Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego - Accord


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

kilka tygodni temu po raz pierwszy zapaliła się kontrolka silnika po czym po jakimś czasie zgasła.

od tego czasu kilkakrotnie zapalała się i samoistnie po większym/mniejszym czasie gasła

wczoraj zapaliła się po raz 4 - podjechałem na serwis i mechanik odczytał błąd czujnika spalania stukowego.

W międzyczasie żadnego nietypowego zachowania samochodu nie zauważyłem, nie zauwazyłem też jakieś prawidłowości kiedy zapala się/gaśnie wspomniana kontrolka silnika.

pytanie jak to ugryźć, bo mechanik podpowiedział kilka możliwych rozwiązań, zaczynając od walniętego czujnika, na poważnych awariach kończąc.

zasugerował by zacząć od wymiany czujnika na nowy, przy czym jak stwierdził nie ma możliwości żeby w inny sposób jak porpzez wymianę czujnika dowiedzieć się czy to to czy coś innego.

pomimo, że to mały pierd&*nik to kosztuje niemało i szkoda mi wywalać kasę nie mając pewności, że to pomoże...

jak myślicie, miał ktoś podobny przypadek?

Pacjent Accord VII 2003 2.0 benzyna 155KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, lpg nie mam

co do paliwa, to w międzyczasie było tankowane na kilku stacjach, tylko Lotos i Circle K (wszystkie w Krk) więc zakładam, że syfu nie zalałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to jest mikrofon piezoelektryczny, każdy elektryk bez problemu sprawdzi go woltomierzem. Sprawdź połączenia między czujnikiem i wejściem komputera. Czujnik daje małe napięcie rzędu mV i objawy wskazują na zaśniedziały pin w którymś złączu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problemów ciąg dalszy...

w czwartek wymieniłem czujnik na używkę z gwarancją (zamienniki słabo się spisują).

piątek auto przejechało bez problemu 200km i problemu nie było

dzisiaj dla odmiany na blacie znowu pojawiła się kontrolka silnika, przy czym świeci albo stale albo mruga (nie znika całkowicie)

dodatkowo auto straciło jak by moc i przy ruszaniu/przyspieszaniu czuć wyraźnie wibracje

a na luzie obroty spadają do 500-600

o co może tu chodzić?

serwis dzisiaj nieczynny więc u źródła nie zasięgnę opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, karolchyla napisał:

A jaki numer błędu ci mechanik odczytał?

 

tego nie wiem

w obu przypadkach (dwukrotnie był podłączany pod kompa u dwóch różnych mechaników) pokazywał błąd który mechanicy skwitowali, że chodzi o spalanie stukowe

co do dziwnych dźwięków silnika - nie zauważyłem

jedynie to dzisiaj spadek mocy i wibracje

pytanie czy z takim dziadostwem można próbować jeszcze jechać do mechanika (niestety jest on dość daleko) czy wzywać lawetę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bb_maciek napisał:

o co może tu chodzić?

O to, że czujnik był dobry i zrobił swoją robotę a problem jest na jednym z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, patgaw napisał:

Z objawow wychodzi ze czujnik spisal sie prawidlowo. Teraz trzeba szukac przyczyn na poczatek uklad zaplonowy. Swiece, kable, cewki. Kiedy byly wymieniane?

za mojej kadencji, czyli niespełna 2 lata i około 30 tys. km nie były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

dzięki za wyjaśnienie 

tak czy inaczej na poniedziałek czeka mnie laweta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, karolchyla napisał:

Chcesz przez to napisać, że nie sprawdzisz w jakim stanie są świece i czy była by roznica po odpinaniu swiec po kolei?

Nie wiesz jak, czy brak narzędzi?

nie wiem jak i nie mam narzędzi 

na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bb_maciek napisał:

nie wiem jak i nie mam narzędzi 

na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie.

Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. 

luzy zaworowe były sprawdzane kilka m-cy temu

oleju praktycznie nie ubywa (nie ma konieczności dolewek pomiędzy wymianami)

objawy - bardzo podobne jak te na filmie (przy czym nie patrzyłem co leci z tłumika) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2018 o 18:16, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce

zlituj się, błagam... silniki benzynowe nie mają zapłonu samoczynnego. Jak nie ma iskry to nie ma zapłonu, może być za słaba i wtedy mieszanka nie zapala się prawidłowo co może wykryć czujnik jako spalanie stukowe ALE tak samo zdarza się, że czujnik wykrywa jako spalanie stukowe jakiś rezonans osłon na wydechu albo przez słaby kontakt elektryczny wywala swoje błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2018 o 17:16, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

 

Strach auto samo pod domem zostawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.