która łączy pompę z wałkiem rozrządu.
Uszczelka o numerze GM 93179222 albo Fiat 46818359 wygląda tak jak poniższe zdjęcie.

scxb3cosu630ln16g.jpg

 

 

Niestety wymiana tej uszczelki nie pomogła, bo wycieki nadal są.

Wnioski jakie mi się nasuwają są takie, że uszczelka być może została zamontowana poprawnie a wycieli są z samej pompy.
Poniżej zdjęcia pompy podciśnienia GM 55205446  zaczerpnięte z sieci.

rcol930y4394a2w6g.jpg

 

tjr4rfrlvh3d4xp6g.jpg

 

631zlc61o68wa3z6g.jpg

 

o2k54z1mah84bsm6g.jpg

 

 

Na zdjęciach widać, że ta pompa jest rozbieralna.

Teraz moje pytanie.

Czy Ktoś z Was rozbierał taką pompę?

Jest w niej jakiś oring uszczelniający, który mógłby powodować także wycieki z pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między połówkami jest oring i może tamtędy przeciekać.

Nie jesteś w stanie stwierdzić skąd cieknie? Umyj ją benzyną, albo zmywaczem do hamulców, wytrzyj do sucha i odpal silnik. Powinno być widać, czy cieknie na styku pompy z głowicą, czy na samej pompie. Trzeba tylko obserwować od samego początku, bo jak już się spoci, to po ptokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem w stanie teraz powiedzieć skąd to może cieknąć. Pompę i tak należy wymontować. Więc przy wymianie tej uszczelki profilaktycznie można wymienić i ten oring w pompie.

Wymiana tego oringu chyba nie jest trudna? 

Jak odkręcę te cztery srubki i zdejmę pokrywę, to zawartość w środku chyba się nie wysypie? 

Problemem może być wymiar oringu. Nigdzie nie mogę znaleść jaki ma mieć wymiar. A dobrze byłoby mieć już uszczelkę i oring przy montażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W więc zakupiłem takową pompę vacum w celach edukacyjnych.

 

Rozebrałem , w zasadzie to odkręciłem tylko cztery śrubki.

image.jpeg.36bb6b615f3e8aae8aba9d7c28b5d6da.jpeg

 

Po zdjęciu dekielka pojawił się taki widok. Uszczelka jaka się tam znajdowała jest o przekroju kwadratu.

2.jpg.8132204f02443330ce4adba2aaaa11ea.jpg

 

Tutaj uszczelka już wyjęta.

3.jpg.a9033a8996035abd9a68079fd9b8d4b7.jpg

 

Tutaj z grubsza wyczyszczone i rozłożone co się dało.

4.jpg.2ee1f41b9baf613b97bc0da658f58560.jpg

 

A tutaj, to się chyba nazywa membranka czy jakoś tak? Wygląda na całą.

5.jpg.93c3af6dc1a9f5ef8dd34e93bbcea9d7.jpg

 

Teraz parę pytań odnośnie regeneracji.

1. Jak widać na zdjęciach po wyczyszczeniu z oleju na pompie a także na wewnętrznej części pokrywy są otarcia. Nie są to jakieś duże ranty, pod palcem mało co wyczuwalne w niektórych miejscach.

Trzeba to trochę przeszlifować papierem?.

2. Teraz odnoście tych dwóch króćców.

Obydwa są drożne, czyli jak dmuchnę to wylatuje powietrze, ale jak chcę zaciągnąć powietrze to nie da rady.

Tak ma być?

3. Co do samego oringu.

Jak pisałem jest o przekroju kwadratu. Zrobiłem trochę pomiarów i mi wyszło.

- Głębokość rowka w pompie: 2,30mm

- Średnica otworu na uszczelkę: 2,57mm

- Zewnętrzny pomiar miejsca w którym umiejscowiona jest uszczelka : około 101.67mm

- Średnica wewnętrzna uszczelki: około 95,22mm

 

Czy taki oring o przekroju kwadratu można zastąpić zwykłym oringiem o przekroju okręgu?

I na co jeszcze zwrócić uwagę przy naprawie tej pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli nie drapie w palec to nie szlifuj.

2. Tak ma być. Króćce mają zaworki zwrotne, żeby podciśnienie nie uciekało po wyłączeniu silnika.

3. Jeśli nie znajdziesz kwadratowego, to będziesz musiał dać okrągły. Najbliższy pewnie będzie 95x2,5. Dobrze by było, gdyby był trochę bardziej odporny na ciepło niż zwykły, czarny z nbr. Proponuję viton.

Przed złożeniem nasmaruj pokrywę w miejscach tarcia wazeliną, albo olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakupiłem dwa oringi viton. Jeden rozmiar 95mmx2,5mm a drugi 95mmx3mm - oba były koloru brązowego.

Według mnie oring 95x2,5 jest za mały. To znaczy wchodzi lekko, jest luz po obu stronach rantu a po przejechaniu palcem wydawał mi się równy z płaszczyzną pompy.

Założyłem 95x3, wchodzi ciasno, zobaczę czy to będzie działać - jeszcze nie montowałem pompy do auta.

Wydaje mi się, że najlepszą opcją byłby oring coś około 95x2.8mm, ale czy takowe są to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to spaprałem robotę.

Dziś trochę patrzyłem podobne wymiary oringów do tych co zakupiłem. Znalazłem gdzieś w necie zwykły oring nie viton. 

Piszę z pamięci, bo teraz nie mogę go znaleść, ale miał wymiary około 94,7x2,62 bądź 2,67 teraz dokładnie nie pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że rowek ma 2,3x2,6, więc oring 2,5 powinien być dobry. Będzie troszkę miejsca po bokach i będzie wystawał z rowka, co jest najważniejsze. Jeśli się boisz, że niewystarczająco, to jest i na to sposób.

Wycinasz z papieru krążek o wymiarach rowka pod oring. Wyciskasz troszkę silikonu wysokotemperaturowego między kciuk i palec wskazujący. Ściskasz palce i puszczasz. Podstawiasz papier i znowu ściskasz i puszczasz. I tak dookoła. Nie za grubo, ma być tylko pobrudzony. Powstaje silikonowa uszczelka zbrojona papierem, a sposób w jaki nakładasz uszczelniacz powoduje, że ma ona równą, chropowatą strukturę, która wypełnia nierówności. Czekasz, aż wyschnie, wkładasz w rowek, dociskasz oringiem i gotowe.

Szerokość będzie malutka, więc lepiej najpierw wyciąć otwór, nałożyć silikon, a po wyschnięciu wyciąć kontur zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.