Jump to content
Sign in to follow this  
bb_maciek

Czujnik spalania stukowego - Accord

Recommended Posts

Czołem,

czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

kilka tygodni temu po raz pierwszy zapaliła się kontrolka silnika po czym po jakimś czasie zgasła.

od tego czasu kilkakrotnie zapalała się i samoistnie po większym/mniejszym czasie gasła

wczoraj zapaliła się po raz 4 - podjechałem na serwis i mechanik odczytał błąd czujnika spalania stukowego.

W międzyczasie żadnego nietypowego zachowania samochodu nie zauważyłem, nie zauwazyłem też jakieś prawidłowości kiedy zapala się/gaśnie wspomniana kontrolka silnika.

pytanie jak to ugryźć, bo mechanik podpowiedział kilka możliwych rozwiązań, zaczynając od walniętego czujnika, na poważnych awariach kończąc.

zasugerował by zacząć od wymiany czujnika na nowy, przy czym jak stwierdził nie ma możliwości żeby w inny sposób jak porpzez wymianę czujnika dowiedzieć się czy to to czy coś innego.

pomimo, że to mały pierd&*nik to kosztuje niemało i szkoda mi wywalać kasę nie mając pewności, że to pomoże...

jak myślicie, miał ktoś podobny przypadek?

Pacjent Accord VII 2003 2.0 benzyna 155KM

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest lpg na pokładzie? Najpierw bym sprawdził podłączenie samej kostki i czy czujnik się nie poluzował, powinien być przykręcony do bloku silnika. Nie zatankowałeś trefnego paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, lpg nie mam

co do paliwa, to w międzyczasie było tankowane na kilku stacjach, tylko Lotos i Circle K (wszystkie w Krk) więc zakładam, że syfu nie zalałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik to jest mikrofon piezoelektryczny, każdy elektryk bez problemu sprawdzi go woltomierzem. Sprawdź połączenia między czujnikiem i wejściem komputera. Czujnik daje małe napięcie rzędu mV i objawy wskazują na zaśniedziały pin w którymś złączu. 

Edited by amazaque

Share this post


Link to post
Share on other sites

problemów ciąg dalszy...

w czwartek wymieniłem czujnik na używkę z gwarancją (zamienniki słabo się spisują).

piątek auto przejechało bez problemu 200km i problemu nie było

dzisiaj dla odmiany na blacie znowu pojawiła się kontrolka silnika, przy czym świeci albo stale albo mruga (nie znika całkowicie)

dodatkowo auto straciło jak by moc i przy ruszaniu/przyspieszaniu czuć wyraźnie wibracje

a na luzie obroty spadają do 500-600

o co może tu chodzić?

serwis dzisiaj nieczynny więc u źródła nie zasięgnę opinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki numer błędu ci mechanik odczytał?

Twój opis usterki bardziej podchodzi pod wypadanie zapłonu, niż spalanie stukowe.

Jakies dziwne dzwieki wydaje silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, karolchyla napisał:

A jaki numer błędu ci mechanik odczytał?

 

tego nie wiem

w obu przypadkach (dwukrotnie był podłączany pod kompa u dwóch różnych mechaników) pokazywał błąd który mechanicy skwitowali, że chodzi o spalanie stukowe

co do dziwnych dźwięków silnika - nie zauważyłem

jedynie to dzisiaj spadek mocy i wibracje

pytanie czy z takim dziadostwem można próbować jeszcze jechać do mechanika (niestety jest on dość daleko) czy wzywać lawetę...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bb_maciek napisał:

o co może tu chodzić?

O to, że czujnik był dobry i zrobił swoją robotę a problem jest na jednym z cylindrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co to dla mnie (laika) oznacza?

da radę na tym jechać czy lepiej nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ryzykowałbym jazdy dalej niż za róg jeśli naprawa ma być opłacalna.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z objawow wychodzi ze czujnik spisal sie prawidlowo. Teraz trzeba szukac przyczyn na poczatek uklad zaplonowy. Swiece, kable, cewki. Kiedy byly wymieniane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, patgaw napisał:

Z objawow wychodzi ze czujnik spisal sie prawidlowo. Teraz trzeba szukac przyczyn na poczatek uklad zaplonowy. Swiece, kable, cewki. Kiedy byly wymieniane?

za mojej kadencji, czyli niespełna 2 lata i około 30 tys. km nie były

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sie nie dziw. Zacznij od wymiany swiec i kabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, patgaw napisał:

No to sie nie dziw. Zacznij od wymiany swiec i kabli.

tylko jak się ma do tego to, że komp pokazał na spalanie stukowe?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

dzięki za wyjaśnienie 

tak czy inaczej na poniedziałek czeka mnie laweta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz przez to napisać, że nie sprawdzisz w jakim stanie są świece i czy była by roznica po odpinaniu swiec po kolei?

Nie wiesz jak, czy brak narzędzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, karolchyla napisał:

Chcesz przez to napisać, że nie sprawdzisz w jakim stanie są świece i czy była by roznica po odpinaniu swiec po kolei?

Nie wiesz jak, czy brak narzędzi?

nie wiem jak i nie mam narzędzi 

na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bb_maciek napisał:

nie wiem jak i nie mam narzędzi 

na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie.

Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. 

luzy zaworowe były sprawdzane kilka m-cy temu

oleju praktycznie nie ubywa (nie ma konieczności dolewek pomiędzy wymianami)

objawy - bardzo podobne jak te na filmie (przy czym nie patrzyłem co leci z tłumika) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.07.2018 o 18:16, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce

zlituj się, błagam... silniki benzynowe nie mają zapłonu samoczynnego. Jak nie ma iskry to nie ma zapłonu, może być za słaba i wtedy mieszanka nie zapala się prawidłowo co może wykryć czujnik jako spalanie stukowe ALE tak samo zdarza się, że czujnik wykrywa jako spalanie stukowe jakiś rezonans osłon na wydechu albo przez słaby kontakt elektryczny wywala swoje błędy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.07.2018 o 17:16, karolchyla napisał:

Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu.

Masz ewidentnie problem braku iskry.

Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki.

 

Strach auto samo pod domem zostawić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem załatwiony - padnięta cewka.

po wymianie samochód jeździ jak należy

dzięki :piwko: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.