Skocz do zawartości

[J] Czy M32 to mina


mpek

Rekomendowane odpowiedzi

Niekoniecznie mina, ale jeżeli nie była jeszcze regenerowana, to małe szanse na bezproblemową pracę chyba, że ktoś mocno zabiegał o serwis.

Przede wszystkim trzeba dbać o olej; dobrej jakości jak i odpowiednią ilość. W skrzyniach jest korek rewizyjny, który zamontowany jest poniżej poziomu zalecanego stanu, a nie każdy o tym wie i kończy się to tak a nie inaczej. Na szczęście w nowszych skrzyniach oprócz poprawionego rozprowadzania oleju, zlikwidowano korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2018 o 22:32, mpek napisał:

i nie ma co sobie tym głowy zawracać? ;]

do 2011 😋

 

jak chcesz kupić samochód z tą skrzynią, to po prostu musisz sprawdzić jak jeździ. Jak są szumy po wrzuceniu biegu (zwłaszcza na wyższych biegach) to skrzynia jest do roboty. Jak jest ok, to znaczy, że albo zrobiona, albo wcześniej czy później będziesz musiał robić. Ale nie ma co się bać. Ja we fiacie robiłem m32 przy przebiegu 90 tys. km. Wymieniono łożyska w ASO, kosztowało to 2 tys pln i jeździła bezproblemowo kolejne 100 tys km do sprzedaży auta. Najważniejsze imho żeby nie kupić zaniedbanego egzemplarza, gdzie ktoś olał pierwsze symptomy padniętych łożysk i skrzynia jest w stanie agonalnym. Wszystkie inne przypadki są do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra J 1.4T MY2012, 82 tys. skrzynia chodzi cichutko, aczkolwiek haczą 2 i 3 bieg. Mimo wszystko profilaktycznie wymieniłem olej w skrzyni, wlałem zalecaną na forach ilość i zobaczymy jak długo wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno olej wymieniałeś? U mnie trójka haczy praktycznie od początku (nie mogę czasami wrzucić trójki po dwójce muszę na luzie gałkę zmiany biegów przechylić w bok. Dzieje się tak tylko raz w ciągu dnia przy pierwszym przełączeniu z dwójki na trójkę i to nie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie musi oznaczac problemow ze skrzynia. Najczesciej problemy z wrzucaniem biegow leza w zewnetrznym mechanizmie zmiany biegow. Przyjrzyj sie gdzie wychodza linki na grodzi silnika, tam nad skrzynia sa takie przeguby. Zobacz czy nie ma luzow. Ja tam raz na jakis czas daje troche oleju silikonowego i wtedy biegi wskakuja gladko.

Olej tez zmienilem na polecanego Fuchsa, ale pierwsze wrazenie mialem takie, ze wlasnie sa jakby wieksze opory na zimno podczas wrzucania biegow zwlaszcza dwojki, natomiast po rogrzaniu biegi "szybciej" wskakuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2018 o 20:12, franki napisał:

Dawno olej wymieniałeś? U mnie trójka haczy praktycznie od początku (nie mogę czasami wrzucić trójki po dwójce muszę na luzie gałkę zmiany biegów przechylić w bok. Dzieje się tak tylko raz w ciągu dnia przy pierwszym przełączeniu z dwójki na trójkę i to nie zawsze

Sorki, ale nie zaglądałem na forum - nawał pracy. Olej wymieniłem ok. 3 miesiące temu na wskazany przez kolegę PAWELwaw84 Fuchs Titanium. Zrobiłem regulację mechanizmu zmiany biegów i trochę pomogło , ale nie zwróciłem uwagi na luzy o których pisze PAWELwaw84. Jak przestanie w końcu lać (deszcz) to spróbuję jeszcze raz z regulacją. Patrząc na objawy w Twojej skrzyni myślę, że sama regulacja mogłaby pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎07‎-‎05 o 22:32, mpek napisał:

...do 2011 😋

Moja Zafira B była z 2008 roku, przejechałem ponad 150 kkm i nic się nie działo. U wielu osób też nic się nie dzieje, więc raczej to chyba loteria, bo niektórzy robią remont po kilkudziesięciu tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.